Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

elinoooor skrev (1 minutt siden):

Sliter litt med eggløsning ja😫 Denne mnd jeg egentlig skulle ha eggløsning så målte de kun 8mm på den største folikken som ikke ville bli noe av. Så fikk prøve ut letrozol 

Det funker nok bra skal du se! Og funker ikke enkel dose, så går det gjerne på dobbel eller trippel 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal inn til mitt andre egguttak på fredag. Andre runde med IVF, tredje forsøk totalt siden desember. Siste dose med Gonal settes i kveld. Ultralyden igår viste fine og store eggposer, så håper på god innhøstning på fredag 😌🤞🏻🌸

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (23 minutter siden):

Jeg skal inn til mitt andre egguttak på fredag. Andre runde med IVF, tredje forsøk totalt siden desember. Siste dose med Gonal settes i kveld. Ultralyden igår viste fine og store eggposer, så håper på god innhøstning på fredag 😌🤞🏻🌸

Lykke til! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (1 time siden):

Jeg skal inn til mitt andre egguttak på fredag. Andre runde med IVF, tredje forsøk totalt siden desember. Siste dose med Gonal settes i kveld. Ultralyden igår viste fine og store eggposer, så håper på god innhøstning på fredag 😌🤞🏻🌸

Masse lykke til, krysser fingrene for deg🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Det funker nok bra skal du se! Og funker ikke enkel dose, så går det gjerne på dobbel eller trippel 🙂

Håper det, veldig spent - blir litt sliten etter all prøvingen😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haltefinn skrev (På 5.5.2022 den 18.19):

Hei!

Det er så fint og mektig å lese om andres erfaringer. Jeg er i gang med første IVF-forsøk etter to år med prøving og venting. Vi har ikke funnet noen årsak til barnløshet, jeg er 32 år med amh på 16, men fsh på 13-14, uten at det har vært mulig å lese så mye ut av det grunnet normale verdier på østradiol etc. Jeg har vært gravid tidligere, for 10 år siden (men tok da en abort). Da var jeg uforsiktig, hadde glemt å ta p-pille. Absurd at det da skjedde på et forsøk uten at det var ønsket, mens at det nå ikke går. Annen mann og jeg litt eldre, da ;-). Ble henvist til gynekolog for over ett år siden, kom inn til samtale på riksen i desember, og fikk først tid for oppstart i slutten av april. Skikkelig tålmodighetsprøve. Har gått på Synarela nå i tre uker (to spray tre ganger daglig fra til sprøytestart, og to spray to ganger om dagen med sprøyer) og Gonal F, 150 iu, på dag 8 nå. Var på kontroll i dag, og ser ut som det er 10 eggposer på 10-13 mm. Skal fortsette på samme dose fram til lørdag, og sette eggløsningssprøyte på søndag. Uttak tirsdag. 
 

Det er så mange faktorer og steg i denne prosessen som man ikke kan planlegge eller forutse, så det er en underlig boble å være i. Jeg har vært helt åpen med alle rundt meg, og det har egentlig gått veldig greit emosjonelt. Men jeg gruer meg til første uttak og innsett (hvis det blir mulig). Da føler jeg vi i større grad får et inntrykk av hvordan ståa egentlig er. Jeg antar at påkjenningen vil bli mye større hvis dette blir en lang prosess med masse motgang og skuffelser, som mange desverre opplever. Fram til nå er det først og fremst ventingen som gjør meg frustrert, og en opplevelse av at det kun står og faller på meg og min kropp. 
 

Jeg heier på alle dere sterke damer som står i dette, opplever det, og må forholde dere til egen kropp, følelser, ønsker, skuffelser og valg. Det irriterer meg litt når folk sier til meg: «Dere må ikke gi opp», «Dette går bra», «Ikke stress, da skjer det av seg selv», «Jeg kjenner noen som…». Folk vil godt, men jeg får en mye større respekt for menneskers egne opplevelse, og at noen ganger trenger man ikke råd og tips, men bare noen som lytter og stiller spørsmål heller enn å mene noe. 
 

Jeg har ingen spørsmål. Hadde bare behov for å dele litt. ☺️

Fint skrevet dette ☺️❤️Hadde du uttak igår? Hvordan gikk det? Jeg skal ha på fredag😌🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (10 timer siden):

Masse lykke til, krysser fingrene for deg🤞🏼

Takk☺️Lykke til med prøvingen denne måneden du også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haltefinn skrev (15 timer siden):
Haltefinn skrev (15 timer siden):

Oi, 6 uttak! Det er litt av en prosess - du er tøff.  Jeg håper neste innsett sitter for deg! Masse lykke til! 🙏🏻❣️

 

Jeg hadde første uttak i dag, og jeg merket ikke så mye til beroligende og smertestillende. Helt utrolig vondt, både under og etter. Og jeg har egentlig ganske høy smerteterskel. Men venstre eggstokk lå langt bak, tarmen var visst litt i veien, og jeg har bakovervendt livmor. Gynekologen pressa både innenfra og på magen for å komme til. Heldigvis fikk vi ut noen egg. Det ble 9 egg, og jeg er veldig spent på om de blir befruktet. 🫣

 

Tusen takk :) ja er en tung prosess kjenner jeg men kommer forhåpentligvis noe godt ut av det :) huff ikke noe godt å høre du hadde mye smerter :( håper du får gode egg å sette inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 20.45):

Hvordan opplever du å skulle dra til Danmark for alle kontroller? 🤗 Tenker du at det skal gå helt fint? 

Masse lykke til til deg, babystøv sendes din vei også! ❤️

Jeg går nå på Proginova i forbindelse med fryseforsøk. Har ingen god følelse, da jeg tror det ikke vil gå nå heller. Vet ikke om det er bra eller dumt, for de forrige seks avbrutte forsøkene har jeg vært positiv og fått en knyttneve i trynet alle gangene jeg har vært på kontroller, rundt tyve ganger i løpet av det siste året. Prøver å holder meg så kald og distansert til det som mulig. Så krysse fingrene for at det er trikset. 🤪

Anonymkode: 62fef...a28

Hei beklager sent svar vært mye med flytting eksamen og alt mulig her. 

Jeg skal ikke ha alle undersøkelser i Danmark kun de viktigste. De har samarbeid med Gynekolog Martin Andresen (Smestadgynekologene) og en annen gynekolog I Oslo (se nettsiden derres de har en fane hvor det står : "for norske pasienter". - så tror det skal gå bra. Det er selvfølgelig mer styr dette med reising og sånt. Men sånn er det. Men til halv pris og at de også har assisted hatching der og velsig mange lovord om dem tror jeg det er verdt det :)

PS de undersøkelsene I Norge er faktisk med I prisen for pakkepriser de har på Maigård så det var velsig gode nyheter. At man ikke må betale for det på toppen av det andre :)

På Maigård får man sett Winn overskytende frysembryo i pris for pakke. En sånn deal får man ikke i Norge.og de har 4 pk. Anbefales å sjekke ut om av interesse og ta en uforpliktende samtale med de. De er så søte å snakke med. Men du har kansnje undersøkt det. Bare et tips :)

Hvordan går det med deg i IVF prosessen. Litt kjipt jeg ikke kommer i gang pga amming men men. Og synes det er vanskelig å slutte å amme midt oppe i flytting og mye nytt for frøkna vår.. Dilemma.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 🥰 melder meg inn i tråden da jeg har startet opp med første ivf-forsøk idag. Har PCOS og har gått på letrozol i snart et år. Har blitt gravid én gang som endte i SA og hatt to kjemiske. Så nå håper vi ivf er tingen for oss 🥰 Blir spennende å følge alle andre her også! 😊 

Drikker dere alkohol etter oppstart av medisiner (før uttak?) 

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Elise93 said:

Hei 🥰 melder meg inn i tråden da jeg har startet opp med første ivf-forsøk idag. Har PCOS og har gått på letrozol i snart et år. Har blitt gravid én gang som endte i SA og hatt to kjemiske. Så nå håper vi ivf er tingen for oss 🥰 Blir spennende å følge alle andre her også! 😊 

Drikker dere alkohol etter oppstart av medisiner (før uttak?) 

 

 

Hei! PCOS her også. Eneste gangen jeg har vert helt avholds er etter innsett, det er også det sykehuset har anbefalt. :) Lykke til! Krysser fingerne for deg. ❤️ 

Anonymkode: 738fc...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei! PCOS her også. Eneste gangen jeg har vert helt avholds er etter innsett, det er også det sykehuset har anbefalt. :) Lykke til! Krysser fingerne for deg. ❤️ 

Anonymkode: 738fc...82e

Takk for svar 🥰 holder du på med forsøk/hatt mange forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi skal i gang med vårt første IVF/ICSI-forsøk nå, og det er veldig spennende. Jeg har gått på sprøyter i 4 dager, og merker foreløpig ingen bivirkninger. Men jeg er fryktelig nervøs for egguttaket, som mest sannsynlig blir neste uke. Jeg er så utrolig redd for at eggene mine skal være dårlige!!😔

Jeg er 40 år, og har hatt regelmessig eggløsning og mens siden vi startet å prøve, mens mannen har fått påvist lav kvalitet (derav ICSI). Jeg har derimot lav AMH (5). Jeg vet at ingen av dere kan si noe om sannsynligheten for at vi lykkes, og jeg er SVÆRT forberedt på at det ikke går på første forsøk. Det jeg lurer på, og som jeg kanskje ikke klarer å formulere godt her, er hvor stor sannsynlighet det er for at jeg har skikkelig dårlig kvalitet på eggene mine. Det er jo først ved uttaket at de får vite noe om dette, og det er det jeg er så skrekkelig nervøs for. Tenk om alle er helt ubrukelige! Er det noen som har opplevd dette? Alderen min er jo imot oss på alle måter.. Tar gjerne imot noen erfaringer❤️

Anonymkode: d7b4e...217

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (33 minutter siden):

Hei 🥰 melder meg inn i tråden da jeg har startet opp med første ivf-forsøk idag. Har PCOS og har gått på letrozol i snart et år. Har blitt gravid én gang som endte i SA og hatt to kjemiske. Så nå håper vi ivf er tingen for oss 🥰 Blir spennende å følge alle andre her også! 😊 

Drikker dere alkohol etter oppstart av medisiner (før uttak?) 

