Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Du er utrolig flink som klarer å holde fokuset alle 7 dagene i uka 👍 Hadde jeg ikke hatt den litt utskeiende lørdagen tror jeg ikke at jeg hadde klart å holde ut så lenge 🙄

Det viktigste er å finne sin måte å gjøre det på.

Lydbok på øret er fantastisk. Da flyr tiden og du glemmer at du egentlig er litt sliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare jeg som føler mandag er litt en ventedag? Helgen er over med alle sine gleder og det er lenge til fredag og veiing. Sitter liksom bare og venter på å gå ned i vekt 😂😂😂 I dag er en sånn dag der jeg ville spist minst 3 skiver med majones og salami til kvelds. Kan flotte meg med 300 kalorier til kvelds, men blir ikke mye majones for de pengene 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (5 minutter siden):

Er det bare jeg som føler mandag er litt en ventedag? Helgen er over med alle sine gleder og det er lenge til fredag og veiing. Sitter liksom bare og venter på å gå ned i vekt 😂😂😂 I dag er en sånn dag der jeg ville spist minst 3 skiver med majones og salami til kvelds. Kan flotte meg med 300 kalorier til kvelds, men blir ikke mye majones for de pengene 😬

Ja, har egentlig lyst til å gå på vekta i dag, men skjønner at det ville vært skikkelig demotiverende etter helgens utskeielser. Så sitter egentlig bare og tvinner (metaforiske) tomler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (9 minutter siden):

Er det bare jeg som føler mandag er litt en ventedag? Helgen er over med alle sine gleder og det er lenge til fredag og veiing. Sitter liksom bare og venter på å gå ned i vekt 😂😂😂 I dag er en sånn dag der jeg ville spist minst 3 skiver med majones og salami til kvelds. Kan flotte meg med 300 kalorier til kvelds, men blir ikke mye majones for de pengene 😬

Du satte akkurat ord på mine tanker. 😂 Jeg har trent, gått mine 10 000 daglige skritt og spist det jeg skal, men har fortsatt vann i kroppen etter helga og er på vei inn i den delen av syklus der jeg blir litt oppblåst og forstoppet så føler at jeg allerede vet at tallet på kommende veiedag ikke kommer til å bli supert.

Jeg vet jo at progresjonen fortsetter selv om vekta går opp og ned, men det er bare så kjedelig å måtte vente på de resultatene. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiktet mitt har forandret seg de siste to mnd, og jeg har fått mer markerte trekk. En bivirkning av dette er at brillene mine begynner å sitte veldig løst. At det kunne skje hadde ikke slått meg en gang, jeg har tenkt at hodet alltid vil ha samme størrelsen pga hodeskallen, men det var tydeligvis noe å gå på 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager jeg måtte le litt når jeg leste dette 😂

Ansiktet mitt har også blitt mindre og mer markert, men ikke lagt merke til om hodeskallen har blitt mindre. Solbrillene passer fortsatt 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en litt trå treningsuke. Kveldene har gått med til jobbing, fiksing i fbm. bursdag i hus og nå svigerfamilie på besøk. Veide meg i morges, og vekten stod på det samme som sist fredag, så jeg har veldig lave forventninger til i morgen (selv om jeg har hatt en veldig god spiseuke og vært godt innenfor budsjett hver dag). Har vært tegn til at mensen dukker opp i dag, så kan jo håpe at det spiller litt inn.

Men jeg jogget til jobb i dag og det var en seier i seg selv 🏃‍♀️ 3 minutter raskere enn i går, og den siste kilometeren hadde jeg den raskeste km-tiden jeg har registrert hittil (det var litt nedover, men jeg konkurrerte med en annen jogger på motsatt fortau uten at han visste det). Utfordringen med å jogge til jobb er at jeg er så fornøyd med meg selv at det er vanskelig å komme i gang med noe skikkelig 😂 

Og så så jeg plutselig i speilet at toppen jeg hadde tatt med meg har blitt litt posete og lite flatterende. Tror kanskje jeg snart må kassere den som for stor 🤩

Endret av Bokdamen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 06. juli - 95,3 kg 
  • 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg)
  • 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 
  • 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 
  • 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 
  • 13. august  - 86,9 kg (- 1,5 kg)
  • 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg)
  • 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 
  • 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg)

Total vektnedgang: - 11,7 kg

Veldig fornøyd med dagens vekt og jeg håper å blir «overvektig» i løpet av de neste 14 dagene (bare 1,3 kg igjen 🥳). 

Høydepunkt fra uken: 1) gårsdagens joggetur 2) jeg har funnet frem en mindre buksestørrelse fra skapet 3) jeg kan komfortabelt lukke skinnjakken 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba @Bokdamen 👏

Jeg hadde et raid i skapet i går og kastet mange av mine gamle jakker. De var rett og slett alt for store 🤪 Da var det snakk om vinterjakker siden jeg ikke har prøvd disse på mange måneder. I tillegg var det flere jakker jeg egentlig ikke hadde brukt på lenge fordi de var for trang. De var det nå god plass i 😊

God helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du er på god vei med jogging så lurte på om du har noen tips til en veldig nybegynner?😅 Egentlig lyst å melde meg på et lite løp med mål å klare å jogge hele veien😬😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så imponerende og inspirerende med dine tall! Jeg har bare klart halvannen kilo på samme tid som du har klart nesten 12! Herregud, må virkelig skjerpe meg 😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk damer! Merker jeg heldigvis har et ganske «kjedelig» småbarnsliv med få anledninger for utskeielser (restaurant, vennekvelder og turer på byn) som passer godt med prosjektet mitt. Og så har Bergen spilt på lag med en august nesten uten regn 👏

Og @Kepaløkvi har alle ulike forutsetninger og prosjekter, men om jeg kan inspirere tar jeg det som et kompliment 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Så gøy å lese om prosjektet ditt, og gleden og hvor fornøyd du lar deg bli når du mestrer det du setter deg som mål. Den mestringsfølelsen er så viktig! Synes også deg er så gøy med fokuset ditt på trening og at kroppen funker 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Rainstorm, jeg har jobbet litt med å la meg selv begeistre av egen innsats. Det er vanskelig å skryte av seg selv, men lettere her i anonym form enn i der virkelige liv, og merker det er godt å kunne si høyt «jeg er stolt av meg selv» et sted uten å synes det blir kleint. Det med treningen føles som den største seieren, og jeg har begynt å snakke høyt om joggingen min for å motivere meg selv til å holde momentet. Nå som jeg vet jeg kommer til å klare det har jeg derfor sagt høyt på jobb at jeg har meldt meg på Rosa sløyfe løpet, og det forplikter litt ekstra 😅🏃‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med besøk, spesielt når det kommer i kombinasjon med barn som ikke er helt i form. Har vært tung og trøtt i kroppen og lurer på om jeg begynner å bli syk. Men hadde en joggeavtale med meg selv i dag og klarte å holde den. Sa det var nok med 2km, så kunne jeg gå hjem, men da jeg kom meg ut var jeg overraskende lett i kroppen. Bestemte meg for å løpe en runde jeg har løpt en del ganger, og slo min egen rekord med tre minutter. Helt grei avslutning på helgen 🥳 

Har vært en litt trå helg spisemessig med familiebesøk og kake, men har klart  å holde meg til kaloriene «mine». Selv om det kjekt med besøk, er det godt å lande i egen sofa og være alene hjemme.

En uke med lite på programmet utover jobb, så gode forutsetninger for å få kommet meg ut og bevegd meg. Men ser ut som den strålende værperioden er over, så må nok skru opp viljestyrken er lite hakk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok forresten nye mål i helgen. Det er akkurat 1 mnd siden sist og jeg har lagt påminnelse i kalender om 1 mnd. Er litt usikker på hva som er "riktige" mål å ta, men jeg har nå målt litt rundt og status er som følger: 

  • Midje (smaleste): -5.5 cm
  • Mage (ved navle): -4.5 cm
  • Mage (2 cm under navlen på det bredeste😞 -8.5 cm!
  • Høyre lår: -1.5 cm
  • Venstre lår: -3.5 cm 
  • Overarm: -1.5 cm på begge armene

Det er med andre ord gode grunner til at klærne sitter bedre. Regner ikke med like stor overgang neste mnd, men skal bli spennende å følge med.

Her er det hjemmekontor pga. forkjølelse fra barnehagen jeg ikke ønsker å spre på kontoret. Merker det var uvant og trått på en mandag, men sånn er livet. Dagens utfordring er at min mann har kjøpt og spist av en pakke med, men ikke spist dem opp. Jeg er veldig fristet til å kaste dem, for det er en av mine absolutte favoritter og jeg hater hvor bevisst jeg er på at de er i huset. Men: hvis jeg spiser de tre som er igjen tilsvarer det 390 kcal, og spiser jeg én, spiser jeg alle. Det tilsvarer en veldig god lunsj. Jeg skal klare å ikke spise dem 😳😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...