Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mbetv skrev (1 time siden):

Spennende! De ringte meg i går, fikk beskjed om at kun 2 av 6 egg var befruktet. Ble veldig skuffet og er selvfølgelig veldig redd for at disse 2 eggene faller fra før mandag :( Tidligere har jeg hatt 2 uttak med 4 egg ut, 3 befruktet og 8 egg ut, 7 befruktet så veldig skuffet over at så få ble befruktet denne gangen! Men det variere vel sikkert litt fra syklus til syklus. Har du fått vite noe mer? :)

 

Åh, det var leit å høre at det var såpass få som ble befruktet. Skjønner at du ble skuffet når en større andel av de har blitt befruktet tidligere. ❤️ Krysser fingrene for deg og håper at minst ett av de holder til mandag så du får satt tilbake! Hvordan gikk det de forrige gangene, ble det innsett uten at de festet seg? 

Ja de ringte meg nå i morges, fire av de syv eggene ble befruktet på riktig måte 😌🤞🏻 så nå håper jeg at minst ett holder til onsdag. De ringer meg igjen på mandag og så onsdag morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertespar skrev (2 timer siden):

Åh, det var leit å høre at det var såpass få som ble befruktet. Skjønner at du ble skuffet når en større andel av de har blitt befruktet tidligere. ❤️ Krysser fingrene for deg og håper at minst ett av de holder til mandag så du får satt tilbake! Hvordan gikk det de forrige gangene, ble det innsett uten at de festet seg? 

Ja de ringte meg nå i morges, fire av de syv eggene ble befruktet på riktig måte 😌🤞🏻 så nå håper jeg at minst ett holder til onsdag. De ringer meg igjen på mandag og så onsdag morgen. 

Hurra! 🥳❤️ Går det fortsatt greit etter uttaket? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (48 minutter siden):

Hurra! 🥳❤️ Går det fortsatt greit etter uttaket? ☺️

Ja det går greit, er bare litt øm og oppblåst fortsatt, og er litt medtatt/sliten. Så jeg har litt rolig tempo på ting, men er oppegående og har overskudd til lang, rolig rusletur og kafébesøk med venninne idag ☺️ Det må ha vært noe spesielt med forrige uttak, kanskje en cyste eller to som sprakk i prosessen og forårsaket de sterke smertene jeg da fikk!? 🤷🏼‍♀️🤨 jeg tror sånn jeg har det denne gangen er mer som forventet!🙂

Hvordan går det med hormonkjøret ditt? Merker du bivirkninger enda? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ☺️ 
på fredag var vi i Haugesund for eggutak, vi fikk ut 9 egg 🤩🥚 dette er siste forsøket vårt i det offentlige, så jeg har fått  høyere doser med pergoveris 350 kort protokoll. Etter dette egguttaket  fikk jeg beskjed om å ta 2 dager med ovitrelle 13 klikk den 14 og 13 klikk den 18 samme dag som innsett. Er det noen som har gjort dette før og som har blitt gravid? Går også på klexane, og prolutex istedenfor cycoglest.  
kjenner meg rimelig oppblåst nå etter ovitrellen i går, greier så vidt å sitte i sofaen 🫣 Håper det er verdt det å at jeg ikke blir overstimulert. 
 

I boksen til ovitrelle er det kun enn sprøytehette i esken? Kan jeg bruke en sprøytehette fra pergoverisen?  Noen som hvet?
 

ha en fin søndag alle sammen 💗

Endret av lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (18 timer siden):

Ja det går greit, er bare litt øm og oppblåst fortsatt, og er litt medtatt/sliten. Så jeg har litt rolig tempo på ting, men er oppegående og har overskudd til lang, rolig rusletur og kafébesøk med venninne idag ☺️ Det må ha vært noe spesielt med forrige uttak, kanskje en cyste eller to som sprakk i prosessen og forårsaket de sterke smertene jeg da fikk!? 🤷🏼‍♀️🤨 jeg tror sånn jeg har det denne gangen er mer som forventet!🙂

