Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2022


Lianne

Anbefalte innlegg

J1994 skrev (4 timer siden):

Føler jeg er kvalm hele tiden og null matlyst. Kan hende det hadde blitt bedre med mat, men får liksom ikke til å spise noe når jeg ikke har lyst på det.. Kastet opp noen ganger.

Eller med deg? ❤

Høres veldig kjent ut! Null matlyst og kvalm hele tiden her også… håper det blir bedre når jeg slutter med IVF-medisiner neste uke. Også tar jo morkaken mer og mer over, så håper det blir litt bedre for meg snart 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her feirer jeg, litt forsiktig, at jeg er 12 fullgåtte uker i dag! ❤️ Kommer ikke til å slappe av før jeg faktisk har vært på ultralyd på onsdag og sett om alt er som det skal. Men tenker samtidig at det i det minste er mer sannsynlig at det har gått bra så langt, enn ikke! Sammenlignet med tidligere svangerskap har det gått merkelig fort, nå som kvalmen endelig er blitt bedre tar jeg meg i å glemme at jeg er gravid.

Er også glad for at det ser ut som at mannen kan bli med på ultralyden! (Dette er lov fra sykehusets side, er bare at jeg fikk time 8 om morgenen og da må vi levere toåringen tidligere enn vanlig i barnehagen for å rekke fram. Men ser ut som om at det går i orden.) Det hadde sikkert gått greit alene også, spesielt om alt er bra. Men om det ikke skulle være noe levende foster, eller funn på ultralyd/blodprøve som krever videre utredning, eller viser seg å være tvillinger, eller noe annet... så kommer jeg til å være veldig veldig glad for å ha han der 😅 

Håper alle får en fin helg, og at formen er på bedringens vei for de som er kvalme! Jeg syns det ble veldig mye bedre bare den siste uka her, så hold ut 💪

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (På 29.10.2021 den 11.38):

Her feirer jeg, litt forsiktig, at jeg er 12 fullgåtte uker i dag! ❤️ Kommer ikke til å slappe av før jeg faktisk har vært på ultralyd på onsdag og sett om alt er som det skal. Men tenker samtidig at det i det minste er mer sannsynlig at det har gått bra så langt, enn ikke! Sammenlignet med tidligere svangerskap har det gått merkelig fort, nå som kvalmen endelig er blitt bedre tar jeg meg i å glemme at jeg er gravid.

Er også glad for at det ser ut som at mannen kan bli med på ultralyden! (Dette er lov fra sykehusets side, er bare at jeg fikk time 8 om morgenen og da må vi levere toåringen tidligere enn vanlig i barnehagen for å rekke fram. Men ser ut som om at det går i orden.) Det hadde sikkert gått greit alene også, spesielt om alt er bra. Men om det ikke skulle være noe levende foster, eller funn på ultralyd/blodprøve som krever videre utredning, eller viser seg å være tvillinger, eller noe annet... så kommer jeg til å være veldig veldig glad for å ha han der 😅 

Håper alle får en fin helg, og at formen er på bedringens vei for de som er kvalme! Jeg syns det ble veldig mye bedre bare den siste uka her, så hold ut 💪

Gratulerer med 12 uker! 😄 Må være godt! Håper dagene går fort til onsdag! 

Jeg har bestilt time til tirsdag om 2 uker, blir spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sprell levende baby på ultralyd i dag, lå med ryggen til, men altså så fin 🥰 har vært så redd for at ting ikke har vært bra, men den var helt frisk og fin, termin en dag før forrige ul 8/5. 13+4 i dag ❤️

Har foreløpig ikke hatt en eneste sykedag, på tross av kvalme og magesmerter, men nå begynner bekkenet å bli stivt og vondt, og i følge leder er det vanskelig å tilrettelegge for meg. Jeg håper å kunne få stå i jobb til permisjon, men uten tilrettelegging blir det vanskelig. 
 

Hvordan går det med dere andre? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også endelig vært på ultralyd, og alt så bra ut. Fosteret var akkurat så stort det skulle være (ble satt fram én dag i forhold til menstermin), og vi så hode, hjerte, to armer og to ben. Sprellet såpass masse at vi ikke fikk noen fine "stillbilder" slik som sist, men var veldig gøy å se! Og veldig fine tall på KUB-testen, ingen fortykket nakkefold og ingenting uvanlig på blodprøve. 😄

Nå skal jeg senke skuldrene ca 10000 hakk, og nyte at formen er bedre og at jeg snart er i andre trimester! Og gleder meg til å fortelle familie, spesielt svigermor (datteren vår er hennes eneste barnebarn). Fikk også time til OUL 16. desember, glad for at det blir i god tid før jul. 

