Gå til innhold

Fiora har baby i magen!


Fiora

Anbefalte innlegg

Heller en telefon for mye enn for lite til legen tenker jeg altså, så godt hun ikke var noe bekymret 🥰 Er jo helt vilt masse nytt som skjer i kroppen, så hvordan i alle dager skal vi liksom vite hva som er normalt og ikke? 😂 Og Google er jo dødsskummelt, for er alltid noen som har opplevd det samme ifm dårlige ting 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt å sjekke med lege 🥰 Godt hun ikke var bekymret. Tenker smertene er et godt tegn 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (5 timer siden):

Heller en telefon for mye enn for lite til legen tenker jeg altså, så godt hun ikke var noe bekymret 🥰 Er jo helt vilt masse nytt som skjer i kroppen, så hvordan i alle dager skal vi liksom vite hva som er normalt og ikke? 😂 Og Google er jo dødsskummelt, for er alltid noen som har opplevd det samme ifm dårlige ting 🙈

Enig i dette! Man kan fort google på seg både kreft og beinskjørhet på et par sekunder🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Yrno said:

Heller en telefon for mye enn for lite til legen tenker jeg altså, så godt hun ikke var noe bekymret 🥰 Er jo helt vilt masse nytt som skjer i kroppen, så hvordan i alle dager skal vi liksom vite hva som er normalt og ikke? 😂 Og Google er jo dødsskummelt, for er alltid noen som har opplevd det samme ifm dårlige ting 🙈

Absolutt helt sant, var veldig lettelse å høre fra legen at det ikke er farlig! ❤️ Ja, ikkesant!? Det er ikke lett å vite altså! Det at alle svangerskap er forskjellige gjør det jo enda vanskeligere å vite 🙈 Huff ja, Google er både min beste venn og min verste fiende! 😅

 

9 hours ago, Prøver2021 said:

Lurt å sjekke med lege 🥰 Godt hun ikke var bekymret. Tenker smertene er et godt tegn 💫

Takk! 🥰 Veldig fint å kunne senke skuldrene etter prat med legen, og nå skal jeg tenke akkurat det neste gang smertene kommer - at det er et godt tegn på at alt står bra til! 😄❤️
 

3 hours ago, gyngestolen said:

Enig i dette! Man kan fort google på seg både kreft og beinskjørhet på et par sekunder🙈 

Hahaha, det er helt sant! 😂 Google er et farlig sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med ligamentsmertene?

Er helt utrolig hvor vondt det faktisk kan gjøre :sjenert: 

Kanskje det er værre når man er førstegangs 🤔 Jeg har jo blitt strekt før, så da burde man kanskje strekkes lettere :ler: 

Mulig jeg hadde mer av det som førstegangs enn nå. Nå kommer det om jeg snur meg litt brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kakaoen said:

Hvordan går det med ligamentsmertene?

Er helt utrolig hvor vondt det faktisk kan gjøre :sjenert: 

Kanskje det er værre når man er førstegangs 🤔 Jeg har jo blitt strekt før, så da burde man kanskje strekkes lettere :ler: 

Mulig jeg hadde mer av det som førstegangs enn nå. Nå kommer det om jeg snur meg litt brått.

Det går faktisk mye bedre! 😊 Hadde en liten runde natt til i går, og ellers har det bare vært sånne raske stikk. 

Jeg har jo lest om det, men at det var SÅ vondt at man vrir seg i smerte hadde jeg ikke trodd 🙈

Har lurt litt på det jeg også, her er det jo ingenting som har vært tøyd på fra før, så sikkert litt uvant for kroppen 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+3

Nå nærmer TUL seg med stormskritt!! Bare en liten lørdag og søndag igjen nå, så kommer mandagen! Ikke ofte jeg lengter til mandag :fnise:

Formen er veldig bra i dag… mistenkelig bra? Har litt småmurring og brystene er ømme hvis jeg klemmer hardt. Litt kvalm en times tid i dag tidlig. 

Burde vel egentlig ikke klage på å være i form. Min mor har bestandig sagt at hun aldri har vært så frisk og hatt det så bra som under svangerskap, og man arver vel gjerne sånt av sin mor? 

Dessuten kan det vel fort være at kvalmen setter inn igjen om to timer uten at jeg vet det 🙈

Gleder meg hvertfall helt villt til fredagstacoen nå, så matlysten er det ingenting å si på! Men det må være mat, eller frukt! Godteri byr meg imot… det samme med cola!

