Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2022


Lianne

Anbefalte innlegg

@Lovely123  TUL her rundt 13/10 🤞🏻👏 Pga IVF, så denne er inkludert i prisen vi allerede har betalt. Så blir det nok en tidlig ultralyd som jeg betaler selv. Og så blir det en ultralyd i graviduke 13 pga en studie jeg er med i (så denne betaler jeg ikke selv). Frk. hysterisk hadde mange ultralyder i sist svangerskap også, mistet tellingen - rundt 10 kanskje? 🤷‍♀️ Men hatt en MA, så verdt tid og penger for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar sjansen på å bli med her jeg også, etter å ha vært på ultralyd i går og sett ett pittelite bankende hjerte ❤ Strikkagenser, 30 år, B2, termin 12.mai. 

Hatt en MA og en SA tidligere, så passelig strrssa, og har ikke turt fortelle til noen enda. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å få TUL offentlig rundt uke 12 som burde bli begynnelsen av november. Hadde egentlig lyst på en før det også, men virker som om det er veldig få tider tilgjengelig i Stockholm akkurat nå. (Og flere steder jeg kikket på sa også at det var stor pågang og de prioriterer pasienter med henvisning.) På den ene siden så kjennes det lenge å vente, på den andre så er det så pass travelt akkurat nå med jobb og en vilter toåring at jeg håper tida går fort. Skal til jordmor i begynnelsen av oktober, da, det gleder jeg meg til - fikk plass hos hun som fulgte meg opp forrige svangerskap også. 😊 Prøver egentlig ikke tenke så mye på det - går det galt så går det galt - men det er jo fortsatt størst sjanse for at det går bra 🤞

Ble forresten inspirert av dere til å grave fram noen gravidbukser jeg også. Veldig deilig uten noe som strammer, men når magen får henge sånn fritt så ser jeg jo 4-5 måneder på vei ut 🤣 Vet ikke om jeg tør å gå med de på jobben helt ennå akkurat. 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle hatt en fin helg?🥰 

Jeg skal til legen i morgen. Noe spesielt jeg bør ta opp eller sjekke? Håper jo legen vet greia når det kommer en som akkurat har funnet ut av at hun er gravid. Men har akkurat byttet lege og det er første gang jeg er hos han. I morgen er jeg 6+1 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til jordmor når jeg er i ca uke 11 😊 Men er usikker på om jeg burde ta en legetime også rundt den tiden? For blodprøver og sånn må vel kanskje tas der? Kjenner jeg er usikker på hvordan ting egentlig foregår 🤣

Og jeg har tidlig ultralyd i morgen! Jeg er så engstelig for MA/BO og slikt, så tør nesten ikke tro på at jeg er gravid før jeg får det bekreftet på ultralyd... Så er veldig spent! Har liksom ikke gått opp for meg at jeg er gravid, har knapt symptomer liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Kristina00 Kan bare svare for hvordan de gjør ting her i Sverige 😅 . Men er vanlig med et "innskrivningsbesøk" hos jordmor en gang i løpet av første trimester (bare å bestille time så snart du vet at du er gravid). Jeg skal på det neste uke, da kommer jeg til å være 8+ noen dager. Husker ikke helt fra sist gang, men mener det var stort sett en samtale om livsstil osv., noen prøver, samtale om vi ønsker henvisning til TUL/fosterdiagnostikk (et tilbud men frivillig her), og hva som skjer videre i oppfølgingen. Og mulighet til å stille spørsmål. Sånn praktisk er det mest for å komme inn i systemet, og få henvisning til blodprøver og TUL/OUL (som tas på legekontor, og på sykehus eller privatklinikk). 

Om det ikke er noe spesielt å diskutere (funn på blodprøver, osv.) så tror jeg ikke man besøker jordmor igjen før etter OUL, spesielt om man ikke er førstegangs. Da begynner de med å måle hjertelyd, symfysemål, blodtrykk og sånt. Igrunnen ganske lite som skjer første halvdel av svangerskapet.

@Angeleye åh, så spennende! Lykke til i morgen ❤️🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært på første time hos jordmor i forrige uke og har bestilt legetime med blodprøver til ca uke 12. :) Er 8+4 i dag. Var tidlig ute med å bestille time hos lege/jm, for å være sikker på å få time i grei tid 😅 Hos jordmor begynte vi å fylle ut helsekortet og snakket litt om forventninger til nytt barn, fødsel, den forrige fødselen, parforholdet når man er foreldre etc. Skal tilbake til jordmor om 2 uker for å prøve å finne hjertelyden :)  

Lykke til med tul @Angeleye!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg 😊 Fant ut mandag at jeg er gravid med nr 2, foreløbig termin er 13.juni 🌞 Vært gravid tre ganger tidligere, der ene var SA og andre MA, før vi fikk ei frøken i august i fjor 💕

Kjenner litt på stølhet ved livmor, ellers ingen symptomer. Krysser fingrene for at spiren klorer seg fast 🤞

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å styrke min egen påstand om at jeg er så oppblåst at jeg ser ut som 4-5 måneder på vei om jeg går med gravidbukse nå: i dag var en bekjent innom for å hente en sofa og diverse som har vært stående hos oss mens de har holdt på med oppussing. Flere var med for å hjelpe å bære, og moren hennes spurte plutselig mens vi sto på kjøkkenet "men, har dere et søsken på vei"? (Hun påsto riktignok etterpå at hun så det på blikket og holdningen min, ikke fordi jeg så så tjukk ut, men jeg mistenker stort at sistnevnte bidro 😂.) Jeg ble ikke fornærma eller noe, jeg vet at hun har det med å snakke først og tenke etterpå, og det hadde jo vært rimelig pinlig om jeg svarte nei. Og hun kommer heller ikke akkurat til å fortelle det videre til noen, jeg forklarte at det var litt for tidlig til å egentlig si noe. Men, jeg ble litt satt ut! Dette avgjør i alle fall den saken, ingen gravidbukser på kontoret på ei stund ennå! (I alle fall ikke uten en passende løs genser over, jeg ser nå i ettertid at toppen jeg hadde på ikke gjorde meg noen tjenester heller 🤣)

Det var dagens oops/latter her - håper dere har en fin helg alle sammen 😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn jeg også :) Termin 5.mai med nr 2. UL i uke 9 hvor alt så fint ut. Men har mistet i MA i uke 12 før, så holder litt igjen ennå. Ny UL i uke 13.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (På 2.10.2021 den 19.58):

Bare for å styrke min egen påstand om at jeg er så oppblåst at jeg ser ut som 4-5 måneder på vei om jeg går med gravidbukse nå: i dag var en bekjent innom for å hente en sofa og diverse som har vært stående hos oss mens de har holdt på med oppussing. Flere var med for å hjelpe å bære, og moren hennes spurte plutselig mens vi sto på kjøkkenet "men, har dere et søsken på vei"? (Hun påsto riktignok etterpå at hun så det på blikket og holdningen min, ikke fordi jeg så så tjukk ut, men jeg mistenker stort at sistnevnte bidro 😂.) Jeg ble ikke fornærma eller noe, jeg vet at hun har det med å snakke først og tenke etterpå, og det hadde jo vært rimelig pinlig om jeg svarte nei. Og hun kommer heller ikke akkurat til å fortelle det videre til noen, jeg forklarte at det var litt for tidlig til å egentlig si noe. Men, jeg ble litt satt ut! Dette avgjør i alle fall den saken, ingen gravidbukser på kontoret på ei stund ennå! (I alle fall ikke uten en passende løs genser over, jeg ser nå i ettertid at toppen jeg hadde på ikke gjorde meg noen tjenester heller 🤣)

Det var dagens oops/latter her - håper dere har en fin helg alle sammen 😆

Kjenner meg igjen med oppblåst. Vært helt sykt oppblåst til tider, men denne uken så begynte det å gi seg litt. Er 10+3 i dag. Ikke funnet frem gravidbuksene, for som du sier, fremhever jo det enda mer når man er oppblåst. Men går med litt løse kjoler med strømpebukse og vanlig bukser med god stretch i livet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/7/2021 at 12:26 PM, Gjest22 said:

Melder meg inn jeg også :) Termin 5.mai med nr 2. UL i uke 9 hvor alt så fint ut. Men har mistet i MA i uke 12 før, så holder litt igjen ennå. Ny UL i uke 13.

