Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt innsett før.. er det noe spesielt man kan gjøre i forkant for å gjøre miljøet og kroppen så klar som mulig? 
melkesyretabeletter? Kutte koffein? 

Anonymkode: 39ee2...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 21.45):

Da er det på tide å ønske alle velkommen til en ny tråd som gjelder for det nye året! ❤️

Vi er mange som har deltatt i tråden for 2021 og vi har hatt god støtte i hverandre. I denne tråden håper jeg vi kan fortsette å dele erfaringer, gleder og sorger da dette er en tung prosess og man deler kanskje ikke denne reisen med så mange IRL.

Ingen spørsmål er for dumme.

Fordi det genererte litt støy i tråden for 2021 tenker jeg å si noe om at tråden selvfølgelig skal være åpen for alle, men jeg tror det kan være lurt at de som lykkes med å bli gravide tenker litt igjennom hva de fortsetter å skrive i denne prøvertråden. På et tidspunkt er det mer naturlig å ta løpende oppdateringer på gravidforumet. Man må gjerne fortsette å dele erfaringer og hjelpe andre og absolutt si noe om hvordan det går, men rene oppdateringer rundt egen graviditet etter den usikre perioden kan være svært sårt for prøvere å lese om.

Så krysser vi fingrene for at vi alle skal få gode opplevelser med prøvingen og fine graviditeter det kommende året og tilslutt oppleve mirakler og babyskrik i 2022/2023! 👶

Velkommen!

Anonymkode: 62fef...a28

Jeg og samboer hadde vårt første forsøk i oktober, skuffelsen var selvsagt stor når det endte i kjemisk graviditet. Vi har ett 5 dagers egg på frys. Planen er innsett i naturlig syklus etter mensen nå i januar- spent! Sykepleieren sa til meg at det var større sjanse for at det lykkes denne gangen? Noen som har erfaring med fryseforsøk? 🤔☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år alle sammen! ❤️ 

Jeg og St. Olavs har uheldigvis klart å miste hverandre på tlf. gjennom hele romjulen, men forhåpentligvis skal vi sette i gang snart! 🤞 Er så spent på dette her. Startet prosessen med å få påvist PCOS hos Medicus (etter 1 år uten mensen siden p-ring slutt), og etter at eggløsningsstimulering ikke fungerte der ble vi henvist videre. Har fulgt noen tråder her inne før, og ser ut som at det er mange gode folk her! Godt å vite at man ikke er alene. Lykke til til alle sammen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nittifem skrev (15 timer siden):

Jeg og samboer hadde vårt første forsøk i oktober, skuffelsen var selvsagt stor når det endte i kjemisk graviditet. Vi har ett 5 dagers egg på frys. Planen er innsett i naturlig syklus etter mensen nå i januar- spent! Sykepleieren sa til meg at det var større sjanse for at det lykkes denne gangen? Noen som har erfaring med fryseforsøk? 🤔☺️

Jeg har hatt to fryseforsøk, først i styrt og så i naturlig syklus. Dessverre endte det første med negativ test og det andre i en kjemisk graviditet. Var veldig behagelig med frys i naturlig syklus hvor jeg slapp mye av hormontilskuddene og føles veldig «lett» i forhold til hvor mye man holder på ved et fersk forsøk. Jeg har også hørt at det er gode sjangser for graviditet ved fryseforsøk. Krysser fingre for dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har aldri hatt innsett før.. er det noe spesielt man kan gjøre i forkant for å gjøre miljøet og kroppen så klar som mulig? 
melkesyretabeletter? Kutte koffein? 

Anonymkode: 39ee2...90d

Man uansett beskjed om å kutte alkohol helt og begrense koffein til 1-2 kopper per dag. Skal leve som man er gravid... koffein i mengder over 4-5 kopper per dag er vist å kunne redusere sjansen for å bli gravid. 

