Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å ønske alle velkommen til en ny tråd som gjelder for det nye året! ❤️

Vi er mange som har deltatt i tråden for 2021 og vi har hatt god støtte i hverandre. I denne tråden håper jeg vi kan fortsette å dele erfaringer, gleder og sorger da dette er en tung prosess og man deler kanskje ikke denne reisen med så mange IRL.

Ingen spørsmål er for dumme.

Fordi det genererte litt støy i tråden for 2021 tenker jeg å si noe om at tråden selvfølgelig skal være åpen for alle, men jeg tror det kan være lurt at de som lykkes med å bli gravide tenker litt igjennom hva de fortsetter å skrive i denne prøvertråden. På et tidspunkt er det mer naturlig å ta løpende oppdateringer på gravidforumet. Man må gjerne fortsette å dele erfaringer og hjelpe andre og absolutt si noe om hvordan det går, men rene oppdateringer rundt egen graviditet etter den usikre perioden kan være svært sårt for prøvere å lese om.

Så krysser vi fingrene for at vi alle skal få gode opplevelser med prøvingen og fine graviditeter det kommende året og tilslutt oppleve mirakler og babyskrik i 2022/2023! 👶

Velkommen!

Anonymkode: 62fef...a28

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg står i kø for å starte med mitt første fryseforsøk som blir i slutten av januar. Uttaket ble gjort i mai så dette har tatt fryktelig lang tid! 

Man blir nesten gal av all ventingen, spenningen og skuffelsene. Har hatt fem avbrutt forsøk nå og det er frustrerende og vondt. Jeg tar ICSI offentlig og det hjelper ikke at de har så fulle lister at man også må hive inn litt ekstra ventetid i mixen.

Jeg trodde jeg skulle få starte et nytt forsøk nå i denne syklusen, men det var ikke ledig plass. Litt skuffet er jeg jo, men når man har hatt så mange avbrutte forsøk så er det nesten litt forventet at det ikke skulle gå nå heller. Har blitt god på å takle nedslående beskjeder, så aldri så galt at det ikke er godt for noe. 😅

Anonymkode: 62fef...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (dessverre) med videre i 2022 :)

vil samtidig komme med en oppfordring om å ha nick! Da er det mye lettere å "følge" ens reise fordi man assosierer en med et navn :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med💪🏽 hadde min aller første innsett i slutten av november som ble ikke noe av. Skal ha fryst innsett i løpet av februar/mars på Porsgrunn. Masse lykke til alle sammen!❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også i gang med IVF i februar. Det blir Porsgrunn denne gangen også. Forrige gang var det lang protokoll, fikk da ut 4 egg, og av dem ble det to embryoer (1 neg, 1 pos🥰), men nå skal jeg ha kort protokoll. Veldig spent på hvordan kroppen reagerer på det! Både humøret og om det blir noen egg🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også med🤗

Hører til St. Olavs. Startet i mai og har fremdeles ikke hatt innsett pga avbrutte forsøk og en kropp som har brukt tid på å normalisere seg til fryseforsøk. Har vært en lang og frustrerende reise hittil. Blir gal av all ventingen🤯

Ligger an til innsett i naturlig syklus i januar.🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Hadde ikke håpet å være med i 20, 21 og 22 forumet, men livet blir ikke alltid som man håper😏 Lyspunket for øyeblikket er at vi går rett på nytt forsøk, 5 ferskforsøket, hos hausken nå i januar. Kort protokoll, men med plaquenil som nytt innslag. Håper for oss alle🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med! :) Begynte vår IVF reise i mai i år, med innsett av 2 embryo i juni som dessverre ikke endte i graviditet, og innsett av 1 embryo oktober i år hvor jeg ble gravid - men endte i MA i uke 8/9 :(

Nå skal vi forhåpentligvis i gang med fryseforsøk i januar på Hausken i Haugesund. Har 4 embryo på frys :) 

Endret av mbetv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fersk i IVF verden, første forsøk var i oktober, etter 1 år med utredning og enkel hormonstimulering. Fikk ut 29 egg og ble overstimulert også ble det oppdaget noe på en eggleder så måtte opereres i november.   Håper virkelig på første innsett nå i januar 🤞🏼❤️ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på gruppa her :) 1 år naturlig prøving i 2018/19. Mannlig faktor som årsak til infertilitet. Første ivf forsøk 2019. Har nå hatt tre uttak, 7 insett som har resultert i 2 exu'er. Ingen norml graviditet så langt. Venter på siste offentlige forsøk nå i mars/april.

