Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2022


Lianne

Anbefalte innlegg

@Sølvrosen Gratulerer så mye med lille babyen💛 Visste ikke at lungebetennelse kunne føre til at baby måtte ut😱 men så bra det går fint med dere☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daisy'sDuckling skrev (32 minutter siden):

@Sølvrosen Gratulerer så mye med lille babyen💛 Visste ikke at lungebetennelse kunne føre til at baby måtte ut😱 men så bra det går fint med dere☺️

Takk.

Hvis lungebetennelse fører til at mor ikke klarer å puste nok er det best at baby kommer ut. Det ble ganske ille før de tok den avgjørelsen.

Lillesøster var allerede i uke 34, og dessuten ganske stor, så hun trengte bare pustehjelp i noen timer. Jeg merker stor forskjell på å få større lungevolum, og kan også behandles mer nå som det ikke er en magebeboer å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvrosen skrev (På 13.4.2022 den 22.30):

Takk.

Hvis lungebetennelse fører til at mor ikke klarer å puste nok er det best at baby kommer ut. Det ble ganske ille før de tok den avgjørelsen.

Lillesøster var allerede i uke 34, og dessuten ganske stor, så hun trengte bare pustehjelp i noen timer. Jeg merker stor forskjell på å få større lungevolum, og kan også behandles mer nå som det ikke er en magebeboer å tenke på.

Huff så skummelt at det kan skje.. men godt hun var stor og klar for verden! God bedring og nyt tiden☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer @Sølvrosen, og så bra at det går bra med lille! God bedring! 

Jeg er 36+0 i dag, og håper virkelig mini holder seg inne noen uker til. Ikke minst fordi venninna mi som i utgangspunktet skal være barnevakt til eldste (har ikke familie i nærheten) også har vært skikkelig sjuk i det siste. Har noen andre naboer og venner som kan trå til om det trengs, men vi har liksom ikke helt detaljene/logistikken på plass. Og det er kanskje på tide nå snart 😅

Ellers nærmer jeg meg stadiet at jeg er såpass lei av å være gravid at jeg gleder meg til fødsel...! Spent på hvordan det blir denne gangen, storesøster lå i seteleie og trengte også litt pustehjelp når hun kom ut. Lillesøster virker ligge i hodeleie så langt, og satser på det holder seg slik - håper på en litt mer normal opplevelse denne gangen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

37+3 i dag, så offisielt tre uker igjen til termin! Hadde jeg bodd i Norge tror jeg at permisjonen hadde startet nå? Her i Sverige har man et visst antall dager (480 til sammen), og du bestemmer selv når du vil begynne å ta ut. Så jobbe lengre nå betyr mer permisjon etter at baby er født. Siden jeg uansett kan jobbe hjemmefra og føler meg bra, er den opprinnelige planen å jobbe ut neste uke så lenge formen tillater det og det ikke er noen tegn på at ting begynner å skje, såklart. (Det er heldigvis enkelt å endre permisjonssøknaden, og sjefen er inneforstått med at jeg kan forsvinne tidligere enn planlagt.) 

Men, det begynner plutselig å kjennes på tide å få ting litt mer på stell! Fødebag, hva er det liksom. Tror vi skal ta ned eska med de minste babystørrelsene fra loftet i kveld og sortere/vaske litt, sånn at jeg kan pakke litt babyklær og klær til meg, en lader, osv., bare i tilfelle. Siden storesøster kom et par dager over termin er jeg fast innstilt på å være gravid i alle fall tre uker til, men ting kan jo skje tidligere. Ingen tegn så langt i alle fall, annet enn hyppigere kynnere, men ikke noe som tilsier at ting skulle skje snart. 

Hvordan går det der ute? Mange i permisjon allerede? Er dere bedre organiserte enn meg, med fødebag og alt på stell? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (På 4/26/2022 den 10.54):

37+3 i dag, så offisielt tre uker igjen til termin! Hadde jeg bodd i Norge tror jeg at permisjonen hadde startet nå? Her i Sverige har man et visst antall dager (480 til sammen), og du bestemmer selv når du vil begynne å ta ut. Så jobbe lengre nå betyr mer permisjon etter at baby er født. Siden jeg uansett kan jobbe hjemmefra og føler meg bra, er den opprinnelige planen å jobbe ut neste uke så lenge formen tillater det og det ikke er noen tegn på at ting begynner å skje, såklart. (Det er heldigvis enkelt å endre permisjonssøknaden, og sjefen er inneforstått med at jeg kan forsvinne tidligere enn planlagt.) 

Men, det begynner plutselig å kjennes på tide å få ting litt mer på stell! Fødebag, hva er det liksom. Tror vi skal ta ned eska med de minste babystørrelsene fra loftet i kveld og sortere/vaske litt, sånn at jeg kan pakke litt babyklær og klær til meg, en lader, osv., bare i tilfelle. Siden storesøster kom et par dager over termin er jeg fast innstilt på å være gravid i alle fall tre uker til, men ting kan jo skje tidligere. Ingen tegn så langt i alle fall, annet enn hyppigere kynnere, men ikke noe som tilsier at ting skulle skje snart. 

Hvordan går det der ute? Mange i permisjon allerede? Er dere bedre organiserte enn meg, med fødebag og alt på stell? 😂

I Norge starter man permisjon 3 uker før termin, ja 😊

Er selv akkurat 35+0 i dag, men er forespeilet å bli satt i gang mellom uke 37 og 38 pga.lillesøster vokser litt for fort i magen (fra 20% over gjennomsnittet til 26% over på 14 dager), så hvis det ikke har stabilisert seg til jeg skal på kontroll neste uke, bli jeg nok satt i gang tidligere. Har i tillegg fått svangerskapsdiabetes, så kommer ikke til å få gå lenger enn til termin uansett 😊

Har funnet fram og sortert klær etter storesøster, men fødebagen er ikke startet på. Brukte nesten ingenting fra bagen forrige barsel, men skal likevel pakke noen ting jeg troor jeg får bruk for 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Termin passert med to dager. Sover elendig 😅 tikk takk, kom ut baby. Gleder meg ikke til å føde, men gleder meg til og ikke være gravid og møte babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster meldte sin ankomst i dag, i uke 37+1. Ble satt i gang i går pga.svangerskapsdiabetes og at hun lå 35% over gjennomsnittet. Ble satt i gang med ballong som datt ut etter 6t, fikk 4 modningspiller med 2t mellomrom etter det, også startet riene etterhvert i natt. Ca 26t etter igangsettelsen kom lillesøster på litt over 4 kg 🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer @J1994💕

Jeg er 40+0 i morgen og absolutt ingen tegn på at fødsel skulle nærme seg. Føler med deg, @s.h! Syns at lillesøster kan se og komme seg ut nå - jeg er lei av å være gravid! Og selv om det blir feil å si at jeg gleder meg til fødsel, så gleder jeg meg til tiden etterpå (og ikke minst slippe å bekymre meg for at hun skal komme trygt ut). 

Lykke til med siste innspurt, alle sammen!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster her kom i går morges, dagen før termin 💕👶. Ukomplisert og relativt rask fødsel, vi kom inn på sykehuset rundt 4 og hun ble født rett etter klokka 9. Akkurat gjennomsnittlig stor, 3,5 kg og 50 cm.

Håper alle får en fin nasjonaldag der ute, og lykke til til dere som går og venter 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer @Twilight_Sparkle og @J1994 😁😁

Får følelsen av at alle andre sine unger blir født nært termindato, mens her sitter jeg 6 dager etter termin og venter fortsatt 😫 Har begynt å frykte igangsettelse nå. Skal på kontroll på sykehuset i morgen. Trodde virkelig ungen skulle komme litt tidligere, men nå føles det ut som han aldri kommer ut. Hele svangerskapet føles så rart. Forstår liksom ikke at vi skal bli foreldre og at jeg skal føde 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født🇧🇻🌸 er nå 8 dager på overtid. Blir satt i gang på fredag. Spent på om det skjer noe før den tid.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lykke til @s.h og @Strikkagenser! Jeg hadde ingen tegn på at fødsel var på vei før det plutselig satte i gang, så det kan jo skje ennå. Og uansett er det ikke lenge til de må komme ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Twilight_Sparkle skrev (1 time siden):

Åh, lykke til @s.h og @Strikkagenser! Jeg hadde ingen tegn på at fødsel var på vei før det plutselig satte i gang, så det kan jo skje ennå. Og uansett er det ikke lenge til de må komme ut!

Har mistet håpet for å være ærlig… Fødselen må starte innen 3 dager, hvis ikke blir jeg igangsatt 😫 Statistikken tilsier at det er 80% sjanse for at den starter selv men….. Ikke noe slimpropp, blod, smertefulle kynnere eller noen ting her. Time will tell 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (6 timer siden):

Åh, lykke til @s.h og @Strikkagenser! Jeg hadde ingen tegn på at fødsel var på vei før det plutselig satte i gang, så det kan jo skje ennå. Og uansett er det ikke lenge til de må komme ut!

Her ble det fødsel i natt. Gikk fra svært uregelmessige og svake modningsrier, til at det plutselig tok seg opp og etter 3 timer i aktiv fødsel var det gjort 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med baby, dere som har fått det! ❤️ Så koselig med disse små nå. 

Venter forsatt her 38+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Blir igangsatt i morgen. Er redd og gruer meg. Er så utslitt pga lite søvn og frykter jo at det drøyer ut. Vet jo også at igangsettelse ofte er mer smertefullt og langvarig enn spontan fødsel. 

Det har blitt en del tårer i dag. Fryktet fra før av vaginale undersøkelser, instrumentell fødsel, alvorlige rifter og klipp…. Og alt dette er det mye større sjanse for med igangsettelse.

Blir bare så lei meg for at ingenting ble som jeg så for meg. I tillegg fikk jeg vite at babyen ble målt til over 4 kg 😭😭😭😭 Føler liksom at utgangspunktet mitt er så ille nå at jeg ikke ser noe positivt. Gleder meg ikke over å møte babyen en gang, da det kun blir overskygget av redselen. 

Allerede søvnmangel delux og så regner jeg med det blir minimalt med søvn til i morgen tidlig før sykehuset pga spenning. Dagens klaging fra meg som synes synd på meg selv 😅 Har kun samboer å prate med da jeg har stengt av kontakt med alle andre pga mas hver bidige dag fra termin om det hadde kommet noen baby…… Har vært psykisk og fysisk tøft nok den siste tida uten dette maset/presset/kontrollen.

Gratulerer til dere andre med baby ihvertfall ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...