Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jenta1983 skrev (20 minutter siden):

Åh så spennende ❤️ masse lykke til med stimulering ❤️

Tusen takk 🥰❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som skulle være en UL for å bestemme uttak endte i det værst tenkelige...eggposen vi har fulgt med hele uka har klappet sammen og det er ikke noe respons ellers etter 11 dager stimulering. Sist fikk vi ut 1 egg som ble satt tilbake, men de mener nå at dette er for lite til at vi kan få fortsette i det offentlige. For å sitere overlegen: "AMH-verdien er sørgelig", og jeg responderer ikke på medisinene jeg får. 

De skal vurdere på mandag om videre fremgang, men ble anbefalt å tenke litt på veien videre. Legen åpnet for at eggdonasjon kunne være noe for oss, men at dette ble vår vurderingssak. Om private klinikker kan hjelpe oss er jo usikkert, men at det er lov å prøve et par runder der før vi gir oss. 

Har selvfølgelig hatt dette i bakhodet det siste halve året, men trodde aldri det skulle bli et tema. Vi er tomme, slitne og veldig lei oss. Gråten sitter løst her i dag og må bruke litt tid på å sortere ut tankene. Frykter at veien til å bli foreldre kan bli lang for oss 💔

 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (21 minutter siden):

Det som skulle være en UL for å bestemme uttak endte i det værst tenkelige...eggposen vi har fulgt med hele uka har klappet sammen og det er ikke noe respons ellers etter 11 dager stimulering. Sist fikk vi ut 1 egg som ble satt tilbake, men de mener nå at dette er for lite til at vi kan få fortsette i det offentlige. For å sitere overlegen: "AMH-verdien er sørgelig", og jeg responderer ikke på medisinene jeg får. 

De skal vurdere på mandag om videre fremgang, men ble anbefalt å tenke litt på veien videre. Legen åpnet for at eggdonasjon kunne være noe for oss, men at dette ble vår vurderingssak. Om private klinikker kan hjelpe oss er jo usikkert, men at det er lov å prøve et par runder der før vi gir oss. 

Har selvfølgelig hatt dette i bakhodet det siste halve året, men trodde aldri det skulle bli et tema. Vi er tomme, slitne og veldig lei oss. Gråten sitter løst her i dag og må bruke litt tid på å sortere ut tankene. Frykter at veien til å bli foreldre kan bli lang for oss 💔

 

Det er så fryktelig mange forskjellige vonde skjebner med ivf :( absolutt ingen quick fix. Veldig tung beskjed å få, full forståelse for at det er tungt og at sortering må til ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (57 minutter siden):

Det som skulle være en UL for å bestemme uttak endte i det værst tenkelige...eggposen vi har fulgt med hele uka har klappet sammen og det er ikke noe respons ellers etter 11 dager stimulering. Sist fikk vi ut 1 egg som ble satt tilbake, men de mener nå at dette er for lite til at vi kan få fortsette i det offentlige. For å sitere overlegen: "AMH-verdien er sørgelig", og jeg responderer ikke på medisinene jeg får. 

De skal vurdere på mandag om videre fremgang, men ble anbefalt å tenke litt på veien videre. Legen åpnet for at eggdonasjon kunne være noe for oss, men at dette ble vår vurderingssak. Om private klinikker kan hjelpe oss er jo usikkert, men at det er lov å prøve et par runder der før vi gir oss. 

Har selvfølgelig hatt dette i bakhodet det siste halve året, men trodde aldri det skulle bli et tema. Vi er tomme, slitne og veldig lei oss. Gråten sitter løst her i dag og må bruke litt tid på å sortere ut tankene. Frykter at veien til å bli foreldre kan bli lang for oss 💔

 

Åh, så utrolig leit å høre😢 Jeg forstår deg veldig godt, for jeg responderer også veldig dårlig på stimulering… Er veldig redd for å få samme beskjed som deg nå etter denne stimuleringsrunden. Fikk ett egg forrige runde med 225  menopur og 225 bemfola. Denne runden går jeg pp letrozol (7,5g) og 225/300 menopur. Kun ett egg denne gangen også 😨 Jeg har uttak til uka, og håper inderlig at ett egg til har modnet🤞🏼 Er så redd for at de «gir meg opp» etter denne runden….

