Wit Skrevet 24. september 2021 #161 Del Skrevet 24. september 2021 En skillingsbolle er innafor så flink som du har vært 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 24. september 2021 #162 Del Skrevet 24. september 2021 God helg, @Bokdamen 😊 Du er jo inne i en så rytme nå at du fint overlever både uanmeldte skillingsboller og mangel på riktig loggeapp 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 26. september 2021 Forfatter #163 Del Skrevet 26. september 2021 Har syke og slitne barn for tiden, så det er mye følelser og til tider ekstremt behov for oppmerksomhet. Minstemann har sannsynligvis RS-virus og/eller bronkitt mens 5-åringen har entret tenårene og slamrer med dører og skal kaste meg i bosset med jevne mellomrom. Så det har ikke bare vært lett å være voksen denne helgen 🤪 Hadde heldigvis noen gode venninner på besøk i går som gjorde underverker for slitne nerver og jeg har ikke ledd så mye på lenge. Ble litt mange glass vin og god ost, og jeg sa til meg selv at det var helt greit. Hadde regnet med å få «feigt igjen» på vekten i dag, men utslaget er veldig begrenset. Satt skikkelig langt inne å ta en joggetur i kveld, og der fristet skikkelig å bli på sofaen; men kom meg ut døren. Litt seigt og trått, men holdt bevisst et rolig tempo og fikk min lengste joggetur hittil på 7,3 km 🥳 Veldig fornøyd med meg selv, og nå avslutter jeg helgen med en god serie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 30. september 2021 #164 Del Skrevet 30. september 2021 Har du faste dager med trening/jogging? Hvordan gikk løpet ditt?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 30. september 2021 Forfatter #165 Del Skrevet 30. september 2021 Jeg prøver å løpe fast torsdag og søndag og slenger på tirsdag om jeg får det til @Kardinal. Torsdag startet som en «siste innsats» før veiing på fredag, mens var søndag et forsøk på å komme ut av helgen/inn i en ny uke med positivt fortegn. Nå føler jeg begge har blitt en god vane. Forrige uke løp jeg 5K og det var veldig kjekt! Og på tirsdag som kommer er det drøye 6K med Rosa sløyfe. Akkurat nå er jeg litt bekymret for rosa sløyfe. Ungene har smittet meg med det som går i barnehagen så jeg har hatt skikkelig feber for første gang på mange år. Den ser ut til å være over nå, men har en ekkel hoste som sitter skikkelig dypt i brystet. Og den må være bedre før tirsdag for at det skal bli noe av 🤞🤞 Så denne uken har vært uten trening og jeg kjenner at jeg overhodet ikke liker det (og så liker jeg at jeg har kommet dit at dét er følelsen jeg sitter igjen med). Har ikke klart et helt optimalt kosthold denne uken, men det er typ «ikke spist nok grønnsaker» i stedet for «spiste wienerbrød og alt for my is siden jeg var syk». Så føler jeg kommer greit ut av en uke jeg helst bare vil bli ferdig med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #166 Del Skrevet 1. oktober 2021 06. juli - 95,3 kg 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg) 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 ✅ 13. august - 86,9 kg (- 1,5 kg) 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg) 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 ✅ 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg) 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg) 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 ✅ 24. september - 80,9 kg (-0,8) 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 ✅ Ned totalt: 15,5 kg Altså vekten min starter på 7..... Det førte året jeg var i jobb etter endt utdannelse var jeg på mitt best trente i voksen alder. Jeg kjøpte da en sykkelbukse (en sånn med padding) som har blitt liggende i skapet og sett på meg med skam. I går fant jeg den frem, og den passet søren meg! Det vil si at jeg ikke har veid så lite på 11 år 🥳 Mål for helgen er å bli skikkelig frisk så jeg kan trene igjen neste uke. Det er greit å se at treningen ikke er det som gjør størst utslag på vekten, men jeg har lagt på sofaen hver kveld siden søndag og kroppen liker det overhodet ikke. Og det føles igjen veldig bra! Ha en strålende helg alle sammen, det skal jeg! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 1. oktober 2021 #167 Del Skrevet 1. oktober 2021 Gratulerer, fantastisk jobba! Jeg bøyer meg i hatten! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 1. oktober 2021 #168 Del Skrevet 1. oktober 2021 Gratulerer med 7-tall 👏🏼👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 2. oktober 2021 #169 Del Skrevet 2. oktober 2021 Grattis med 7 tallet🎉🎉🎉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 2. oktober 2021 #170 Del Skrevet 2. oktober 2021 Hurra og gratulerer med syv-tallet 😄 Jeg har vært sjuk selv denne uka, og i likhet med deg savner jeg virkelig treningen. Samtidig så tenker jeg at det også kan være litt fint med tvungen hvile, noen ganger. Da får kroppen og musklene restituert seg skikkelig. God bedring! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter #171 Del Skrevet 5. oktober 2021 Da har jeg vært med på Rosa sløyfe løpet som var mitt første store løpearrangement med 3000+ deltagere (til forskjell fra de 30+ for 14 dager siden). Det var ganske vanskelig å finne min egen rytme, og jeg måtte løpe rundt en del som gikk løypen, men det gikk overraskende bra når jeg først kom inn i det. Ikke superfornøyd med egen tid (selv om Strava sa jeg hadde min 3. beste 5 km inni de 6.2 jeg løp), men hadde ikke så store forventninger etter sykdom, så velger det bort. Deilig å være tilbake i skoene og kjekt å være med på noe så stort! Og så tenkte jeg på mamma som døde av kreft og som jeg savner hver eneste dag 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 5. oktober 2021 #172 Del Skrevet 5. oktober 2021 For en fin opplevelse! Kondolerer med mammaen din. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 6. oktober 2021 #173 Del Skrevet 6. oktober 2021 (endret) Bra jobba selv om du ikke var 100% fornøyd 👍 Fint å gjøre noe for de vi er/var er i glad i men som er borte ❤ Endret 6. oktober 2021 av Wit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 7. oktober 2021 #174 Del Skrevet 7. oktober 2021 Lest hele dagboken din, fy flate så bra jobba! Og for en bra løper du har blitt også! 🏃♀️ Hva har vært vanskeligst, mest utfordrende? Får jeg spørre om hvor mange kalorier du ligger på og hvordan du fant akkurat det tallet...? Du kan sende DM om du ikke vil legge ut her. Må være utrolig motiverende med 1-1,5kg i uka, her går jeg aldri mer enn noen hundre gram, så laang stillestående. Men ser jo at du også får til det viktigste: utholdenhet, ikke gi opp etter to uker liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 7. oktober 2021 Forfatter #175 Del Skrevet 7. oktober 2021 Tusen takk @tranedatter! For å være helt ærlig har det gått veldig mye lettere enn forventet, og jeg er litt irritert på at jeg ikke har tatt grep før. Men det var nå jeg hadde momentet og driven, og det hadde nok ikke gått like lett på et annet tidspunkt. Det er nok treningen som har vært tyngst (utenom den første fasen med å venne meg til mindre porsjoner), og jeg kjenner at jeg stresser veldig med det hvis jeg ikke har fått trent på noen dager. Jeg er så redd for å dette ut av den gode trenden og ikke klare å komme meg inn i det igjen. Hadde en treningsplan i kveld som gikk i vasken (pga jobb), og nå vet jeg at jeg må ut og jogge i morgen ellers får jeg en dårlig start på helgen. Jeg har et spenn på 1300-1450 kcal og ligger som oftest i øvre grense, kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har gått over siden begynnelsen av august og bare én av dem var uplanlagt. Brukte en beregningsmodell fra Grete Roede for å få tallet; de har én meny som er 1300 og en som ere 1600 og jeg lå litt midt mellom. 