Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2022


Lianne

Anbefalte innlegg

masari skrev (9 timer siden):

Hei, 

Slenger meg på her jeg:-) 

29 år og venter mitt første barn 22 mai (forhåpentligvis) 

Har hatt 4 pp hvorav jeg har fått positiv gradviditerstest (clear blue digital) i både pp1, pp3 og pp4. Pp1 og pp3 endte i kjemisk, så er litt bekymret selvfølgelig. 
Clear blue digital jeg tok i går viste for første gang 2-3 uker, så nå håper jeg den sitter 🥰 
 

Planlegger tul i uke 7 for å høre hjerte, tror  det gjør at jeg kan legge bort litt bekymringer 🙂 
 

 

Gratulerer så masse! 🌸 Skjønner at du er bekymret, men 2-3 på digitaltest er jo et godt tegn! Håper at spiren holder denne gangen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lianne skrev (1 time siden):

I Norge får man foreløpig kun en ultralyd av det offentlige og det er den som kalles for ordinær ultralyd (OUL) og den bruker å være rundt uke 18 😊 Om man vil ha ultralyd tidligere enn dette (og ikke blir henvist av fastlege) må man bestille dette privat og betale for det selv. Det har kommet en ny lov om dette som sier at alle gravide skal få tilbud om ultralyd i uke 12 for tidlig fosterdiagnostikk, men pga. blant annet ressursmangel er ikke denne ordningen på plass enda. Så da har nok fastlegen din henvist deg til TUL, evt. utfører ultralyd selv? Det finnes sikkert noen av dem også 😊

Ja, han satt vertfall opp time i starten av november og da er jeg 12 uker :) 

 

Men hææ? Bare en ultralyd?? Hva skjer resten av tiden da? Føler folk er ofte på ultralyd jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusen56 skrev (4 timer siden):

Ja, han satt vertfall opp time i starten av november og da er jeg 12 uker :) 

 

Men hææ? Bare en ultralyd?? Hva skjer resten av tiden da? Føler folk er ofte på ultralyd jeg 

Ja, bare en ordinær ultralyd ja, dessverre. Om gravide har flere ultralyder enn det, har de enten betalt for det selv eller så følges de tettere opp for eksempel på grunn av risikosvangerskap 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii ☺️ Så koselig med en slik tråd! Var med på slik tråd sist også🤩 

Lovely123 - 23år - B3 - Mensentermin 18.05

Ellers hvordan har dere det? Noen som tenker på tidlig ultralyd? Ønsket egentlig før men jeg tok å bestilte til når jeg er 13+2 slik jeg hadde med mine 2 andre☺️ Så er det den ventetiden, føler den er så lang🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker også å bli med her :) første barn, termin 30 mai og har tul tirsdag 12 oktober når jeg er 7+4 🥰 får tul fordi det er ivf barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må melde meg ut. Var på ultralyd i dag og der fant de dessverre bare en tom fostersekk 😢 Startinnlegget blir ikke oppdatert av meg, så kanskje best om noen oppretter en ny tråd? 

Lykke til videre til dere andre ♥️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Lianne said:

Jeg må melde meg ut. Var på ultralyd i dag og der fant de dessverre bare en tom fostersekk 😢 Startinnlegget blir ikke oppdatert av meg, så kanskje best om noen oppretter en ny tråd? 

Lykke til videre til dere andre ♥️

Åh, så trist å høre! 💔 Den følelsen av en tom ultralydskjerm unner jeg ingen 😢. Håper du har gode folk rundt deg som kan støtte dere, og at du får tid og rom til å sørge. Og at det klaffer raskt når dere vel bestemmer dere for å prøve igjen. Jeg mistet tidlig i oktober 2018 og har en datter født august 2019 ❤️ 

Jeg lager en egen terminliste-tråd, så kan den oppdateres etterhvert som nye folk kommer til. Så kan vi beholde denne tråden som skravletråd, men du trenger ikke følge eller oppdatere startinnlegget? (Om du orker, så kanskje oppdater første innlegg til å si at terminliste ligger i egen tråd?) Klem til deg ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer @Happylife @Lovely123 @Patriotpaula @Neutral90! Jeg lagde akkurat en egen tråd med terminliste, gidder dere svare der og legge dere inn med termindato? (Vil helst at det blir en tråd alle oppdaterer ala IKM-trådene, heller enn at jeg redigerer startinnlegget hele tiden, så la oss få det i gang 😊)

Gøy med noen flere flergangs, forresten! Dere som har barn fra før, hvor gamle er de? Om alt går bra blir det 2 år og 9 måneder aldersforskjell her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (31 minutter siden):

Velkommen og gratulerer @Happylife @Lovely123 @Patriotpaula @Neutral90! Jeg lagde akkurat en egen tråd med terminliste, gidder dere svare der og legge dere inn med termindato? (Vil helst at det blir en tråd alle oppdaterer ala IKM-trådene, heller enn at jeg redigerer startinnlegget hele tiden, så la oss få det i gang 😊)

Gøy med noen flere flergangs, forresten! Dere som har barn fra før, hvor gamle er de? Om alt går bra blir det 2 år og 9 måneder aldersforskjell her. 

