Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jenta1983 skrev (9 minutter siden):

Jeg tok den kl 19 i kveld, er vel ikke lov å legge ut tester her? 

Nei, men du kan legge ut bilde her 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saschi skrev (8 minutter siden):

Nei, men du kan legge ut bilde her 😊

 

La ut der nå som anonym :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (3 minutter siden):

La ut der nå som anonym :)

Ahh, kan være det var deg jeg svarte nettopp 🙈 Men hvis det er deg, så ser jeg noe på den nederste testen, den første var vanskelig å se om den var positiv eller negativ 🤷‍♀️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, jeg har bursdag dagen etter testdag, kanskje ikke mye å feire at man blir 39 men jeg har bestandig elsket bursdager ❤️det blir uansett ikke noe forsøk før sommeren da dem har feriestengt, men om jeg venter noen dager på blødning, har det noe å si tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (16 timer siden):

Vi er på St.Olavs og har hatt 2 avbrutte forsøk (første med 225 Bemfola og nå 150/150 Bemfola/Menopur). Fikk ut ett egg på samme dose som nå, men det er absolutt ikke bra nok. Synes det er kjipt at de ikke ga meg høyere dose denne gang, særlig når de ser at jeg er treg og at de gir meg Fyremadel først på dag 8 for å ikke bremse for mye. 

Bare spyr ut her nå, for mener de gir meg opp for lett. Men hva kan jeg gjøre? 🤷🏼‍♀️ Mener ikke at det offentlige skal gi meg en haug med sjanser, men ser jo at du får mye mer stimulering enn meg... Hvilken klinikk tilhører du? 

Ja, enig med deg - det virker jo ikke som at St.Olavs har forsøkt alle metodene på deg enda. Og aldersmessig bør de jo i alle fall ha trua på deg! Har du lav AMH eller forhøyet fhs? Jeg har 6 i AMH og 14 i fhs… også har jeg endometriose. Vi har aldri klart å få en positiv test på egenhånd. Men første runde IVF, før de to jeg nevnte, hadde jeg lang protokoll og fikk modnet to follikler og begge eggene som ble hentet ut ble det insett av - og det siste innsettet ble baby!!! Så til tross for få egg bør man jo kanskje ikke gis opp…

Jeg hører til Porsgrunn. Har trivdes godt der egentlig. Men er virkelig redd for at dette blir siste behandling hvis det ikke blir noe denne runden heller…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (20 minutter siden):

Ja, enig med deg - det virker jo ikke som at St.Olavs har forsøkt alle metodene på deg enda. Og aldersmessig bør de jo i alle fall ha trua på deg! Har du lav AMH eller forhøyet fhs? Jeg har 6 i AMH og 14 i fhs… også har jeg endometriose. Vi har aldri klart å få en positiv test på egenhånd. Men første runde IVF, før de to jeg nevnte, hadde jeg lang protokoll og fikk modnet to follikler og begge eggene som ble hentet ut ble det insett av - og det siste innsettet ble baby!!! Så til tross for få egg bør man jo kanskje ikke gis opp…

Jeg hører til Porsgrunn. Har trivdes godt der egentlig. Men er virkelig redd for at dette blir siste behandling hvis det ikke blir noe denne runden heller…

Jeg har aldri hørt hvor lav AMH jeg har. Bare at den er sørgelig lav 😳 Vi har bare holdt på siden januar og føler de bare kaster oss ut. Vi fikk ut 1 egg sist, og det er jo bare det ene vi trenger. Kjenner jeg er litt mer i kampmodus i dag enn i går 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LJo11 skrev (22 minutter siden):

Jeg har aldri hørt hvor lav AMH jeg har. Bare at den er sørgelig lav 😳 Vi har bare holdt på siden januar og føler de bare kaster oss ut. Vi fikk ut 1 egg sist, og det er jo bare det ene vi trenger. Kjenner jeg er litt mer i kampmodus i dag enn i går 😅

Ja, stå på ditt! Krev bedre info og husk at det er fritt sykehusvalg😊👏🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (45 minutter siden):

