Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2022


Lianne

Anbefalte innlegg

7+1 Formen her er også veldig dårlig. Er trøtt og energiløs heletiden, litt kvalm hele dagen og veldig murringer i magen. Vondt å ha på truse med stramt strikk eller tight bukse🙊 Er 50% sykemeldt pga rygg (ikke i forbindelse med graviditet) og takk gud for det. Var ikke slik med nummer 1, var veeeldig trøtt, men ellers var formen super hele svangerskapet😅 skal på TUL neste uke, veldig spent å håper å få se et hjerte som slår og fine målinger🤞🏻❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Patriotpaula skrev (42 minutter siden):

Formen her er dårlig 😣 Er 7+2. Kvalm fra morgen til kveld. Sliter med å sovne om kvelden pga kvalme. Orker lite, har bare null energi 😴 Er sykemeldt. Vært på UL allerede 7+0, da så alle mål bra ut og fikk høre hjertet ❤️ Skal på ny UL 8+5 

Huff, så slitsomt 😔 Men godt å høre at alt står bra til tross tidligere blødninger ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1, og håper jeg  er gjennom det verste med tanke på kvalme nå. Formen er egentlig helt ok, bortsett fra at jeg fremdeles blir veldig trøtt. Forsøk på middagslur med en toåring som klatrer på deg og vil leke/kose er ikke fullt så avslappende som sist jeg var gravid 😂

Skal på TUL 3. november (i forbindelse med duotest/KUB) og grugleder meg. Mistet rundt det tidspunktet første gang jeg var gravid, og merker jeg er litt ekstra stressa rundt det nå. Ser etter blod hver gang jeg er på do, liksom. Men om ting ser bra ut da så klarer jeg forhåpentligvis å ta innover meg graviditeten og slappe litt mer av. Var også i så mye bedre form andre trimester, håper jeg snart er over kneika 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Testet positivt i dag😁 ikke helt skjønt når jeg har termin, men er slutten av juni og starten av juli😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil gjerne bli med i denne skravletråden🙊 Vi fant ut denne uken at jeg er gravid med vår første, og har termin rundt 30.juni ut i fra eggløsningsdato, så jeg går vel akkurat innunder mai/juni😇 Har hatt veldig mye «menssmerter» og korsryggsmerter, men ikke noe blod, og teststrekene øker fint. Men smertene er vonde nok til at jeg kan våkne om natta. Er det normalt å ha slike smerter vanlig så tidlig (3+6)?

Blir gøy å ha flere å veksle erfaringer og tanker med🤩 

Endret av Daisy'sDuckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Misko said:

Hei hei! Testet positivt i dag😁 ikke helt skjønt når jeg har termin, men er slutten av juni og starten av juli😬

Gratulerer! 😊 Om du legger inn dato for siste mens og sykluslengde i f.eks kalkulatoren på https://www.babyverden.no/terminkalkulator/ så får du en foreløpig dato. Offisiell termin får du ikke før du har vært på ultralyd uke 18-20, fram til det så forholder helsevesenet seg til termin ut fra dato for siste mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy'sDuckling skrev (1 time siden):

Hei! Vil gjerne bli med i denne skravletråden🙊 Vi fant ut denne uken at jeg er gravid med vår første, og har termin rundt 27.juni ut i fra eggløsningsdato, så jeg går vel akkurat innunder mai/juni😇 Har hatt veldig mye «menssmerter» og korsryggsmerter, men ikke noe blod, og teststrekene øker fint. Men smertene er vonde nok til at jeg kan våkne om natta. Er det normalt å ha slike smerter vanlig så tidlig (3+6)?

Blir gøy å ha flere å veksle erfaringer og tanker med🤩 

Gratulerer 🥰 Har inntrykk av at det er veldig vanlig å ha mensmurringer både i magen og korsryggen i en eller annen grad, spesielt i starten. Har hatt det de tre gangene jeg har vært gravid (en MA, en datter, gravid nå). Har dog aldri hatt det så kraftig at jeg har våknet opp om natten av det, og hatt det svært lite i korsryggen. I starten synes jeg det er veldig sånn «nå kommer mensen-følelse», men siste tiden har det endret seg til litt annen type murring :) er vel bare at det jobbes på og utvides der nede 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (6 minutter siden):

