Gå til innhold

Er det greit å bade naken på offentlige steder?


Gab

Er det greit å bade naken på offentlige steder?  

285 stemmer

  1. 1. Er det greit å bade naken på offentlige steder?

    • Ja, det er greit
      97
    • Nei, det er ikke greit
      149
    • Bryr meg ikke
      39


Anbefalte innlegg

Det meste er vel avhengig av hva vi er vant med. Vi reagerer vel i dag på samme måte på en som er naken som man for hundre år siden ville gjort på en i bikini. Vi ble ganske så fort vant til bikinien selv om det var mangre reaksjoner til å begynne med. Man har jo også vært vant med nakenhet. I Øst-Tyskland badet 80% av befolkningen nakne og bare 10% synes det var galt. De siste 10% syntes det var greit men ville ikke selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, Hesmeta said:

Har lyst til å være liberal og ikke bry meg. Samtidig er vi i en verden med et helt sykt eksponeringsbehov og hvor mange likes du får bestemmer din verdi. Det er fint at offentlige strender er som de er, og at unge folk slipper press med å kle av seg mer. For et press er det.

Vi har heldigvis egne strender for de som ønsker å gå "Al natural" 👍

 

Presset er vel ikke så mye på å kle av seg som å være seksuelt attraktiv. Det går mer på å få likes for å være seksuelt attraktiv enn at man vil fortelle at man nakenbadet med familien på hytta.

Det pussige er at du møter flere folk som avviker fra det ideelle på en nakenstrand enn på en vanlig strand. Der møter du tykke, gamle, kvinner med ett eller ingen bryst. Disse "avvikerne" påstår at det er mer fordomsfritt på en nakenstrand enn på en vanlig strand. På en vanlig strand kan kroppspress og motepress være ganske høyt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Peonjenta said:

Hvorfor skal jeg måtte se dine kjønnsorganer?  Burde ikke det være frivillig?   Det finnes tusenvis av plasser du kan bade naken og alene i Norge.  Hvis du MÅ bade naken blant masse mennesker er du en blotter.  Blottere er creepy, kriminelle og utrolig ekle. 

Det er da rimelig frivillig om man ser på folks kjønnsorganer også på en nakenstrand. Når man ser på folk pleier man da å se i øyenhøyde uansett om de har klær eller ikke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (18 timer siden):

Hvorfor skal jeg måtte se dine kjønnsorganer?  Burde ikke det være frivillig?   Det finnes tusenvis av plasser du kan bade naken og alene i Norge.  Hvis du MÅ bade naken blant masse mennesker er du en blotter.  Blottere er creepy, kriminelle og utrolig ekle. 

Hvis man bevisst velger å la blikket være på fremmede sine kjønnsorganer utover det  ene sekundet man oppdager at noen bader  uten klær og ikke er i stand til å snu deg vekk i det minuttet det tar å komme seg uti og fra vannet og tørke seg, synes jeg kanskje ikke det er de som bader som er mest som er creepy. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bag said:

Presset er vel ikke så mye på å kle av seg som å være seksuelt attraktiv. Det går mer på å få likes for å være seksuelt attraktiv enn at man vil fortelle at man nakenbadet med familien på hytta.

Det pussige er at du møter flere folk som avviker fra det ideelle på en nakenstrand enn på en vanlig strand. Der møter du tykke, gamle, kvinner med ett eller ingen bryst. Disse "avvikerne" påstår at det er mer fordomsfritt på en nakenstrand enn på en vanlig strand. På en vanlig strand kan kroppspress og motepress være ganske høyt.

Det er min erfaring også. Når jeg reiser for å bade alene foretrekker jeg naturiststrand. Ikke bare fordi det er mest komfortabelt å slippr å ligge med det våte badetøyet etter et bad, men også fordi jeg slipper uønsket oppmerksomhet. Har opplevd en del uønsket oppmerksomhet på vanlig strand, spesielt når jeg drar alene. Har aldri opplevd det på naturiststrand. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount

Så lenge flertallet foretrekker å ha litt klær på når de er på stranden bør det være regelen. Til nød er det ok dersom noen ønsker å sole alt, og ligger diskret i kanten av stranden. Det finnes nok av plasser å sole seg naken dersom en ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenhet er faktisk fullt lovlig i all offentlighet i Norge. Støtende adferd er ulovlig. Så blir det da et skjønnsmessig spørsmål om hva som er støtende. Nakenhet på en badestrand er i alle sammenhenger innafor. Uansett hva de som tydeligvis er født med klær på måtte mene.

20 hours ago, Peonjenta said:

Det er blotting uansett hvilken grunn til at du MÅ påtvinge kjønnsorganene på andre. 

