Gå til innhold

Prøvedagbok Fiora 🌸


Fiora

Anbefalte innlegg

Lovet meg selv at jeg skulle starte dagbok hvis TR dukket opp igjen denne pp - og det gjorde hun selvfølgelig.

Sluttet på p-piller i april etter nærmere 15 års fast p-pillebruk. Hadde jo sett for meg at det kunne ta noe tid, men at det skulle bli en så enorm knyttneve i ansiktet hver gang TR kom dundrende hadde jeg nok ikke sett for meg.

Har også ventet med å lage dagbok da jeg føler at det blir en slags innrømmelse av at dette er vanskelig og at jeg trenger et sted å ventilere.

Nå er altså pp7 kommet til veis ende og pp8 banker på døren. Prøver dog å trøste meg selv med at det var en del sykluskrøll og totale skivebommer på EL i starten, så dette er vel egentlig bare pp3 med en reell mulighet for at det skulle skje noe. Som alltid hadde jeg selvfølgelig store forhåpninger.

Men, man kan vel ikke gjøre annet enn å se fremover og håpe på nytt. Heldigvis er syklus superstabil på 28 dager nå, så det er ihvertfall ganske enkelt å holde orden på den. Noen fordeler skal man jo ha 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, Fame said:

Hei hei. Følger deg gjerne på veien her. Er det første barnet dere prøver på? :)

Hei og velkommen, så hyggelig! :yvonne:  Ja, det er første barnet for oss begge og vi er begge enebarn og i midten av 30-årene, så er noe familie på begge sider som lurer på om ikke det blir baby snart :fnise: Barnet blir i hvertfall veldig velkommen når han eller hun bestemmer seg for å komme!

PP7, CD30 16 DPO

I dag hadde jeg faktisk en slags forhåpning når jeg våknet om at det kan ha gått likevel da det rosa som kom på lørdag aldri ble noe mer enn ett tørk med rosa! Ikke merket noe til TR hverken kramper eller annet så hoppet i det og tok en test på morgenen i dag! Kjørte til og med på med digital slik at det ikke skulle være noe rom for tolkning, der sto det selvfølgelig i klartekst «ikke gravid» :ironi:

Så da teller vi dag 30 av min vanlige 28-dagers syklus og håper virkelig at TR kommer i dag så pp8 kan komme i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig kjedelig når månedene bare går og mensen kommer hver gang ja :( Håper du får en ny start nå slik at du kan gå inn i pp'en med nye muligheter og friskt mot. Masse lykke til! :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel said:

Det er utrolig kjedelig når månedene bare går og mensen kommer hver gang ja :( Håper du får en ny start nå slik at du kan gå inn i pp'en med nye muligheter og friskt mot. Masse lykke til! :smilyblomst:

Det er en nedtur hver gang, men prøver å trøste meg med at det går for de fleste til slutt :) Tusen takk! ❤️
 

PP8 - CD1

Da kom heksa dundrende i dag, 2 dager forsinket! Endelig kan man vel si på en måte. Mistenker at det kan ha vært en kjemisk som cb digital ikke plukket opp for har følt meg litt rar og hatt ekstremt ømme bryster og ting virker ikke helt normalt. 

Om det var en kjemisk er jo det på en måte positivt også, for da kan man jo på en måte tenke seg at det har skjedd NOE selv om vi ikke kom i mål. De andre pp’ene har det jo ikke skjedd noen verdens ting. Jeg betrakter i hvertfall dette som et steg i en eller annen retning og ser frem mot ny pp og EL den 8.nov hvis Flo sine kalkulasjoner treffer :hoppe:

Denne pp’en blir det hostesaft og EL tester, nå skal jeg hvertfall gjøre det lille jeg kan! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 minutter siden):

Det er en nedtur hver gang, men prøver å trøste meg med at det går for de fleste til slutt :) Tusen takk! ❤️

Ja... mine barn har sittet på hhv pp13, 14 og 11. Selvfølgelig kjedelig å ikke være en av dem som får det til med èn gang, men de aller fleste klarer det til slutt :hug: og veldig veldig mange før året har gått.

Godt å høre at du er i gang med ny syklus nå da! Sånn ca. når pleier du å få EL?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Amatariel said:

Ja... mine barn har sittet på hhv pp13, 14 og 11. Selvfølgelig kjedelig å ikke være en av dem som får det til med èn gang, men de aller fleste klarer det til slutt :hug: og veldig veldig mange før året har gått.

Godt å høre at du er i gang med ny syklus nå da! Sånn ca. når pleier du å få EL?

Så hyggelig å høre at spirene satt til slutt! 😍 Hadde med i beregningen at det kunne ta tid, men som du sier, kjedelig å ikke være blant de som treffer mål på første skudd! Statistikkene er jo mer og mer på min side for hver pp som går!

Ja, det er fint, så vet man ihvertfall at kroppen fungerer som den skal. Syklusen er til vanlig stabil på 28 dager så føler meg veldig heldig sånn, regner med at EL er om ganske nøyaktig 14 dager, så tenker å begynne å teste etter EL rundt CD10 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8 - CD4

Bah… klarer ikke slutte å lure på om noe kan være galt. Var hos gyn og tok vanlig celleprøve da vi skulle starte prøvingen. Timen var tilfeldigvis like før EL den måneden og gyn sa at alt så veldig fint ut.

Likevel klarer jeg ikke helt å tro på det. I dag har den følelsen vært så påtrengende at jeg bestilte time for fertilitetsundetsøkelse hos privat gyn. Selv om jeg ikke er rundet 35 enda, nærmer 34 seg med stormskritt og jeg føler ikke for å vente all verdens tid med å undersøke. Kanskje det bare er noen piller som skal til?