Gratulerer 🥰 Har inntrykk av at det er veldig vanlig å ha mensmurringer både i magen og korsryggen i en eller annen grad, spesielt i starten. Har hatt det de tre gangene jeg har vært gravid (en MA, en datter, gravid nå). Har dog aldri hatt det så kraftig at jeg har våknet opp om natten av det, og hatt det svært lite i korsryggen. I starten synes jeg det er veldig sånn «nå kommer mensen-følelse», men siste tiden har det endret seg til litt annen type murring :) er vel bare at det jobbes på og utvides der nede 🥰

Tusen hjertelig takk, og gratulerer så mye til deg også!🥰 Så godt å høre at det er normalt! Har time hos fastlegen neste uke, så tenkte å ta dette opp med han, om jeg fortsetter å våkne opp om nettene🙊 Tar det foreløpig som et godt tegn at jeg ikke har blødd enda og håper det går bra🤞🏻💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange av dere som sliter med kvalme? Jeg er helt i ørska, våkner tidlig om morgenen av kvalme og fungerer særs dårlig for tiden.. Kaster opp i blant, men heldigvis bare typ noen ganger om dagen. Har prøvd «alle» kjerringråd mot kvalme, men er helt zombie på jobb. Vurderer å ringe legen, men er det i overkant pysete?🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåSwix skrev (4 timer siden):

Er det mange av dere som sliter med kvalme? Jeg er helt i ørska, våkner tidlig om morgenen av kvalme og fungerer særs dårlig for tiden.. Kaster opp i blant, men heldigvis bare typ noen ganger om dagen. Har prøvd «alle» kjerringråd mot kvalme, men er helt zombie på jobb. Vurderer å ringe legen, men er det i overkant pysete?🤪

Jaaa 🤢 jeg er fullt sykemeldt pga det. Kvalm nesten hele døgnet. Sliter med å sovne om kvelden pga kvalme. Leverer mini i barnehagen om morgenen, så legger jeg meg og sover 4-6 timer før mann og barn kommer hjem om ettermiddagen. Null matlyst og blir kvalm av å spise og ikke spise. Story of my life 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (4 timer siden):

Jaaa 🤢 jeg er fullt sykemeldt pga det. Kvalm nesten hele døgnet. Sliter med å sovne om kvelden pga kvalme. Leverer mini i barnehagen om morgenen, så legger jeg meg og sover 4-6 timer før mann og barn kommer hjem om ettermiddagen. Null matlyst og blir kvalm av å spise og ikke spise. Story of my life 🤷‍♀️ 

«Bra» at vi er flere - selv om jeg ikke unner deg det❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2021 at 10:46 AM, BlåSwix said:

Er det mange av dere som sliter med kvalme? Jeg er helt i ørska, våkner tidlig om morgenen av kvalme og fungerer særs dårlig for tiden.. Kaster opp i blant, men heldigvis bare typ noen ganger om dagen. Har prøvd «alle» kjerringråd mot kvalme, men er helt zombie på jobb. Vurderer å ringe legen, men er det i overkant pysete?🤪

Jeg er "bare" litt kvalm (har ikke kastet opp, selv om det har vært nære på under tannpussen noen ganger), og jeg hadde fremdeles slitt med å fungere på jobb om jeg ikke hadde hatt mulighet til hjemmekontor noen ganger i uka. Syns absolutt du skal snakke med legen. For det første fins det kvalmestillende å få, og for det andre hadde du neppe syns det hadde vært rart å sykmelde deg i samme situasjon om det var en annen årsak til kvalmen! Forhåpentligvis blir du bedre om noen uker, veldig vanlig med sykmelding i første trimester om man har det sånn! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B1- termin 30.mai

Melder meg inn her. Har ventet ei stund med det, men nå håper jeg å tror at det må gå bra 🥰 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, MissB said:

B1- termin 30.mai

Melder meg inn her. Har ventet ei stund med det, men nå håper jeg å tror at det må gå bra 🥰 

 

Sjansen for at det går bra blir større for hver dag som går 🥰 Og om du har vært på tidlig ultralyd på dette tidspunktet så skal det mye til at det går galt!