Hvilke medisiner har du gått på? Og hvilken klinikk hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (35 minutter siden):

Åh, så utrolig leit å høre😢 Jeg forstår deg veldig godt, for jeg responderer også veldig dårlig på stimulering… Er veldig redd for å få samme beskjed som deg nå etter denne stimuleringsrunden. Fikk ett egg forrige runde med 225  menopur og 225 bemfola. Denne runden går jeg pp letrozol (7,5g) og 225/300 menopur. Kun ett egg denne gangen også 😨 Jeg har uttak til uka, og håper inderlig at ett egg til har modnet🤞🏼 Er så redd for at de «gir meg opp» etter denne runden….

Hvilke medisiner har du gått på? Og hvilken klinikk hører du til?

Vi er på St.Olavs og har hatt 2 avbrutte forsøk (første med 225 Bemfola og nå 150/150 Bemfola/Menopur). Fikk ut ett egg på samme dose som nå, men det er absolutt ikke bra nok. Synes det er kjipt at de ikke ga meg høyere dose denne gang, særlig når de ser at jeg er treg og at de gir meg Fyremadel først på dag 8 for å ikke bremse for mye. 

Bare spyr ut her nå, for mener de gir meg opp for lett. Men hva kan jeg gjøre? 🤷🏼‍♀️ Mener ikke at det offentlige skal gi meg en haug med sjanser, men ser jo at du får mye mer stimulering enn meg... Hvilken klinikk tilhører du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 6.6.2022 den 18.50):

Så hyggelig å lese at du er gravid! 😄 Gratulerer!

Det du skriver gjør meg veldig avslappet til det hele merker jeg! Da er det sånn at man går på progynova så lenge slimhinnen trenger på å bli tykk nok? Da føler jeg at om embryoet vårt overlever tining, så er det jo da en god mulighet for at det skal kunne gå bra denne gangen også 😅 må bare velge å tenke på den måten så lenge jeg kan, er nok stress og bekymringer oppi alt dette her fra før, så det å kjenne på at jeg ikke er stressa akkurat nå, er latterlig deilig! 😂 

Så takk skal du ha! 🥰

Ja og nei, mange fortsetter å gå på progynova en god stund etterpå (dette er noe du får beskjed om), selv gikk jeg på det fram til 10+3 og cyclogest fram til 13+0. Mange klinikker/sykehus syns det er ønskelig for det hjelper egget med å holde seg fast og hjelper embryoet☺️ Men som sagt, dette er veldig inviduelt for hvor lenge du må gå på det 😊
 

Bare hyggelig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LJo11 skrev (3 timer siden):

Det som skulle være en UL for å bestemme uttak endte i det værst tenkelige...eggposen vi har fulgt med hele uka har klappet sammen og det er ikke noe respons ellers etter 11 dager stimulering. Sist fikk vi ut 1 egg som ble satt tilbake, men de mener nå at dette er for lite til at vi kan få fortsette i det offentlige. For å sitere overlegen: "AMH-verdien er sørgelig", og jeg responderer ikke på medisinene jeg får. 

De skal vurdere på mandag om videre fremgang, men ble anbefalt å tenke litt på veien videre. Legen åpnet for at eggdonasjon kunne være noe for oss, men at dette ble vår vurderingssak. Om private klinikker kan hjelpe oss er jo usikkert, men at det er lov å prøve et par runder der før vi gir oss. 

Har selvfølgelig hatt dette i bakhodet det siste halve året, men trodde aldri det skulle bli et tema. Vi er tomme, slitne og veldig lei oss. Gråten sitter løst her i dag og må bruke litt tid på å sortere ut tankene. Frykter at veien til å bli foreldre kan bli lang for oss 💔

 

Huff for en tung beskjed ❤️❤️ krysser så alt jeg har for deg ❤️❤️ kan jeg spørre hvor gammel du er? ❤️❤️Ta godt vare på deg selv og dere ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (3 minutter siden):

Huff for en tung beskjed ❤️❤️ krysser så alt jeg har for deg ❤️❤️ kan jeg spørre hvor gammel du er? ❤️❤️Ta godt vare på deg selv og dere ❤️❤️

Tusen takk ❤️ Vi er 33 år begge to. Skal prøve å ta tiden til hjelp å finne andre løsninger. Vi gir oss ikke enda ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9dpo i dag, tok ovitrelle som boost onsdag for en uke siden, kan det være for tidlig å teste i kveld? Fikk bare tak i slik rfsu stav 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (17 minutter siden):

Jeg er 9dpo i dag, tok ovitrelle som boost onsdag for en uke siden, kan det være for tidlig å teste i kveld? Fikk bare tak i slik rfsu stav 

Mest sannsynlig så vil ovitrellen slå ut, mener den kan slå ut 10 dager etter at den er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (42 minutter siden):

Mest sannsynlig så vil ovitrellen slå ut, mener den kan slå ut 10 dager etter at den er tatt.

Litt usikker på hvor mange dpo jeg egentlig er, hadde eggløsning på kvelden 31 mai, så negativ onsdag 1 juni, så klinikken ville jeg sku sette ovitrelle onsdag kveld og jeg hadde da eggløsning igjen torsdag 2 juni, satte inn blasto tirsdag for 4 dager siden, tok en rfsu stav nå, trodde jeg skimtet noe men var visst negativ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (12 minutter siden):

Litt usikker på hvor mange dpo jeg egentlig er, hadde eggløsning på kvelden 31 mai, så negativ onsdag 1 juni, så klinikken ville jeg sku sette ovitrelle onsdag kveld og jeg hadde da eggløsning igjen torsdag 2 juni, satte inn blasto tirsdag for 4 dager siden, tok en rfsu stav nå, trodde jeg skimtet noe men var visst negativ 

9 dpo

Altså, det kan godt være du tester positivt i dag, men den kan også være negativ og du likevel er gravid. Har bare testet positivt på ettermiddag så tidlig før. Det kan godt være du får svak test i dag,men da er det umulig å vite om det er ekte strek eller fra ovitrelle. Ville ventet til mandag :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

9 dpo

Altså, det kan godt være du tester positivt i dag, men den kan også være negativ og du likevel er gravid. Har bare testet positivt på ettermiddag så tidlig før. Det kan godt være du får svak test i dag,men da er det umulig å vite om det er ekte strek eller fra ovitrelle. Ville ventet til mandag :)

Klarte ikke holde meg, idiotiske meg 😪 ble negativ :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenta1983 skrev (1 minutt siden):

Klarte ikke holde meg, idiotiske meg 😪 ble negativ :(

Helt forståelig 👍 ville likevel tatt en ny på mandag, da 9 dpo tross alt er tidlig og rfsu er rævva. Anbefaler forsåvidt make sure som du får på meny. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (7 minutter siden):

Helt forståelig 👍 ville likevel tatt en ny på mandag, da 9 dpo tross alt er tidlig og rfsu er rævva. Anbefaler forsåvidt make sure som du får på meny. 

Hvordan ræva da? Var slik rfsu stav 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (16 minutter siden):

Hvordan ræva da? Var slik rfsu stav 

Synes det er dårlig kvalitet. Får sen positiv og de tar lang tid å bli skikkelig sterk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@jenta1983

Som du har blitt fortalt over meg her, så er du da 9 DPO idag, så da vil det være ovitrelle som slår ut, den kan og slå ut imorgen men er enig, de har aldri gitt meg noen positiv strek for det om blodprøven har vist høye hcg nivåer 🤷‍♀️ Selv så bruker jeg enten make sure (meny), Babyplan eller clearblue (bare for å være sikker) 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (3 minutter siden):

@jenta1983

Som du har blitt fortalt over meg her, så er du da 9 DPO idag, så da vil det være ovitrelle som slår ut, den kan og slå ut imorgen men er enig, de har aldri gitt meg noen positiv strek for det om blodprøven har vist høye hcg nivåer 🤷‍♀️ Selv så bruker jeg enten make sure (meny), Babyplan eller clearblue (bare for å være sikker) 😊

Ja sant :) er akkurat 10 dager siden jeg tok ovitrelle i dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (6 minutter siden):

Ja sant :) er akkurat 10 dager siden jeg tok ovitrelle i dag 

Men hvis du klør i fingrene (akkurat det samme med meg 🙈) så kan du prøve å ta en test imorgen ettermiddag (mange opplever sterkere streker da enn på morgenurinen) ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (16 minutter siden):

Men hvis du klør i fingrene (akkurat det samme med meg 🙈) så kan du prøve å ta en test imorgen ettermiddag (mange opplever sterkere streker da enn på morgenurinen) ☺️

Jeg tok den kl 19 i kveld, er vel ikke lov å legge ut tester her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...