Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Hurra for 10 kg ned 😄 Og for å passe i gamle klær igjen. 😄 Høres ut som om du tenker langsiktig og at du tør å være i prosessen og det tror jeg er veldig lurt for at vektnedgangen ikke skal bli en "quick-fix" som mister effekten med en gang. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempebra jobba 👏 Kjenner følelsen med å passe i klær som henger lenger inn i skapet. 

Syns du gjør dette helt riktig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 kg (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 

Total vektnedgang: - 10,8 kg

Da har jeg offisielt bikket 10 kg ned!! Det føles veldig bra, men jeg føler på en måte jeg har jukset litt. Nå som jeg kjenner min egen syklus bedre, ser jeg at jeg lå litt unormalt høyt på den første veiingen da det nærmet seg mensen. Så det blir nok det neste vektmålet mitt (82,3 kg og BMI overvektig) som blir den store seieren for meg selv. Men uansett; strålende fornøyd med ukens resultat og feirer med en ny yogamatte (hadde sagt treningstøy, men det jeg har sitter fortsatt fint). 

Har vært en litt trå uke på treningsfronten. Mandag og tirsdag var jeg helt skutt på kveldstid etter vaksinedose 2 og onsdag var jeg alene hjemme for første gang på lenge på kveldstid. Prioriterte å få inn to episoder med favorittserien som mannen ikke ser og legge meg tidlig. Men i går ble det joggings. Utvidet den "vanlige" ruten min litt så den kom opp i 5 km. Gikk for distanse fremfor fart og er veldig fornøyd med at jeg fullførte uten å være helt skutt. Kan hende det er bare er mentalt, men for meg føles det å ta en løpetur siste kveld før veiing som det lille ekstra for å komme i havn. 

I helgen blir det barnebursdag og målet er å bare smake på kaken og ikke spise fire store stykker som jeg ellers ville gjort. Jeg lager veldig gode kaker, så det blir vanskelig 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (8 minutter siden):
  • 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 kg (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 

Total vektnedgang: - 10,8 kg

Da har jeg offisielt bikket 10 kg ned!! Det føles veldig bra, men jeg føler på en måte jeg har jukset litt. Nå som jeg kjenner min egen syklus bedre, ser jeg at jeg lå litt unormalt høyt på den første veiingen da det nærmet seg mensen. Så det blir nok det neste vektmålet mitt (82,3 kg og BMI overvektig) som blir den store seieren for meg selv. Men uansett; strålende fornøyd med ukens resultat og feirer med en ny yogamatte (hadde sagt treningstøy, men det jeg har sitter fortsatt fint). 

Har vært en litt trå uke på treningsfronten. Mandag og tirsdag var jeg helt skutt på kveldstid etter vaksinedose 2 og onsdag var jeg alene hjemme for første gang på lenge på kveldstid. Prioriterte å få inn to episoder med favorittserien som mannen ikke ser og legge meg tidlig. Men i går ble det joggings. Utvidet den "vanlige" ruten min litt så den kom opp i 5 km. Gikk for distanse fremfor fart og er veldig fornøyd med at jeg fullførte uten å være helt skutt. Kan hende det er bare er mentalt, men for meg føles det å ta en løpetur siste kveld før veiing som det lille ekstra for å komme i havn. 

I helgen blir det barnebursdag og målet er å bare smake på kaken og ikke spise fire store stykker som jeg ellers ville gjort. Jeg lager veldig gode kaker, så det blir vanskelig 😅

Bra jobba @Bokdamen 👏

Jeg har også hatt en litt tung treningsuke. Etter 2 dager med sykling på jobb ble det litt "bråstopp". Været har ikke vært det beste, så det har ikke fristet med turer for å si det sånn.

