Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ginger83 skrev (På 2.4.2022 den 0.47):

Hei, tok ovitrelle i naturlig sykus, etter ultralyd hvor de fant rett tidspunkt. 

 

Nå er jeg ruger, satt inn i går. Ca kvart på to :) spennende nå. :)

Kjedelig mensen kanskje kommer akkurat da men du kan kanskje ha noen medisiner klar fra lege kanskje det går? :)

Aah, trodde du skulle ha styrt 😛 Gratulerer! Hvordan er formen?  💕

Det er det jeg håper på, skal ringe og høre til uka, er ikke lenge igjen nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) hadde uttak fredag for litt over en uke siden, ble totalfrys så ikke innsett, men jeg har fortsatt ikke fått avbruddsblødning enda (ikke mensen) men avbruddsblødning, har det tatt tid til flere av dere og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 3.4.2022 den 18.33):

Aah, trodde du skulle ha styrt 😛 Gratulerer! Hvordan er formen?  💕

Det er det jeg håper på, skal ringe og høre til uka, er ikke lenge igjen nå! 

Hei, 

Ja hvordan fungerer det- styrt syklus når det er fryseforsøk. Hvilke medisiner bruker man da? 

Håper du finner ut av det. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 3.4.2022 den 18.33):

Aah, trodde du skulle ha styrt 😛 Gratulerer! Hvordan er formen?  💕

Det er det jeg håper på, skal ringe og høre til uka, er ikke lenge igjen nå! 

Hei Frøken Pøls og alle andre her. Hvordan går det? Jeg  testet selv negativt i går 11. Dpo ( I fryseforsøk nr 2 nå, sæskenforsøkk) .. Og testet positivt sist med jenta var 11 dpo da jeg var gravid.. Så har mistet litt håp nå... 😕 😢 Jeg  hadde litt mer håp denne gangen og hadde kjent litt stikninger og sånt i magen.. Men men fortsatt litt håp om embryoet har implantere sent, og de sier frosne embryo kan implantere seg litt senere.. Men ja.. Har mistet mitt håp om to barn med bare skolår mellom nå..

Men jeg gir meg ikke..!. 💪 Vi ble gravide på fersk forsøk og fikk barn på første forsøk sist. Hausken klinikk jeg har tatt kontakt med har rentefri nedbetaling, og jobber med å gå ned i vekt så jeg kan gå offentlig..

 

Og jeg har ikke sluttet helt å amme så så jeg lurer på om det gjør utslaget også??? Hva tror dere. De fleste på klinikken sier det ikke skal ha noe å si men en lege sa det hadde der. Er bare så vanskelig å slutte for vesla koser seg så utrolig med ammingen og blir så lei meg når jeg sier nei.. Kan avlede henne og har gått uten noen dager men så vil hun ha hun en morgen jeg er trøtt og så klarer  jeg ikke si nei 😕

 

Har dere noen råd for å slutte å. Amme og ikke det blir for ille for vesla.. 

 

Blir mer og mer takknemlig for hun vi har i alle fall for hvert forsøk det ikke går. Og innser mer og mer vvir heldige vi var. Så takknemlig selv  om jeg så gjerne skulle gitt henne et søsken. Men holder fast på at det kan gå bra til slutt jm, jeg har blitt gravid før med ivf.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (4 timer siden):

Hei Frøken Pøls og alle andre her. Hvordan går det? Jeg  testet selv negativt i går 11. Dpo ( I fryseforsøk nr 2 nå, sæskenforsøkk) .. Og testet positivt sist med jenta var 11 dpo da jeg var gravid.. Så har mistet litt håp nå... 😕 😢 Jeg  hadde litt mer håp denne gangen og hadde kjent litt stikninger og sånt i magen.. Men men fortsatt litt håp om embryoet har implantere sent, og de sier frosne embryo kan implantere seg litt senere.. Men ja.. Har mistet mitt håp om to barn med bare skolår mellom nå..

Men jeg gir meg ikke..!. 💪 Vi ble gravide på fersk forsøk og fikk barn på første forsøk sist. Hausken klinikk jeg har tatt kontakt med har rentefri nedbetaling, og jobber med å gå ned i vekt så jeg kan gå offentlig..