Jeg som pleide å putte i meg en hel 250g Stratos og sikkert en liter cola zero på fredagskveldene sitter plutselig å gleder meg til en appelsin jeg har puttet i kjøleskapet sammen med en flaske Imsdal  i stede :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen kan snu på et blunk, tro meg 😂 Bare å nyte mens det er bra, men jeg fikk jo heelt panikk den dagen formen var bra selv så vet jo at det er lettere sagt enn gjort! 😅

Kjenner meg skikkelig igjen i det med frukt og grønt! Er ganske søtmums til vanlig, men nå byr sjokolade meg midt imot! Det eneste som frister mindre er julemat 🙈 Vannmelon, smoothie, druer og appelsin derimot - ja takk! 😍

Får nyte det så lenge det varer si, frykter jeg kommer til å se ut som en vandrende mage til slutt så tror ikke det tar så lang tid før vi går opp alt vi har gått ned nå :fnise:

Blir spennende med TUL på mandag 😄

Endret av Yrno
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan arve litt slikt fra sin mor ja. Min mor har aldri sagt at ho var spesielt dårlig under graviditetene, og så vidt jeg har skjønt har ikke mine søstre heller vært det. Jeg kan bli litt småkvalm nå. Med førstemann så ble jeg fort kvalm og kunne kaste opp om ikke jeg spiste, nr 2 var jeg ikke kvalm i det hele tatt, og denne gangen har jeg nok en mellomting mellom de to første 🤔

Åååå appelsin.. Det har jeg også cravings for. Frisk mat og drikke er det kroppen har mest lyst på her også. Frosne druer hadde vært digg :sikle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også i god form i mitt svangerskap, med unntak av tredje trimester. Da hadde jeg halsbrann 24/7 og ingenting hjalp noe særlig. Hadde mye kynnere igjennom hele da og perioder med bekkenplager (hadde dager hvor jeg nesten ikke kunne gå) 

Spiste mat hele tiden, godteri og sånt fristet ikke. Drakk masse farris i stede for cola. Masse koffeinfri kaffe (normalt lå jeg på kanskje to liter om dagen før jeg ble gravid😵💫 Ikke så rart at jeg har vært dehydrert i perioder) 

Gleder meg til tul på dine vegne! Så spennende og koselig, selv om man ikke ser veldig mye så tidlig. For min del ble det enklere å "forholde seg til" at det lå noen inni der når jeg ellers ikke hadde noen symptomer 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/7/2022 at 5:56 PM, Yrno said:

Formen kan snu på et blunk, tro meg 😂 Bare å nyte mens det er bra, men jeg fikk jo heelt panikk den dagen formen var bra selv så vet jo at det er lettere sagt enn gjort! 😅

Kjenner meg skikkelig igjen i det med frukt og grønt! Er ganske søtmums til vanlig, men nå byr sjokolade meg midt imot! Det eneste som frister mindre er julemat 🙈 Vannmelon, smoothie, druer og appelsin derimot - ja takk! 😍

Får nyte det så lenge det varer si, frykter jeg kommer til å se ut som en vandrende mage til slutt så tror ikke det tar så lang tid før vi går opp alt vi har gått ned nå :fnise:

Blir spennende med TUL på mandag 😄

Ja, det er jo nettopp det, så prøver å nyte fravær av kvalme hvertfall! Er jo stuptrøtt, tørst og sulten, så symptomer er det, bare ikke de mest plagsomme 😉 

Usj ja, julemat frister absolutt ikke! 🙈 Tror jeg spiste mer salat enn lasagne til middagen i dag, når jeg fylte tallerkenen med salat gang nr 3 merket jeg at jeg fikk et rart blikk fra samboeren :ler: Får håpe denne dillaen på sunne ting varer lenge! 

