Gå til innhold

Fiora har baby i magen!


Fiora

Anbefalte innlegg

On 5/19/2022 at 9:46 PM, Kakaoen said:

Bekkenlåsing :strix: haha.. samme klubb der og. Men det er jo det beste av de værste. For det kan behandles! Burde ønske meg klippekort hos kiropraktoren min 😂

Lotto ja.. skulle hatt den. Har MYE vi vil gjøre med uteområdet vårt også. Bytte veranda og bygge ut. Jeg orker knapt begynne søknadsrunden en gang 😂🙈

Du har lest tankene mine ang matlager i kjelleren. Men jeg er sammen med en håndverker(elektriker)! Han har så inni granskauen mye verktøy og dritt i den boden. Det renner over, jeg finner aldri noe om jeg trenger det og han kan ikke kaste noe. Så jeg må snikrydde i den ene delen av boden for å få mer plass der. Alt er jo kjekt og ha.. litt derfor vi vil bygge ut, da får vi større veranda med bod under som han kan ha all shiten sin i 😂 Men er så tiltak å begynne. Også har jeg en mann som ikke liker å pusse opp. Han synes alt er tiltak. Så om ikke jeg drar noe i gang så blir det ikke noe av. Derfor står alt på standby nå. 
Like greit. Må i banken og låne penger til alt dette og så bare: ja også trenger jeg ulønna perm i noen mnd og kanskje ny utdanning :nigo: avdragsfrihet takk? 😇😇😂

Ja, aldeles fantastisk! Bank i bordet, men jeg tror jammen hun fikk orden på det, for nå kjennes bekkenet helt bra ut igjen allerede!! 🤩 skal på time i morgen så hun får tatt siste rest uansett, men så deilig med quickfix!

Hahaha, det er vel kostnaden av å ha håndverker i hus 🙈 Han her har også mye verktøy, men som kontormann tror jeg han fyller opp mer med skjorter i skapet (hvor mange skjorter skal man trenge liksom?) :ler:

 

17 hours ago, Yrno said:

Ånei så kjedelig med bekkenlåsning! Godt det i minste er det «beste av det verste», men sykt kjedelig likevel! 😪 Håper virkelig han klarer å løse opp hele knuten så du slipper å ha vondt 💖

Jeg føler nesten du tar meg igjen jeg, tiden går så sykt fort om dagen! 

Vil du skrive litt om innkjøpene og det dere planlegger å handle så langt? Synes det er så gøy å lese om andres lister og planer om utstyr 😍

Ja, det var sjokkerende vondt! Heldigvis virker det som kiropraktor fikk has på låsningen, er sååå mye bedre nå! :hoppendeglad:

Haha, ja, tiden fyker avgårde altså! Ja, det kan jeg gjøre - helt enig i at det er gøy med andres lister, også er det god inspirasjon så kommer man fort på ting man har glemt selv! 

Kjøpt/fått:

x-antall bodyer i str 50, 54 og 62

x-antall bukser i str 50, 54 og 62

1 bitteliten lue til nyfødt

1 par bittesmå sokker til nyfødt

babynest

babygym

pynt til barnerommet


Planlagt kjøp:

Bugaboo fox 3 grå eller svart 😍

Vi må også få tak i seng, madrass, dyne/pute, sengetøy, stellebord, babycall, smokker, mer klær, leker/kosebamse (?), vognpose, div kremer/såper/oljer, febermåler, bilstol og vippestol

Vi har en fysisk liste på kjøleskapet hvor vi krysser av hver gang vi har kjøpt noe. Målet er å få kjøpt alt før fødsel, men innser jo at det er en del ting som sikkert kan vente til vi ser behov også 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26+0

I dag er det ny uke og *trommevirvel* 100 dager igjen til termin!! :hoppendeglad:

Det er spennende, fantastisk og kjempeskummelt på samme tid. Tenk, i morgen er det bare 99 dager til termin! :jepp:

Om 100 dager er livet vårt totalt forandret, plutselig er vi en familie. Wow, dette begynner å bli veldig ekte! Helseoversikt begynner å sende artikler om fødselsforberedende kurs og hva som skal pakkes i sykehusbagen. Kjenner at jeg lurer på om jeg skal lese og kurses minst mulig om fødsel? Jeg er så lykkelig som naiv og uviten, og merker at det blir veldig skummelt så fort det blir snakk om slimpropp og vannavgang :overrasket: Føler at det bør være lenge til jeg trenger å vite disse tingene enda?

