Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Kom meg gjennom Halloween uten de veldig store utskeielsene mtp kalorier, men det var ikke den mest velbalanserte  måltidshelgen (mummipølser til middag er ikke et helt fullverdig måltid 😅). Men vi hadde en veldig god helg og storfornøyde unger 🎃👻

Ny måned nye muligheter. Mål for november:

  • Holder meg til kalorigrensen 
  • Jogge 2-3 ganger i uken.
  • Jogge > 15K per uke
  • Yoga minimum én gang i uken
  • Komme meg under 75 kg 

Kom godt ut av startgropen med første løp i vinterkarusellen unnagjort i dag. Vind og lett regn og uvant løype og ikke 100% fornøyd med tiden. Men nå har jeg et mål for løpet om 3 uker (-1 minutt fra dagens tid), og det føles godt å ha noe helt håndfast å jobbe mot.

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, det ble noen mumiepølser og spøkelsesmuffins her også i helga. Har ikke forhåpninger om det store vekttapet denne uka, nei. 😅

Gode mål du har satt deg, jeg synes du er så flink til å holde deg til de gode vanene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (41 minutter siden):

Haha, det ble noen mumiepølser og spøkelsesmuffins her også i helga. Har ikke forhåpninger om det store vekttapet denne uka, nei. 😅

Gode mål du har satt deg, jeg synes du er så flink til å holde deg til de gode vanene! 

Godt jeg ikke er alene 🎃👻

Og takk, jeg kjenner det er godt å ha satt meg noen konkrete mål. Må ha litt å gå på når desember kommer og det er tusen muligheter for å putte noe i munnen 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så inspirert av målene dine for november! :) Og veldig gøy å se at det går så bra med løpingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (39 minutter siden):

Blir så inspirert av målene dine for november! :) Og veldig gøy å se at det går så bra med løpingen! 

Takk skal du ha! Litt trå treningsuke, jeg har fjernet en visdomsjeksel og det er ikke det store overskuddet. Heldigvis mye igjen av uken og rikelig med tid til å nå alle mål ;) 

Liker veldig godt å ta meg en løpetur på torsdager, føler at jeg da har gjort en skikkelig innsats for lav vekt på fredagen. Men i stedet sitter jeg og jobber og synes litt synd på meg selv. Hadde jeg hatt noen cookies i hus nå hadde jeg lett spist hele pakken og hatt lyst på mer.... Og så synes jeg litt mer synd på meg selv siden det ikke lenger et et alternativ 😅   Holder fokus på at den valken på siden av ryggen begynner å forsvinne og at kragebeina faktisk har dukket opp 💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 kg (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 
  • 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg)
  • 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg)
  • 17. september - 81,7 kg (-0,8 kg) vektmål 3 
  • 24. september - 80,9 kg (-0,8)
  • 1. oktober - 79.8 (-1,1 kg) vektmål 4 
  • 8. oktober - 79,2 (-0,6 kg)
  • 15. oktober - 78,7 (-0,5 kg)
  • 22. oktober - 77,4 (-1,3 kg)
  • 29. oktober - 77,1 kg (-0,3)
  • 5. november - 76,1 kg (-1 kg)

Ned totalt: 19,2 kg

Da snakker vi igjen 🥳 

Da jeg ble med i den første vekttråden så jeg på de som hadde gått ned masse og ble så inspirert. Samtidig tenkte jeg at det var så langt opp og frem og at jeg aldri kom til å komme dit. I dag føler jeg faktisk at jeg har kommet dit! Nærmer meg 20 ned på både kg og cm ved navlen, og det er bare så stort!

Har troen på 75 kg i november nå 💪

Endret av Bokdamen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra jobba @Bokdamen 👏

Kjenner igjen den følelsen av å tidligere se alle de som hadde gått ned MYE, og tenke at "dit er det langt". Jeg nærmer meg 30 kilo ned, men hadde jo en del mer enn deg å ta av, og har holdt på lenger.

Vi er superflinke, og jobben vi gjør vises godt på vekta 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba, @Bokdamen!

Jeg synes også det er rart å tenke på hvor mange kilo jeg har gått ned. Føles nesten som juks å si at jeg har gått ned 23 kg. For jeg føler liksom ikke at jeg har vært så flink og streng som alle andre, eller at jeg gjør noe feil, på en måte. Men vekta lyver jo ikke! Vi må være skikkelig stolte av den jobben vi har gjort, og gjør!

Riktig god helg til deg, neste uke ser du 75-tallet, garantert! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba 👏🏼👏🏼

Det er rart å si total vektnedgang ja. 20kg er jo fantastisk. Fantastisk mye, faktisk!! Du gjør en god jobb 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig fornøyd med meg selv som innledet helgen med en joggetur etter legging (på tross av sovning til barne-TV óg regn!). Helgen har så tett program at det måtte bli i kveld ellers er jeg usikker på om jeg får tid. Sliten i beina og fornøyd med kroppen og endelig helg ❤️ I morgen skal vi på middag med noen hyggelige mennesker, og jeg gleder meg til godt mat, drikke og selskap! Og ikke minst barnevakt 😍

Endret av Bokdamen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en helt strålende helg på det sosiale planet. Brunsj med vennefamilie, barnevakt og ut og spise med venner, konsert med ungene og kafétur. Med unntak av litt mye vin og en treretters som ikke akkurat passet i budsjettet følte jeg likevel jeg lå greit an. Men søndag var det noe galt ned kjøleskapet og jeg merket det ikke før maten stod på bordet, alle var sultne og ungene klaget på smaken 😬 Så da ble det nærmeste/raskeste takeaway som ikke helt var innenfor matplantene for dagen 😅 Kombinert med forkjølelse og kveldsjobbing som gir mindre aktivitet enn ønsket, er jeg ikke tilbake på fredagens vekt enda. Så forventningene til veiing denne uken er lave…  

Menmen, har heldigvis lært at det skal en del til for å spise på seg vekt igjen, så jeg skal leve fint med det uansett resultat. 

Merker jeg har begynt å telle ned til desember, elsker lysene og stemningen og juleverksted og alt som hører til 🎄Målet er å gå inn i og ut av desember med samme vekt. Men da kan jeg ikke bruke kalorier på kjipe kjøpekaker, så jeg har allerede begynt å planlegge bakingen. Har mer energi en de siste årene, så kaster meg nok ut litt nytt; hva er dere favorittoppskrift til jul?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bra med litt uventet mat i ny og ne! 😊

Jeg synes Sarah Bernhard og kransekakestenger er god julebakst. 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin målsetting for desember da 👍🏼 
Jeg er veldig svak for kolakaker og vaniljetopper/sandnøtter etter en gammel oppskrift jeg har. Åh, som jeg gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri laget Sara Bernard @Luka_S men har notert med det som noe jeg vil prøve. Og kolakakor er noe av det jeg grugleder meg til @Dundre jeg elsker dem og klarer ikke stoppe 😅 Men målet i år er å ha skikkelig gode ting og spise moderate mengder av det, i stedet for å innhalere en hel pakke smultringer fra Rema uten å kjenne smaken. 

Tok meg en joggetur, kjørte intervaller og kom gjennomsvett hjem. Føltes bra og godt i gang med ukens løpemål 💪

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og datteren min lager pepperkaker og serinakaker før jul. Det er fast tradisjon :) Jeg liker heldigvis ikke kaker, så for meg er ikke dette noe problem ;) 

Syns du er flink som klarer å opprettholde den gode treningsmengden @Bokdamen 👍 Selv sliter jeg litt med å komme skikkelig i gang igjen etter den lange perioden med veldig mye jobbing. Det er kaldt ute, regner og jeg har 1000 grunner for å la være 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som mål å løpe 2-3 ganger i uken og minst 15 km, men det er særs travelt på jobb for tiden og favorittsangene for løping (torsdag og søndag) har fått konkurranse i form av at jeg burde jobbe for å ikke henge etter. Tidligere i dag tenkte jeg at jeg burde jobbe begge dagene, men bestemte meg for å jogge i dag og utsette jobbingen til søndag (er sikkert veldig fornøyd med avgjørelsen på søndag, men er også best under press).

Så da måtte jeg løpe rundt 9km i dag for å nå ukemålet, og jeg klinket til med 11 som er mitt lengste løp hittil. Så da kom jeg til 17 totalt på to turer. Helt av i kroppen nå, men også veldig fornøyd med meg selv 💪 Og ikke nok med det, jeg fikk ny personlig rekord på 10km på 1.06 som er rundt 4 min raskere en sist 🥳 Får jeg inn en liten yoga-økt i løpet av helgen har jeg tilfredsstilt treningsmålene for uken, og kan klappe meg selv på skulderen i en særs hektisk jobbperiode. 

Svingte innom en butikk i dag og prøvde en kjole jeg hadde sett. Har et merke jeg har hatt så lyst å passe, men i mange år har vært akkurat for stor for XL, og nå satt en L helt strålende og det var ikke er eneste draperi å se over magen 😅 Det var bare utrolig gøy å se meg selv i profil!

I morgen skal jeg på seminar med jobben og gleder meg til en anderledesdag. Tror jeg skal spandere på meg å pynte meg litt 🤩

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å endelig passe kjolen perfekt (og til og med i en str mindre) 👍 Jeg er sikker på at du ser helt smashing ut 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...