Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

aishaaa skrev (På 10.1.2022 den 11.48):

Lykke til med frys i naturlig syklus🙌🏼 Det var det som til slutt utgjorde full klaff hos oss❤️ Jeg hadde en god del bivirkninger av Lutinus dessverre, har i etterkant fått Cyclogest som har vært mye bedre. Jeg ble svimmel og kvalm av lutinus. Hadde også mye murringer og hodepine mens jeg gikk på de. Men, mange opplever få/ingen bivirkninger av lutinus også, det er jo så individuelt. 
Jeg begynte på lutinus 2 dager etter EL, og gikk på de frem til ca. 2 dager før testdato. Ble vel totalt to pakker til sammen. 

Ok, tusen takk for svar! ❤️ Blir så syykt spennende dette, grugleder meg ! 🤩😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som har hatt innsett hos St. Olavs. Når på dagen pleier det å være?

Mener jeg har hørt at de har egguttak første halvdel av dagen, og innsett neste halvdel? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (23 minutter siden):

Dere som har hatt innsett hos St. Olavs. Når på dagen pleier det å være?

Mener jeg har hørt at de har egguttak første halvdel av dagen, og innsett neste halvdel? :) 

Riktig. Innsett alltid etter 12 eller 12.30 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (34 minutter siden):

Ok, tusen takk for svar! ❤️ Blir så syykt spennende dette, grugleder meg ! 🤩😅

Hvordan ligger du ann @prøver89?  
Her er jeg på syklusdag 14 i dag, ikke fått positiv EL test enda 😬 Var på ultralyd i går og da var slimhinnen 5,6mm og største folikkel 12mm. Er spent på om det blir avbrutt eller ikke 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (6 minutter siden):

Hvordan ligger du ann @prøver89?  
Her er jeg på syklusdag 14 i dag, ikke fått positiv EL test enda 😬 Var på ultralyd i går og da var slimhinnen 5,6mm og største folikkel 12mm. Er spent på om det blir avbrutt eller ikke 🙈 

Jeg er bare litt nysgjerrig… Hvorfor er du redd for avbrutt forsøk? For du vente på å sette inn embryo fra frys, eller? Kan forsøket avbrytes for eksempel hvis ikke slimhinnen og eggposene vokser nok? 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (9 minutter siden):

Hvordan ligger du ann @prøver89?  
Her er jeg på syklusdag 14 i dag, ikke fått positiv EL test enda 😬 Var på ultralyd i går og da var slimhinnen 5,6mm og største folikkel 12mm. Er spent på om det blir avbrutt eller ikke 🙈 

Hva var beskjeden da? Ny ultralyd eller? Slimhinnen samsvarer jo med eggposen, så du må sikkert ha ny ultralyd, men jeg ville ikke godtatt avbrutt helt ennå i alle fall:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (9 minutter siden):

Jeg er bare litt nysgjerrig… Hvorfor er du redd for avbrutt forsøk? For du vente på å sette inn embryo fra frys, eller? Kan forsøket avbrytes for eksempel hvis ikke slimhinnen og eggposene vokser nok? 🧐

Hvis ikke slimhinnen blir tykk nok så blir det avbrutt, må være minimum 7mm. 🤞🏼

 

Neutral90 skrev (5 minutter siden):

Hva var beskjeden da? Ny ultralyd eller? Slimhinnen samsvarer jo med eggposen, så du må sikkert ha ny ultralyd, men jeg ville ikke godtatt avbrutt helt ennå i alle fall:) 

Fikk bare beskjed fra st.olav om å fortsette å teste etter EL å ta kontakt når testen var positiv 🙈 Kanskje jeg må ha ny UL når jeg får positiv test da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (6 minutter siden):

Hvis ikke slimhinnen blir tykk nok så blir det avbrutt, må være minimum 7mm. 🤞🏼

 

Fikk bare beskjed fra st.olav om å fortsette å teste etter EL å ta kontakt når testen var positiv 🙈 Kanskje jeg må ha ny UL når jeg får positiv test da? 

Ok, skjønner☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (44 minutter siden):

Hvis ikke slimhinnen blir tykk nok så blir det avbrutt, må være minimum 7mm. 🤞🏼

 

Fikk bare beskjed fra st.olav om å fortsette å teste etter EL å ta kontakt når testen var positiv 🙈 Kanskje jeg må ha ny UL når jeg får positiv test da? 

