Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjertespar skrev (5 timer siden):

Det var utrolig leit å høre @Elise93. Jeg føler med deg. Ja dette er skikkelig tøft, bare de som har gått gjennom det kan virkelig forstå ❤️ Sender deg en god klem❤️

 

jenta1983 skrev (3 timer siden):

Huff så trist ❤️❤️ har vært i samme situasjon og det er vondt ❤️❤️ ta godt vare på deg selv ❤️❤️

 

Blåttvann skrev (1 time siden):

Oj, det er et hardt slag å få! 😢 Føler virkelig med deg! 💔

Takk for støtten ❤️ ja, det er veldig tøft dette her 😢

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jenta1983 skrev (3 timer siden):

Var på ultralyd fredag ved klinikken i forhold til fryseinnsett, slimhinnen så kjempefin ut og hun regnet med jeg skal få eggløsning i morgen eller onsdag som da blir syklusdag 15-16 og da innsett søndag eller mandag, jeg fikk litt panikk i forhold til pinse men dem var visst fleksible i forhold til innsett på røde dager ❤️❤️

Masse lykke til! ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg hører visst hjemme her jeg også nå. 
Lurer på om dere kan hjelpe meg med å svare på hvilken syklusdag de pleier å ha uttak på? Vet det varierer ut fra hvordan folliklene utvikler seg altså, men er det typ dag 11 eller 16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg hører visst hjemme her jeg også nå. 
Lurer på om dere kan hjelpe meg med å svare på hvilken syklusdag de pleier å ha uttak på? Vet det varierer ut fra hvordan folliklene utvikler seg altså, men er det typ dag 11 eller 16?

Fikk uttak dag 12 som virker å vere ganske standard. I normal syklus ville eggløsningen min vært dag 15

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (3 timer siden):

Masse lykke til! ❤️

Tusen takk fine du ❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg hører visst hjemme her jeg også nå. 
Lurer på om dere kan hjelpe meg med å svare på hvilken syklusdag de pleier å ha uttak på? Vet det varierer ut fra hvordan folliklene utvikler seg altså, men er det typ dag 11 eller 16?

Masse lykke til ❤️ håper dere lykkes med ivf 🥰 jeg hadde uttak på dag 15 men folliklene mine vokste litt sakte. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativt forsøk i mai og nå må vi vente helt til august med nytt forsøk 😢😢

Anonymkode: 80db0...1a5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ruger! 🤩

Har blitt feilstimulert i et år og frustrasjonen har vært enorm, men nå er jeg offisielt ruger av en todagers eskimo!

Skal innrømme at etter syv mislykkede stimuleringer før potensielt innsett av et fryst embryo så hadde jeg gitt litt opp. Jeg tenkte at om jeg tilfeldigvis blir riktig stimulert denne gangen så overlever sikkert ikke celleklumpen opptining. Jeg hadde bare én på frys og det virket så usannsynlig at det skulle gå bra. Det sa legene også, at det var veldig vanlig at embryoene ikke overlever opptining og at man helst burde ha flere på frys.

Helt frem til jeg ble bedt om å kle av meg bak forhenget så forventet jeg dårlige nyheter. Hun som hentet meg på venterommet virket så sur, men jeg vurderte det selvfølgelig til at hun ikke var sur men uglad fordi hun hadde dårlige nyheter og derfor ikke kunne møte meg med et stort glis.

Men her sitter jeg altså, med en eskimo i magen og jeg skjønner det nok ikke helt? 

Jeg tenker på at veien har vært unødvendig lang. Jeg mener jeg har blitt feilbehandlet minst halvparten av stimulerinsrundene. De ansatte har vært veldig uenige med hverandre og ikke alle har sjekket journalen min før de ga meg et behandlingsforløp virker det som (og har jeg fått tilbakemeldinger om fra legene underveis). Jeg har prøvd å si ifra før feilbehandlingene, men har snakket for døve ører. Jeg har opplevd at de ansatte blir oppgitte over hverandre. Som pasient har dette opplevdes som frustrerende.

Sånn, nå har jeg fått det ut og kan konsentrere meg om det som ligger foran meg. Jeg håper sånn at den lille klamrer seg fast og forblir inni der i 9måneder. 🥺

Anonymkode: 8e1d5...0bf

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Negativt forsøk i mai og nå må vi vente helt til august med nytt forsøk 😢😢

Anonymkode: 80db0...1a5

Leit å høre 😔Jeg fikk også negative tester i helgen/igår og kjenner på samme skuffelse... Neste forsøk for meg blir også i slutten av juli/slutten av august, avhengig av syklusen og sommerstengt klinikk i juli. Føler med deg❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er ruger! 🤩

Har blitt feilstimulert i et år og frustrasjonen har vært enorm, men nå er jeg offisielt ruger av en todagers eskimo!

Skal innrømme at etter syv mislykkede stimuleringer før potensielt innsett av et fryst embryo så hadde jeg gitt litt opp. Jeg tenkte at om jeg tilfeldigvis blir riktig stimulert denne gangen så overlever sikkert ikke celleklumpen opptining. Jeg hadde bare én på frys og det virket så usannsynlig at det skulle gå bra. Det sa legene også, at det var veldig vanlig at embryoene ikke overlever opptining og at man helst burde ha flere på frys.