Hvordan går det med hormonkjøret ditt? Merker du bivirkninger enda? ☺️

Så godt å høre 💕 blir spennende med beskjed fra laben imorgen! Nei, merker ikke så mye. Kanskje litt vondt i hodet. Har begynt med Fyremadel idag og den svei hakket mer enn Rekovelle merka jeg 😂 ellers går det veldig greit med hormonene 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (28 minutter siden):

Hei alle sammen ☺️ 
på fredag var vi i Haugesund for eggutak, vi fikk ut 9 egg 🤩🥚 dette er siste forsøket vårt i det offentlige, så jeg har fått  høyere doser med pergoveris 350 kort protokoll. Etter dette egguttaket  fikk jeg beskjed om å ta 2 dager med ovitrelle 13 klikk den 14 og 13 klikk den 18 samme dag som innsett. Er det noen som har gjort dette før og som har blitt gravid? Går også på klexane, og prolutex istedenfor cycoglest.  
kjenner meg rimelig oppblåst nå etter ovitrellen i går, greier så vidt å sitte i sofaen 🫣 Håper det er verdt det å at jeg ikke blir overstimulert. 
 

I boksen til ovitrelle er det kun enn sprøytehette i esken? Kan jeg bruke en sprøytehette fra pergoverisen?  Noen som hvet?
 

ha en fin søndag alle sammen 💗

Hei :)

min siste forsøk i haugesund gikk eg å på høye doser pergoveris hadde og 2 dager 350 før utakk. Eg hadde 9egg men noen store fine eggposer, ble ikke overstimulert med de litt mindre eggposene fikk en boost :)

fikk i beskjed om å ta ovitrelle ( du kan bruke fra pergoverisen). Går å på klexane og cyclogest. Eg ble gravid på dette 4 forsjøket og er i dag 8+3 :) 
 

masse lykke til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (1 time siden):

Så godt å høre 💕 blir spennende med beskjed fra laben imorgen! Nei, merker ikke så mye. Kanskje litt vondt i hodet. Har begynt med Fyremadel idag og den svei hakket mer enn Rekovelle merka jeg 😂 ellers går det veldig greit med hormonene 🥰

Fyremadel er litt vond ja. Rekovelle er jeg ikke kjent med, men er det en sånn «penn» man trekker opp? Gonal med den tynne sprøytespissen synes jeg har gått fint begge gangene jeg har holdt på med dette, men Fyremadel’en er ikke god.😬 Den svir jo litt etterpå også. Men man tåler det når det bare er for en kort stund! ☺️💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (1 time siden):

Hei alle sammen ☺️ 
på fredag var vi i Haugesund for eggutak, vi fikk ut 9 egg 🤩🥚 dette er siste forsøket vårt i det offentlige, så jeg har fått  høyere doser med pergoveris 350 kort protokoll. Etter dette egguttaket  fikk jeg beskjed om å ta 2 dager med ovitrelle 13 klikk den 14 og 13 klikk den 18 samme dag som innsett. Er det noen som har gjort dette før og som har blitt gravid? Går også på klexane, og prolutex istedenfor cycoglest.  
kjenner meg rimelig oppblåst nå etter ovitrellen i går, greier så vidt å sitte i sofaen 🫣 Håper det er verdt det å at jeg ikke blir overstimulert. 
 

I boksen til ovitrelle er det kun enn sprøytehette i esken? Kan jeg bruke en sprøytehette fra pergoverisen?  Noen som hvet?
 

ha en fin søndag alle sammen 💗

Jeg har ikke erfaring med det du spør om, så kan ikke bidra der 😊 Men du hadde uttak samme dag som meg, og innsett for meg er også planlagt den 18.! Måtte det lykkes for oss begge!🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (35 minutter siden):

Fyremadel er litt vond ja. Rekovelle er jeg ikke kjent med, men er det en sånn «penn» man trekker opp? Gonal med den tynne sprøytespissen synes jeg har gått fint begge gangene jeg har holdt på med dette, men Fyremadel’en er ikke god.😬 Den svir jo litt etterpå også. Men man tåler det når det bare er for en kort stund! ☺️💪🏻