 

Åh, jeg har også mistet i uke 12, tror ikke jeg kommer til å ta innover meg graviditeten før jeg kommer meg forbi første trimester. Kommer til å få ultralyd i uke 12 eller 13, og om det er liv og ting ser bra ut da så kommer det nok til å føles mer virkelig. Men at alt ser bra ut i uke 9 er et veldig godt tegn, da! 🤞 Dessuten er det relativt sjeldent å miste så sent, så jeg forteller meg selv at nå har jeg brukt opp uflaksen min. 

Akkurat nå er kvalmen på topp (håper jeg -- mener det var rundt nå det var verst før), og jeg håper så inderlig dette går bra, bare så jeg skal slippe å gå gjennom denne tida en gang til. Håper virkelig det begynner å slippe taket i løpet av noen uker 🤢

Var hos jordmor denne uka, og nå skal jeg ordne blodprøver på mandag (bortsett fra de som skulle tas etter 10+0), fikk henvisning til TUL og OUL på sykehuset, og ny jordmortime slutten av november. Fint å ha noe å forholde seg til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får vel tørre å «melde meg inn» her jeg også. Termin 12/6, og mye kan skje enda… Men vi krysser fingrene og håper :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satse på at dette blir riktig.

@Marlii B3 26 år termin 9 mai

 

Jeg har hatt noen dager med noe bekymring, er i dag 11+0, symptomene er som de har vært, kvalme, trøtthet, noe magesmerter, sopp 🙄, men de siste dagene har jeg plutselig også blitt veldig kald, får aldri varmen, ligger under 2 dyner på natten og våknet plutselig til en kraftig frostrie, mannen min måtte holde meg fast for at skjelvingene skulle stoppe, jeg var kald og klam, har på en måte litt sånn infeksjonsfølelse uten at jeg føler meg direkte syk, veldig redd for at det skal være noe galt. Skal på ul om 2 uker, og det føles som en evighet 😪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SuzsuZ skrev (23 minutter siden):

Hei melder meg inn her jeg også :)

Termin 27.juni 

Er det noen facebook grupper så tidlig enda?

Ja, det er to :) bare å søke opp termin juni 2022, så dukker de opp :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Patriotpaula said:

Ja, det er to :) bare å søke opp termin juni 2022, så dukker de opp :) 

Takk, tar den med flest i da 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere inne her? 😊

Jeg er i dag 6+1 og har svært få symptomer. Eneste jeg kan kjenne på innimellom, er trøtthet og ligamentsmerter. Er også blitt forkjølet, så kjenner de smertene godt når jeg hoster 🙊 Har bestilt TUL til slutten av oktober, og det blir såå spennende 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J1994 skrev (13 minutter siden):

Hvordan går det med dere inne her? 😊

Jeg er i dag 6+1 og har svært få symptomer. Eneste jeg kan kjenne på innimellom, er trøtthet og ligamentsmerter. Er også blitt forkjølet, så kjenner de smertene godt når jeg hoster 🙊 Har bestilt TUL til slutten av oktober, og det blir såå spennende 🤞🤞

Formen her er dårlig 😣 Er 7+2. Kvalm fra morgen til kveld. Sliter med å sovne om kvelden pga kvalme. Orker lite, har bare null energi 😴 Er sykemeldt. Vært på UL allerede 7+0, da så alle mål bra ut og fikk høre hjertet ❤️ Skal på ny UL 8+5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...