Jeg har aldri hørt hvor lav AMH jeg har. Bare at den er sørgelig lav 😳 Vi har bare holdt på siden januar og føler de bare kaster oss ut. Vi fikk ut 1 egg sist, og det er jo bare det ene vi trenger. Kjenner jeg er litt mer i kampmodus i dag enn i går 😅

Jeg ble gitt opp i Porsgrunn etter 2 avbrutt og 2 innsett, hadde 4 uttak, de egga mine overlevde bare til å bli satt inn på dag 2 og 3,aldri blasto. Dem mente eggene mine var for dårlig jeg byttet så til Spiren i Trondheim, fikk 1 blasto på frys som ble satt inn i januar, gradert 4BB, ble dessverre kjemisk, tirsdag for 5 dager siden så satte jeg inn egget vi fikk på frys igjen etter uttak i mars, totalfrys begge gangene, fikk blasto denne gangen og. Jeg har 36 i amh, mange egg pga pcos så embryologen sa at en må finne det riktige egget. Ikke gi deg ❤️ men kan anbefale spiren på det sterkeste ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (3 timer siden):

Jeg ble gitt opp i Porsgrunn etter 2 avbrutt og 2 innsett, hadde 4 uttak, de egga mine overlevde bare til å bli satt inn på dag 2 og 3,aldri blasto. Dem mente eggene mine var for dårlig jeg byttet så til Spiren i Trondheim, fikk 1 blasto på frys som ble satt inn i januar, gradert 4BB, ble dessverre kjemisk, tirsdag for 5 dager siden så satte jeg inn egget vi fikk på frys igjen etter uttak i mars, totalfrys begge gangene, fikk blasto denne gangen og. Jeg har 36 i amh, mange egg pga pcos så embryologen sa at en må finne det riktige egget. Ikke gi deg ❤️ men kan anbefale spiren på det sterkeste ❤️❤️

Det er bare det ene egget som trengs, må bare finne det først ❤️ 

Det blir Spiren om St.Olavs gir oss opp nå. Har hørt fra mange at de er nøye med det de gjør og at de har gode resultater. Trenger bare noen som tar meg på alvor og gir meg de medisinene jeg trenger. Etter flere UL så har jeg flere eggposer igjen, de bare responderer ikke. Veldig frustrerende 😌

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThessyB
LJo11 skrev (6 timer siden):

Det er bare det ene egget som trengs, må bare finne det først ❤️ 

Det blir Spiren om St.Olavs gir oss opp nå. Har hørt fra mange at de er nøye med det de gjør og at de har gode resultater. Trenger bare noen som tar meg på alvor og gir meg de medisinene jeg trenger. Etter flere UL så har jeg flere eggposer igjen, de bare responderer ikke. Veldig frustrerende 😌

Jeg var hos Spiren i Trondheim, og er usikker på hvor fornøyd jeg er/var. Jeg ble gravid på første forsøk og har også tre fine på frys, og da er det vanskelig p være missfornøyd når det blir et barn ut av det (er i uke 26 nå). Men opplevelsen, tja. Hadde jeg ikke blitt gravid hadde jeg antagelig ikke vært mer fornøyd enn jeg var i det offentlige. Jeg følte det var minst like samlebånd på Spiren som ved UNN.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThessyB skrev (1 minutt siden):

Jeg var hos Spiren i Trondheim, og er usikker på hvor fornøyd jeg er/var. Jeg ble gravid på første forsøk og har også tre fine på frys, og da er det vanskelig p være missfornøyd når det blir et barn ut av det (er i uke 26 nå). Men opplevelsen, tja. Hadde jeg ikke blitt gravid hadde jeg antagelig ikke vært mer fornøyd enn jeg var i det offentlige. Jeg følte det var minst like samlebånd på Spiren som ved UNN.  

Jeg er hos spiren, samme lege hver gang, hadde 3 forskjellige i Porsgrunn, dem bryr seg, man får svar i løpet av kort tid, kan også ringe de, det kan man ikke i Porsgrunn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThessyB skrev (1 time siden):

Jeg var hos Spiren i Trondheim, og er usikker på hvor fornøyd jeg er/var. Jeg ble gravid på første forsøk og har også tre fine på frys, og da er det vanskelig p være missfornøyd når det blir et barn ut av det (er i uke 26 nå). Men opplevelsen, tja. Hadde jeg ikke blitt gravid hadde jeg antagelig ikke vært mer fornøyd enn jeg var i det offentlige. Jeg følte det var minst like samlebånd på Spiren som ved UNN.  