Ja, man trekker opp antall mcg man skal sette☺️ den er ikke vond i det hele tatt, veldig behagelig å sette. Ja, det er jo verdt det! 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, lillespire2022 said:

Hei :)

min siste forsøk i haugesund gikk eg å på høye doser pergoveris hadde og 2 dager 350 før utakk. Eg hadde 9egg men noen store fine eggposer, ble ikke overstimulert med de litt mindre eggposene fikk en boost :)

fikk i beskjed om å ta ovitrelle ( du kan bruke fra pergoverisen). Går å på klexane og cyclogest. Eg ble gravid på dette 4 forsjøket og er i dag 8+3 :) 
 

masse lykke til🥰

Ååh så gøy å høre solskinns historier 🤩 

Gratulerer såå mye!💗

Da krysser jeg fingrene for at alle gode ting er 3. 

Denne gangen skal jeg sette inn på dag 5 så håper det sitter denne gangen og at vi kan få noen egg på frys også🤞🥚 

Gruer meg til i morgen, suns det er så følt å vente på en eventuelle telefon om at ingen av eggene har klart seg. 🫣 

fin søndag til deg, og takk for svar 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (På 14.5.2022 den 11.43):

Åh, det var leit å høre at det var såpass få som ble befruktet. Skjønner at du ble skuffet når en større andel av de har blitt befruktet tidligere. ❤️ Krysser fingrene for deg og håper at minst ett av de holder til mandag så du får satt tilbake! Hvordan gikk det de forrige gangene, ble det innsett uten at de festet seg? 

Ja de ringte meg nå i morges, fire av de syv eggene ble befruktet på riktig måte 😌🤞🏻 så nå håper jeg at minst ett holder til onsdag. De ringer meg igjen på mandag og så onsdag morgen. 

Så spennende! Krysser fingrene for deg 😄  Jeg har blitt gravid 2 av 3 innsett, mistet i uke 9 MA og SA i uke 5. Så denne gangen skal jeg gå på Klexane etter innsett og håper at det gjør susen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (48 minutter siden):

Ååh så gøy å høre solskinns historier 🤩 

Gratulerer såå mye!💗

Da krysser jeg fingrene for at alle gode ting er 3. 

Denne gangen skal jeg sette inn på dag 5 så håper det sitter denne gangen og at vi kan få noen egg på frys også🤞🥚 

Gruer meg til i morgen, suns det er så følt å vente på en eventuelle telefon om at ingen av eggene har klart seg. 🫣 

fin søndag til deg, og takk for svar 🌸

Den ventinga på om de ringer eller ikker er helt jævlig, eg turte ikke håpe på innsett før vi satte på venterommet.🫣

eg satte å inn 5dagers 🙂på oss icsi noe som har hjulpet mye, vi har manneligfaktor. 
 

Har du innsett i morgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (På 12.5.2022 den 10.55):

Hei☺️
Det er nok umulig å si noe om kvaliteten på eggene dine før du har vært gjennom en runde eller flere med IVF/ICSI😌 lav AMH betyr jo at eggreservene ikke er så store, men det gjelder jo bare å finne ett egg som er godt nok og som lar seg befrukte og blir et embryo som kan settes inn. Jeg er selv snart 38 år og holder på med min andre runde IVF nå (egguttak i morgen). Jeg har AMH på 23 og hadde et forsøk i januar hvor jeg fikk 4 egg ut (litt mindre enn man ønsker, gjennomsnittet er 6-10 egg fikk jeg vite). Men det ble et fint embryo som dessverre ikke festet seg, så jeg ble ikke gravid. Det virket som at kvaliteten på embryoet var cirka midt på treet, det var bra nok og oppfylte kriteriene for innsett.  

