Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Oi så spennende! 
Håper du får god hjelp, og jeg vurderer virkelig det samme selv også. Men kjenner jeg meg selv, så blir det bare ned tanken 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, så spennende @Bokdamen 😀 Jeg kunne nok trengt litt hjelp med bekledningen jeg også. Fordi jeg har vært gravid/overvektig de siste årene har klær bare blitt kjøpt inn som «nød», samtidig som andre klær har støvet ned og ikke lengre passer til alderen min. Må finne ut om det er noe sånt der jeg bor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 kg (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 
  • 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg)
  • 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg)
  • 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 
  • 24. september - 80,9 kg (-0,8)
  • 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 
  • 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg)
  • 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg)
  • 22. oktober - 77,4 (-1,3 kg)

Ned totalt: 17,9 kg

Strålende fornøyd med dagens resultat, spesielt fordi jeg ikke har vært under 78 en eneste gang før i går kveld 🥳 Fredag er som oftest ukens laveste vekt, merker det mentalt er veldig deilig! Begynner så smått å nærme seg 20 ned, det føles ganske absurd....

Startet dagen med å jogge til jobb i sludd, det var overraskende bra selv om lårene var illrøde da jeg gikk i dusjen. Var på jobb med ni minutters margin til første møte, så det var kanskje i overkant flying start på dagen, men ser arbidsdagen kommer til å suse avgårde inn i helg ❤️ 

Dundre skrev (På 19.10.2021 den 23.20):

Oi så spennende! 
Håper du får god hjelp, og jeg vurderer virkelig det samme selv også. Men kjenner jeg meg selv, så blir det bare ned tanken 🙈

Jeg er veldig spent, har heldigvis tid til å psyke meg både ned og opp før det 😅 Skal gi rapport når den tid kommer ;)

KaBom skrev (11 timer siden):

Wow, så spennende @Bokdamen 😀 Jeg kunne nok trengt litt hjelp med bekledningen jeg også. Fordi jeg har vært gravid/overvektig de siste årene har klær bare blitt kjøpt inn som «nød», samtidig som andre klær har støvet ned og ikke lengre passer til alderen min. Må finne ut om det er noe sånt der jeg bor.

 

Det er som jeg skulle skrevet det selv. Fikk mitt siste barn i 19 og det er deilig å endelig ha overskudd til å fokusere litt på meg og mine behov. Det å finne ut hvilken stil jeg egentlig har og passer er en del av den jobben.

Wit skrev (2 timer siden):

Høres spennende ut med hjelp til å kjøpe klær 😊 Hvor mye koster det?

Betaler bare 900 for 3 timer og ingen forpliktelser om å kjøpe noe. Men det er på et lokalt kjøpesenter, så er nok såpass billig siden de fleste nok bruker en del penger 😅
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer stadig! Ikke en eneste uke med "dårlige" målinger🥳  Hvordan holder du oppe motivasjonen uke etter uke? 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirrikas skrev (3 timer siden):

Du imponerer stadig! Ikke en eneste uke med "dårlige" målinger🥳  Hvordan holder du oppe motivasjonen uke etter uke? 🤪

Takk ❤️

Tenker det er en slags selvoppfyllende sirkel, motivasjonen holdes opp fordi jeg får så gode resultater, og resultatene er så gode fordi jeg holder motivasjonen oppe. Jeg kjører samme kalorier alle dager i uken, fire faste måltider og drikker bare kalorifritt (vann, kaffe og cola zero). Lørdagsgodtet består av 10 (noen ganger 12) biter smågodt jeg deler opp med en kniv 🤪 Alkohol kun i sosialt lag, og da baker jeg det enten inn i budsjettet eller har en «planlagt sprekk». Og så er jeg veldig nøye på å prioritere å få trent uansett vær.  Jeg har for første gang i mitt liv kommet dit at trening gir overskudd, og jeg er livredd for å miste følelsen. Derfor jogget jeg til jogg i dag selv i sludd, det stod på planen og hvis jeg hadde droppet det, ville det ikke blitt noe av. 