Barnet her er 13mnd, så blir 1 år og 9 mnd ca mellom dem hvis alt går etter planen 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også🥰 Har en gutt fra før på 1år og 7 mnd og blir ca 2 år og 4 mnd imellom her. 
 

termin 5/6❤️🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (6 timer siden):

Åh, så trist å høre! 💔 Den følelsen av en tom ultralydskjerm unner jeg ingen 😢. Håper du har gode folk rundt deg som kan støtte dere, og at du får tid og rom til å sørge. Og at det klaffer raskt når dere vel bestemmer dere for å prøve igjen. Jeg mistet tidlig i oktober 2018 og har en datter født august 2019 ❤️ 

Jeg lager en egen terminliste-tråd, så kan den oppdateres etterhvert som nye folk kommer til. Så kan vi beholde denne tråden som skravletråd, men du trenger ikke følge eller oppdatere startinnlegget? (Om du orker, så kanskje oppdater første innlegg til å si at terminliste ligger i egen tråd?) Klem til deg ❤️ 

Takk ♥️ 

Startinnlegget er oppdatert 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Twilight_Sparkle skrev (7 timer siden):

Velkommen og gratulerer @Happylife @Lovely123 @Patriotpaula @Neutral90! Jeg lagde akkurat en egen tråd med terminliste, gidder dere svare der og legge dere inn med termindato? (Vil helst at det blir en tråd alle oppdaterer ala IKM-trådene, heller enn at jeg redigerer startinnlegget hele tiden, så la oss få det i gang 😊)

Gøy med noen flere flergangs, forresten! Dere som har barn fra før, hvor gamle er de? Om alt går bra blir det 2 år og 9 måneder aldersforskjell her. 

Åå så kjekt, fin alderforskjell det!🤩

Mellom sønnen min på 3 år og datteren min på 1,5 så er det 19,5 måneder alderforskjell 

Så blir 26 måneder mellom datteren min på 1,5 år å baby i magen 🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Lovely123 said:

Åå så kjekt, fin alderforskjell det!🤩

Mellom sønnen min på 3 år og datteren min på 1,5 så er det 19,5 måneder alderforskjell 

Så blir 26 måneder mellom datteren min på 1,5 år å baby i magen 🥰

 

Det er faktisk nesten samme aldersforskjell som jeg har til søstrene mine (jeg er i midten). 🥰

Jeg trodde at jeg også ville ha to tette, men det var først i sommer når vesla nærmet seg to at det kjentes aktuelt å vurdere en ny graviditet 🤣. Honnør til dere som orker! Litt hadde å gjøre med pandemien også, da - jeg bor i Sverige og har inntrykk av at belastningen på helsevesenet har vært høyere her enn i Norge, og da fristet det ikke så veldig å bli gravid. Men jeg er glad det ikke blir alt for lenge mellom de 😊. Jeg satte stor pris på å ha søsken nærme i alder da jeg vokste opp.

Hvordan er formen der ute? Jeg er 7+0 i dag, og gruer meg til de neste ukene ... kjenner både kvalme og trøtthet sige på. (En ekstra kjip greie med å miste seint i første trimester første gang jeg var gravid, var at da måtte jeg gå gjennom de ukene en gang til...) Har ikke kastet opp noe, men er så sykt oppblåst og går og små-raper hele ettermiddagen. Usj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går formen litt i berg og dalbane egentlig. Noen dager har jeg vært skikkelig uggen og kvalm, mens andre dager kjenner jeg nesten ingenting igjen. Kjenner jeg får skikkelig angst for å miste de dagene jeg ikke kjenner så mange symptomer. Lå en kveld og kjente at jeg hadde en del stikninger i livmor også var ikke puppene mine ømme i det hele tatt. Greide nesten ikke sove den natta fordi jeg var sikker på at jeg kom til å ha en SA. Heldigvis har det gått bra så langt, men jeg klarer nesten ikke vente på første TUL for å se om det er noe liv inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er bare 4+2, så ikke så mye tegn her enda. En del murringer og noen rare pupper bare (ikke ømme, men de er varme og en slags kriblende følelse i dem 🤷‍♀️). Hadde kvalme og oppkast fra uke 5 til 17 da jeg fikk gravid med datteren vår, så håper jeg slipper det denne gangen 🤞🏻😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (På 23.9.2021 den 9.44):

Gøy med noen flere flergangs, forresten! Dere som har barn fra før, hvor gamle er de? Om alt går bra blir det 2 år og 9 måneder aldersforskjell her. 

