Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler:

Fant følgende definisjon i Tidsskriftet: En vanlig definisjon på trening er «fysisk aktivitet som er planlagt, strukturert og gjentas, og som har som mål å bedre eller vedlikeholde fysisk form». Ble du sterkere eller raskere av valgsendingen? ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at du fant definisjonen @Kepaløk 😂

Lite nytt å rapportere. Logger kalorier og holder meg på matten. Var litt støl i går etter søndagens joggetur, så tenkte jeg skulle ta en kort tur i dag. Tok heller en lang (for meg) med rolig tempo og kjente at jeg lett kunne jogget lenger. Men skal ikke øke mer enn 10% i uken.  så avsluttet på 6.5 km. Føltes veldig bra!

Er av helgens høydepunkt var at den ene joggebuksen min ikke klarer å holde seg oppe lenger 🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig fornøyd @KaBom! I går testet jeg ut podcast i stedet for musikk, og merket at det gjorde underverker på å holde en jevn rytme og ikke fokusere for mye på fart. Så tror det er den nye "jogge (litt) langt" underholdningen, så kan jeg høre på musikk når jeg vil få opp tempoet mer. Merker jeg begynner å glede meg til jeg kommer dit at jeg klarer 10 km 😅 Det skulle bokdamen anno tidlig juli som slet seg gjennom 1 km hørt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 kg (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 
  • 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg)
  • 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg)
  • 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 

Total vektnedgang: - 13,6 kg

Så deilig å endelig være i kategorien overvektig, men samtidig er jeg ganske sjokkert over hvor høyt over grensen jeg lå uten å være skikkelig bevisst om det selv. Nå skal jeg aldri aldri mer inn i kategorien fedme og jeg tar det som en ekstra motivasjon for å ta bedre vare på meg selv. I premie skal jeg ta et ekstra hull i øret og kjøpe meg noen fine øredobber, det har jeg tenkt på lenge. Usikker på om jeg får det til i helgen, men det skjer senest en gang i neste uke. Gleder meg til jeg kan kjøpe nye klær når jeg skal føle meg fin og smykker og sko ikke lenger er det eneste jeg kan kjøpe uten å føle meg tykk 🤩  Ser det nærmer seg, for har så mye i skapet som plutselig sitter fint (som det skal?) ❤️

Har en fin helg med familien planlagt med akkurat passe mix av sosialisering og god tid ❤️   

Endret av Bokdamen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med oppnådd vektmål! Det er deilig når man kan føle seg fin, så overfladisk det enn er. 😅

Kos deg i helgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert jobba, @Bokdamen 🤩 Er det ikke deilig når du bare kan jogge og jogge uten stopp? Det føles så tregt å bare gå nå, synes jeg - får en sånn barnslig lyst til å springe overalt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Nievejeg har en veldig god joggeuke og trives utrolig god med det 🏃‍♀️ Og så merker jeg det på andre steder, er liksom så mye lettere i steget! Ting som å løpe rundt i lek og løpe til bussen, koster meg så mye mindre 😍

Har har to 6km+ turer denne uken i rolig tempo, og i kveld tok jeg litt i på "søndagsturen" min (fast rute jeg tar jevnlig). Barberte ett minutt fra tidligere elles 💪 Grugleder meg til å skulle løpe 5 km løp på tirsdag 😅🏃‍♀️

Ellers en fin helg med lite revolusjonerende. Ikke optimalt kosthold i går (men innenfor budsjett) mens dagen i dag var ganske så god. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har deltatt på min første 5 km i dag og fikk ny personlig rekord 🥳 Er skikkelig fornøyd og  stolt over meg selv, og har allerede lyst å gjøre det igjen 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (16 timer siden):

Jeg har deltatt på min første 5 km i dag og fikk ny personlig rekord 🥳 Er skikkelig fornøyd og  stolt over meg selv, og har allerede lyst å gjøre det igjen 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

Wow, så deilig da 😃 Utrolig flink er du 😃 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk ladies, lever fortsatt på tirsdagen ❤️ I går møtte jeg noen venninner for første gang siden forsommeren og jeg fikk så mange komplimenter! Så nå er det ekstra motivasjon for meg å skulle holde på den gode følelsen fra denne uken og fortsette å jobbe for en sunn og sterk kropp 💪 Og på lørdag skal jeg drikke vin med de beste venninnene, og det skal bli skikkelig godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (20 minutter siden):

Takk ladies, lever fortsatt på tirsdagen ❤️ I går møtte jeg noen venninner for første gang siden forsommeren og jeg fikk så mange komplimenter! Så nå er det ekstra motivasjon for meg å skulle holde på den gode følelsen fra denne uken og fortsette å jobbe for en sunn og sterk kropp 💪 Og på lørdag skal jeg drikke vin med de beste venninnene, og det skal bli skikkelig godt!

Deilig med sånne tilbakemeldinger :) 

Mange av mine venninner sier ingen ting, for de er litt redd for at det da høres ut som at de syns jeg var tjukk tidligere 🤪 Akkurat som at jeg ikke vet jeg var det, og det har jeg sagt til de også 😅

Kos deg med vinkveld og venninner 🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har telefonen på reperasjon denne uken og lånetelefon uten den rette appen, og merker at det har sklidd litt ut når jeg ikke har vært så god på å logge. Ser forsåvidt lovende ut mtp i morgen, men har en kaloririk lørdagskveld på programmet så kjenner allerede på at neste neste uke nok ikke blir høydepunktet 🤪 Jaja, skylder på kollega som kom med nybakte skillingsboller på kontoret rett etter toknekken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...