Med det sagt tror jeg jeg har fått en slags ubegrunnet skrekk for prematur fødsel. Har hørt så mange skumle historier. Jeg har jo disse kynnerne mine og er så redd for at de skal bli verre. På søndag hadde jeg så vonde kynnere hele ettermiddagen og kvelden at jeg til slutt ringte føden. Mest for å få en bekreftelse på at det var normalt og ikke farlig. Til min store overraskelse ville de ha meg inn til sjekk.

Hadde ikke kjent noe til lille i magen heller på hele dagen, så ble først tatt ctg. Hjertelyden var akkurat som den skulle, men da han fortsatt forholdt seg rolig fikk jeg en kopp søt og iskald saft, da tok det ikke mange minuttene før det ble full fart! 😍

Etter ctg tok de ul og lille lå og sprellet og koste seg der inne. Morkake, navlestreng og livmorhals var også helt tipp topp så det var veldig betryggende 🥰 …også er det jo alltid godt å se lille ❤️

Veldig godt å bli tatt sånn på alvor, og nå vet jeg jo også til evt neste gang at kynnere av samme kaliber ikke påvirker noe som helst!

I dag har vi endelig fått installert internett i 3. etg, så nå kan vi begynne å flytte hjemmekontoret ut av det kommende barnerommet slik at vi kan få gjort det klart. Blir veldig fint å få det gjort! Så fort som tiden går nå, bør vi vel snart få ut fingeren og kjøpe barnevogn også siden de sa det er 5 ukers leveringstid på den 🙈 Har bestemt oss for å kjøpe Bugaboo fox 3 selv om vi synes den er i dyreste laget. Den er så lett både fysisk og å håndtere og for oss som bor midt i byen er det viktig å ha en letthåndterlig vogn til å få med oss inn på kollektiv etc.

Nå begynner dette babyeventyret å bli skikkelig reelt! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå for en koselig oppdatering! 😍 Føler helt på ekte at du tar meg igjen, for var det ikke i går jeg hadde 100 dager igjen? :fnise: Måtte faktisk inn å sjekke nå, og er visst 93 igjen her 🙈 Men shit som tiden flyr om dagen! Veksler mellom å tenke at det er lenge igjen, til å føle at det er rett rundt hjørnet 😅

Angående fødselsforberedende har jeg bestemt meg for en litt «vitenskapelig» tilnærming, så har lest på sykehuset sine sider hva som er forventet forløp, og hvilke valg og rettigheter man har så jeg skal være opplyst nok til å ta gode valg for meg selv ☺️ Tar det veldig rolig da, og leser typ 3min på senga hver dag bare, så blir det ikke så mye eller overveldende på en gang 😅 

Styrer veldig bevisst unna alt av andres fødselshistorier, og blir faktisk ganske hissig på folk rundt som på død og liv skal fortelle om sine skrekkfødsler 😡 Altså, du har født fire barn, hvorfor må du fortelle meg om den ene fødselen du trodde det skulle gå galt på en eller annen måte?! Blir helt matt.. 

Kjempefint at du ringte føden og at de tok deg på alvor! Det skulle jo bare mangle, men likevel såå godt å vite at det er bedre at man ringer en gang for mye enn en gang for lite 🥰 Og ikke minst veldig bra at alt stod bra til med mageboeren din 💕 Det må være veldig betryggende å vite at kynnere av det kaliberet faktisk er ufarlig selv om det helt sikkert ikke kjennes sånn ut 😅 Må si jeg tenkte på en episode i Friends med en gang jeg leste det, hvor Rachel drar på sykehuset med kynnere «Mild discomfort. No uterus, no opinion» 😂