Det betyr at du får innsett 5 dager etter positiv test!  Når slimhinnen er 5 komma noe ved eggpose på 12 mm så betyr det at slimhinna vil vokse frem til eggløsning og de anslår da at den vil være tykk nok ved innsett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (11 minutter siden):

Det betyr at du får innsett 5 dager etter positiv test!  Når slimhinnen er 5 komma noe ved eggpose på 12 mm så betyr det at slimhinna vil vokse frem til eggløsning og de anslår da at den vil være tykk nok ved innsett :)

Er det sant? 😭❤️ Jeg som prøvde å innstille meg på avbrutt forsøk da den ikke var så tykk🙈 Ååå, krysser alt jeg har for det! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (6 minutter siden):

Er det sant? 😭❤️ Jeg som prøvde å innstille meg på avbrutt forsøk da den ikke var så tykk🙈 Ååå, krysser alt jeg har for det! ❤️❤️

Neida, det kan jeg ikke forstå. En slik beskjed betyr innsett. Dersom du måtte ha ny ul eller de ville avbryte hadde de sagt fra om det nå ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (13 minutter siden):

Neida, det kan jeg ikke forstå. En slik beskjed betyr innsett. Dersom du måtte ha ny ul eller de ville avbryte hadde de sagt fra om det nå ❤

Takk ❤️ krysser alt nå 😁 Ble litt lettere til sins! Venter i spenning på EL test 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (13 minutter siden):

Takk ❤️ krysser alt nå 😁 Ble litt lettere til sins! Venter i spenning på EL test 🤞🏼

Rart du ikke fikk ny UL! Jeg har hatt løpende UL for å måle eggposer og slimhinne mens jeg venter på positiv eggløsningstest🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Riktig. Innsett alltid etter 12 eller 12.30 eller noe.

Takk for svar!!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (1 time siden):

Hvordan ligger du ann @prøver89?  
Her er jeg på syklusdag 14 i dag, ikke fått positiv EL test enda 😬 Var på ultralyd i går og da var slimhinnen 5,6mm og største folikkel 12mm. Er spent på om det blir avbrutt eller ikke 🙈 

Så spennende! 😬 Du er jo bare på syklusdag 14, så det vil nok fortsette å vokse! Mener gynekologen har sagt at eggposen/slimhinna kan vokse alt fra 0,5-1 mm per dag? 😊

Jeg er på syklusdag 6 og skal ha UL på mandag(syklusdag 11). Men eggløsning har kommet så sent de siste gangene, så tiper det ikke blir positiv eggløsningstest før ca SD 18. spennende!!🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (4 minutter siden):

Rart du ikke fikk ny UL! Jeg har hatt løpende UL for å måle eggposer og slimhinne mens jeg venter på positiv eggløsningstest🤔

Har hatt to stk til nå CD9 og CD13. Må sikkert ha en til ved positiv test. 

 

prøver89 skrev (1 minutt siden):

Så spennende! 😬 Du er jo bare på syklusdag 14, så det vil nok fortsette å vokse! Mener gynekologen har sagt at eggposen/slimhinna kan vokse alt fra 0,5-1 mm per dag? 😊

Jeg er på syklusdag 6 og skal ha UL på mandag(syklusdag 11). Men eggløsning har kommet så sent de siste gangene, så tiper det ikke blir positiv eggløsningstest før ca SD 18. spennende!!🤞🏼

Ja hadde 3mm på dag 9 så den vokser i allefall 🤞🏼 Bruker vanligvis ha EL på dag 15 men ser ut som den kommer litt senere denne mnd. Mulig for jeg er så stresset 😅

 

Så spennendeee! Man blir hverfall vant men GU i denne prosessen 🙈 Håper vi begge får innsett denne mnd. Nå har vi ventet lenge nok 😅 Drikker du koffein og slikt nå? Jeg er helt koko og gjør mye kjerringrådene som er for å få tykkere slimhinne 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppdatering herfra: Jeg var på ny ultralyd i dag og sjekket eggposene, legen fant syv store (mellom 17-20 mm) og var fornøyd med de og slimhinnen🙏🏻 Jeg ble erklært «ferdig stimulert»🙊😄 Og det stemmer godt med det jeg har kjent på de siste par dagene, da jeg har hatt mye kraftigere symptomer fra området rundt eggstokkene og blitt veldig oppblåst. Så jeg skal ikke ta mer Gonal eller Fyremadel, kun Ovitrelle i kveld. Egguttak blir på fredag. Nå ser jeg fram til å få det overstått og er spent på hvor mange egg som høstes ! 🤞🏻🐣☺️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (4 timer siden):

Har hatt to stk til nå CD9 og CD13. Må sikkert ha en til ved positiv test. 

