Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Petronella83 skrev (15 timer siden):

Nei kjære vene😱 Huff, da håper jeg du har tatt det med ro i dag. Godt klinikken sa det går fint❤️

Litt blå på armen og kul på låret ❤️ fikk jo lumbago i ryggen sist fredag så det hjalp ikke på ❤️ var ute og gikk i går og ute og går nå :) ingen symptomer denne gang så slått meg til ro med at det ikke går denne gangen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere, 

Jeg har hatt oppfølgingssamtale med klinikken jeg går til for å planlegge tredje innsett🤞🏻forhåpentligvis kan neste forsøk starte når jeg får mensen i slutten av juli. Jeg har to blastocyster på frys, så da har jeg skjønt at jeg kan velge mellom styrt syklus med østrogenplaster, eller naturlig syklus hvor jeg bare tar eggløsningstest eller eggløsningssprøyte og så planlegger innsett. Jeg har ikke prøvd noen av disse delene før, kan noen av dere dele erfaringer? Legen jeg snakket med dag sa at det var noe forskning som kunne tyde på at innsett i naturlig syklus kunne ha litt lavere risiko for spontanabort, men det var ikke konklusivt enda, forsto jeg. Så jeg er veldig usikker på hva som er best🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (56 minutter siden):

Hei dere, 

Jeg har hatt oppfølgingssamtale med klinikken jeg går til for å planlegge tredje innsett🤞🏻forhåpentligvis kan neste forsøk starte når jeg får mensen i slutten av juli. Jeg har to blastocyster på frys, så da har jeg skjønt at jeg kan velge mellom styrt syklus med østrogenplaster, eller naturlig syklus hvor jeg bare tar eggløsningstest eller eggløsningssprøyte og så planlegger innsett. Jeg har ikke prøvd noen av disse delene før, kan noen av dere dele erfaringer? Legen jeg snakket med dag sa at det var noe forskning som kunne tyde på at innsett i naturlig syklus kunne ha litt lavere risiko for spontanabort, men det var ikke konklusivt enda, forsto jeg. Så jeg er veldig usikker på hva som er best🙂

Jeg har hatt mitt 2 innsett i naturlig syklus nå, klinikken sa at dem hadde bedre resultat med naturlig syklus da en da ikke er proppet full på hormoner ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig fått plass i køa vi og etter et år på venteliste! Oppstart om 1 - 2 mnd sa skrivet, så blir vel i tidlig høst en gang om alt går som det skal! 
Vi har kjørt på med IUI privat i mellomtiden uten suksess, så er veldig klare for å sette igang med IVF om siste planlagte IUI før sommeren ikke funker. 
De hadde dog satt oss opp til IUI på Riksen og, så fikk nettopp tak i de og sagt vi er veldig gira på å kjøre på med IVF.

 

Endret av Helne90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (54 minutter siden):

Jeg har hatt mitt 2 innsett i naturlig syklus nå, klinikken sa at dem hadde bedre resultat med naturlig syklus da en da ikke er proppet full på hormoner ❤️

Takk for svar, jeg skal vurdere det :) Lyktes innsettet denne gangen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_pancake skrev (22 timer siden):

Testdag med negativt resultat, dessverre. Pga ferieavvikling får vi ikkje starte opp igjen før i aug/sept (privat) og venter på samtale med off. i juli. Med lav amh for alderen er dette ganske tungt for tålmodigheten men det er bare sånn det er. Satser på 2. forsøk går som ei kule 💪🏻 God sommer folkens! Stå på

Veldig trist å høre! Man har så inderlig mye håp om at det skal ordne seg. Og så er det så ekstra kjipt når man også må vente til etter sommeren igjen... 😥

Jeg har ikke kommet over testdag enda, men med kritthvite tester og mensenvondt i korsryggen og livmor dagen før forventet mens så må jeg si håpet ikke er tilstede for min del denne gangen.

Jeg vet ikke når jeg får startet opp igjen på nytt ferskforsøk, håper jeg slipper å stå så lenge i kø. Har tatt et helt år å få satt inn den ene eskimoen jeg hadde på frys...

Man lærer seg å leve med en konstant sitrende klump i magen.

Anonymkode: 8e1d5...0bf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (35 minutter siden):

Takk for svar, jeg skal vurdere det :) Lyktes innsettet denne gangen? 

Jeg satte inn for 2 dager siden, men ingen symptomer denne gangen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Veldig trist å høre! Man har så inderlig mye håp om at det skal ordne seg. Og så er det så ekstra kjipt når man også må vente til etter sommeren igjen... 😥

Jeg har ikke kommet over testdag enda, men med kritthvite tester og mensenvondt i korsryggen og livmor dagen før forventet mens så må jeg si håpet ikke er tilstede for min del denne gangen.

Jeg vet ikke når jeg får startet opp igjen på nytt ferskforsøk, håper jeg slipper å stå så lenge i kø. Har tatt et helt år å få satt inn den ene eskimoen jeg hadde på frys...

Man lærer seg å leve med en konstant sitrende klump i magen.