Ja, nå går det fort! 😍

On 1/7/2022 at 6:15 PM, Kakaoen said:

Jeg tror man kan arve litt slikt fra sin mor ja. Min mor har aldri sagt at ho var spesielt dårlig under graviditetene, og så vidt jeg har skjønt har ikke mine søstre heller vært det. Jeg kan bli litt småkvalm nå. Med førstemann så ble jeg fort kvalm og kunne kaste opp om ikke jeg spiste, nr 2 var jeg ikke kvalm i det hele tatt, og denne gangen har jeg nok en mellomting mellom de to første 🤔

Åååå appelsin.. Det har jeg også cravings for. Frisk mat og drikke er det kroppen har mest lyst på her også. Frosne druer hadde vært digg :sikle:

Høres jo ut som du også har kommet relativt greit unna den verste kvalmen, vi er jo tross alt heldig om vi kan få gå gjennom svangerskapet uten grønnskjær i ansiktet 😅

ååå, frosne druer hørtes helt fantastisk ut!! DET tror jeg jeg må prøve! :sikle:

11 hours ago, GulSitron said:

Jeg var også i god form i mitt svangerskap, med unntak av tredje trimester. Da hadde jeg halsbrann 24/7 og ingenting hjalp noe særlig. Hadde mye kynnere igjennom hele da og perioder med bekkenplager (hadde dager hvor jeg nesten ikke kunne gå) 

Spiste mat hele tiden, godteri og sånt fristet ikke. Drakk masse farris i stede for cola. Masse koffeinfri kaffe (normalt lå jeg på kanskje to liter om dagen før jeg ble gravid😵💫 Ikke så rart at jeg har vært dehydrert i perioder) 

Gleder meg til tul på dine vegne! Så spennende og koselig, selv om man ikke ser veldig mye så tidlig. For min del ble det enklere å "forholde seg til" at det lå noen inni der når jeg ellers ikke hadde noen symptomer 😅

Oi, den halsbrannen hørtes ikke noe særlig ut! :overrasket: Heldigvis så er det jo ikke så langt igjen til mål når man er i 3. trimester hvertfall, så da er det kanskje lettere å holde ut litt til?

Farris har jeg også fått skikkelig smaken på! Mye bedre enn brus! :nigo:

Det blir veldig spennende med TUL! Er nok litt sånn det er for min del også! Det føles fremdeles litt «uvirkelig» på en måte. Noen dager lurer jeg på om jeg bare har drømt alle de positive testene! På tide å hilse på lille i magen nå! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (9 timer siden):

Oi, den halsbrannen hørtes ikke noe særlig ut! :overrasket: Heldigvis så er det jo ikke så langt igjen til mål når man er i 3. trimester hvertfall, så da er det kanskje lettere å holde ut litt til?

Sov sittende med hotellpute i ryggen av og på for å unngå at syra kom så langt opp 😅 Fødte i uke 38+1, men hadde halsbrann i tiden etter også, men da hjalp i hvert fall medisiner mot syre 🤩

Hadde gjort det igjen når "premien" er så bra 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+6

Da var dagen endelig kommet! TUL i dag gikk veldig bra! Fikk se en liten skatt med bankende hjerte, og lille ble målt til akkurat 6+6! 🥰

En helt utrolig opplevelse å få se lille sånn! Plutselig ble det hele enda mer virkelig :hjerte:

Kjenner jeg har lyst til å vise bildene til hele verden! :fnise: Blir nok enda vanskeligere å holde på hemmeligheten noen uker til nå.

Må forsåvidt fortelle nyheten til sjefen ganske snart. Kjenner det er en av de jeg ikke gleder meg så mye til å fortelle. Vi sliter med underbemanning fra før og en kollega skal ut i en lengre sykemelding ifbm planlagt operasjon på samme tid som jeg skal ut i permisjon. Men tenker det er enda større grunn for å fortelle sjefen så raskt som mulig så hun kan begynne å planlegge vikar og jeg rekker å lære opp personen.

Jeg har derimot ikke klart å dy meg og kjøpte to bittesmå bodyer som det står «born in 2022» på som jeg tenkte jeg skulle pakke inn og gi de kommende besteforeldrene på begge sider - gleder meg veldig til å se reaksjonene dems! 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så godt å høre at alt sto bra til med skatten deres. Må ha vært fint, men uvirkelig å ha sett babyen på ultralyd ❤️ Så stas med bodyer. Når tenker dere å fortelle det til dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Prøver2021 said:

Åå, så godt å høre at alt sto bra til med skatten deres. Må ha vært fint, men uvirkelig å ha sett babyen på ultralyd ❤️ Så stas med bodyer. Når tenker dere å fortelle det til dem?