 

 

Velkommen hit🤗💕 som jeg ser andre her også har skrevet, er det først etter innsett jeg også har fått beskjed om å unngå alkohol helt, i tillegg til å kun drikke 1-2 kopper kaffe daglig (har hørt litt ulike anbefalinger, men det ligger i hvert fall rundt der). 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Vi skal i gang med vårt første IVF/ICSI-forsøk nå, og det er veldig spennende. Jeg har gått på sprøyter i 4 dager, og merker foreløpig ingen bivirkninger. Men jeg er fryktelig nervøs for egguttaket, som mest sannsynlig blir neste uke. Jeg er så utrolig redd for at eggene mine skal være dårlige!!😔

Jeg er 40 år, og har hatt regelmessig eggløsning og mens siden vi startet å prøve, mens mannen har fått påvist lav kvalitet (derav ICSI). Jeg har derimot lav AMH (5). Jeg vet at ingen av dere kan si noe om sannsynligheten for at vi lykkes, og jeg er SVÆRT forberedt på at det ikke går på første forsøk. Det jeg lurer på, og som jeg kanskje ikke klarer å formulere godt her, er hvor stor sannsynlighet det er for at jeg har skikkelig dårlig kvalitet på eggene mine. Det er jo først ved uttaket at de får vite noe om dette, og det er det jeg er så skrekkelig nervøs for. Tenk om alle er helt ubrukelige! Er det noen som har opplevd dette? Alderen min er jo imot oss på alle måter.. Tar gjerne imot noen erfaringer❤️

Anonymkode: d7b4e...217

Hei☺️
Det er nok umulig å si noe om kvaliteten på eggene dine før du har vært gjennom en runde eller flere med IVF/ICSI😌 lav AMH betyr jo at eggreservene ikke er så store, men det gjelder jo bare å finne ett egg som er godt nok og som lar seg befrukte og blir et embryo som kan settes inn. Jeg er selv snart 38 år og holder på med min andre runde IVF nå (egguttak i morgen). Jeg har AMH på 23 og hadde et forsøk i januar hvor jeg fikk 4 egg ut (litt mindre enn man ønsker, gjennomsnittet er 6-10 egg fikk jeg vite). Men det ble et fint embryo som dessverre ikke festet seg, så jeg ble ikke gravid. Det virket som at kvaliteten på embryoet var cirka midt på treet, det var bra nok og oppfylte kriteriene for innsett.  

Det som blir spennende er jo hvordan embryoet som forhåpentligvis settes inn igjen er i kvalitet; ikke bare kvaliteten på eggene. 😌Det jeg har fått beskjed om er at første gangen blir det litt prøving og feiling, og så får man jo mer informasjon etterhvert om hvordan kroppen reagerer, mengde egg og så videre. Så du må nok vente til dere har vært gjennom første runde for å vite litt mer. Føler med deg og skjønner godt at du er spent❤️

Endret av Hjertespar
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjertespar skrev (1 time siden):

Velkommen hit🤗💕 som jeg ser andre her også har skrevet, er det først etter innsett jeg også har fått beskjed om å unngå alkohol helt, i tillegg til å kun drikke 1-2 kopper kaffe daglig (har hørt litt ulike anbefalinger, men det ligger i hvert fall rundt der). 

Takk, da vet jeg hvertfall at jeg kan ta et glass bobler på 17 mai 😇❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egguttak i dag og fikk ut 6 egg! Hadde flere store follikler på venstre siden, og nesten ingen på høyre. Dette er mitt 3. uttak og det "beste" hittil sånn smertemessig. Kjente nesten ingenting! Så nå er det bare å krysse fingrene for at noen av eggene blir befruktet og er av god nok kvalitet til innsett. De har planlagt innsett på mandag, så nå er jeg selvfølgelig veldig nervøs for at eggene faller fra før den tid! Noen andre som er samme sted i løypa nå? :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mbetv skrev (28 minutter siden):

Hadde egguttak i dag og fikk ut 6 egg! Hadde flere store follikler på venstre siden, og nesten ingen på høyre. Dette er mitt 3. uttak og det "beste" hittil sånn smertemessig. Kjente nesten ingenting! Så nå er det bare å krysse fingrene for at noen av eggene blir befruktet og er av god nok kvalitet til innsett. De har planlagt innsett på mandag, så nå er jeg selvfølgelig veldig nervøs for at eggene faller fra før den tid! Noen andre som er samme sted i løypa nå? :) 

Så bra at det gikk greit 😊 jeg har uttak i morgen!🤞🏻Går du privat eller offentlig? Når får du beskjed om hvordan det har gått med eggene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Takk, da vet jeg hvertfall at jeg kan ta et glass bobler på 17 mai 😇❤️

Det bør gå fint! Begynte du med hormonstimulering idag mente du? Hvor lenge skal du gå på det før uttak?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...