Anonymkode: 8e1d5...0bf

Ikke gi opp enda ❤️ var det blasto du satte inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (19 minutter siden):

Jeg satte inn for 2 dager siden, men ingen symptomer denne gangen :(

Ok. Jeg føler egentlig at naturlig syklus virker fristende, og at det kanskje er godt for kroppen at innsettet skjer mest mulig naturlig 🙂Håper symptomene kommer hos deg etterhvert, to dager etter innsett er kanskje litt tidlig å merke symptomer? ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (3 timer siden):

Hei dere, 

Jeg har hatt oppfølgingssamtale med klinikken jeg går til for å planlegge tredje innsett🤞🏻forhåpentligvis kan neste forsøk starte når jeg får mensen i slutten av juli. Jeg har to blastocyster på frys, så da har jeg skjønt at jeg kan velge mellom styrt syklus med østrogenplaster, eller naturlig syklus hvor jeg bare tar eggløsningstest eller eggløsningssprøyte og så planlegger innsett. Jeg har ikke prøvd noen av disse delene før, kan noen av dere dele erfaringer? Legen jeg snakket med dag sa at det var noe forskning som kunne tyde på at innsett i naturlig syklus kunne ha litt lavere risiko for spontanabort, men det var ikke konklusivt enda, forsto jeg. Så jeg er veldig usikker på hva som er best🙂

Hei! kan komme med min erfaring også. 

Jeg har hatt 3 fryseforsøk, 2 i naturlig syklus. Ble gravid første gangen, men mistet i uke 12. Andre forsøk; kjemisk. Så sa legen at kanskje jeg har et progesteron-problem og burde derfor teste styrt syklus (jeg vet ikke hvorfor det skal hjelpe med styrt syklus men jeg valgte å høre på legen). Styrt syklus nå i mai, og jeg er gravid. Er bare 5+1, så klarer virkelig ikke slappe av enda, men jeg ble vertfall gravid på alle 3 fryseforsøkene. Får se om denne holder til mål! Til syvende og sist, så handler vell alt om egget :)

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av medisinene i styrt syklus - om noe har jeg følt meg sååå bra! Trent mye, masse energi og østrogenen vekte sexlysten min fra en eller annen dvale. 😛 

Lykke til med valget :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Begynte på menopur på tirsdag forrig uke (10 dager siden), på CD 2. Jeg hadde en ekstra lang mens, og da jeg sjekket vekst og endometrie på tirsdagen uken etter oppstart hadde ingen ting skjedd nesten. I morgen skal jeg tilbake til gyn, på dag 11. Er litt bekymra for at det fortsatt ikke har skjedd noe… Har noen opplevd lignende? Eller klarer å anta noe? 😬🤞🏼

Anonymkode: ebebb...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (2 timer siden):

Ikke gi opp enda ❤️ var det blasto du satte inn? 

Takk! ❤️

Satte inn 2dagers.

Men jeg tror alt håp er ute, for på testene burde det minst være skyggestrek så lenge etter innsett (30.mai)?

Og med alle symptomene på at mensen er på vei så klarer jeg ikke tro at dette går bra. 😔

Anonymkode: 8e1d5...0bf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (3 timer siden):

Jeg satte inn for 2 dager siden, men ingen symptomer denne gangen :(

Jeg har hatt masse symptomer, styrt syklus, men er mest sannsynlig ikke gravid.

Har lest om så mange som har hatt masse symptomer etter innsett uten å bli gravide, så har de et innsett nesten uten symptomer og det viser seg at det er da de har lykkes. 🤗

Anonymkode: 8e1d5...0bf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heei! Da har spottingen begynt, så nå er mensen rett rundt hjørnet og stimuleringa kan straks begynne! 😁

På planen min så står det at første sprøyte settes fom dag 3. MEN, ser de fleste begynner på dag 2? Hva kan grunnen være at noen begynner på dag 2 og noen dag 3?

Endret av Tessiekd
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (4 timer siden):

Heei! Da har spottingen begynt, så nå er mensen rett rundt hjørnet og simuleringa kan straks begynne! 😁

På planen min så står det at første sprøyte settes fom dag 3. MEN, ser de fleste begynner på dag 2? Hva kan grunnen være at noen begynner på dag 2 og noen dag 3?

Eg begynte på dag 1, går ut fra at det har med behov for stimulering å gjøre? Har lav amh så sikkert derfor eg skulle begynne rett på. Kanskje det er fare for overstimulering at noen begynner på dag 3? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_pancake skrev (58 minutter siden):

Eg begynte på dag 1, går ut fra at det har med behov for stimulering å gjøre? Har lav amh så sikkert derfor eg skulle begynne rett på. Kanskje det er fare for overstimulering at noen begynner på dag 3? 

Ahh! Jeg har litt høy amh, så er nok derfor ja! Takk for svar 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jenta1983 skrev (1 time siden):

Hvordan går det med dere her inne? ❤️

Skal sette første dose menopur i morgen ❤️ er første forsøk, så er veldig spent! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (22 minutter siden):

Skal sette første dose menopur i morgen ❤️ er første forsøk, så er veldig spent! 

Åh så spennende ❤️ masse lykke til med stimulering ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...