 

Og jeg har ikke sluttet helt å amme så så jeg lurer på om det gjør utslaget også??? Hva tror dere. De fleste på klinikken sier det ikke skal ha noe å si men en lege sa det hadde der. Er bare så vanskelig å slutte for vesla koser seg så utrolig med ammingen og blir så lei meg når jeg sier nei.. Kan avlede henne og har gått uten noen dager men så vil hun ha hun en morgen jeg er trøtt og så klarer  jeg ikke si nei 😕

 

Har dere noen råd for å slutte å. Amme og ikke det blir for ille for vesla.. 

 

Blir mer og mer takknemlig for hun vi har i alle fall for hvert forsøk det ikke går. Og innser mer og mer vvir heldige vi var. Så takknemlig selv  om jeg så gjerne skulle gitt henne et søsken. Men holder fast på at det kan gå bra til slutt jm, jeg har blitt gravid før med ivf.. 

Jeg har jo ikke fasit eller er utdannet innen dette, men når så mange blir gravide på tross av amming så kan jeg ikke skjønne at det skal ha så mye å si for deg når det går dager imellom. :)Men det blir bare synsing fra meg altså.

Forresten blir jeg veldig glad for å lese det du skriver om at du føler deg heldig som allerede har fått ett barn ved IVF. Mange glemmer hvor stor forskjell det er å ha 0 og 1, selv om jeg skjønner at søsken er sterkt ønsket så har man kommet ekstremt langt om man har fått ett barn. Vet ikke hvorfor jeg følte for å si det, kanskje fordi jeg blir frustrert når mange som har fått barn glemmer hvordan det var å stå helt uten barn? Og jeg skal vel egentlig ikke si noe, for jeg vet jo ikke hvordan det er å ville ha ett til ettersom jeg ikke har noen. 😅 Dagens syting fra meg, men innlegget ditt gjorde meg godt. Følte meg litt forstått kanskje, av en som har vært der selv men ikke glemt hvordan det var.

Ønsker deg masse lykke til med vektnedgang og videre forsøk! :)

Anonymkode: 62fef...a28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Riksen kjører søskenforsøk og ventetid på det ca? Når en har på frys. 

Anonymkode: 754a9...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har jo ikke fasit eller er utdannet innen dette, men når så mange blir gravide på tross av amming så kan jeg ikke skjønne at det skal ha så mye å si for deg når det går dager imellom. :)Men det blir bare synsing fra meg altså.

Forresten blir jeg veldig glad for å lese det du skriver om at du føler deg heldig som allerede har fått ett barn ved IVF. Mange glemmer hvor stor forskjell det er å ha 0 og 1, selv om jeg skjønner at søsken er sterkt ønsket så har man kommet ekstremt langt om man har fått ett barn. Vet ikke hvorfor jeg følte for å si det, kanskje fordi jeg blir frustrert når mange som har fått barn glemmer hvordan det var å stå helt uten barn? Og jeg skal vel egentlig ikke si noe, for jeg vet jo ikke hvordan det er å ville ha ett til ettersom jeg ikke har noen. 😅 Dagens syting fra meg, men innlegget ditt gjorde meg godt. Følte meg litt forstått kanskje, av en som har vært der selv men ikke glemt hvordan det var.

Ønsker deg masse lykke til med vektnedgang og videre forsøk! :)

Anonymkode: 62fef...a28

Takk for det. Nei jeg har absolutt ikke glemt hvordan det var å få negativ test måned etter måned /et par svake positive som bor borte da mensen kom. Og føle håpet svinne for å få barn. Så jeg er så utrolig takknemlig for hun vi har. Det er en helt annen fallhøyde nå det er helt klart.!! 

Og at jeg har en mann å få barn med ikke minst. Så det er jo tross alt ikke verdens undergang selv om barn alltid betyr noe. Har også følt på et moralsk ansvar om å gi mine frosne embryer i alle fall en sjanse til å leve opp. Det er jo påbegynte liv.. Så sånn tenker jeg litt. 

 

Men jeg g kommer nok nå til å gjøre flere fersk forsøk og forsøke å så flere embryo på frys også. Og spare det siste embryer fra jeg var 36 til jeg er helt ferdig å amme og føler det er mer riktig. 

 

Jeg tok også scratching sist før jeg ble gravid med datteren min. Det gjør de på Hausken og jeg tror nok jeg ønsker å gjøre det nå sidene det i følge meg virker som det fungerte. Vet at forskning ikke alltid støtter scratching, men det funket for meg. 

 

Takk for hyggelig svar , hvir3 er du i ibf prossessen.

Babystøv til alle!! :=) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen som vet om Riksen kjører søskenforsøk og ventetid på det ca? Når en har på frys. 