Håper det er bra med alle og at kvalmen er på bedringens vei 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt time til privat ul i morgen, dette er 3. og siste svangerskap, og jeg dør av nysgjerrighet på hvem som er der inne, 14+2 da, håper legen kan se kjønnet. Gleder meg til å se den lille spiren igjen 🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/5/2021 at 8:14 PM, Marlii said:

Har bestilt time til privat ul i morgen, dette er 3. og siste svangerskap, og jeg dør av nysgjerrighet på hvem som er der inne, 14+2 da, håper legen kan se kjønnet. Gleder meg til å se den lille spiren igjen 🥰

Så koselig 🥰 Hvor gamle er de to eldste?

Dere med barn fra før, hva tenker dere om når fortelle det vordende storesøsken? På den ene siden så kjennes det merkelig å ikke snakke om det rundt toåringen, på den andre siden så er det jo uendelig lenge til mai og blir veldig lenge å vente. Vi tenker kanskje rundt jul, da har jeg vært på OUL, og magen begynner sannsynligvis å synes (og det går kanskje an å kjenne spark og slikt snart). Men hvordan gjør dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (3 minutter siden):

Så koselig 🥰 Hvor gamle er de to eldste?

Dere med barn fra før, hva tenker dere om når fortelle det vordende storesøsken? På den ene siden så kjennes det merkelig å ikke snakke om det rundt toåringen, på den andre siden så er det jo uendelig lenge til mai og blir veldig lenge å vente. Vi tenker kanskje rundt jul, da har jeg vært på OUL, og magen begynner sannsynligvis å synes (og det går kanskje an å kjenne spark og slikt snart). Men hvordan gjør dere andre det?

5 og 2 år har egentlig vært åpne om det med de siden første gang vi så den levde, så tar de med på alt, de skjønner at den er der inne, og liker å følge med på gravidappen hvor vi kan lese om det den kan. (Ikke skryt) men 2 åringen vår er langt fremme, han både snakker og forstår veldig mye så det kommer veldig naturlig å dele med dem begge. De gleder seg, og kommer stadig med forslag til navn 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på min første svangerskapskontroll 😊 Nå føler jeg at det begynner å skje noe, selv om det er lenge igjen. 

Var heldig og fikk se hjerteslag i dag også, veldig godt! Også lurte jeg egentlig på om når jeg kom til å få henvisning til OUL, om det ble før jul eller på ny året. Det ble en posetiv overraskelse da jeg fikk den allerede på vei hjem. Også ble den i romjulen 😄 Så det blir forhåpentligvis koselig å kunne dra på det i jula. 

Nå venter jeg bare på tirsdag og da skal vi på tidlig ultralyd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på vår aller første TUL🙊 Og der fikk vi se hjerteslag❤️ Jeg trodde ut i fra EL tester at jeg var 7+3 i dag, med EL på CD19, men hun målte den lille til 13-14 mm, og sa jeg var heller rundt 8+2😱 og det stemmer bedre overens med menstermin, at jeg kan ha hatt EL på CD13 istedenfor! Veldig gøy å bli satt frem en ukes tid, men lurer da på hvorfor EL testen var positiv på CD18.. For jeg testet dagene etterpå, og da ble den negativ igjen, som om egget hadde sluppet.. Men måling vha ultralyd er vel mer korrekt?
Ble plutselig litt usikker på hva jeg skal stole på🤷🏼‍♀️ Uansett så var det en deilig følelse å se det lille knøttet😍

9CD42A9E-A7B1-458E-8CCE-7229D3D9D720.jpeg

Endret av Daisy'sDuckling
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her, det er fint å skravle med andre i samme situasjon. Andre barn, termin ca 28. Mai. 

For tiden er jeg utslått av kvalme og utmattelse. Heldigvis begynner det langsomt å bli bedre, men jeg er ganske lei av kjedelig mat. Om jeg skal se det positive har jeg endelig gått ned graviditetskiloene fra sist 😁🤦‍♀️. Jeg har heldigvis vært stabil de siste to ukene, og fått i meg nok drikke, så jeg slapp såvidt unna intravenøs væske denne gangen også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine damer! Hvordan er formen? Håper kvalme og slikt begynner å bli bedre nå som de fleste nærmer seg / er over i andre trimester? 😊

Jeg lurte på om noen her inne har erfaring med og tips mot bekkenplager? Jeg merket ikke noe særlig til det i første svangerskap annet enn helt mot slutten. Men, dum som jeg er så løp jeg for å rekke buss/T-bane til jobb forrige uke og jeg fikk skikkelig vondt liksom helt nederst på rumpa etterpå, kjenner igjen følelsen. Skal til jordmor neste uke og skal ta det opp da, men kanskje noen her har noen gode tips eller øvelser. Fikk litt panikk for tanken på å halte meg gjennom de neste 25 ukene, og vil jo absolutt fortsette å kunne løfte toåringen og slikt også 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Twilight_Sparkle skrev (På 22.11.2021 den 11.07):

Hei fine damer! Hvordan er formen? Håper kvalme og slikt begynner å bli bedre nå som de fleste nærmer seg / er over i andre trimester? 😊

Jeg lurte på om noen her inne har erfaring med og tips mot bekkenplager? Jeg merket ikke noe særlig til det i første svangerskap annet enn helt mot slutten. Men, dum som jeg er så løp jeg for å rekke buss/T-bane til jobb forrige uke og jeg fikk skikkelig vondt liksom helt nederst på rumpa etterpå, kjenner igjen følelsen. Skal til jordmor neste uke og skal ta det opp da, men kanskje noen her har noen gode tips eller øvelser. Fikk litt panikk for tanken på å halte meg gjennom de neste 25 ukene, og vil jo absolutt fortsette å kunne løfte toåringen og slikt også 😬

Jeg går til gruppetrening hos fysioterapeut for å forebygge bekkenplager, det anbefales! En ting vi gjør mye der er å sitte på ball og rotere bekkenet, det skal være godt for å løse opp spenninger. Det er også godt å få trent skikkelig på måter som er helt ufarlig for bekkenet.

Fysioterapeuten sier at jeg må løfte toåringen min minst mulig, og unngå å bære ham. Toåringer er egentlig tyngre enn gravide med murrende bekken bør løfte. Toåringen protesterer selvfølgelig, men etter noen uker har han skjønt at jeg ikke gir meg. 

Løping er fy fy, da er det bedre å komme før sent. Hun sier også at det ikke skal gjøre vondt når man går, da må man gå langsommere og kortere. Husk brodder.

 

Formen min blir stadig bedre, nå kaster jeg bare opp litt hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
10 hours ago, MissB said:

Noen som har vært på Oul enda? 😊 

Fikk time midt i romjula og gleder meg stort!

Ikke ennå, men skal på torsdag! Krysser fingrene for at alt er bra fremdeles, og håper vi kan finne ut om det blir en lillesøster eller lillebror! Har ikke forklart den blivende storesøster ennå at mamma har baby i magen, men vi tenkte gjøre det før juleferien om alt ser bra ut neste uke. (Magen har virkelig begynt å poppe nå også, med mindre jeg har på veldig løse klær har jeg tydelig gravidmage-profil.) 

Derimot er jeg ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne liv, og det er så koselig! 🥰  Ikke hver dag ennå, men tydelig nok til at jeg ikke tror det er tarmbevegelser osv. På TUL sa de jeg hadde morkaka foran, så trodde kanskje det kom til å drøye lengre denne gangen, men dette er omtrent samme tidspunkt som sist jeg var gravid.  18 fullgåtte uker i morgen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MissB skrev (På 10.12.2021 den 0.46):

Noen som har vært på Oul enda? 😊 

Fikk time midt i romjula og gleder meg stort!

Ja, jeg var på OUL igår! Alt bra, og det er (etter det hun kunne se) en lillebror som kommer! Koselig med en av hver 🥰 Termin ble satt til 15. mai (menstermin 10.) :) Håper ventetiden frem til romjula går raskt! 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (På 10.12.2021 den 0.46):

Noen som har vært på Oul enda? 😊 

Fikk time midt i romjula og gleder meg stort!

Vi skal første uka i januar, gleder meg masse 🥰 

Jeg og kjæresten min har enda ikke blitt enige i om vi vil vite kjønnet 🙈 Noen andre som ikke var/er enige, og vil dele tips til hvordan vi kan bli enig i tide? 

Endret av IDGAF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det nærmer seg oul og for dere som har vært der, håper alt er bra med de små i magen 🥰 

Oi, så koselig med gutt @lumos_nox

@IDGAF Hehe, dere har litt tid til å bestemme dere da 😂 Har ingen tips dessverre. Vi tar det som en overraskelse i mai.

 

Her tror jeg jeg har begynt å kjenne liv, allerde 16+4 😄 Blir spennende fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt så bra ut på OUL i dag, og her er det en lillesøster i magen 🥰 Fremdeles veldig aktiv, og lå og viftet med hendene foran ansiktet så det var vanskelig for jordmor å komme til til tider, men fikk tilslutt sett alt vi skulle. Termin fastsatt ved TUL blir uansett ikke flyttet, men målene stemte bra med at jeg er 18+5 i dag. 

@IDGAF nå vet jeg ikke hvorfor dere ikke er enige? Men grunnene til at vi ikke ville vite kjønnet med første var at vi syns det var spennende å ikke vite, at det uansett ikke var spesielt viktig, og at vi ønsket oss klær/utstyr i relativt nøytrale farger osv. som også kunne arves til fremtidige barn, heller enn bare rosa og blått. Denne gangen ville vi vite så vi kan fortelle storesøster om hun skal få en søster eller bror, og så vi vet om vi trenger et jente- eller guttenavn. (Det å finne navn var nemlig noe av det vanskeligste sist 🙈.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...