Ja, det var en lettelse og utrolig fin opplevelse! ❤️ Hihi ja, tror de kommer til å få litt sjokk når de pakker opp og finner bodyen! Vi er litt usikre, har i utgangspunktet sagt at vi skal vente til uke 12, men tror ikke vi klarer å vente så lenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå såå bra at alt står bra til, har tenkt masse på deg i dag! 😄😄 Det er en helt syk følelse å hilse på første gang og høre de magiske hjerteslaga. Kjemperart å tenke på at det slår to hjerter i kroppen uten at man merker det 😅 

Vi har sprukket for lengst med nærfamilie, så skjønner godt at du sliter :fnise: Vi fant ut at om det ikke skulle gå bra så er det i grunnen godt at de vet det og kan være der for oss da også, så vi så ikke så mye grunn til å holde det skjult for foreldrene våre heller når vi fikk tenkt oss litt om ☺️ Det må så klart alle kjenne på selv da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå deilig at alt stod bra til inni magehuset! 🥰 Har tenkt på deg i dag! 

Jeg fortalte pappa at jeg var gravid samme dagen jeg fikk positiv test, så fortalte jeg sjefen det en uke senere (med tanke på evt kvalme så de ikke skulle tro jeg var på jobb med omgangssyke) 

Den følelsen man har etter å ha vært på ultralyd og alt ser fint ut, den lever man lenge på ❤️ Vi tok en tidlig ultralyd til rundt uke 13 for å se om vi kunne få vite kjønnet 😊 Det var helt merkelig, for da var det en baby der og ikke en liten strek med bankende hjerte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt sto bra til og at du fikk en så fin opplevelse på TUL 🤩🤩 skjønner godt at du er stolt av lille i magen, kjenner ofte på den følelsen selv🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Yrno said:

Åå såå bra at alt står bra til, har tenkt masse på deg i dag! 😄😄 Det er en helt syk følelse å hilse på første gang og høre de magiske hjerteslaga. Kjemperart å tenke på at det slår to hjerter i kroppen uten at man merker det 😅 

Vi har sprukket for lengst med nærfamilie, så skjønner godt at du sliter :fnise: Vi fant ut at om det ikke skulle gå bra så er det i grunnen godt at de vet det og kan være der for oss da også, så vi så ikke så mye grunn til å holde det skjult for foreldrene våre heller når vi fikk tenkt oss litt om ☺️ Det må så klart alle kjenne på selv da

Så hyggelig, tusen takk for tanker ❤️ Ja, det var virkelig noe helt eget, tenk at den bittelille der inne skal bli et helt liv! Det med to hjerter har jeg tenkt på også, svangerskap er utrolig fascinerende! 🤩

Du har så rett så rett! Tenker at de aller nærmeste bør få vite snart, er nok mest den gammeldagse «regelen» om 12 uker vi har hengt oss opp i 😅

 

25 minutter siden, GulSitron said:

Såå deilig at alt stod bra til inni magehuset! 🥰 Har tenkt på deg i dag! 

Jeg fortalte pappa at jeg var gravid samme dagen jeg fikk positiv test, så fortalte jeg sjefen det en uke senere (med tanke på evt kvalme så de ikke skulle tro jeg var på jobb med omgangssyke) 

Den følelsen man har etter å ha vært på ultralyd og alt ser fint ut, den lever man lenge på ❤️ Vi tok en tidlig ultralyd til rundt uke 13 for å se om vi kunne få vite kjønnet 😊 Det var helt merkelig, for da var det en baby der og ikke en liten strek med bankende hjerte. 

Jaa, helt utrolig lettelse å hilse på, synes allerede lille ser helt perfekt ut! 😍 Tusen takk for tanker ❤️

Kan skjønne hvorfor du gjorde det, var faktisk nesten i ferd med å ringe mamma og min bestevenninne samme dag jeg også! Føles nesten som å lyve for de aller nærmeste når man snakker med de nå uten å nevne dette helt enorme som skjer i livene våre! 🙈

Hihihi, ja, det skal bli gøy å se når det blir mer tydelig baby der inne! Vi skal på NIPT test i uke 10 og da er det med UL så vi er så heldig å få hilse på en gang til om noen uker 😄

 

24 minutter siden, alilja said:

Så godt å høre at alt sto bra til og at du fikk en så fin opplevelse på TUL 🤩🤩 skjønner godt at du er stolt av lille i magen, kjenner ofte på den følelsen selv🤭

Tusen takk ❤️ Ja, det var en helt fantastisk opplevelse å få hilse på! Hihi ja, utrolig hvor stolt man er allerede, får helt tårer i øynene av å tenke på hvordan man kommer til å føle det første gang man får babyen i armene, da tror jeg kanskje hjertet mitt kommer til å vokse ut av brystkassen 😅

Endret av Fiora
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...