Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

  • 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 kg (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 
  • 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg)
  • 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg)
  • 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 
  • 24. september - 80,9 kg (-0,8)
  • 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 
  • 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg)
  • 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg)

Ned totalt: 16,6 kg

Har roer seg litt de siste to ukene mtp nedgang. Skal være så ærlig at det var veldig deilig å ligge på rundt 1 kg i uken og jeg kjenner litt på at det ikke er «nok» med 0,5, men samtidig har jeg gått og ventet på at det skulle roe seg ned. Og 0,5 er veldig bra og jeg ligger godt an til å nå 75 før jul. 

Jeg har ikke vært så nøye på veiing av mat i det siste, og lurer på om jeg skal stramme meg opp litt (spesielt på middag). Jeg er nok ikke så god på å bedømme porsjonsstørrelser som jeg tror. Spesielt pasta 😅 Går jo fortsatt fint nedover, men jeg vil ha det i fingrene til jeg skal over på vedlikehold. 

Men jeg er veldig i siget på treningen og begynner å få rutine på å jogge tre ganger i uken. Har intensivert det noe og hadde min første intervalltrening i går, det var veldig tungt! Men jeg gjennomførte, i regn 💪💪

Det begynner å nærme seg at jeg trenger noen nye klær. Har et sjokkerende stort utvalg av buksestørrelser, men overdelene mine begynner å sitte dårligHar begynt å se frem til å pynte meg til julebordsesongen i år 🎄💃

Endret av Bokdamen
Slurv
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-0,5 er jo ikke en dårlig nedgang med den vekta du har nå. Absolutt ikke. Men jeg kjenner igjen følelsen av at -1kg er mer motiverende. Men du er flink 👏🏼 
Vi er mange som nok gleder oss til å kunne føle oss litt bedre til jul i år. Jeg gleder meg til julebordssesong og juledager. 
Menn- hvordan finner man klær til den ‘nye’ kroppen da? Jeg aner jo ikke hva som sitter fint på kroppen som den er nå. Og alt må kjøpes i butikk, siden jeg heller ikke ‘kjenner’ størrelsen jeg nå har…
Ser for meg noen lange dager på shopping (som jeg egentlig hater, men det kan jo bli bedre når det er enklere å finne klær da) 🙈

God helg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (40 minutter siden):

Menn- hvordan finner man klær til den ‘nye’ kroppen da? Jeg aner jo ikke hva som sitter fint på kroppen som den er nå. Og alt må kjøpes i butikk, siden jeg heller ikke ‘kjenner’ størrelsen jeg nå har…
Ser for meg noen lange dager på shopping (som jeg egentlig hater, men det kan jo bli bedre når det er enklere å finne klær da) 🙈

Ja, hvordan gjør man egentlig det? Jeg har brukt den samme buksemodellen fra Cubus i flere år fordi jeg hater å prøve bukser. Men kanskje det er på tide å skifte den ut med en annen modell? 

Den langsiktige planen er å bygge opp en såkalt kapselgarderobe der jeg kan bruke ting litt om hverandre på ulike måter. Har lyst på at alt som er i skapet er ting jeg faktisk har lyst å bruke og ikke er klær jeg rasket med meg fordi jeg trodde det passet. Har heldigvis noen ganske tydelige fargepreferanser jeg kan ta utgangspunkt i, men så var det dette med stil da. Hvilken stil ønsker jeg egentlig å ha når størrelsen og et ønske om å skjule magen ikke lenger definerer klesvalg?

Er årets julegave til meg selv en time med personlig shopper? Ser jeg kan meg tre timer med shoppehjelp for 900 på et kjøpesenter i nærheten, det hadde kanskje ikke vært så dumt 🧐🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (2 minutter siden):

Jeg har brukt den samme buksemodellen fra Cubus i flere år

Jeg og! Og fordi disse buksene er ganske rimelige og det er jo greit når man uansett skal ned i vekt... 😉 Jeg har lyst på en Lewis-bukse, men aner virkelig ikke hvilken modell og størrelse jeg skal spørre etter i butikken!

Jeg har ikke egen dagbok her inne, men ELSKER å lese i andres, det er så motiverende å lese om dere som lykkes! Synes også tonen er veldig fin i disse trådene, hvor folk er flink til å heie på hverandre, rett og slett litt feel-good å lese!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (5 minutter siden):

Jeg og! Og fordi disse buksene er ganske rimelige og det er jo greit når man uansett skal ned i vekt... 😉 Jeg har lyst på en Lewis-bukse, men aner virkelig ikke hvilken modell og størrelse jeg skal spørre etter i butikken!

Jeg har ikke egen dagbok her inne, men ELSKER å lese i andres, det er så motiverende å lese om dere som lykkes! Synes også tonen er veldig fin i disse trådene, hvor folk er flink til å heie på hverandre, rett og slett litt feel-good å lese!