Vi endte også opp med Bugaboo Fox 3, og det som tippet det for min del er at de selges veldig dyre brukt, så hvis vi angrer oss senere taper vi ikke så mye på det sånn sett 🤷🏼‍♀️ Man får 10% rabatt på et helt kjøp når man blir Barnas Hus medlem, og da blir den ikke såå gale (er hvert fall det jeg fortalte meg selv 🙊)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, 100 dager igjen!! Føler du nettopp ble gravid 🥰🥰 Godt å høre at du ble tatt på alvor og at alt var fint. Det er skummelt å ikke vite, så forstår godt at du ringer for å sjekke. Den vognen dere har valgt er så fin!! Den har jeg også lyst på den gangen det blir aktuelt for meg. Høres ut som dere har litt på plass allerede. Må være så stas å ha alt liggende. Ser for meg at ting blir litt mer ekte 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Yrno said:

Åå for en koselig oppdatering! 😍 Føler helt på ekte at du tar meg igjen, for var det ikke i går jeg hadde 100 dager igjen? :fnise: Måtte faktisk inn å sjekke nå, og er visst 93 igjen her 🙈 Men shit som tiden flyr om dagen! Veksler mellom å tenke at det er lenge igjen, til å føle at det er rett rundt hjørnet 😅

Angående fødselsforberedende har jeg bestemt meg for en litt «vitenskapelig» tilnærming, så har lest på sykehuset sine sider hva som er forventet forløp, og hvilke valg og rettigheter man har så jeg skal være opplyst nok til å ta gode valg for meg selv ☺️ Tar det veldig rolig da, og leser typ 3min på senga hver dag bare, så blir det ikke så mye eller overveldende på en gang 😅 

Styrer veldig bevisst unna alt av andres fødselshistorier, og blir faktisk ganske hissig på folk rundt som på død og liv skal fortelle om sine skrekkfødsler 😡 Altså, du har født fire barn, hvorfor må du fortelle meg om den ene fødselen du trodde det skulle gå galt på en eller annen måte?! Blir helt matt.. 

Kjempefint at du ringte føden og at de tok deg på alvor! Det skulle jo bare mangle, men likevel såå godt å vite at det er bedre at man ringer en gang for mye enn en gang for lite 🥰 Og ikke minst veldig bra at alt stod bra til med mageboeren din 💕 Det må være veldig betryggende å vite at kynnere av det kaliberet faktisk er ufarlig selv om det helt sikkert ikke kjennes sånn ut 😅 Må si jeg tenkte på en episode i Friends med en gang jeg leste det, hvor Rachel drar på sykehuset med kynnere «Mild discomfort. No uterus, no opinion» 😂

Vi endte også opp med Bugaboo Fox 3, og det som tippet det for min del er at de selges veldig dyre brukt, så hvis vi angrer oss senere taper vi ikke så mye på det sånn sett 🤷🏼‍♀️ Man får 10% rabatt på et helt kjøp når man blir Barnas Hus medlem, og da blir den ikke såå gale (er hvert fall det jeg fortalte meg selv 🙊)

Tusen takk 🥰 Ja, det blir spennende å se hvem av oss som føder først, med så tette terminer kan det jo bli både på den ene og den andre måten!

Det er nok lurt å gå vitenskapelig til verks. Fikk en liten bok fra babyverden som heter Fødselsboken, den har jeg lest og syns den var fin. Informativ og lite «hvis-om-at», nyttig å vite litt om fødestillinger osv. 

Helt enig, bare å styre unna skrekkhistoriene! De fleste føder jo helt greit :jepp:

Ja, det var veldig godt og betryggende å faktisk få komme dit! De var så hyggelige og imøtekommende, følte meg virkelig godt ivaretatt 🥰 Det eneste jeg savnet var at jeg merket at pappaen ble veldig oversett. Skjønner jo at det blir en slags akutt situasjon når jeg hadde vondt, men kjenner at det kommer til å være ekstremt viktig for meg at de sykehusansatte faktisk inkluderer han når den store dagen kommer! Men helt klart viktigst å få vite at mageboeren har det helt supert ❤️

Morsomt at du nevner Rachel, jeg har faktisk tenkt på henne et par ganger når jeg har holdt på med disse kynnerne! Den episoden ble plutselig veldig aktuell! :ler:

Det er jo vanskelig å velge noe annet når man først har sett den fysisk og fått trillet litt på den sammenlignet med andre vogner - den er jo fantastisk! Et vennepar kaller den barnevognenes Rolls Royce 😅 Vi blir å kjøpe den på babyshop, men mener å huske at de også har et lignende tilbud! 😄
 

2 hours ago, Prøver2021 said:

Tenk, 100 dager igjen!! Føler du nettopp ble gravid 🥰🥰 Godt å høre at du ble tatt på alvor og at alt var fint. Det er skummelt å ikke vite, så forstår godt at du ringer for å sjekke. Den vognen dere har valgt er så fin!! Den har jeg også lyst på den gangen det blir aktuelt for meg. Høres ut som dere har litt på plass allerede. Må være så stas å ha alt liggende. Ser for meg at ting blir litt mer ekte 🥰

Ja, ikkesant?! Hvor ble det av vinteren og våren? 🥰

Det var veldig betryggende, og en veldig fin opplevelse sånn i forhold til at det skapte god trygghet både på at kroppen min er helt i rute, men også på det at man faktisk blir tatt på alvor. Det er jo nettopp det, det er så skremmende å ikke vite!

Den er virkelig lekker, både klassisk og pen å se på, men sååå praktisk! Skal nok fort se du får behov for å handle inn om noen måneder du også :hoppendeglad:

Det er veldig kos, må liksom alltid dra på smilebåndet når jeg ser noen av tingene hans 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 dager igjen.. Jeg føler stadig at du rykker innpå!!! :ler: Måtte sjekke appen min nå, 83 dager her :lur: 

Jeg lurer så på om jeg var på slik fødselsforberedene kurs som førstegangs. Det kan ikke ha vært særlig bra i så fall, for jeg husker ikke no :ler:  Jeg så for meg slikt kurs man ser på amerikanske serier hvor partner er med og de øver på pusting, men nei.. Det var definitivt ikke et slikt kurs :ler: 
Husker jeg var på noe kurs om amming, der så vi en video og alt jeg tenkte etterpå var HJELP!!

Det er nesten bedre å søke informasjonen selv. Mange på instagram man kan følge eller youtubevideoer. Jeg så en laget i koronatiden som var ganske grei. Skal se om jeg finner den. *lete lete* Denne 😄 Nå har jeg født før, men synes ikke denne er avskrekkende for førstiser 😄  

Så bra alt stod bra til med lillemann i helgen. Bra du tok kontakt og at de tar deg på alvor :) 

Og jeg tenker det er fint å finne balansen mellom naiv og uviten til at du vet litt om hvordan forløpet blir. Jeg tror det viktigste er å beholde roen underveis og at man ikke får panikk. Kanskje lettere om man vet litt hva man kan forvente, og evt hva man kan bruke som smertestillende.
Merker jo jeg på den ene siden skulle ønske jeg var førstegangs og ikke ante hva jeg gikk til :fnise:  Og jeg har absolutt ingen skrekkhistorier bak meg. Men men, jeg har jo klart det før, da klarer jeg det igjen.. Mamma klarte det 4 ganger!! Da skal jeg også klare det :fnise: 
Også hjelper det veldig å minne meg på at dette er 1 dag av livet mitt!! Forhåpentligvis.. 1 dag av veldig mange.. Så det burde gå fint :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (13 timer siden):

Tusen takk 🥰 Ja, det blir spennende å se hvem av oss som føder først, med så tette terminer kan det jo bli både på den ene og den andre måten!

Det er nok lurt å gå vitenskapelig til verks. Fikk en liten bok fra babyverden som heter Fødselsboken, den har jeg lest og syns den var fin. Informativ og lite «hvis-om-at», nyttig å vite litt om fødestillinger osv. 