Kjenner jeg begynner å bli utålmodig med tanke på TUL egentlig -- har time 3. november, da kommer jeg til å være 12+5 etter egne beregninger. Hadde bestemt meg for å ikke fortelle til noen før etter TUL, litt pga erfaring med å miste rundt uke 12 tidligere. Men det er nesten så jeg forsnakker meg. Mamma nevnte muligheten for å komme på besøk til 17. mai når vi snakkes tidligere i helgen (jeg bor i Sverige), og da hadde jeg jo bare lyst til å si at jeg har termin rundt da, så det blir neppe noe reising på oss (men jeg håper de kanskje kan komme en tur hit!). Jaja. Halvannen uke til å vente. 

Hva tenker dere andre rundt å fortelle? Er kanskje mange som har vært på TUL allerede? (Jeg ville egentlig ta en privat time før uke 12 også, men viste seg å være umulig å finne noen med tider som passet og i rimelig avstand.) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært en tur i uke 7, men alt var bra da. Jeg skal snart bestille en ultralyd i uke 12 det blir midt i November 😊 Gleder meg til det å få sett at alt er ok. 

Det er jo ikke lenge til @Twilight_Sparkle men skjønner at dagene går sakte! Alt man har lyst til er jo å fortelle hva som foregår. 

Vi skal også vente med å fortelle til etter ultralyden 🥰 Men kjenner det begynner å bli vanskelig å holde hemmelig, det er 2 helger før ultralyden det er sammenkomster som det forventes at man skal drikke alkohol. Og særlig et av de jeg virkelig har lyst til å dra på, så må finne på noe lurt 😅🥂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ny UL i dag 8+4 (tredje UL dette svangerskapet). Alt bra ❤️ Frekvens på 180 og nesten 2 cm lang. Kunne også se at den beveget på seg. Så også det som skal bli armer og bein 🥰

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@MissB mitt beste tips på steder der det drikkes alkohol er rett og slett å late som om man drikker alkohol! Si gjerne at du er litt trøtt / vondt i hodet eller noe så du tar det litt rolig i kveld, men takk ja til et glass vin og lat som du nipper til det i blant (om det er en middag f.eks.). Har diskret byttet glass med mannen halvveis gjennom, og ingen merket noe som helst. Evt. blande seg en drink og bare droppe alkoholen, ingen kan se om du drikker gin & tonic eller bare tonic. Eller bestill i baren og be om alkoholfri øl i vanlig glass (bartendere er veldig vant til dette). Alle unnskyldninger (bortsett fra om man kjører) blir lett gjennomskua, mens folk sjelden legger seg opp i hvor mye du drikker, om de tror du drikker 😂 Det var slik jeg kom meg gjennom julebordsesongen 2018 (da fant jeg ut jeg var gravid tidlig i desember). 

@Patriotpaula åh så godt å høre! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd på torsdag som kommer her (7+6), også tar vi enda en til rundt uke 12.

Kun fortalt det til sjefen. Er sykemeldt nå pga.svangerskapskvalme, så likeså greit å fortelle det til henne.

Vanskelig å holde det skjult for min familie, da alle sammen har fått visst at min søster har termin bare 3 uker før meg, så det blir såå morsomt å fortelle at vi også skal ha barn 🤩 Vi har kjøpt storesøster-genser som vi tenkte å kle opp frøkna i ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J1994 skrev (15 timer siden):

Ultralyd på torsdag som kommer her (7+6), også tar vi enda en til rundt uke 12.

Kun fortalt det til sjefen. Er sykemeldt nå pga.svangerskapskvalme, så likeså greit å fortelle det til henne.

Vanskelig å holde det skjult for min familie, da alle sammen har fått visst at min søster har termin bare 3 uker før meg, så det blir såå morsomt å fortelle at vi også skal ha barn 🤩 Vi har kjøpt storesøster-genser som vi tenkte å kle opp frøkna i ❤

Så koselig 🤩🥰

Er sykemeldt selv pga kvalme 🤢Hvordan kvalm er du? Kaster du opp? Spesielle tider på døgnet? Noe som hjelper? 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (3 timer siden):

Så koselig 🤩🥰

Er sykemeldt selv pga kvalme 🤢Hvordan kvalm er du? Kaster du opp? Spesielle tider på døgnet? Noe som hjelper? 😟

Føler jeg er kvalm hele tiden og null matlyst. Kan hende det hadde blitt bedre med mat, men får liksom ikke til å spise noe når jeg ikke har lyst på det.. Kastet opp noen ganger.

Eller med deg? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...