Jeg synes også det er så kjekt å lese om andre sin prosess, og helt enig med den gode tonen ❤️ Var litt i tvil om jeg skulle lage en dagbok, men synes det er overraskende kjekt. Liker også å ha et sted å lufte litt, så slipper min mann å høre på alle tankene mine om jogging og slanking 😅

Jeg aner ikke en gang hvor jeg skulle begynt å lete etter bukser, og har fått med meg at man visst er kjerring om man fortsatt bruker skinnyjeans. Så kan trenge litt hjelp for å komme utenfor komfortsonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (10 minutter siden):

og har fått med meg at man visst er kjerring om man fortsatt bruker skinnyjeans. 

😂😂 Det har jeg også fått med meg. Men det hindrer ikke det faktum at jeg trives godt i skinnyjeans nå. Har jeg først fått noen fine legger, så trenger jeg da vel ikke skjule dem? 🙈    
Ellers blir det mye bootcut for tia. Men alt er jo ‘billigbukser’ fra Cubus o.l. Ønsker å finne noen som sitter godt etterhvert jeg også. Men å gå inn på en ordentlig bukse-butikk skremmer meg. Hva om de ikke har noe som passer meg? (Nå vet jeg at det neppe er realistisk nå, men redselen sitter i)    
Flaut å be om hjelp også. Jeg trives best alene i prøverom, men forstår jo at det er håpløst. Da kommer jeg ingen vei stilmessig.

(jeg drømmer også om en kapselgarderobe etterhvert, men forstår  ikke hvordan jeg skal klare det) 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det samme jeg ‘er i gang’…    
Er det noen butikker som er ‘forbeholdt’ yngre mennesker? Og noen som passer seg bedre for oss over 40?
Vil jeg som er 40 bli sett rart på om jeg leter etter klær inne på f.eks B.young (som ser ut til å ha endel klær jeg liker). Har ikke satt foten inn der enda, i tilfelle det er for de yngre. Jeg er helt håpløs faktisk 😂😂🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (7 timer siden):

Og med det samme jeg ‘er i gang’…    
Er det noen butikker som er ‘forbeholdt’ yngre mennesker? Og noen som passer seg bedre for oss over 40?
Vil jeg som er 40 bli sett rart på om jeg leter etter klær inne på f.eks B.young (som ser ut til å ha endel klær jeg liker). Har ikke satt foten inn der enda, i tilfelle det er for de yngre. Jeg er helt håpløs faktisk 😂😂🙈🙈

Du spør godt og jeg tror ikke jeg kan hjelpe 🙈😅 Jeg har handlet overraskende mye av garderoben min på Lindex de siste årene (mye fint til en grei pris) og vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg videre.

Ble sittende og søke på kapselgarderobe og det er mye inspirasjon på Pinterest. Tror jeg skal bruke litt tid på å finne noen collager jeg liker som inspirasjon og gjøre alvor av en runde med personlig shopper. Ellers ser jeg en evigvarende shoppingrunde som bare blir svettere og svettere mens jeg ikke vet hva jeg kler og ikke finner noe jeg liker…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt å gjøre det før neste helg, men i dag var det en sånn nydelig kald og klar høstdag som jeg ikke vet når kommer igjen, så jeg har altså jogget 10 km!

Det gikk over all forventning, jeg følte meg fin i form hele tiden, kunne løpt lenger ved behov og kom ganske godt ut av det på tid med 7.03 min/km. Drømmen på sikt er å komme under timen; men i dag var målet distansen og jeg klarte det helt uten problemer 🥳🥳  

Klarer ikke helt å tro at dette er meg, at min kropp kan dette. Bokdamen anno tidlig juli skulle sett meg nå, hun ville vært helt sjokkert og imponert. Det er jeg også 🤩

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så bra! Og den følelsen er så deilig 😁🏃🏻‍♀️ Jeg jobber også mot målet å komme under timen,men jeg kjenner at det fortsatt er alt for tungt å løpe så fort. Greier ikke å holde den farten lenger enn 3-4km per nå🤪 Har du tenkt noe på hvordan du skal trene fremover for å bli raskere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirrikas skrev (3 timer siden):

Det er så bra! Og den følelsen er så deilig 😁🏃🏻‍♀️ Jeg jobber også mot målet å komme under timen,men jeg kjenner at det fortsatt er alt for tungt å løpe så fort. Greier ikke å holde den farten lenger enn 3-4km per nå🤪 Har du tenkt noe på hvordan du skal trene fremover for å bli raskere? 