Jeg er enig med deg. Mye rot der de har lite kontroll, ble fks oppringt to ganger fordi spl 1 ikke hadde gjort notat at jeg var oppringt. Jeg må spør om støttemedisin som allerede er avtalt men som ikke er notert på medisinskjema og ei skrevet resept. Føler jeg må passe på og jage med andre ord, følte det var mer orden på st Olavs. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (10 timer siden):

Jeg er enig med deg. Mye rot der de har lite kontroll, ble fks oppringt to ganger fordi spl 1 ikke hadde gjort notat at jeg var oppringt. Jeg må spør om støttemedisin som allerede er avtalt men som ikke er notert på medisinskjema og ei skrevet resept. Føler jeg må passe på og jage med andre ord, følte det var mer orden på st Olavs. 

Så dumt at du har dårlig erfaring, jeg synes ikke det var noe rot der, men mye rot i Porsgrunn da dem begynte å lese feil ting fra journalen min som at jeg hadde lav amh når jeg har høy amh 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått snakket med klinikken og jeg kunne vente noen dager etter testdag med å teste ❤️ blir nok mitt siste innsett selv om jeg har igjen et forsøk til der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig fått time offentlig i august, noen som vet kor lang tid det vanligvis tar fra første samtale til faktisk oppstart? Har hatt 1 runde privat frå før og der fikk vi starte så fort vi var klare etter første samtale, men rekner nesten med det er meir ventetid offentlig... Har venta 5 mnd fra henvisning fra fastlege til 1. samtale allerede

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_pancake skrev (2 timer siden):

Da har vi endelig fått time offentlig i august, noen som vet kor lang tid det vanligvis tar fra første samtale til faktisk oppstart? Har hatt 1 runde privat frå før og der fikk vi starte så fort vi var klare etter første samtale, men rekner nesten med det er meir ventetid offentlig... Har venta 5 mnd fra henvisning fra fastlege til 1. samtale allerede

Vi fikk starte 3 måneder etter første samtale. Dette var på Haukeland. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miss_pancake skrev (2 timer siden):

Da har vi endelig fått time offentlig i august, noen som vet kor lang tid det vanligvis tar fra første samtale til faktisk oppstart? Har hatt 1 runde privat frå før og der fikk vi starte så fort vi var klare etter første samtale, men rekner nesten med det er meir ventetid offentlig... Har venta 5 mnd fra henvisning fra fastlege til 1. samtale allerede

Jeg har vært på Riksen nå i vår, og ventet 5 mnd mellom samtale (desember) til uttak (mai), pga. venteliste. Hadde lang protokoll, så startet med medisiner i april. Det tok ca. 9 mnd fra henvisning ble sendt til Riksen, og til uttak. 

Det var riktignok fortsatt covid-relaterte utfordringer i januar, men jeg tror det er et stort etterslep fortsatt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (8 timer siden):

Da har jeg fått snakket med klinikken og jeg kunne vente noen dager etter testdag med å teste ❤️ blir nok mitt siste innsett selv om jeg har igjen et forsøk til der 

Når er testdagen din igjen? Og hvordan går det med deg nå?❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_pancake skrev (4 timer siden):

Da har vi endelig fått time offentlig i august, noen som vet kor lang tid det vanligvis tar fra første samtale til faktisk oppstart? Har hatt 1 runde privat frå før og der fikk vi starte så fort vi var klare etter første samtale, men rekner nesten med det er meir ventetid offentlig... Har venta 5 mnd fra henvisning fra fastlege til 1. samtale allerede

Jeg hadde første samtale 19 mai ( er i Porsgrunn) og er nå på dag 2 med stimulering. Så her fikk vi begynne med en gang TR dukket opp ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella83 skrev (1 time siden):

Når er testdagen din igjen? Og hvordan går det med deg nå?❤️

Testdag 21 juni ❤️ veldig hormonell, murringer og dukket opp kviser i ansiktet, typisk rett før mensen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...