Anonymkode: 6e0dd...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som noen av dere over her har jeg nå to runder med fryseforsøk bak meg (også PCOS, oppdaget av svært sjelden menstruasjon og mange follikler). Et endte negativt og et i kjemisk nå i jula. Skal simulere ny syklus i februar med innsett februar/mars, og er spent og livredd. Ønsker dere så nye lykke til, håper det sitter for dere snart og for oss snart ❤️
 

Er det noen med erfaring fra fryseforsøk som har noen tips til hvordan vi kan få det til å sitte? Jeg er villig til å virkelig prøve alt..

Anonymkode: 738fc...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rita90 skrev (4 timer siden):

Jeg har hatt to fryseforsøk, først i styrt og så i naturlig syklus. Dessverre endte det første med negativ test og det andre i en kjemisk graviditet. Var veldig behagelig med frys i naturlig syklus hvor jeg slapp mye av hormontilskuddene og føles veldig «lett» i forhold til hvor mye man holder på ved et fersk forsøk. Jeg har også hørt at det er gode sjangser for graviditet ved fryseforsøk. Krysser fingre for dere😊

Takk for svar! Vart litt letta da de sa jeg kunne sette det inn i naturlig syklus. Forje prøveperiode med alle hormonene synes jeg var heftig for kropp og psyke😰 Men gjør det selvsagt igjen om jeg må 🥰 

Da håper vi på det beste, takk ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🙂

Her vil jeg gjerne delta og følge med. Jeg er singel og prøver å få barn på egenhånd. Er 37. Har gjort et inseminasjons forsøk nå i desember, men bestemte meg for å gå over på ivf på grunn av alder og fordi jeg vil øke sjansene mine for å lykkes per forsøk. Går privat hvor ting skjer raskt, det er jeg glad for. Har nettopp vært til konsultasjon for å planlegge behandlingen. Har gode eggreserver, så vi starter med litt forsiktig stimulering. Skal starte med Gonal sprøyter fra i morgen av, og på ul-kontroll i begynnelsen av neste uke. Synes dette er veldig spennende, og vet at hormonbehandlingen kan påvirke fysisk og psykisk helse en del..håper kroppen tåler det bra🤞🏻 I forbindelse med inseminasjonsforsøket brukte jeg Ovitrelle + Crinone daglig fram til negativ test. Så jeg fikk jo litt erfaring med hormonell påvirkning og alle de forvirrende symptomene som kommer som følge av det (småkvalm, hodepine, murringer osv)🙊🙃 men dette er vel kraftigere hormoner, så er spent på hvordan jeg takler det. Men det skal nok gå bra☺️

Fint å ha et forum hvor man kan høre fra andre som går gjennom noe lignende som en selv 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (1 minutt siden):

Hei🙂

Her vil jeg gjerne delta og følge med. Jeg er singel og prøver å få barn på egenhånd. Er 37. Har gjort et inseminasjons forsøk nå i desember, men bestemte meg for å gå over på ivf på grunn av alder og fordi jeg vil øke sjansene mine for å lykkes per forsøk. Går privat hvor ting skjer raskt, det er jeg glad for. Har nettopp vært til konsultasjon for å planlegge behandlingen. Har gode eggreserver, så vi starter med litt forsiktig stimulering. Skal starte med Gonal sprøyter fra i morgen av, og på ul-kontroll i begynnelsen av neste uke. Synes dette er veldig spennende, og vet at hormonbehandlingen kan påvirke fysisk og psykisk helse en del..håper kroppen tåler det bra🤞🏻 I forbindelse med inseminasjonsforsøket brukte jeg Ovitrelle + Crinone daglig fram til negativ test. Så jeg fikk jo litt erfaring med hormonell påvirkning og alle de forvirrende symptomene som kommer som følge av det (småkvalm, hodepine, murringer osv)🙊🙃 men dette er vel kraftigere hormoner, så er spent på hvordan jeg takler det. Men det skal nok gå bra☺️

Fint å ha et forum hvor man kan høre fra andre som går gjennom noe lignende som en selv 🤗

Her er forresten min prøverdagbok for de som har lyst til å følge med i den: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (58 minutter siden):

Hipp hurra🥳🥳🥳

4F9F8822-89D6-42FF-969E-81259D5B4CA3.png

Dette måtte være årets nyhet ❤️❤️ En ting mindre å tenke på 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 
Endelig er dagen kommet hvor vi har fått time til førstegangssamtale ivf i Porsgrunn! Men det dukker jo også opp noen spørsmål 🙈

1. De ber oss sende et foto av oss på crypho. Må det være sånn passbilde kvalitet eller holder det med en selfie? Og hva skal de med dette egentlig? 
 

