Gå til innhold

Fiora har baby i magen!


Fiora

Anbefalte innlegg

21+1

Snakk om å bli syltet forkjølet! Har ligget med feber siden mandag og hoster til jeg brekker meg 100 ganger om dagen. :forkjola:

Må si jeg synes litt synd på lille i magen. Hele babybumpen hopper jo i takt med denne sinnsyke hosten! 

Påsken fikk vi hvertfall kose oss maks på hytta i finværet. Vi fikk med oss pubquiz og påskelam og den nye hytta er innviet på best mulig måte :yvonne:

I morgen skal jeg på jobb for første gang på ukesvis. Jeg skulle egentlig hatt foredrag for alle avdelingene våre i Norge, men siden jeg har vært sykemeldt har jeg ikke hatt mulighet til å forberede noe og må derfor nøye meg som tilskuer.

Kjenner at jeg gjerne skulle vært denne forkjølelsen foruten når jeg nå endelig skal tilbake på jobb, men får ta den ene paraceten min, dytte på med halslinser og ha nesesprayen i nærmeste omkrets.

Nå skal jeg krype under pleddet og høre på podcast 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Kakaoen said:

Masse god bedring :klemmer: 

Og lykke til på jobb. Er du tilbake for fullt eller bare delvis? 

Tusen takk - det trengs! 😅

Nei, er bare tilbake 1 dag i uken foreløpig, er derfor så ekstra kjipt å være så forkjølet akkurat til den ene dagen! Mannen mener jeg bør be legen utvide sykemeldingen og bli hjemme, men jeg får meg virkelig ikke til det når jeg har vært borte i ukesvis og skal dit 1 dag 🙈 Krysser fingre og tær for at jeg brenner ut feberen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig at du har blitt så forkjølet. Men bra dere fikk dere en fin påske.

Kos deg med podcast, også håper jeg formen blir litt bedre til i morgen🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+4

Kommer med en liten oppdatering. Er fremdeles syk. Har faktisk aldri vært så syk før noen gang. Måtte ha ambulanse i natt pga pustevansker. Legene tror det er korona selv om hjemmetestene er negative. Må si jeg er veldig spent på å få svaret på pcr test.

Hoster ustanselig, kan ikke legge meg ned i det hele tatt. Har sovet 5 timer på de to siste døgnene til sammen.

Og oppi alt dette surret skal lillemann i magen vokse og utvikle seg stakkars. Kjenner jeg blir veldig bekymret. Har fått et arsenal av hostemedisiner - tilogmed asthmamedisin! Alle selvfølgelig ikke anbefalt for gravide med mindre strengt nødvendig 😫

Det verste er at det ikke føles som medisinene funker. 

Usj, litt klageinnlegg, men dette er virkelig ikke noe gøy!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (40 minutter siden):

21+4

Kommer med en liten oppdatering. Er fremdeles syk. Har faktisk aldri vært så syk før noen gang. Måtte ha ambulanse i natt pga pustevansker. Legene tror det er korona selv om hjemmetestene er negative. Må si jeg er veldig spent på å få svaret på pcr test.

Hoster ustanselig, kan ikke legge meg ned i det hele tatt. Har sovet 5 timer på de to siste døgnene til sammen.

Og oppi alt dette surret skal lillemann i magen vokse og utvikle seg stakkars. Kjenner jeg blir veldig bekymret. Har fått et arsenal av hostemedisiner - tilogmed asthmamedisin! Alle selvfølgelig ikke anbefalt for gravide med mindre strengt nødvendig 😫

Det verste er at det ikke føles som medisinene funker. 

Usj, litt klageinnlegg, men dette er virkelig ikke noe gøy!

Men i alle dager ❤️ håper virkelig det ikke varer så fryktelig mye lengre, men det er ihvertfall bra at du får hjelp på sykehuset! 