Men jeg tror jeg egentlig går for fort ned i vekt i fht det som er anbefalt… Venter på at det skal stoppe opp, men inn til videre fortsetter jeg som før. 

I dag skjedde det forresten: min mann har blitt inspirert! Han er hatt sin første fredagsveiing og logger kalorier for første gang i dag 🥳 Har villet ha ham med, men han måtte komme dit selv. Nå håper jeg vi kan bli sunne og friske og gamle sammen ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (48 minutter siden):

Takk ❤️

Tenker det er en slags selvoppfyllende sirkel, motivasjonen holdes opp fordi jeg får så gode resultater, og resultatene er så gode fordi jeg holder motivasjonen oppe. Jeg kjører samme kalorier alle dager i uken, fire faste måltider og drikker bare kalorifritt (vann, kaffe og cola zero). Lørdagsgodtet består av 10 (noen ganger 12) biter smågodt jeg deler opp med en kniv 🤪 Alkohol kun i sosialt lag, og da baker jeg det enten inn i budsjettet eller har en «planlagt sprekk». Og så er jeg veldig nøye på å prioritere å få trent uansett vær.  Jeg har for første gang i mitt liv kommet dit at trening gir overskudd, og jeg er livredd for å miste følelsen. Derfor jogget jeg til jogg i dag selv i sludd, det stod på planen og hvis jeg hadde droppet det, ville det ikke blitt noe av. 

Men jeg tror jeg egentlig går for fort ned i vekt i fht det som er anbefalt… Venter på at det skal stoppe opp, men inn til videre fortsetter jeg som før. 

I dag skjedde det forresten: min mann har blitt inspirert! Han er hatt sin første fredagsveiing og logger kalorier for første gang i dag 🥳 Har villet ha ham med, men han måtte komme dit selv. Nå håper jeg vi kan bli sunne og friske og gamle sammen ❤️

Så flink du er! Så strikt klarer ikke jeg å være, og det er nok derfor resultatene ikke er like gode 😝 Så godt å kunne være to om det! Motivere hverandre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese alt som har skjedd i livet ditt de siste ukene - utrolig godt jobba!💪

Jeg kjenner meg så mye igjen i historien din, og synes du er knalltøff som klarer å holde et så strengt regime. Når jeg bikket under 8-tallet så ble jeg mye slappere, fikk liksom litt mer ro siden jeg var på ukjent grunn. Da ble det også mer sjokolade og kos i helgene...der måtte jeg ta meg sammen denne helgen å begrense meg litt. 

Spennende med de klærne - jeg har enda ikke tøffet meg opp til å kjøpe nye klær, jeg tærer på de klærne jeg allerede hadde som var altfor små. Men jeg simpelthen elsker Byoung, spesielt jeansene. Gleder meg til å handle der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nieve skrev (7 timer siden):

Jeg kjenner meg så mye igjen i historien din, og synes du er knalltøff som klarer å holde et så strengt regime. Når jeg bikket under 8-tallet så ble jeg mye slappere, fikk liksom litt mer ro siden jeg var på ukjent grunn. Da ble det også mer sjokolade og kos i helgene...der måtte jeg ta meg sammen denne helgen å begrense meg litt. 

Jeg har kjent på akkurat det samme! Nå er jeg nede på 77-tallet og det føltes som om skuldrene har sunket litt. Merker det frister litt mer å slurve med føringen, «unne meg noe» eller bare gå «litt» over, men holder meg selv i nakken. Sånn sett var det perfekt timing at mannen slang seg med, så holder jeg fokus for ham også 😅💪

Ikke helt optimal helg på måltidsfronten (ble mer fokus på antall kalorier enn innhold), men jeg avsluttet med 10 km løpetur i regnvær nå i kveld 🏃‍♀️🌧 Føler meg sterk og fin og kommer til å sove som en stein ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært forholdsvis lang med hektiske dager på jobb - hente/middag/leke/legge - jobbe til leggetid mandag og tirsdag. I dag kunne jeg avslutte arbeidsdagen kl 21 og kom meg overmodig ut på en etterlengtet joggetur. Tenkte det skulle bli en overskuddsgteie, men den gang ei. 