Helt enig, bare å styre unna skrekkhistoriene! De fleste føder jo helt greit :jepp:

Ja, det var veldig godt og betryggende å faktisk få komme dit! De var så hyggelige og imøtekommende, følte meg virkelig godt ivaretatt 🥰 Det eneste jeg savnet var at jeg merket at pappaen ble veldig oversett. Skjønner jo at det blir en slags akutt situasjon når jeg hadde vondt, men kjenner at det kommer til å være ekstremt viktig for meg at de sykehusansatte faktisk inkluderer han når den store dagen kommer! Men helt klart viktigst å få vite at mageboeren har det helt supert ❤️

Morsomt at du nevner Rachel, jeg har faktisk tenkt på henne et par ganger når jeg har holdt på med disse kynnerne! Den episoden ble plutselig veldig aktuell! :ler:

Det er jo vanskelig å velge noe annet når man først har sett den fysisk og fått trillet litt på den sammenlignet med andre vogner - den er jo fantastisk! Et vennepar kaller den barnevognenes Rolls Royce 😅 Vi blir å kjøpe den på babyshop, men mener å huske at de også har et lignende tilbud! 😄

Blir kjempespennende! Det er så utrolig koselig med forumet - å ha en liten gjeng og glede seg sammen med 🥰 Jeg krysser fingrene for at vi begge slipper å gå over termin da, ser for meg at man blir greit lei etter hvert :fnise:

Så lurt med en sånn bok! Den må jeg google :opplyser:

Veldig kjedelig at pappaen ble oversett, men det er jo også kanskje fint at du fikk den erfaringen nå? Så kan du ta med det i fødebrevet ditt, eller opplyse om at det veldig viktig for deg at han også blir inkludert når du skal føde 😊

Hahaha ja, har sett den episoden i nytt lys etter jeg fikk kynnere selv hvert fall 😂

Helt enig angående vogn! Etter vi hadde prøvd den i butikk var det liksom ingen vei tilbake - det måtte bli den rett og slett! Og jeg vil heller legge litt mer i vogn nå, og så ha en vi kan bruke til vi forhåpentligvis får nestemann også. Ja stemmer! De har tilsvarende tilbud på babyshop 😊 Hvilken farge skal dere gå for? 😃

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (12 timer siden):

100 dager igjen.. Jeg føler stadig at du rykker innpå!!! :ler: Måtte sjekke appen min nå, 83 dager her :lur: 

Jeg lurer så på om jeg var på slik fødselsforberedene kurs som førstegangs. Det kan ikke ha vært særlig bra i så fall, for jeg husker ikke no :ler:  Jeg så for meg slikt kurs man ser på amerikanske serier hvor partner er med og de øver på pusting, men nei.. Det var definitivt ikke et slikt kurs :ler: 
Husker jeg var på noe kurs om amming, der så vi en video og alt jeg tenkte etterpå var HJELP!!

Det er nesten bedre å søke informasjonen selv. Mange på instagram man kan følge eller youtubevideoer. Jeg så en laget i koronatiden som var ganske grei. Skal se om jeg finner den. *lete lete* Denne 😄 Nå har jeg født før, men synes ikke denne er avskrekkende for førstiser 😄  

Så bra alt stod bra til med lillemann i helgen. Bra du tok kontakt og at de tar deg på alvor :) 

Og jeg tenker det er fint å finne balansen mellom naiv og uviten til at du vet litt om hvordan forløpet blir. Jeg tror det viktigste er å beholde roen underveis og at man ikke får panikk. Kanskje lettere om man vet litt hva man kan forvente, og evt hva man kan bruke som smertestillende.
Merker jo jeg på den ene siden skulle ønske jeg var førstegangs og ikke ante hva jeg gikk til :fnise:  Og jeg har absolutt ingen skrekkhistorier bak meg. Men men, jeg har jo klart det før, da klarer jeg det igjen.. Mamma klarte det 4 ganger!! Da skal jeg også klare det :fnise: 
Også hjelper det veldig å minne meg på at dette er 1 dag av livet mitt!! Forhåpentligvis.. 1 dag av veldig mange.. Så det burde gå fint :) 

Nå er jo dette @Fiora sin dagbok, men måtte kommentere denne jeg og, for altså! Hva skulle vi gjort uten deg, @Kakaoen:strix: Denne skal jeg også definitivt se! Og veldig gode råd du kommer med - de aller, aller fleste fødsler går jo heldigvis helt fint 🥰