Det er nok ikke det, samme hvor mye du tror eller ønsker at det er slik. Hvorfor mener du at nakenhet er det samme som å tvinge andre til å se på dem? Klarer du ikke la være? Og hva er det med kjønnsorganer som gjør dem så mye verre å se på enn en fot, eller hvilken som helst annen kroppsdel?

19 hours ago, Gab said:

Som tidligere nevnt synes jeg det mest interessante er at folk på KG er så konservative. NRK har over 8200 stemmer hvorav 57 % synes det er greit. Her på KG er det store flertallet negative. Jeg som trodde KG besto av liberale mennesker med et fordomsfritt syn på tilværelsen og hverandre mens KG-brukerne viser seg altså være blant de mest fordomsfulle og konservative. Meget overraskende!

Hva i all verden har gitt deg den villfarelsen? :klo:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/7/2021 at 3:54 PM, Gab said:

Interessant! NRK har akkurat de samme spørsmålene og svaralternativene. Der svarer 57% ja, 18% nei og 25% bryr seg ikke. Jeg synes det var veldig liberalt og ville teste ut her på KG. Her er det bare 24 % ja men 53% nei.

Hvorfor er folk på KG så veldig mye mer konservative enn folk på NRK? Er det fordi det er flere damer her og damer er mer konservative?

 

Nei, det er fordi NRKs spørreundersøkelser er juks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (20 timer siden):

Det er jo greit nok, det er sikkert ikke folk på stranden på den tiden.  Godt med en morgendukkert.

jeg ville ikke kalt deg for nudist. På norsk har naturist og nudist to forskjellige betydninger. Nudister går gjerne naken også i andre settinger enn når man bader. (de ønsker oppmerksomhet) Naturister foretrekker først og fremst å være naken ute i naturen, eller i forbindelse med bading. Det er svært mange som ikke vet om denne forskjellen.

Går naken alle steder det er sosialt akseptert, og reiser gjerne til nudist steder når jeg har ferie. 
Gjør det ikke for oppmerksomhet men pga det er behagelig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag skrev (10 timer siden):

Det er da rimelig frivillig om man ser på folks kjønnsorganer også på en nakenstrand. Når man ser på folk pleier man da å se i øyenhøyde uansett om de har klær eller ikke.

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (1 time siden):

Nei, det er fordi NRKs spørreundersøkelser er juks.

Forklar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Uredd said:

Nakenhet er faktisk fullt lovlig i all offentlighet i Norge. Støtende adferd er ulovlig. Så blir det da et skjønnsmessig spørsmål om hva som er støtende. Nakenhet på en badestrand er i alle sammenhenger innafor. Uansett hva de som tydeligvis er født med klær på måtte mene.

Det er nok ikke det, samme hvor mye du tror eller ønsker at det er slik. Hvorfor mener du at nakenhet er det samme som å tvinge andre til å se på dem? Klarer du ikke la være? Og hva er det med kjønnsorganer som gjør dem så mye verre å se på enn en fot, eller hvilken som helst annen kroppsdel?

Hva i all verden har gitt deg den villfarelsen? :klo:

Man kan jo da utvide hva som er støtende i det uendelige. For noen kulturer er bikini støtende, eller å se en kvinne som ikke har dekket til håret sitt (på hodet). Hvor skal man stoppe? 

Det er helt klart at det å være naken ikke er ulovlig i Norge, men om jeg skulle solet meg naken på textil-strand så ville jeg tatt hensyn og funnet en litt usjenert plass.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Paramount said:

Så lenge flertallet foretrekker å ha litt klær på når de er på stranden bør det være regelen. Til nød er det ok dersom noen ønsker å sole alt, og ligger diskret i kanten av stranden. Det finnes nok av plasser å sole seg naken dersom en ønsker det.

Hvorfor må det flertallet ønsker være reglen? Hvorfor skal ikke folk få velge selv? Skal man også tvinge jentene som vil bruke burkini til å bruke bikini?

I Øst-Tyskland hvor 80% badet nakne, skulle man tvunget de siste 20% til å bade nakne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Peonjenta said:

:skratte:

Så du sliter med å klare å styre øynene dine og tror derfor at ingen andre klarer det heller? Det er en treningssak. Naturister f.eks. har god trening og ikke noe problem med det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brutex skrev (8 timer siden):

Så du sliter med å klare å styre øynene dine og tror derfor at ingen andre klarer det heller? Det er en treningssak. Naturister f.eks. har god trening og ikke noe problem med det.

Du sliter, hvis du ikke klarer å gå på en offentlig plass uten å vise pikken din. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Du sliter, hvis du ikke klarer å gå på en offentlig plass uten å vise pikken din. 

Hvorfor svarer du ikke skikkelig?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke skikkelig?

Hva er det meningen jeg skal svare på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Hva er det meningen jeg skal svare på?

Spørsmålet, antar jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...