Helt frem til jeg ble bedt om å kle av meg bak forhenget så forventet jeg dårlige nyheter. Hun som hentet meg på venterommet virket så sur, men jeg vurderte det selvfølgelig til at hun ikke var sur men uglad fordi hun hadde dårlige nyheter og derfor ikke kunne møte meg med et stort glis.

Men her sitter jeg altså, med en eskimo i magen og jeg skjønner det nok ikke helt? 

Jeg tenker på at veien har vært unødvendig lang. Jeg mener jeg har blitt feilbehandlet minst halvparten av stimulerinsrundene. De ansatte har vært veldig uenige med hverandre og ikke alle har sjekket journalen min før de ga meg et behandlingsforløp virker det som (og har jeg fått tilbakemeldinger om fra legene underveis). Jeg har prøvd å si ifra før feilbehandlingene, men har snakket for døve ører. Jeg har opplevd at de ansatte blir oppgitte over hverandre. Som pasient har dette opplevdes som frustrerende.

Sånn, nå har jeg fått det ut og kan konsentrere meg om det som ligger foran meg. Jeg håper sånn at den lille klamrer seg fast og forblir inni der i 9måneder. 🥺

Anonymkode: 8e1d5...0bf

Lykke til!🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (På 30.5.2022 den 9.34):

Siste forsøk offentlig🤞

God klem og krysser fingrene for deg ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (3 timer siden):

Leit å høre 😔Jeg fikk også negative tester i helgen/igår og kjenner på samme skuffelse... Neste forsøk for meg blir også i slutten av juli/slutten av august, avhengig av syklusen og sommerstengt klinikk i juli. Føler med deg❤️

Uff, føler virkelig med deg! 💔 Det er så vanskelig å ha et lite håp om at noe kan ha skjedd, for så å få negativ test. 🥺

Ekstra ille er det at klinikkene holder sommerstengt. De private forstår jeg, men de offentlige? De kunne vel hatt åpent for de som har prøvd lenge eller som begynner å dra på årene og som ikke har all verdens tid? Det synes jeg. 😅

---

Etter innsettet i går kjennes det stramt ut i livmoren og det stikker litt. Sist innsett følte jeg ikke på det samme, men det var ferskforsøk av 2dagers og jeg hadde fortsatt vondt etter uttaket. Er det vanlig å ha litt ubehag? Kan det være et godt tegn? Man blir jo helt gal og strekker seg etter enhver mulig positiv ting man kan...

Anonymkode: 8e1d5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (På 30.5.2022 den 14.22):

Var på ultralyd fredag ved klinikken i forhold til fryseinnsett, slimhinnen så kjempefin ut og hun regnet med jeg skal få eggløsning i morgen eller onsdag som da blir syklusdag 15-16 og da innsett søndag eller mandag, jeg fikk litt panikk i forhold til pinse men dem var visst fleksible i forhold til innsett på røde dager ❤️❤️

Masse lykke til🥰🙏🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Petronella83 skrev (1 time siden):

Masse lykke til🥰🙏🏻

Tusen takk ❤️❤️ krysser alt for deg ❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er stor forskjell på 4BB og 4AA blasto? Jeg satte inn bb i januar, ble gravid men kjemisk og nå neste uke skal jeg sette inn 4AA så lurer på om det nå er 50-50 om det fester seg eller om det ikke gjør det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (2 timer siden):

Noen som vet om det er stor forskjell på 4BB og 4AA blasto? Jeg satte inn bb i januar, ble gravid men kjemisk og nå neste uke skal jeg sette inn 4AA så lurer på om det nå er 50-50 om det fester seg eller om det ikke gjør det 

Det er gjennomsnittlig ca 30% sjanse ved hvert innsett. 

Av og til blir det barn av dårlig graderte blastoer og ikke bare av gode blastoer, det er så mye som spiller inn utenom gradering.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (15 minutter siden):

Det er gjennomsnittlig ca 30% sjanse ved hvert innsett. 

Av og til blir det barn av dårlig graderte blastoer og ikke bare av gode blastoer, det er så mye som spiller inn utenom gradering.

Takk for svar 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg tok eggløsningssprøyte for nøyaktig en uke siden, og har hatt innsett i dag. Jeg tenkte jeg skulle "teste ut" eggløsningssprøyta slik at jeg vet når jeg kan begynne å faktisk teste for graviditet. I går kveld var det en veldig veldig svak strek, men i kveld var den litt sterkere? Er ikke det rart? Nå blir jeg jo redd for at "sprøytestreken" ikke blir borte før en eventuell graviditetsstrek dukker opp, og da har jeg jo ikke peiling på om jeg kan stole på at jeg faktisk er gravid..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig i gang! 🥰 Startet med progynova i dag, og ringe inn i mens på tirsdag.
Andre som holder på med eller har vært gjennom fryseforsøk i styrt syklus?

Endret av Frk.Pøls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Testet positivt 26.05 (2-3 digital) etter innsett 16.05. Torsdag 2/6 var HCG 9336, jeg skal måle igjen tirsdag 7/6 for å sjekke stigning. Jeg står på Cyclogest morgen og kveld i tillegg til Klexane. Jeg har mistet i uke 9 i november i fjor (MA) og i uke 5 i mars i år (SA). Så jeg kjenner at jeg ikke helt klarer å glede meg. Forsøker å ta livet med ro og selvfølgelig leve som om jeg er gravid. Noen andre i samme situasjon, med noen gode tips?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...