Endret av Yrno
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så gøy med disse dagbøkene her med erfarne mammaer og gode tips :hoppendeglad:Nå har jeg bestilt Fødselsboken og lagret videoen til å se litt senere. Har knapt ofret fødsel en tanke, men er kanskje lurt å forberede seg :fnise:

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Angeleye said:

Er så gøy med disse dagbøkene her med erfarne mammaer og gode tips :hoppendeglad:Nå har jeg bestilt Fødselsboken og lagret videoen til å se litt senere. Har knapt ofret fødsel en tanke, men er kanskje lurt å forberede seg :fnise:

Ja, det er så fint å ha et sted hvor vi kan dele sånne smarte triks og funn med hverandre! :jepp: Jeg har skjøvet fødsel foran meg hele veien, men merker at tanken på at den kommer nærmere og nærmere sniker seg på oftere nå 🙈

Takk for video og kloke ord @Kakaoen 🥰 Jeg så videoen før i dag, enig i at den var veldig informativ! Ville ikke vært den foruten på en måte, selv om jeg gråt meg igjennom mesteparten av den 😅 utrolig hvordan disse hormonene gjør opprør hver gang ordet fødsel blir nevnt altså! Men som du sier, god balanse mellom naiv og uviten er vel nøkkelen her! 

Så fint at du også fikk glede av videoen @Yrno:strix:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+0

Første dag av tredje og siste trimester!! :haar:

Lurer på om jeg har fått ny leveranse av hormoner i dag - i dag har det ikke vært langt til tårene! Så på den fødselsforberedende videoen og kjente at det var fryktelig vanskelig å forholde seg til. Ikke fordi jeg er redd for smertene i seg selv, men fordi jeg frykter all oppmerksomheten en fødsel fører med seg. Jeg kommer til å være midtpunkt under hele seansen og med sosial angst og mitt introverte jeg, kjenner jeg at det kommer til å bli fryktelig vanskelig.

Overalt hvor jeg leser står det at det er viktig at mammaen har det bra og er ivaretatt. Mammaen skal tas hensyn til og helst koses litt ekstra med. Trenger mammaen noe skal hun få det. BLÆH! Alle rundt meg er så snille og min kjære mann stakkars løper jo beina av seg for å gjøre diverse gjøremål. Begynner jeg med noe følger han grundig med på meg om jeg får kynnere - hvilket jeg som regel får og dermed får beskjed om å sette meg.

Jeg føler meg så ubrukelig!! Vet at jeg egentlig er veldig brukelig og at grunnen til all denne dullingen faktisk er at det fineste i verden trenger ro for å vokse inni meg ❤️ Skulle bare ønske jeg klarte å glede meg over at alle er så snille og ta imot omsorgen. I stede trasser og trumfer jeg og blir sur og lei meg når jeg må ha hjelp…

Det er nok bare en sånn dag. Begynner bli stresset med å få ting i orden og blir nok litt ekstra frustrert over at jeg ikke bare kan ordne alt jeg vil ha i orden selv.

Heldigvis er lille i magen herlig aktiv for tiden! I dag kjentes det ut som han kløp meg inni der, var vel ikke det han gjorde, men jeg skvatt i hvertfall himmelhøyt her jeg satt! :ler: Når vi legger oss på kvelden har han begynt å ha skikkelig show og endelig har pappaen også fått kjenne bevegelse. Hadde en kjempefin stund i går kveld hvor vi begge bare lå lenge og kjente på lille krabaten 🥰

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+1 

Eeeeeendelig ble det vognkjøp! :nordvesta:

Da ble det Bugaboo Fox 3 stormy blue 💙 Har følt at vi har vært så sent ute, og særlig siden de har snakket om opp mot 6 mnd leveringstid på både blå og grønn. Vi hadde megaflaks at de hadde 1 vogn inne i den blåfargen vi ønsket, så da fikk vi tilogmed med oss vogna hjem i dag. 