Tung og sliten i kroppen, mensen, oppblåst og fortstoppet. Det har blytungt! Men det ble 7 km og det er er godt å kjenne på kroppen at jeg har tatt meg ut. Premien var at 76-tallet gjorde sin første opptreden på vekten 🥳Lettere dehydrert av joggeturen, men erfaringsmessig ser jeg det snart på en fredag.

Hadde flere frister oppå hverandre på jobb, men nå er jeg over den kneiken. Så gode forutsetninger for en god natts søvn og lavere skuldre i morgen. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Bokdamen said:

Denne uken har vært forholdsvis lang med hektiske dager på jobb - hente/middag/leke/legge - jobbe til leggetid mandag og tirsdag. I dag kunne jeg avslutte arbeidsdagen kl 21 og kom meg overmodig ut på en etterlengtet joggetur. Tenkte det skulle bli en overskuddsgteie, men den gang ei. 

Tung og sliten i kroppen, mensen, oppblåst og fortstoppet. Det har blytungt! Men det ble 7 km og det er er godt å kjenne på kroppen at jeg har tatt meg ut. Premien var at 76-tallet gjorde sin første opptreden på vekten 🥳Lettere dehydrert av joggeturen, men erfaringsmessig ser jeg det snart på en fredag.

Hadde flere frister oppå hverandre på jobb, men nå er jeg over den kneiken. Så gode forutsetninger for en god natts søvn og lavere skuldre i morgen. 

 

Jeg har aldri i mitt liv jogget 7km, så bra jobbet!💪🏼 Spesielt når du ikke følte deg på topp☺️ Og grattis med 76kg🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink @Bokdamen og jeg er også imponert over den stødige kursen du holder 👏

Det med klær syns jeg også er kjempedeilig. Det å få litt nytt som sitter mye penere enn det gamle. Kunne kjøpe akkurat det jeg vil.

Og det med lange arbeidsdager kjenner jeg VELDIG godt til 😂 Mer imponert over at du allikevel kommer deg ut på joggetur. Det har ikke jeg orket de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 kg (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 
  • 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg)
  • 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg)
  • 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 
  • 24. september - 80,9 kg (-0,8)
  • 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 
  • 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg)
  • 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg)
  • 22. oktober - 77,4 (-1,3 kg)
  • 29. oktober - 77,1 kg (-0,3)

Ned totalt: 18,2 kg

Det var lite å rope hurra for i dag, men jeg vet med meg selv at det delvis skyldes at jeg er skikkelig forstoppet denne uken (så travelt på jobb at jeg ikke har tid til å gå på do og da krøller det seg helt).  Litt surt da jeg var under 77 i går morges (var fristet til å bruke den vekten), men den seieren får vente til neste fredag. 

Men jeg klager overhodet ikke, for magemålet mitt (ved navlen) er under 100 cm! Jeg har den ugunstige kroppsformen eple der jeg er tykkest på midten, og jeg har gått ned nærmer 15 cm rundt midjen. Så selv om vekten ikke var en innertier denne uken har jeg andre ting å feire ❤️  Kjøpte meg et skjørt i august som jeg slanket meg inn i å passe, nå begynner det faktisk å sitte litt løsere enn jeg skulle ønske. Dett føles veldig, veldig bra. Målet er i første omgang å komme under 88 cm her som er grensen for når man har økt risiko for div livstillsykdommer. Det skal jeg klare 💪 

Målet for dagen er å runde av tidlig og jogge hjem (til jobb er mest nedover, så hjemover er da i motsatt kategori) og jeg merker jeg ser frem til det. Ha en strålende dag da folkens! Og god helg når den tid kommer 🥳

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jogget 10 km hjem fra jobb i dag og var nydusjet da jeg hentet ungene i bhg 💪 Ble litt mye i kombinasjon med den vanlige fredagstrøttheten, så kjenner det skal bli deilig når ungene sovner i dag 😅 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...