Masse god bedring, og jeg håper og krysser fingrene for at alt går bra med deg og lille❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff å huff😳 hørtes ikke noe godt ut! Håper du blir bedre raskt🥰 masse god bedring❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå huff! Høres jo ikke noe greit ut i det hele tatt! Masse, masse god bedring 🥰 De små mageboerne klarer seg heldigvis godt selv om man er syk, men skjønner veldig godt bekymringen 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord @Ruskemor, @Love90 og @Yrno 🥰

En god trøst å bli påminnet at lille i magen klarer seg selv om mor er i dårlig form. Heldigvis har han holdt på og sparket godt hele tiden ❤️

Er hjemme nå, selv om jeg nok hadde følt meg tryggere på sykehus. Men er vel et godt tegn at legene mener man kan være hjemme 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så skummelt det må ha vært ❤️ 
Høres ut som du har fått korona XXL 😳

Husk med medisiner at grunnen til at mange ikke er anbefalt gravide er fordi de ikke kan forske på gravide og medisinbruk. Så derfor det er så usikkert om det er trygt eller ikke. Sjansen for at lille tar skade av det er vel tilnærmet ikke tilstede :klemmer: 

Håper du kommer deg snart! Ikke gøy å ha det slik i det hele tatt ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+0

Tusen takk for at dere spør @Kakaoen og @Ruskemor ❤️ Formen er fremdeles ikke på topp, men den er i hvertfall noe bedre! Fått svar på pcr test og det er ikke korona!! Det overrasket meg litt, men der ser man hvor mange skumle virus som er ute og går for tiden 😕

Er sannsynligvis en uoppdaget, underliggende astma som gjorde utslaget for at det ble så vanskelig å puste som det ble når jeg ble syk i tillegg.

Nå tar jeg dagene i saktetempo og prøver å gi kroppen mest mulig hvile til å få vekk dette fæle viruset!

Lille i magen gir heldigvis livstegn hver dag nå, har akkurat sittet og hygget meg med lunsjsprellene hans 🥰 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (34 minutter siden):

22+0

Tusen takk for at dere spør @Kakaoen og @Ruskemor ❤️ Formen er fremdeles ikke på topp, men den er i hvertfall noe bedre! Fått svar på pcr test og det er ikke korona!! Det overrasket meg litt, men der ser man hvor mange skumle virus som er ute og går for tiden 😕

Er sannsynligvis en uoppdaget, underliggende astma som gjorde utslaget for at det ble så vanskelig å puste som det ble når jeg ble syk i tillegg.

Nå tar jeg dagene i saktetempo og prøver å gi kroppen mest mulig hvile til å få vekk dette fæle viruset!

Lille i magen gir heldigvis livstegn hver dag nå, har akkurat sittet og hygget meg med lunsjsprellene hans 🥰 

 

Bra det er bedre ❤️ men må ha vært fryktelig skremmende. 

Fortsatt masse god bedring❤️

Godt lille i magen er aktiv! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+3

Endelig er jeg litt mer meg selv igjen etter nesten 2 uker i virusverden! Hosten henger fortsatt i, men jeg fungerer i hvertfall noenlunde! :mynona:

Har vært 2 uker med mye dårlig samvittighet for lille skatten i magen ettersom jeg har vært nødt til å dytte i meg så mye medisiner. Følte at hver gang jeg fant noe nytt som jeg tenkte måtte gå greit for gravide, fikk jeg et nytt slag i trynet med at det og det heller ikke er bra på grunn av sånn og sånn.

Nå håper jeg virkelig at jeg greier å holde meg frisk resten av svangerskapet! Skal i hvertfall ta frem igjen en del av kunnskapen man fikk under pandemien om hvordan man skal forholde seg for å forebygge smitte.