MEN, i morgen har jeg tenkt meg ut på en lørdags-morgen tur i skogen 👍 Må ha litt å gå på siden det blir en kveld med middag og vin sammen med gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den med sykling og været @Wit 😅 Bergen har spilt litt på lag med meg og har sin tørreste sommer på lenge, så her har det vært helt uproblematisk å komme inn i sykkelrutinen. Min anbefaling er å henge regntøyet frem kvelden før og legge tørre klær i sekken, jeg skifter i minst overdel når jeg kommer på kontoret de dagene det regner. Nyt en flott kveld med gode venner i morgen, og supert med tur først , "yte før nyte" ;) 

Takk @Nikea håper du har hatt en god første dagboksuke 🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Bokdamen Ja, absolutt! Jeg har tenkt på det lenge, og nå var det på tide. Som jeg skriver i dagboka, jeg stopper alltid på en viss vekt og sliter med å komme over kneika. Så tenkte kanskje dagboka er en god motivasjon, og foreløpig tenker jeg at det er flaut om jeg ikke klarer å gå ned som planlagt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (51 minutter siden):

Kjenner til den med sykling og været @Wit 😅 Bergen har spilt litt på lag med meg og har sin tørreste sommer på lenge, så her har det vært helt uproblematisk å komme inn i sykkelrutinen. Min anbefaling er å henge regntøyet frem kvelden før og legge tørre klær i sekken, jeg skifter i minst overdel når jeg kommer på kontoret de dagene det regner. Nyt en flott kveld med gode venner i morgen, og supert med tur først , "yte før nyte" ;) 

Takk @Nikea håper du har hatt en god første dagboksuke 🥳

Her har vinden vært utfordringen de siste dagene 😉 Litt redd for å blåse av veien 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang denne uka også, og ikke minst -10kg ned, selv om du kanskje ikke føler at det er reelt. 
BMI overvektig når du nok raskt også, med denne farten!! 👏🏼👏🏼
 

God helg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så godt jobba! Nesten 11 kilo ned på 7 uker er jo en kjempeinnsats! Du skal være stolt av den jobben du har gjort (og gjør!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha ladies! Henger meg på @Dundresin kommentar om at det er motiverende og kjekt med fine kommentarer og heiagjeng ❤️

I dag gikk jeg med vilje med den buksen som er en størrelse mindre. Kan med fordel miste et pr kg til for å være helt komfortabel i den størrelsen, men det gikk helt fint! Skal vente til neste helg med å måle skikkelig, men har gått ned flere cm på midjen, ved navlen og det tykkeste på magen. Og det merkes på klærne 🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdag i dag. Kakestykket jeg tok var så lite at det så vidt teller og vi ga bort alle kakerestene til en nabo 🥳 

Ser også ut til å komme gjennom en lørdag med å ha fått i meg nok frukt og grønt og ikke gå over kaloribudsjett. Vurderer en joggetur etter leggetid og er veldig godt fornøyd med dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (27 minutter siden):

Barnebursdag i dag. Kakestykket jeg tok var så lite at det så vidt teller og vi ga bort alle kakerestene til en nabo 🥳 

Ser også ut til å komme gjennom en lørdag med å ha fått i meg nok frukt og grønt og ikke gå over kaloribudsjett. Vurderer en joggetur etter leggetid og er veldig godt fornøyd med dagen.

Så flink du er! :)

Lørdag er min cheat day, så i dag spiser jeg det jeg har lyst på. Men det verste er at etter at jeg hadde spist lunsj, var jeg så mett (etter to brødskiver med pålegg) at jeg ikke visste om jeg i det hele tatt fikk til å spise middag i kveld. Det virker som om det regulerer seg litt selv, ettersom magen ikke er vant til å bli sprengt full av mat all day every day lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede har fokus på daglig kcal, ikke total for uken, og det er et anbefalt slingringsmonn på 150 kcal per dag (der man ikke bør ligger lavere enn 150 under budsjett og ikke høyere enn 150 over). Jeg «makser» med 150 over på lørdager, men det er det nærmeste jeg kommer cheat day. Merker det passer meg veldig godt, for det å overspise i helgene har vært en stor del av problemet mitt. Lørdagskosen i går var en proteinpudding (sjokolade), 12 biter smågodt uten sjokolade og en cola zero. Deler opp bitene med smågodt i mindre biter, da føles det som om jeg spiser.  Var innenfor budsjettet, mett og dekket søtsuget da jeg la meg.