 

Har fulgt forum her lenge og ivf-gruppa 2021 på avstand. Virker som veldig mange fine folk her inne med mye omsorg og gode innspill i forumene! 

 

Krysser fingrene for at 2022 blir lykkeåret  for oss her inne 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!

Jeg er også med i år!

Vi har prøvd av og på leeeenge (siden 2015), men tenkte aldri på å søke om assistert befruktning siden vi fortsatt var ganske unge. Jeg var 25 år, mannen 4 år eldre enn meg. Tenkte bare at det skjer når det skjer og jeg stressa absolutt ikke med det.
 

I begynnelsen av 2021 ble det tatt masse blodprøver i forhold til ivf-søknad, og prøvene viste positivt for hepatitt B. Ble jo litt sjokka, men fant ut at jeg har hatt det siden fødsel (smittet av min utenlandske mor). Måtte gjennom masse prøver og samtaler med overlegen på sykehuset. Alt var fint med meg, ferdig utredet i juni 2021. Har hepatitt B i blodet, men kroppen har ordna opp selv så jeg regnes som ikke smitteførende, ifølge overlegen jeg hadde samtale med. 
Uansett, på grunn av hepatitt B så er det kun Oslo Universitetssykehus som har lov til å utføre ivf på meg (var noe med at de har egne laboratorier for pasienter med blodsmitte).

Fikk time til samtale med overlegen på Ullevål i november 2021. Ble telt 20 eggposer på ene eggstokk og 17 på andre. Mannen hadde normale verdier på sædprøve. skal starte med Gonal F 112,5 IE når mensen kommer nå i januar 2022. Grugleder meg no sinnsykt. Men nå blir jeg snart 32 år, så jeg føler meg veldig klar for baby nå! 
 

Ønsker alle sammen lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (På 31.12.2021 den 10.05):

Jeg er med. Hadde ikke håpet å være med i 20, 21 og 22 forumet, men livet blir ikke alltid som man håper😏 Lyspunket for øyeblikket er at vi går rett på nytt forsøk, 5 ferskforsøket, hos hausken nå i januar. Kort protokoll, men med plaquenil som nytt innslag. Håper for oss alle🤞🏻

Hei

Lykke til:)

Ble nysgjerrig på plaquenil.  Når skal du bruke det og hvorfor? Hva skal deg hjelpe mot ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Mia:) Jeg startet med den for to uker siden, så blir ca tre uker på den før mensen kommer og jeg skal begynne stimulering. Skal fortsette med den i hvert fall til testdag. Legen tror vi har implantasjonsproblemer pga immunforsvaret mitt, så tanken er å dempe det. Har brukt prednisolon i to tidligere forsøk, men plaquenil skal i følge legen være «sterkere». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har tatt Progynova og Estradot samtidig? Hvilken dose av den ene og den andre?

Jeg har prøvd begge deler men i ulike sykluser tidligere og håper å høre fra dere som har erfaring med å bruke begge samtidig. :)

Anonymkode: 62fef...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man får soppinfeksjon 1 uke før innsett, blir forsøket avbrutt..? 😬

Anonymkode: 39ee2...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei ! 
Godt nytt år ❤️

Jeg er også med i år. Skulle ha insett i begynnelsen av desember men det ble utsatt siden jeg fikk influensa og fikk ikke tatt ultralyd. 
Sist mens fikk jeg 23 november. Syns det er så lenge siden. Normalt er syklusen veldig stabil. Noen andre som har hatt det slik ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dersom man får soppinfeksjon 1 uke før innsett, blir forsøket avbrutt..? 😬

Anonymkode: 39ee2...90d

Jeg mener å huske at soppinfeksjon går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (30 minutter siden):

Jeg mener å huske at soppinfeksjon går fint :)

Pleier ikke uansett soppkur å ta knekken på det veldig raskt?😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (1 time siden):

Pleier ikke uansett soppkur å ta knekken på det veldig raskt?😊

Jo, skal på UL i slutten av uken så får ta en kur 🤞🏼

Anonymkode: 39ee2...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...