2. Det står på helsenorge at det er forventet 10 uker ventetid fra førstegangssamtale (eller utredning som det står i innkallingsbrevet) til behandling kan starte. Er dette reelt? 
 

3. I brevet står det time til utredning, men vi er jo allerede utredet? Må vi gjøre alt på nytt? 🙄

og til sist: hva skjer egentlig på denne timen? 🤩 *veldig spent* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThessyB

Jeg vil også med her! Første IVF-forsøk nå i slutten av mnd hvis alt går etter planen. Vi skal privat, til Spiren i Trondheim. Veldig spent men samtidig prøver jeg å være realist i det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet sånn ca hvor mye slimhinnen vokser pr dag? 
ultralyd på CD9 og den var bare 3mm 😔 skal tilbake CD13. Får vanligvis positiv EL test CD14/15. 

Er såå redd avbrutt forsøk hvis slimhinnen er for smal.. Under stimulering var den 7mm på CD13. 

Anonymkode: 39ee2...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Noen som vet sånn ca hvor mye slimhinnen vokser pr dag? 
ultralyd på CD9 og den var bare 3mm 😔 skal tilbake CD13. Får vanligvis positiv EL test CD14/15. 

Er såå redd avbrutt forsøk hvis slimhinnen er for smal.. Under stimulering var den 7mm på CD13. 

Anonymkode: 39ee2...90d

Hvor stor var største follikel? Aller helst skal vekst av slimhinne og follikel følge hverandre, altså liten follikel = smal slimhinne. Er follikel stor og slimhinne tynn er ikke det beste forutsetninger, dessverre. Str skal samsvare.

 

Edit: sånn generelt kan slimhinnen vokse nokså raskt. Flere mm på noen dager, men som sagt, størrelsene skal samsvare.

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Hvor stor var største follikel? Aller helst skal vekst av slimhinne og follikel følge hverandre, altså liten follikel = smal slimhinne. Er follikel stor og slimhinne tynn er ikke det beste forutsetninger, dessverre. Str skal samsvare.

 

Edit: sånn generelt kan slimhinnen vokse nokså raskt. Flere mm på noen dager, men som sagt, størrelsene skal samsvare.

De var bare rundt 5mm, så var ikke i nærheten av noe eggløsning i allefall. 
Så da kan den vokse likt som follikene? 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 39ee2...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De var bare rundt 5mm, så var ikke i nærheten av noe eggløsning i allefall. 
Så da kan den vokse likt som follikene? 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 39ee2...90d

Jepp, det kan du regne med :) nylig hatt uttak? Jeg har alltid hatt forsinket eggløsning minst 2 sykluser etter uttak. Systemet blir litt forstyrret, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (53 minutter siden):

Jepp, det kan du regne med :) nylig hatt uttak? Jeg har alltid hatt forsinket eggløsning minst 2 sykluser etter uttak. Systemet blir litt forstyrret, hehe. 

Okei 🙈 Hadde uttak i oktober, så håper på normal syklus snart 😬 men da er ikke håpet ute enda så krysser jeg fingrene for en tykkere slimhinne neste uke 🤞🏼🤞🏼 
Takk for svar ❤️

Anonymkode: 39ee2...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal om ikke så lenge sette inn ett egg på frys. Hvordan er gangen i dette forsøket? Må jeg inn på en kontroll før selve innsettingen eller er det barre å sette inn på eggløsningsdagen? Skal sette inn i naturlig syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...