Var så kos å se mannen trille den stolt gjennom senteret og omhyggelig pakke den inn i bilen 🥰

Tenk at lille gutten vår skal ligge oppi der om noen måneder!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (28 minutter siden):

27+1 

Eeeeeendelig ble det vognkjøp! :nordvesta:

Da ble det Bugaboo Fox 3 stormy blue 💙 Har følt at vi har vært så sent ute, og særlig siden de har snakket om opp mot 6 mnd leveringstid på både blå og grønn. Vi hadde megaflaks at de hadde 1 vogn inne i den blåfargen vi ønsket, så da fikk vi tilogmed med oss vogna hjem i dag. 

Var så kos å se mannen trille den stolt gjennom senteret og omhyggelig pakke den inn i bilen 🥰

Tenk at lille gutten vår skal ligge oppi der om noen måneder!

Sååå gøy 😊 😊 Gratulerer med vognkjøpet. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å endelig kjøpe vogn! Kan tenke meg det var stas 🥰 Gratulerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg google fargen på vogna. Den var veldig fin :strix: Liker slik mørkeblå farge. Tipper dere blir veldig fornøyd med Fox :jepp: Og så gøy at mannen virker så stolt med vogna :rodmer:  Er jo så koselig å trille vogn. Måtte nesten sloss med mannen om hvem av oss som skulle trille lille :ler:  Denne gangen må jeg sloss med to unger som også vil trille, og de kommer til å sloss med hverandre om å trille!! Må innføre stoppeklokkesystem hvor vi alle får 5 min hver før vi bytter :ler:  

Har du funnet ut hva slags bilstol dere går for? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, stAre said:

Sååå gøy 😊 😊 Gratulerer med vognkjøpet. 

 

Tusen takk! :hoppendeglad:

1 hour ago, Angeleye said:

Så gøy å endelig kjøpe vogn! Kan tenke meg det var stas 🥰 Gratulerer!

Tusen takk! :hoppendeglad: Ja, det var skikkelig godt å få den i hus 🥰

38 minutter siden, Kakaoen said:

Nå måtte jeg google fargen på vogna. Den var veldig fin :strix: Liker slik mørkeblå farge. Tipper dere blir veldig fornøyd med Fox :jepp: Og så gøy at mannen virker så stolt med vogna :rodmer:  Er jo så koselig å trille vogn. Måtte nesten sloss med mannen om hvem av oss som skulle trille lille :ler:  Denne gangen må jeg sloss med to unger som også vil trille, og de kommer til å sloss med hverandre om å trille!! Må innføre stoppeklokkesystem hvor vi alle får 5 min hver før vi bytter :ler:  

Har du funnet ut hva slags bilstol dere går for? 

Ja, synes også fargen er nydelig! 🥰 Det var pappaen som gjerne ville ha blå, jeg kunne vel egentlig tenkt meg klassisk svart, men når pappaen først har en formening om disse babytingene skal han jammen få det akkurat slik han vil 😄 Tror også vi traff bra der, den virker så lett og fin å trille!

Hihihi, blir bare såvidt du får slippe til du da! :fnise: Men tenk så fine da, to stolte storebrødre som begge konkurrerer om å få trille lillebror 💙

Nei, vi kikket på det i går. Hadde egentlig bestemt oss for turtle air (den fikk så fin score på naf test) men så sa de i butikken at den ikke var et lurt valg. De anbefalte maxi cosi. Fant ut at vi må google litt mer rundt før vi bestemmer oss 🤔 Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 3.trimester 🥳🥳 Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver må jeg si - meg for noen uker siden på vei til jobb drev og pratet med mannen om at jeg var «strong, independent woman» som ikke trengte at han var med meg rundt overalt bare fordi jeg var gravid. Etter jobb den dagen var det fullt sammenbrudd fordi jeg innså at det kanskje ikke var helt sant lengre 😂 «Jeg er visst *hulk* bare en veldig dependent *hulk* woman om dagen *hulk*hulk*» 😂 Hodet vil liksom like mye som før, og det er ikke bare-bare å akseptere verken hjelp til ting man føler man burde klare selv, eller å akseptere at det er sånn 💖