Bestilte time rundt det som foreløpig er beregnet tid for EL i januar hvis syklus holder seg stabil.

Kjenner meg 10 kilo lettere nå. Så får man jo bare håpe det ikke blir bruk for den timen i mellomtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8 - CD8

Under 1 uke til EL i følge Flos beregninger! Kom på at jeg har glemt å ta folat den siste uken. Fikk så nedtur når TR kom sist at både folat og multivitamin ble avglemt, følte liksom så veldig at det trenger jo ikke jeg nå :rolleyes:

I dag skal jeg innom apoteket å kjøpe hostesaft og EL-tester! Nå skal det jammen bli babis! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8 - CD10

Kjenner at EL nærmer seg. Ikke tatt EL test i dag grunnet laaaang dag på jobb.

Litt spent på om EL testen kommer til å slå ut i løpet av helgen eller om jeg ikke greier å finne LH toppen. Kjenner jeg har mistet både motivasjonen og trua på denne ppen, vet ikke hvorfor. Kjører på med hostesaft hver dag da, er jo lov å håpe at det har en effekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8 - CD13

Har testet etter EL i 5 dager nå. I følge Flo skal EL være i morgen, men testene er virkelig blendahvite, altså det er ikke antydning en gang til strek nr.2 🤔

Har hørt at det alltid er to streker på EL tester men at styrken på streken avgjør om EL er på vei. Kjenner jeg synes det er litt ubehagelig at de er totalt blenda. Kanskje jeg ikke har EL i det hele tatt? Det forklarer jo i såfall hvorfor det ikke har skjedd noe på alle disse månedene. Skal fortsette å teste til det evt bli utslag eller til onsdag, da skal jeg til fastlegen for noe annet så da tar jeg opp dette også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8 - CD15

HURRA!!! Positiv EL test i dag!! :hoppendeglad:

Hadde ikke trodd jeg skulle bli SÅ glad for en EL test, men det ble jeg visst! Hadde egentlig gitt opp å finne LH toppen, men har hatt murringer i hele dag så skjønte at noe var på gang! La inn aksjer hele helgen siden jeg trodde EL var i går, men da spørs det om ikke det må bli litt aksjer i dag og :fnise:

422AF227-8E22-445B-AD00-A1EB61682B9D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Amatariel said:

Hurra for EL i anmarsj! Er bare å kose seg da ja 😊

💃💃💃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8 - CD19 - 3 DPO

Er vel egentlig cd 20 og 4 dpo nå som klokken har bikket 00! 

Jeg har en god følelse på denne pp’en! :jepp: Sikkert mest fordi jeg faktisk vet at vi traff EL med aksjene denne gangen, og vet det er for tidlig egentlig å kjenne noe, men har små nålestikk i brystene innimellom og murringer/stikk i livmorområdet, høyre side!

Synes også jeg er småkvalm fra tid til annen så her er symptomjakten i full gang allerede før det er sannsynlig at lille spire evt har fått festet seg 😅

Men, jeg er blitt forkjølet, så er vel mye mulig det er det kroppen kjenner på! Usj, håper ikke en forkjølelse kan forhindre eventuell graviditet? :forkjola:

Endret av Fiora
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forkjølelse skal nok ikke ha noen ting å si. Det er et virus i luftveiene, vet du ^.^

Jeg er vel et par dager lenger enn deg. Traff EL jeg og, men kun én  gang  :nei: så det var teit, men kan fint gå fordeom. 8 dpo her i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Masse lykke til! Jeg ble gravid en gang jeg var dødsforkjøla/influensa i dpo-land, så det går fint an 😊 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Fame said:

En forkjølelse skal nok ikke ha noen ting å si. Det er et virus i luftveiene, vet du ^.^

Jeg er vel et par dager lenger enn deg. Traff EL jeg og, men kun én  gang  :nei: så det var teit, men kan fint gå fordeom. 8 dpo her i dag

Nei, det er helt sant! 😊

8 dpo er spennende, da begynner det jo etterhvert å nærme seg testing! Pleier du å teste før ikm?

En gang kan så absolutt holde! Det viktigste er jo at aksjene er der 😊 fingrene krysset for spennende tider fremover! :hjerte:

 

8 hours ago, Amatariel said:

Masse lykke til! Jeg ble gravid en gang jeg var dødsforkjøla/influensa i dpo-land, så det går fint an 😊 🤞

Tusen takk! :hjerte: Åh, det var litt godt å høre, da er det håp for at host og nys ikke kommer i veien! Kanskje det er like greit at jeg ikke kan tolke hver eneste lille ting kroppen gjør i retning av spire :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (25 minutter siden):

Nei, det er helt sant! 😊

8 dpo er spennende, da begynner det jo etterhvert å nærme seg testing! Pleier du å teste før ikm?

En gang kan så absolutt holde! Det viktigste er jo at aksjene er der 😊 fingrene krysset for spennende tider fremover! :hjerte:

 

Tusen takk! :hjerte: Åh, det var litt godt å høre, da er det håp for at host og nys ikke kommer i veien! Kanskje det er like greit at jeg ikke kan tolke hver eneste lille ting kroppen gjør i retning av spire :fnise:

Jeg prøver veldig å la være,  men det er ikke så lett alltid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Fame said:

Jeg prøver veldig å la være,  men det er ikke så lett alltid 

Kjenner igjen den :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...