Tror timen er ganske langt frem i tid, jeg klarer ikke 6 min/km spesielt lenge 😅 Får begynne med 5 km på 30 min... Til nå har jeg fokusert på å øke utholdenheten og kondisen min, men nå skal jeg bli litt mer fokusert i treningen. Har som mål å ha tre løpeturer i uken; én langtur, én kortere tur der jeg holder høyere tempo + én intervalløkt. Hadde min første intervalløkt denne uken, noe som var beinhardt, men en veldig god variasjon. Løplabbet har noen treningsprogram på nett som jeg skal bruke som inspirasjon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (7 minutter siden):

Tror timen er ganske langt frem i tid, jeg klarer ikke 6 min/km spesielt lenge 😅 Får begynne med 5 km på 30 min... Til nå har jeg fokusert på å øke utholdenheten og kondisen min, men nå skal jeg bli litt mer fokusert i treningen. Har som mål å ha tre løpeturer i uken; én langtur, én kortere tur der jeg holder høyere tempo + én intervalløkt. Hadde min første intervalløkt denne uken, noe som var beinhardt, men en veldig god variasjon. Løplabbet har noen treningsprogram på nett som jeg skal bruke som inspirasjon.  

Hørest ut som en god plan 👍🏻 Har hatt samme fokus som deg egentlig, det å bare komme seg ut har liksom vært det vitigste 😅 Må vel i gang med intervaller selv da, kanskje😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirrikas skrev (4 minutter siden):

Hørest ut som en god plan 👍🏻 Har hatt samme fokus som deg egentlig, det å bare komme seg ut har liksom vært det vitigste 😅 Må vel i gang med intervaller selv da, kanskje😝 

Ryktet sier intervall er en tingene som må til for å komme seg opp i fart, så jeg tror nok vi må det :P Kjenner det litt i hoftene i dag, så tror jeg bør få inn en rolig yogaøkt i kveld for å løse litt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bokdamen skrev (1 time siden):

Ryktet sier intervall er en tingene som må til for å komme seg opp i fart, så jeg tror nok vi må det :P Kjenner det litt i hoftene i dag, så tror jeg bør få inn en rolig yogaøkt i kveld for å løse litt opp...

Var det jeg fryktet ja 😅 Lurt å forebygge og passe på at man ikke ender opp med skader 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (På 18.10.2021 den 14.36):

 😅 Har som mål å ha tre løpeturer i uken; én langtur, én kortere tur der jeg holder høyere tempo + én intervalløkt. Hadde min første intervalløkt denne uken, noe som var beinhardt, men en veldig god variasjon. Løplabbet har noen treningsprogram på nett som jeg skal bruke som inspirasjon.  

Hehe, det er nøyaktig det jeg også hadde planlagt! Bare at..jeg heller plutselig løp mye sjeldnere. Men må ta meg selv i nakken igjen nå. Lyst å dele hva du gjorde på intervalløkta?

Prøvde meg på en 5 km for noen uker siden, det jeg løp første halv km i vanlig litt rolig tempo, for så å sette opp farten til jeg bikka 1 km. Gjorde det alle 5 km, og fikk rekord jeg ikke klarte å slå selv den dagen jeg var så fornøyd med å løpe jevnt på godt under 7 m/km 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bithiah skrev (1 time siden):

Hehe, det er nøyaktig det jeg også hadde planlagt! Bare at..jeg heller plutselig løp mye sjeldnere. Men må ta meg selv i nakken igjen nå. Lyst å dele hva du gjorde på intervalløkta?

Prøvde meg på en 5 km for noen uker siden, det jeg løp første halv km i vanlig litt rolig tempo, for så å sette opp farten til jeg bikka 1 km. Gjorde det alle 5 km, og fikk rekord jeg ikke klarte å slå selv den dagen jeg var så fornøyd med å løpe jevnt på godt under 7 m/km 🤷‍♀️ 

Jeg har pekt meg ut noen faste løpsdager og prøver å holde på dem for å unngå at det sklir ut. Tirsdag er løpedag, men i dag har jeg gått en vaksine som gjør at jeg ikke kan trene (vaksineprogrammet mot pollenallergi) og må legge om ukesplanen ellers blir det ikke tre turer 😅 

Prøvde meg på noe jeg på så på nett. 10 min oppvarming, deretter intervaller med 45 sek løp og 15 sek jogg - kjørte 25 repetisjoner, så 10 min rolig jogg for å roe ned. Har som mål å prøve det samme denne uken også. Men den modellen din var ganske lur, det skal jeg meg prøve på en dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren til @Dundreom nye klær har inspirert meg, og jeg har blitt gående og tenke på hva jeg skal gjøre. Men nå har jeg faktisk bestilt time med en personlig shopper i starten av desember. Tanken er å få hjelp til å se hva kroppen min klær, kjøpe noen basisplagg jeg trenger og ikke minst en julekjole. Det kan gjerne gi meg litt inspirasjon til hva jeg skal se etter og gjøre det lettere og mindre svett å byte ut garderoben. 

Jeg tror forsåvidt ikke jeg er ferdig i starten av desember, men skal ha klart høstens målvekt på 75 kg, og det er kanskje et greit sted å ta en pause til det nye året og heller vedlikeholde gjennom desember? Så langt har jeg ikke kommet i tankerekken. Nå har jeg i alle fall 6 uker på meg, så får vi se hvor langt jeg kommer på den tiden 😅

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...