Såå koselig at dere koser dere med sparkene sammen, det er virkelig magisk 🥰 

Og gratulerer så mye med vogn! 😄 Synes så klart at det er verdens fineste 😁 Her og var det mannen som valgte farge (grønn) 😍 Han synes også det var såå stas å få den i hus haha Smelter helt når han kjører rundt på den i stua stolt som en hane 😂💖

Vi har gått for bilsete fra Cybex siden det kan legges ned når det er på vogna 💕 De små skal jo helst ikke sitte sånn kjempelenge i bilsete i starten har jeg skjønt, så vi så det som en kjempefordel at det kunne legges ned på vogn 😍 Vi stod mellom BeSafe, Maxi Cosi og Cybex siden alle de har roterbarbase, og alle har gjort det bra i tester 🤗

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 timer siden):

Tusen takk! :hoppendeglad:

Tusen takk! :hoppendeglad: Ja, det var skikkelig godt å få den i hus 🥰

Ja, synes også fargen er nydelig! 🥰 Det var pappaen som gjerne ville ha blå, jeg kunne vel egentlig tenkt meg klassisk svart, men når pappaen først har en formening om disse babytingene skal han jammen få det akkurat slik han vil 😄 Tror også vi traff bra der, den virker så lett og fin å trille!

Hihihi, blir bare såvidt du får slippe til du da! :fnise: Men tenk så fine da, to stolte storebrødre som begge konkurrerer om å få trille lillebror 💙

Nei, vi kikket på det i går. Hadde egentlig bestemt oss for turtle air (den fikk så fin score på naf test) men så sa de i butikken at den ikke var et lurt valg. De anbefalte maxi cosi. Fant ut at vi må google litt mer rundt før vi bestemmer oss 🤔 Hva tenker dere?

Det er jo en haug av stoler og velge i! Så kommer det an på bruken. Nå får man jo de babystolene som kan snus sidelengs før man tar den ut. Jeg har aldri hatt den funksjonen på mine, og gidder ikke betale ekstra for den :ler:  Det koster jo null å vri håndleddet for å sette den på plass! 😂

På ene siden er det jo lurt med en stol som du kan bruke basen til stol nr 2 også. Men da kan du bare bruke stol nr 2 til ungen blir 18 kg. På en måte er det litt lureri.. min første var 18 kg da han var 3 år. Da kunne vi ikke bruke isofix setet lenger.  Gutter blir jo oftere tyngre fortere enn jentene.

Så denne gangen kjøper jeg nr 2 bakovervendt bilstol som er uten isofix og kan gå til 25 kg. 6 åringen min veier 23 kg men han er ikke veldig kraftig. Barn legger på seg «mye» de første 3 årene, så går det mye saktere. 
 

Så mitt tips er å undersøke litt stol nr 2 også. Er den man skal ha lengst, og er der jeg velger å legge igjen mest penger 😃

Disse babystolene er nokså like, ikke mye som skiller de egentlig. 
Lurt å velge en som passer på understellet til vogna. Det er gull verdt. Cybex som kan legges flatt virker ganske grei. Ser mange har den. Jeg har kjøpt en fra Britax. Men ikke av de mest fancye. 🤪

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 timer siden):

Tusen takk! :hoppendeglad:

Tusen takk! :hoppendeglad: Ja, det var skikkelig godt å få den i hus 🥰

Ja, synes også fargen er nydelig! 🥰 Det var pappaen som gjerne ville ha blå, jeg kunne vel egentlig tenkt meg klassisk svart, men når pappaen først har en formening om disse babytingene skal han jammen få det akkurat slik han vil 😄 Tror også vi traff bra der, den virker så lett og fin å trille!

Hihihi, blir bare såvidt du får slippe til du da! :fnise: Men tenk så fine da, to stolte storebrødre som begge konkurrerer om å få trille lillebror 💙

Nei, vi kikket på det i går. Hadde egentlig bestemt oss for turtle air (den fikk så fin score på naf test) men så sa de i butikken at den ikke var et lurt valg. De anbefalte maxi cosi. Fant ut at vi må google litt mer rundt før vi bestemmer oss 🤔 Hva tenker dere?

Nå er det tilbud på BeSafe Modular på barnas hus og babycare. Den har fått bra skårer på NAF test :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...