 

Ja hadde 3mm på dag 9 så den vokser i allefall 🤞🏼 Bruker vanligvis ha EL på dag 15 men ser ut som den kommer litt senere denne mnd. Mulig for jeg er så stresset 😅

 

Så spennendeee! Man blir hverfall vant men GU i denne prosessen 🙈 Håper vi begge får innsett denne mnd. Nå har vi ventet lenge nok 😅 Drikker du koffein og slikt nå? Jeg er helt koko og gjør mye kjerringrådene som er for å få tykkere slimhinne 🤭

Jeg tipper den bare er litt forsinket siden det ikke er så lenge siden du hadde stimulering og uttak. Tar litt tid før kroppen normaliserer seg 100%. Men jeg tipper ikke det skal ødelegge for innsett av den grunn, så lenge alt ser bra ut🤩

Jeg krysser fingrene for at vi begge får! Jeg er SÅ klar nå😅 Ventetiden gjør meg også gal, tenker så mye på det og gleder meg sånn til dagen for innsett kommer..!

Jeg har ikke fått noen spesielle råd, så jeg prøver å leve som normalt. Tenker nok på dette fra før, så om jeg skulle stresset med det ene og det andre i tillegg , så tror jeg at det hadde ødelagt mer enn det hadde hjulpet😊 Men! Jeg holder meg til to kopper kaffe om dagen, har så og si kuttet ut alkohol og har kuttet helt ut snus(snuste bare bittelitt før da). Akkurat de tre tingene er så lett å forholde seg til, men ellers lever jeg helt som normalt+ tar folsyre😊

Har du forresten tatt 3. dose? Fikk vite at St. Olav krever at det kun skal gå 5 dager fra vaksinen til innsett, så jeg skal ta den nå siden jeg rekker det før innsett😊 Fikk vite av vaksinasjonskontoret i kommunen min at jeg kunne bestille en time via de så fikk jeg time selv om det ikke hadde gått 4,5 mnd siden dose 2, slik at jeg rekker det før innsett. Bare et lite tips(om du ønsker å vaksinere deg)😊🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (På 10.1.2022 den 10.29):

Jeg skal også ha fryseforsøk i naturlig syklus nå. Jeg tar UL-kontrollene hos min lokale gynekolog, så reiser kun til St. Olavs for selve innsettet. 

Skal i tillegg ta Lutinus vaginaltabletter har jeg fått beskjed om, men vet ikke ennå når jeg skal starte på det og hvor lenge jeg må bruke det. Noen som vet?😊

Har aldri brukt Lutinus. Er det bivirkninger av de?🥺

Så spennende, masse lykke til ❤️ 

Jeg brukte Lutinus etter vår første egginnsetting. De er greie å bruke, litt grisete når det kommer ut igjen, men det går greitt! Bivirkningene jeg (tror) jeg merket var murringer og litt små menstruelle smerter. Kan tenkes at jeg la ekstra godt merke til det fordi jeg analysererte alt som skjedde der nede etter innsettingen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (29 minutter siden):

Jeg tipper den bare er litt forsinket siden det ikke er så lenge siden du hadde stimulering og uttak. Tar litt tid før kroppen normaliserer seg 100%. Men jeg tipper ikke det skal ødelegge for innsett av den grunn, så lenge alt ser bra ut🤩

Jeg krysser fingrene for at vi begge får! Jeg er SÅ klar nå😅 Ventetiden gjør meg også gal, tenker så mye på det og gleder meg sånn til dagen for innsett kommer..!

Jeg har ikke fått noen spesielle råd, så jeg prøver å leve som normalt. Tenker nok på dette fra før, så om jeg skulle stresset med det ene og det andre i tillegg , så tror jeg at det hadde ødelagt mer enn det hadde hjulpet😊 Men! Jeg holder meg til to kopper kaffe om dagen, har så og si kuttet ut alkohol og har kuttet helt ut snus(snuste bare bittelitt før da). Akkurat de tre tingene er så lett å forholde seg til, men ellers lever jeg helt som normalt+ tar folsyre😊

Har du forresten tatt 3. dose? Fikk vite at St. Olav krever at det kun skal gå 5 dager fra vaksinen til innsett, så jeg skal ta den nå siden jeg rekker det før innsett😊 Fikk vite av vaksinasjonskontoret i kommunen min at jeg kunne bestille en time via de så fikk jeg time selv om det ikke hadde gått 4,5 mnd siden dose 2, slik at jeg rekker det før innsett. Bare et lite tips(om du ønsker å vaksinere deg)😊🥰

Ja også ble jeg jo operert i november så kan vell spille inn det også. Satser på den dukker opp🤞🏼 
Jeg er også super klar, men klarer ikke helt å håpe for mye i tilfelle ting ikke går som planlagt 🙈 Også føler jeg at tiden snegler seg sååå sakte avgårde 😅

Åh, så heldig du er! Jeg har ikke time til 3. dose før i mars da jeg ikke tok nr 2. før i oktober ☺️ Så slipper å ta hensyn til det enda, men takk for tips 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...