Tok jammen meg helgens andre joggetur i dag. Det ble litt høy temperatur i formiddag med en forkjølet unge som trengte frisk luft og voksne som hadde litt mange praktiske ting på programmet. Da minsten sov tok jeg meg en løpetur og merket at jeg ristet av meg den sure stemningen og kom hjem som en bedre mor 🥳

Løp et sted mellom 5.5 og 6 km avhengig av om du spør Strava eller Fitbit 😳 Men det viktigste er at jeg hadde min lengste joggetur hittil, både i avstand og at jeg løp i rett over 40 min sammenhengende. Jeg er strålende fornøyd med meg selv, på de første turene mine i juli hadde jeg store problemer med å løpe 10 minutter sammenhengende! Midt på dagen i strålende sol var det også og svettet som en gris 😜

Kom hjem og konkluderte med at gamle Bokdamen ville feiret siste sommermånedhelg med vafler, så det gjorde vi 🧇 Laget en hakket sunnere versjon enn vanlig og brukte lunsjbudsjettet 🥳 Må jobbe litt i kveld, men nå har jeg god samvittighet på alle andre fronter, så skal bruke kvelden på å komme ovenpå der også (hjemme med sykt barn to dager denne uken, så mildt sagt bak skjema….)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig flink, både med trimming og å holde deg innen kaloribudsjettet! :)

Jeg ligger heller litt ekstra i underskudd i ukedagene for å ha "råd" til å skeie ut i helga. Av og til må man bare ha en skive loff med smør, knowhamean? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Luka_S skrev (30 minutter siden):

Du er veldig flink, både med trimming og å holde deg innen kaloribudsjettet! :)

Jeg ligger heller litt ekstra i underskudd i ukedagene for å ha "råd" til å skeie ut i helga. Av og til må man bare ha en skive loff med smør, knowhamean? ;)

Jeg skjønner deg så godt! Det jeg savner allermest er hatting sine møllehjul med et tykt lag smør og syltetøy oppå 😅 Men akkurat nå tørr jeg ikke gå "utenfor" rammen jeg har satt meg, tror ikke jeg helt har nok viljestyrke enda til å ikke ta av. I dag var en sånn dag der det ble takeaway til middag (begge ungene trengte hver sin voksen som ga full oppmerksomhet) og det er ikke noe kjekt for det eneste vi vet ungene alltid spiser er pommes frites. Jeg elsker pommes frites. Med majones og ketchup og masser av salt. Du kan tro jeg var stolt da jeg a) gikk for kyllingburger b) bare spiste halve burgerbrødet c) valgte søtpotet fries og d) ikke spiste alt! Ble litt flere kalorier enn jeg skulle ønske og litte mindre grønnsaker, men jeg føler jeg gjorde gode valg innenfor restaurantens tilbud. Heldigvis tok jeg den joggetutren 👊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bøyer meg i hatten for deg! Du er en sterkere kvinne enn meg. 😅
(Men selv om jeg jukser litt av og til, så går jo vekta ned, så da går det jo rett vei!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Luka_S ❤️ Tenker det går litt opp og ned med viljestyrken og motivasjonen, og nå holder jeg på momentet mens jeg føler at begge deler er i vater. Hjelper veldig på at jeg så smått kan kjenne lukten av kategori "overvektig" 😅 

Hadde egentlig sagt at jeg skulle gi meg selv ny yogamatte i "premie", men jeg ombestemte meg og gikk for trådløse øretelefoner til jogging. Har bare hatt de som kommer med iphone, og de har jeg rotet vekk. Så den siste halvannen uken har jeg måtte låne mannens høretelefoner. Og siden han fikk dem av meg til bursdagen har jeg kjent på at han må få ha dem i fred 😂 Tenker det er en riktig prioritering all tid jeg har en yogamatte som funker fint og det er jogging jeg er i siget på.

Men nå må jeg for alvor logge av internett, kvinneguiden og nettshopping hjelper ikke når jeg egentlig skulle jobbe et par timer 😬😬😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å jobbe på mens man er i siget, ja! Stå på nå, du er dritrå! 😄

Øretelefoner er et must, jeg har lydkansellerende headset fra Bose og gleder meg til hver tur for å høre på lydbok. :) Selv om jeg holdt på å få hjerteinfarkt her en dag da det kom en fyr i fullt firsprang forbi meg og jeg ikke hadde hørt en ting. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...