Jeg har ei jente født 13.mai 2020 og har termin 10.mai 2022 nå, så hvis dette går bra blir det ganske nøyaktig 2 år mellom dem 🥰

Twilight_Sparkle skrev (1 time siden):

Hvordan er formen der ute? Jeg er 7+0 i dag, og gruer meg til de neste ukene ... kjenner både kvalme og trøtthet sige på. (En ekstra kjip greie med å miste seint i første trimester første gang jeg var gravid, var at da måtte jeg gå gjennom de ukene en gang til...) Har ikke kastet opp noe, men er så sykt oppblåst og går og små-raper hele ettermiddagen. Usj. 

8+0 i dag og har vært kvalm 80% av døgnet i snart 4 uker 🙈 Er helt vilt oppblåst og ser ut som jeg er 5 mnd gravid allerede nå 😂 Har begynt å bruke gravidjeans allerede, de strammer hvertfall ikke 😅 Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (8 timer siden):

Det er faktisk nesten samme aldersforskjell som jeg har til søstrene mine (jeg er i midten). 🥰

Jeg trodde at jeg også ville ha to tette, men det var først i sommer når vesla nærmet seg to at det kjentes aktuelt å vurdere en ny graviditet 🤣. Honnør til dere som orker! Litt hadde å gjøre med pandemien også, da - jeg bor i Sverige og har inntrykk av at belastningen på helsevesenet har vært høyere her enn i Norge, og da fristet det ikke så veldig å bli gravid. Men jeg er glad det ikke blir alt for lenge mellom de 😊. Jeg satte stor pris på å ha søsken nærme i alder da jeg vokste opp.

Hvordan er formen der ute? Jeg er 7+0 i dag, og gruer meg til de neste ukene ... kjenner både kvalme og trøtthet sige på. (En ekstra kjip greie med å miste seint i første trimester første gang jeg var gravid, var at da måtte jeg gå gjennom de ukene en gang til...) Har ikke kastet opp noe, men er så sykt oppblåst og går og små-raper hele ettermiddagen. Usj. 

Skjønner veldig godt du ville vente med tanke på pandemien! 

Så koselig å ha søsken så er så nærme i alder😍Er 6 år mellom meg å min søster å syns det er litt langt mellom… har alltid ønsket å ha to tette/tre tette 

Og er ganske ung å så greit å bli ferdig med også, vet ikke om jeg orker flerne barn når jeg blir eldre da ungene har vokst opp. Men plutselig endrer jeg mening 🤣

Merke det er travelt å lure litt på hvordan det blir med 3, da hu datteren min jeg fikk i fjor er alltid vært vanskelig fra dagen hun kom så var ikke en lett start 🤣

Formen er som så er 6+5 å jeg har nettop begynt å bli kvalmen… men er ikke på det værste enda å det er jeg glad for ☺️Ellers slite jeg veldig med ryggen å at det stråle ned til den ene benet, og er alltid det samme benet… Sleit med ryggen å at det strålte ned i benet før jeg ble gravid også å det er fra sist graviditet men har ikke tenkt noe øve det.. før det ble værre da jeg ble gravid nå….🤦🏼‍♀️ 

Noen som har bestilt TUL? Skal ikke før begynnelsen av november, føler det er så lenge å vente til🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lumos_nox skrev (7 timer siden):

Jeg har ei jente født 13.mai 2020 og har termin 10.mai 2022 nå, så hvis dette går bra blir det ganske nøyaktig 2 år mellom dem 🥰

8+0 i dag og har vært kvalm 80% av døgnet i snart 4 uker 🙈 Er helt vilt oppblåst og ser ut som jeg er 5 mnd gravid allerede nå 😂 Har begynt å bruke gravidjeans allerede, de strammer hvertfall ikke 😅 Huff...

Heheh, jeg har også nettop begynt med gravid jeans si jeg er så oppblåst … Å gå rundt med en bukse så strame er ikke særlig herlig, så den gravidjeansen var magisk😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...