1300 var nok ærlig talt litt lavt i starten, men jeg la meg litt lavt som buffer for å slippe å være übernøye med å telle kaloriene. Teller feks ikke olje jeg bruker i matlaging. Nå stemmer det bedre med der jeg bør ligge for å være 500 kcal under forbrenningen min som vel er der man skal være for å gå ned 500 gram i uken (hvis jeg legger meg på Sedetary i denne kalkulatoren https://tdeecalculator.net/ ). Jeg øker ikke inntaket selv om jeg trener, og det er nok det ekstra kaloriunderskuddet pga trening som gjør at jeg har gått såpass mye ned. Forventer at det roer seg noe nå (i dag ligger jeg 500 g under forrige fredag), siden jeg ligger "riktigere" med kaloriene enn jeg gjorde i starten. Men jeg har hele tiden følt at jeg har fått nok mat og vært i fint form og passet på å spise balansert (nok fiber, kalsium, frukt, grønt og protein). Der er appen til GR veldig god da den måler hvor mye man har spist av hver og man får en poengsum når man oppnår anbefalt inntak for dagen. For meg har det vært et nyttig verktøy for å planlegge inntak. I dag har jeg spist for lite og for lite variert, og vet at jeg trenger en kvelds som inneholder kalsium, frukt og fiber. Da er fruktsalat med yoghurt og nøtter der jeg begynner og ser om jeg når "verdiene mine". Jeg har en god del å gå på akkurat i dag, og legger til en rugsprø med ost for å nå opp. Logger ofte måltidene på forhånd for å se hvor mye jeg bør/kan spise av ulike ting. Kursene til GR var forresten sånn passe og da de plutselig passet litt dårlig har jeg droppet det, men betaler for å beholde appen, for den passer meg ypperlig. Ble litt langt dette her, men regner med det går fint 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 7. oktober 2021 Forfatter #176 Del Skrevet 7. oktober 2021 (endret) Jeg var forresten hos en lege i dag og måtte svare på spørsmålet "hva veier du?". Det var helt fantastisk å si 80 kg! Endret 7. oktober 2021 av Bokdamen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 8. oktober 2021 #177 Del Skrevet 8. oktober 2021 Gratulerer med gjennomført løp til en god sak ❤️ Det er helt fantastisk å se hvor langt du har kommet på bare noen få måneder 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 8. oktober 2021 Forfatter #178 Del Skrevet 8. oktober 2021 06. juli - 95,3 kg 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg) 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 ✅ 13. august - 86,9 kg (- 1,5 kg) 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg) 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 ✅ 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg) 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg) 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 ✅ 24. september - 80,9 kg (-0,8) 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 ✅ 8. oktober - 79,2 (-0,6) Ned totalt: 16,1 kg Dette er min "svakeste" uke siden jeg startet, men jeg har det veldig fint med det. Har ikke fått trent noe særlig, har slappet noe mer av med tellingen pga sliten familie og en heseblesende uke med alt for mye å gjøre på jobb. Og en kveld bakte jeg en eplekake bare fordi jeg fikk ånden over meg, god var den også. Så jeg egentlig godt fornøyd med å fortsette å gå ned selv når jeg ikke er på topp. En fascinerende ting; måtte veldig tisse da jeg stod opp i dag og veide med for morro skyld før og etter. 700 gram forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 8. oktober 2021 #179 Del Skrevet 8. oktober 2021 Så godt å se at du fortsatt går ned selv om du ikke er så streng! Jeg veier meg alltid etter å ha tisset, det kan være ganske mye å hente der, ja! God helg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 8. oktober 2021 Forfatter #180 Del Skrevet 8. oktober 2021 Har vært en laaaang uke på jobb. Hele familien var sliten etter fredagspizzaen, jeg sovnet til Paw Patrol, minsten sovnet mer enn en time etter skjema og storebror bikket helt over i overtrøtt. Men der, kl halv ni på en fredag, i regnet, tok jeg meg en joggetur for å lufte hodet! Sa til meg selv at det var nok med 2-3 km, men det var godt å komme ut, og jeg klarte ukemålet om å løpe 8 km! Brukte rett under en time, men det betyr at jeg nå kan jogge i en time sammenhengende, og det er skikkelig kult 🏃♀️🏃♀️🏃♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå