Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Luka_S skrev (2 minutter siden):

Vekt under 120 kg. 😄

Det fikser du i løpet av er par uker, passer godt med nye fjellsko til høstsesongen 💪 Vet du hvilke sko du vil ha? Selv bruker jeg noen Salomon tursko til det meste og er veldig fornøyd, men sålen er såpass slitt at jeg trenger noen nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bokdamen skrev (20 minutter siden):

Det fikser du i løpet av er par uker, passer godt med nye fjellsko til høstsesongen 💪 Vet du hvilke sko du vil ha? Selv bruker jeg noen Salomon tursko til det meste og er veldig fornøyd, men sålen er såpass slitt at jeg trenger noen nye. 

Jeg har lyst på Hoka, har to par Hoka joggesko og synes de er utrolig gode på foten min. Har hatt Salomon fjellsko før, men fant ut at Salomon ikke er gode til mine føtter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdatert listen min med mål og hva jeg skal gi meg selv i belønning. Kom på en ting jeg faktisk har ønsket meg, men som kan være en ting til den «nye» meg.

Vektmål 1: ned 5 kg (90,3)   30/7-21, kjøpte meg en fitbit 

Vektmål 2: ned 10 kg (85,3) – ta et eller to ekstra hull i øreflippen og kjøpe noen fine øredobber. Har har hatt lyst på dwr i mange år uten å ta meg råd til det, men nå bare gjør jeg det. 

Vektmål 3 BMI overvektig (82,3) – nytt treningstøy

Vektmål 4: 70-tallet (ned 15,4 kg) – hotellovernatting med mannen ❤️

Treningsmål 1: løpe 4 km 8/8-21, kjøper meg nye joggesko 

Treningsmål 2: løpe 6 km – massasje på spa. Målsetning innen utgang september. 

Treningsmål 3: løpe 10 km -restaurantdate med mannen. Mål i 2021.

Har snudd om på premien på treningsmål 2 og 3 av den forfengelige grunnen at jeg gjerne vil nå vektmål 2 først og kjøpe meg en ny kjole før daten og se flott ut både for mannen og meg 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi @Bokdamen 😊

Du har vært kjempeflink og utrolig flotte treningsmål. Selv jogger jeg ikke så mye, men går i skogen her jeg bor. Det er en tur jeg går ofte som har veldig bratte stigninger og virkelig får opp pulsen. Jeg logger den på klokka hele tiden og ser fremgang etterhvert som jeg klarer å gå turen raskere. Nå går det litt tregere å få raskere tid, men det er jo helt naturlig når jeg også er i mye bedre form 😊 Og turen jeg gikk til Gaustatoppen og tilbake i ferien (under 2 timer opp) hadde jeg ALDRI klart i fjor. 

Det er kjempeviktig med gode sko og riktig tøy når du skal trene. Det føles liksom bedre når utstyret også er tilpasset det du skal gjøre. Har selv investert i gode tursko/fjellsko fra Salomon og skikkelige turbukser (både med lange ben og shortsutgaven). 

Jeg heier på deg og så får vi følge hverandre gjennom høsten 👍🏃‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Wit og godt jobbet du også 💪Merker for egen del at det var riktignok få noen mål som ikke handlet om vekt, og den følelsen når jeg slo meg selv ned i støvlene i går er veldig mye bedre enn at jeg har gått ned 5 kg. Har en bratt tur jeg også, men har ikke sett på tiden enda, men den er på listen over aktuelle treningsmål. 

I dag er det Mandag med stor M. Grinete unger, tregt hode, nyankommet mensen og støl etter i går. Men da er det bare en retning dagen/uken kan gå 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bokdamen takk er fornøyd med egen innsats så langt 👌

Jeg har bare vektmål, men som jeg skrev så konkurrerer jeg litt med meg selv. Og det å få til turer jeg ikke hadde klart tidligere inspirerer veldig. Jeg er ingen jogger, så syns det er vanskelig å få til treningsmål. MEN, jeg har som mål at jeg minimum skal ha en fysisk aktivitet 3 ganger pr uke. Helst 5 ganger, men det er ikke alltid like enkelt å få til. Fitbit'en min gir meg gode tilbakemeldinger der. Har allikevel godt over 100 ganger med fysisk aktivitet så langt i år, og det er jeg godt fornøyd med.

Sånne mandager med stor M kan være pyton, men heldigvis kan det da bare gå oppover 🤪

Ha en fin fin treningsuke 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, synes også det var vanskelig å finne mål som ikke handlet om jogging @Wit, så derfor ble det det i første omgang. Men har også begynt med litt yoga (har gjort det litt i peridoer før) og der har jeg et langsiktig mål om å få hælene i gulvet i stillingen "hunden som ser ned". Og så har jeg et mål om å kunne ta vanlige pushups (akkurat nå tar jeg dem mot kjøkkenbenken). Så når jeg har sjekket nr 2 av listen og kommet litt utover høsten, har jeg en plan om å få noen slike ting på listen som nye treningsmål. Og så er drømmen at det å nå målet er motivasjon nok i seg selv og jeg ikke trenger en premie til meg selv. Vi får se hvordan høsten utvikler seg. Ha en strålende treningsuke du også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt fornøyd med starten på uken. Sovnet under legging i går og var helt kjørt så jeg vurderte å bare legge meg. Tok med i stedet 45 minutter med yoga og følte meg som et nytt menneske. Slappet litt på sofaen med mannen og la meg tidlig. Sov som en stein som første gang siden jeg begynte på jobb igjen sist uke (sover alltid mye dårligere i ukedagene). Tirsdager er det en livetrening styrkeøkt gjennom Grete Roede jeg prøver å få med meg. Er noe utrolig deilig med å ha trent og dusjet til rett etter 21 og fortsatt masse god kveld igjen selv om den i dag brukes til en liten jobbøkt. Snek meg via vekten etter dusjen selv om man ikke skal veie seg på kvelden, og det ser lovende ut mtp fredag 🤓 

Merker jeg må benytte momentet av lyst og fint vær så lenge det varer, det gir jo ekstremt mye energi 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Må lære med å starte fitbiten min så den registrerer hele turen min… Den registrerer en del automatisk; men jeg vil jo gjerne logge alt! For hvordan skal jeg vite om tiden blir bedre hvis jeg ikke har sammenligningsgrunnlag 🤪

Fra spøk til alvor; tok meg skikkelig ut på en kveldstur i solskinn og det toppet en veldig god dag. Og siden jeg tok litt i, er jeg hjemme i tide til å få en time i armkroken på mannen før legging i skapelig tid. God dag 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (9 timer siden):

Åååh! Må lære med å starte fitbiten min så den registrerer hele turen min… Den registrerer en del automatisk; men jeg vil jo gjerne logge alt! For hvordan skal jeg vite om tiden blir bedre hvis jeg ikke har sammenligningsgrunnlag 🤪

Fra spøk til alvor; tok meg skikkelig ut på en kveldstur i solskinn og det toppet en veldig god dag. Og siden jeg tok litt i, er jeg hjemme i tide til å få en time i armkroken på mannen før legging i skapelig tid. God dag 🥰

Jeg er veldig nøye på å starte Fitbiten min for jeg MÅ jo vite om jeg går raskere eller ikke 😂 Det har nesten blitt en besettelse 😂 Min "gjenkjenner" også når jeg bare går, men det er ikke da alltid jeg får med hele turen. I tillegg kan jeg gå tilbake for å sammenligne mine like turer. 

Bra med en skikkelig kveldstur 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg savner å ha Fitbit når jeg leser dette. 😅 Byttet til Garmin med GPS for ett år siden fordi jeg skulle gi meg selv et spark bak med å være mer aktiv (tok dog seks måneder før jeg begynte å bruke den aktivt), fordi den visstnok skulle være mer fancy, men jeg savner den funksjonen som automatisk registrerer aktivitet. Den er grei å ha når jeg skal jogge, da har jeg gode rutiner for å slå den på, siden jeg hele tiden ser gjennomsnittsfarten og følger med på den, men til styrkeøktene er klokka alt for avansert for meg da den vil at jeg skal logge antall repetisjoner underveis, mens jeg bare vil se tiden + kalorier forbrent. 😂

Jeg liker forresten at du har satt deg ulike mål og belønninger innenfor både trening og vekt. Tror jeg vil gjøre noe lignende selv. :) Fint å ha flere måter å måle progresjon på. Jeg holder på med siste (seige) 5-6 kilo, så det å måle fremgang i vekt alene blir litt ensidig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes rimelig komplisert ut @KaBom 😅 Er fortsatt der at fitbiten er ny og gøy, men liker hvor enkel den er. Det med treningsmålene merker jeg er veldig riktig meg. Et av hovedmålene mine er å ha energi til å være aktiv i lek med barna, og da må jeg vær i form. Og det er godt å trene med for øyet enn at jeg vil ned i vekt. Foreløpig går vekten greit nedover, men ser for meg at det kan være godt å ha andre mål når det stagnerer utover høsten. Så får man fremgang på andre fronter.

I morgen skal jeg kjøpe nye joggesko og jeg gleder meg faktisk til å prøve dem i helgen 🤩 (hadde noen fortalt meg det i juni hadde jeg tenkt det var noe galt med dem).

Og så har jeg som mål å innlede helgen med en yogaøkt. Det gjorde jeg sist fredag og merket det var ekstra deilig å lande i sofaen etterpå 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiefredag og det ble en god fredag den 13. 

Juli 2021
6. juli (0) - 95,3 kg
09. juli (1)  - 91,9kg (- 3,4 kg)
16. juli (2) - ferie uten vekt
22. juli (3) - 90,6 (- 1,3 kg)
30. juli (4) - 89,5 (- 1,1 kg) Vektmål 1 

August 2021
06. august (5) - 88,4 kg (- 1,1 kg)
13. august (6): - 86,9 (- 1,5 kg)

Nedgang denne uken: -1,5 kg

Total vektnedgang: - 8,4 kg

Jeg har hatt en veldig god treningsuke siden sist fredag og har vært både støl og tung i kroppen på formiddagen mer enn én gang. Har kanskje vært litt streng med kaloriene mtp hvor mange treningsøkter jeg har hatt, men det har føltes fint og jeg har spist ekstra til kveldsmat de dagene jeg har trent. Ekstra gøy var det at selv om jeg veier meg hver dag, er dagens vekt det letteste jeg har sett til nå. De nye joggeskoene ble kjøpt nå i lunsjen, og jeg vurderer å droppe fredagsyogaen jeg hadde planlagt til fordel for en joggetur etter legging i dag 💪💪💪

Endret av Bokdamen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så sykt fornøyd med de nye skoene mine. Kriblet etter å teste de, så skuffelsen var stor da himmelen åpnet seg rett etter legging. Men det roet seg litt, så jeg tok en joggetur i regnet 😱
Løp samme runden som søndag og kilometertiden min var 52 sekunder bedre enn søndag! Da hadde jeg 7.20 i snitt, nå lå jeg på 6.28 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️ 

Avsluttet i opplett og antydning til sol. For en start på helgen!! Nå skal jeg spille Mario cart med min mann med god samvittighet 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om joggesko @Luka_Smen det er disse. Ble filmet i butikken mens jeg løp på en tredemølle (det var litt kleint), og så fikk jeg anbefalt litt forskjellige sko basert på hvordan jeg løp. Gikk for de som satt best på foten. 

Gikk for det gode gamle «du trenger bare være ute i 5 minutter, løp hjem om du ikke orker mer» trikset i sted. Har tenkt det var tull, men det hjelper jo. 

Tenkte jeg ikke kom til å bruke dagboken noe særlig, men merker det er godt å ha er sted å dele litt tanker og å skryte av meg selv. Har fått meg noen allierte på treningsfronten som vet jeg har meldt meg på løp og som heier meg frem på joggingen. Det sitter litt lenger inne å få heiagjeng på slankingen (utenom min mann), og merker det hjelper å henge her. Til uken begynner Grete Roede. Angrer litt, for trives med min egen greie akkurat nå. Samtidig hadde det vært greit med flere tips og inspirasjon i matveien. 

015363B1-A6F1-492B-8BAF-CE779BEA4EC0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så gode ut!

Ja, jeg synes heiagjengen her inne er helt topp! Og jeg tror nok jeg hadde gitt opp for lenge siden hvis jeg ikke måtte "stå til ansvar" her inne hver uke. Jeg vet jo at det er helt frivillig, men jeg vil jo liksom ikke skuffe gjengen heller, haha. 🤭

Jeg har gått på Grete Roede tidligere, men jeg syntes det ble for mye pjatt. Og jeg ble helt tullete i hodet av å regne kalorier hele dagen, den gangen (i steinalderen) var det jo bok, kalkulator, kaloritabell og blyant som gjaldt. Takk og pris for apper og andre duppeditter som vi har i dag, det gjør jo alt mye enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...