Det som blir spennende er jo hvordan embryoet som forhåpentligvis settes inn igjen er i kvalitet; ikke bare kvaliteten på eggene. 😌Det jeg har fått beskjed om er at første gangen blir det litt prøving og feiling, og så får man jo mer informasjon etterhvert om hvordan kroppen reagerer, mengde egg og så videre. Så du må nok vente til dere har vært gjennom første runde for å vite litt mer. Føler med deg og skjønner godt at du er spent❤️

Tusen takk for svar🥰 Du sier akkurat det jeg tenker, at det er noe vi ikke får svar på før egguttaket. Fysj, så nervøs jeg er for det!🙁 Jeg ser at det er veldig mange som må ha flere runder før det klaffer, så jeg er helt inneforstått med at det gjelder oss også, i aller høyeste grad. Så jeg får vel bare prøve å tenke at dette første forsøket er som en utredning, og så får vi se om noe kan gjøres for å forbedre sjansene før neste forsøk. Det er fint å høre andres historier da, så takk for at du forteller❤️

Anonymkode: d7b4e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for svar🥰 Du sier akkurat det jeg tenker, at det er noe vi ikke får svar på før egguttaket. Fysj, så nervøs jeg er for det!🙁 Jeg ser at det er veldig mange som må ha flere runder før det klaffer, så jeg er helt inneforstått med at det gjelder oss også, i aller høyeste grad. Så jeg får vel bare prøve å tenke at dette første forsøket er som en utredning, og så får vi se om noe kan gjøres for å forbedre sjansene før neste forsøk. Det er fint å høre andres historier da, så takk for at du forteller❤️

Anonymkode: d7b4e...217

Skjønner veldig godt at du er nervøs❤️ Du er vel gått på hormoner nærmere en uke nå? Vet du når egguttaket blir? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Nå er jeg spent @Hjertespar! Har du hørt noe enda? 🥰🤞🤞

Ja de ringte nettopp! Alle fire eggene deler seg fortsatt som ønsket🥳 så det lover godt for innsett på onsdag, og nå tør jeg å håpe på at jeg kanskje får noe på frys også 🤞🏻🤞🏻🤞🏻😌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjertespar skrev (22 minutter siden):

Ja de ringte nettopp! Alle fire eggene deler seg fortsatt som ønsket🥳 så det lover godt for innsett på onsdag, og nå tør jeg å håpe på at jeg kanskje får noe på frys også 🤞🏻🤞🏻🤞🏻😌 

Ååå så fantastisk 😍😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, lillespire2022 said:

Den ventinga på om de ringer eller ikker er helt jævlig, eg turte ikke håpe på innsett før vi satte på venterommet.🫣

eg satte å inn 5dagers 🙂på oss icsi noe som har hjulpet mye, vi har manneligfaktor. 
 

Har du innsett i morgen? 

Off det er grusomt! Snakke om telefon angst dagene før innsett🫣 

nai vi skal ikke sette inn før onsdag, så da blir det 5 dagers egg🤞🥚 Har ikke hørt noe enda så håper det lover bra! 
 

håper vi får noen gode egg på frys så om det va nok gode egg ville dei sette inn 2!🤍🤞 sa dei kunne sette inn 4 for min del🤣💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (1 minutt siden):

Off det er grusomt! Snakke om telefon angst dagene før innsett🫣 

nai vi skal ikke sette inn før onsdag, så da blir det 5 dagers egg🤞🥚 Har ikke hørt noe enda så håper det lover bra! 
 

håper vi får noen gode egg på frys så om det va nok gode egg ville dei sette inn 2!🤍🤞 sa dei kunne sette inn 4 for min del🤣💗

Ja, æ ble dåtlig hvær gang telefon ringte 🙈

 

vi satte og inn 2, begge festet seg men det enne stoppet utviklingen i uke 5ca. 
 

eg sa til legen når han hadde satt de inn, så nu kan eg ligge hær i 9 mnd 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillespire2022 said:

Ja, æ ble dåtlig hvær gang telefon ringte 🙈

 

vi satte og inn 2, begge festet seg men det enne stoppet utviklingen i uke 5ca. 
 

eg sa til legen når han hadde satt de inn, så nu kan eg ligge hær i 9 mnd 🙈

🤣🤣 så fantastisk at det ene egget klamret seg fast vertfall🤩🥚 

kjenner jeg er glad det er 17 mai i morgen, da kan jeg ikke forvente noen telefon🤞🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...