Merker det begynner å krible i kroppen, tror kanskje det er nestingen som så smått er begynt? I dag har jeg tilbrakt et par timer ute på verandaen med å vaske og sette i stand et par rokokko stoler som jeg fikk tak i på Finn for en 100 lapp per stk! Og de ble så fine! :hoppendeglad:

Barnerommet er fremdeles på planen, men der er det en del tunge løft, maling av vegger osv som gjenstår før jeg kan begynne med det koselige puslet, så det må jeg nok få med meg mannen på når han får tid! 

Når det gjelder lillemann i magehuset tror jeg det står bra til. Synes fremdeles det er litt vanskelig å kjenne bevegelse noen dager (kan det være dager han ligger med ryggen mot magen min?), andre dager kan det være full fest der inne hele dagen - de dagene er så gode 🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv å ikke ha dårlig samvittighet, du hadde ikke fått de medisinene hvis de viste det var farlig for babyen❤️

Gøy med nesting da! Hvilke farger har du tenkt på til lillegutt sitt rom? 

Koselig med bevegelser🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/29/2022 at 7:36 PM, Ruskemor said:

Prøv å ikke ha dårlig samvittighet, du hadde ikke fått de medisinene hvis de viste det var farlig for babyen❤️

Gøy med nesting da! Hvilke farger har du tenkt på til lillegutt sitt rom? 

Koselig med bevegelser🥰

Det er helt sant! Og, føler meg egentlig ganske flink sånn i retrospekt som klarte å holde medisinbruken til et minimum i forhold til hvordan den ville vært under andre omstendigheter :fnise:

Ja, det er jo så mye fint! Vi har egentlig tenkt på en litt dus og mild gråfarge til veggene. Tenker det varer lenger enn om vi går for blå. Egentlig hadde jeg lyst til å tapetsere, men ser jo at det vil bli merarbeid da han nok ganske raskt kommer til å vokse ut av en søt tapet 🙈 Synes innredning til barnerommet er mye mer komplisert… hva har man på et barnerom egentlig? Har man stellebordet der eller på badet? Bør vi ha en godstol for nattlig opphold for oss foreldre? Aner ikke… føler meg så grønn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (Akkurat nå):

Det er helt sant! Og, føler meg egentlig ganske flink sånn i retrospekt som klarte å holde medisinbruken til et minimum i forhold til hvordan den ville vært under andre omstendigheter :fnise:

Ja, det er jo så mye fint! Vi har egentlig tenkt på en litt dus og mild gråfarge til veggene. Tenker det varer lenger enn om vi går for blå. Egentlig hadde jeg lyst til å tapetsere, men ser jo at det vil bli merarbeid da han nok ganske raskt kommer til å vokse ut av en søt tapet 🙈 Synes innredning til barnerommet er mye mer komplisert… hva har man på et barnerom egentlig? Har man stellebordet der eller på badet? Bør vi ha en godstol for nattlig opphold for oss foreldre? Aner ikke… føler meg så grønn! :ler:

Hvordan er formen din nå? 

En sånn farge er perfekt, passer til så mye. Også kan man kjøpe gøye gardiner, sengetøy og wall stickers😊

Hva man trenger til barnerom... en seng og en kommode? 😅 Jeg aner ikke, håper noen med barn svarer deg på det for jeg ble veldig nysgjerrig 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Ruskemor said:

Hvordan er formen din nå? 

En sånn farge er perfekt, passer til så mye. Også kan man kjøpe gøye gardiner, sengetøy og wall stickers😊

Hva man trenger til barnerom... en seng og en kommode? 😅 Jeg aner ikke, håper noen med barn svarer deg på det for jeg ble veldig nysgjerrig 😂

 

Formen er bedre, takk som spør 🥰

Er det jeg tenker også, det er enkelt å kombinere med alt og passer fint når han blir eldre også! Absolutt mye gøy man kan gjøre med tekstiler, og har sett på noen veldig søte wallstickers 😄

Haha, ikkesant! Her tror jeg vi må tilkalle eksperthjelp fra @Kakaoen? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...