Anonymkode: 754a9...27b

Ja det gjør de. Holder på med det nå. 

Hvis du har noen på frys så er det mye kortere ventetid enn hvis du skulle starte på nytt. 

Jeg fikk startet opp noen uker etter ny vurderingssamtale, men du vil mest sannsynlig trenge ny henvisning fra legen, vandelsattest og nye blodprøver først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg nå helt ut av denne tråden, men jeg vil følge med på dere andre ♥️ Har kommet til 12 uker, og føler meg heldig som har fått muligheten til og bli gravid. Til tross for svært dårlige utsikter, og til og med tvil om IVF var noe og prøve, så ble det både graviditet og noen på frys. Lykke til alle sammen :hug:

/ 🐼 AnonymPanda 

Anonymkode: 63af2...668

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg melder meg nå helt ut av denne tråden, men jeg vil følge med på dere andre ♥️ Har kommet til 12 uker, og føler meg heldig som har fått muligheten til og bli gravid. Til tross for svært dårlige utsikter, og til og med tvil om IVF var noe og prøve, så ble det både graviditet og noen på frys. Lykke til alle sammen :hug:

/ 🐼 AnonymPanda 

Anonymkode: 63af2...668

Gratulerer med 12 uker, hyggelig at det lyktes for deg!!☺️💕Si fra hvis du oppretter en graviditets-tråd, da vil jeg følge deg der! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg melder meg nå helt ut av denne tråden, men jeg vil følge med på dere andre ♥️ Har kommet til 12 uker, og føler meg heldig som har fått muligheten til og bli gravid. Til tross for svært dårlige utsikter, og til og med tvil om IVF var noe og prøve, så ble det både graviditet og noen på frys. Lykke til alle sammen :hug:

/ 🐼 AnonymPanda 

Anonymkode: 63af2...668

Gratulerer 🥰 og lykke til videre du også 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiger skrev (På 31.3.2022 den 17.21):

Er herved ruger av 2 fine ferske 3-dagers egg, ett 6-delt og ett 8-delt. Mannen har stor tro på at vi nå kommer til å få tvillinger i julegave, mens pasienten selv er langt mer skeptisk og krysser alt hun har for at i alle fall en spire klamrer seg fast til desember 🤞🏻❤️

Hvorfor har du fått satt inn to?😊 Hvor vanlig er det å gjøre det, og er det noe man kan velge selv eller er det legen som anbefaler det? 

Anonymkode: d7b4e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har du fått satt inn to?😊 Hvor vanlig er det å gjøre det, og er det noe man kan velge selv eller er det legen som anbefaler det? 

Anonymkode: d7b4e...217

Det er ikke vanlig, da det ikke kan forsvares å eventuelt skape et risikosvangerskap som tvillingsvangerskap er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg melder meg nå helt ut av denne tråden, men jeg vil følge med på dere andre ♥️ Har kommet til 12 uker, og føler meg heldig som har fått muligheten til og bli gravid. Til tross for svært dårlige utsikter, og til og med tvil om IVF var noe og prøve, så ble det både graviditet og noen på frys. Lykke til alle sammen :hug:

/ 🐼 AnonymPanda 

Anonymkode: 63af2...668

Gratulerer så mye, du er virkelig heldig!!! 🥰 Masse lykke til videre i svangerskapet, håper det blir et forholdsvis enkelt et. Tenk at du skal bli mamma!!! 😭❤️ 

Anonymkode: 62fef...a28

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor har du fått satt inn to?😊 Hvor vanlig er det å gjøre det, og er det noe man kan velge selv eller er det legen som anbefaler det? 

Anonymkode: d7b4e...217

Det vet jeg ikke, sikkert pga det er vårt siste forsøk offentlig (eggene har aldri festet seg før) og det var bare disse vi fikk som ble befruktet. Det ene var litt tregere enn det andre i utviklingen så tror ikke de ville ta sjansen på å fryse det ned. De ringte meg bare samme dag med spørsmål om det var i orden for oss å sette inn to. Er 28 og har god helse utenom PCOS og er litt overvektig, så de vurderte det kanskje som "trygt nok" å risikere tvillingsvangerskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei

Ser dere snakker om det å sette in TO egg på enn gang, eg satte inn TO ferske fine blacso på onsdag noe som overhode ikke var planlagt.

Hadde eggutak fredag 1.04, fikk da 8 fine egg ut, med planlagt innsett ondsdag 4.04.

Vi hørte ikke noe fra sykehuset mellom uttakk og innsett så når klokken nærmet seg timen til innsett på onsdag va vi spennte og glade for da viste vi at vi værtfall hadde ett blasto.

Da vi kom inn på operasjonsrommet for innsett blir vi møtt av glad lege,  labbdama, sykepleieren og en skjem med TO blasto. De hadde da glede av å fortelle oss at de hadde blitt ening om at vi skulle få ønsket vårres oppylt med å sette inn to og at vi hadde i tillegg får ett på frys.

Eg og mannen i kor vi har ikke ønsket det og vi har ikke snakket om å sette inn to med dere siden vi ga klar bekjed på første forsøket at vi KAN ikke sette inn TO og risikere tvillinger ( dette var i 2018 og vi har ikke snakket mere om det).

vi merket på de at OY shit, og begynnet å forklare ja men det er jo sjankse for tvillinger med å sette inn kun ett egg å. Eg spør dama på labben kan det ene frysete også settes vi bare inn ett men det gikk ikke.

Da sto eg å mannen dær skal vi sette inn ett også KASTER de det ene forsjøket vårres i søplla eller sette inn TO og håper på at ett fester seg.

eg kom frem til det siste, kan ikke la de kaste et fint embyo.

 

Grunnen til at eg heslt ikke skal sette inn TO eller risikeretvillinger er pga hjertefeil og dette veit sykuset om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 8.4.2022 den 19.14):

Noen som vet hvordan ventetiden er hos hausken nå?

Hei! 

Jeg går hos Hausken i Haugesund og har fått inntrykk av at det er tilnærmet ingen ventetid der. Kan ikke uttale meg om andre steder i landet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 3.4.2022 den 18.33):

Aah, trodde du skulle ha styrt 😛 Gratulerer! Hvordan er formen?  💕

Det er det jeg håper på, skal ringe og høre til uka, er ikke lenge igjen nå! 

Hei hvordan går det frøken pøls: , fikk du tak i de medisinene du trengte. Men styrt frysesyklus mener du at du tar letrozol for eksempel i syklusen? :)

Og alle andre går det bra? 

 

Jeg har nå begynt å tenke på å kjøpe en ny 3 pk og heller bruke energi på å forhåpentligvis hente ut flere embryo og også teste om det faktisk er sånn at jeg blir lettere gravid på fersk forsøk. (Jeg ble gravid på første fersk forsøk for 2,5 år siden, men ikke gått nå på to fryseforsøk) 

 

Fant plutselig ut at Maigard nå har avdeling i Odense og det er gull for de har her hørt mye bra om pluss at de setter inn fryseembryo også som en del av pakkeprisen, som er helt fantastisk. Ingen ektra kostnader. Da kan man ta fly og buss dit eller kjøre. 

 

Men tenker også på Hausken og Medicus.. Litt fristet til å prøve et nytt sted. 

 

NOEN HER SOM KAN ANBEFALE NOEN AV DE : MAIGÅRD ODENSE, HAUSKEN ELLER MEDICUS OG HVORFOR? :=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått litt hvilepuls etter tilbakesetting av fryst embryo på torsdag ♥️ Klør virkelig i fingrene etter å teste 😅 Er så spendt på om det endelig er vår tur 🥺 

det har vært en tøff prosess denne gang. De fikk ut 22 egg, hvor 8 ble befruktet. Som jeg skrev tidligere var egguttaket veldig greit denne gang ♥️
Det var kun 1 egg som utviklet seg til blastosyct, og det var det egget de frøs ned. Jeg var kraftig overstimulert og på grensen for innleggelse. Tiden etter uttak gikk til regulering. Da jeg fikk menstrasjon, fikk jeg beskjed om å begynne på medisiner iforbindelse med egguttak, hvis jeg ønsket. Noe jeg selvfølgelig ønsket 😂 Dette var da progynova og cyglogest (om jeg skrev den siste rett). Det har vært meget forutsigbart og roligt iforhold til medisinering for egguttak 😅 skal ta disse medisinene frem til uke 9 dersom jeg er gravid ♥️ Testdag er neste søndag fen 17.04. Noe jeg syns er litt sent da det er blasto? Jeg satte inn den 07.04. 

ruger stolt om dagene og håper virkelig det fester seg og ønsker å bli boende ♥️
 

flere her som har erfaring med frys? Har kun tidligere erfart fersk forsøk, og at de fryste eggene ikke overlevde opptining. Hva tid testet dere evt pos?
 

hvordan ligger dere andre ann i prosessen? ♥️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...