Gå til innhold

Er det greit å bade naken på offentlige steder?


Gab

Er det greit å bade naken på offentlige steder?  

285 stemmer

  1. 1. Er det greit å bade naken på offentlige steder?

    • Ja, det er greit
      97
    • Nei, det er ikke greit
      149
    • Bryr meg ikke
      39


Anbefalte innlegg

On 7/7/2021 at 8:16 PM, Peonjenta said:

Hvordan i all verden skal man se en vagina? Er vel vulva du mener 

I dagligtale brukes ordet «vagina» ofte upresist for å referere til de ytre kvinnelige kjønnsorganene, men på fagspråket kalles dette for «vulva».

Teit å være pedantisk når man ikke har et ordentlig poeng. Både på engelsk og norsk referer "vagina" til både røret og alt på utsiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Khadira skrev (På 7.7.2021 den 12.00):

Hvorfor må man på død og liv bade naken da?

Det er vel mer naturlig å ta av seg klærne når man skal bade og bli våt, enn å ta på seg klær for å bli våt. Kler du på deg når du dusjer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet, antar jeg.

Om jeg sliter med å styre øynene?  Ingen klarer å "styre" øynene i særlig stor grad.  Og man skal slippe det.  Ikke så vanskelig å ta på seg en shorts. Hvis man skal kunne gå nakne på offentlige steder som stranda bør man jo kunne gjøre det i byen, på tur i skogen, på kjøpesenter og på jobb.  Det er jo bare for folk å styre øynene sine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Om jeg sliter med å styre øynene?  Ingen klarer å "styre" øynene i særlig stor grad.  Og man skal slippe det.  Ikke så vanskelig å ta på seg en shorts. Hvis man skal kunne gå nakne på offentlige steder som stranda bør man jo kunne gjøre det i byen, på tur i skogen, på kjøpesenter og på jobb.  Det er jo bare for folk å styre øynene sine. 

De aller fleste klarer å styre øymene sine nort fra å se noe de ikke liker.

Ja, det burde egentlig vært fullt akseptert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (5 minutter siden):

De aller fleste klarer å styre øymene sine nort fra å se noe de ikke liker.

Ja, det burde egentlig vært fullt akseptert.

Hundrevis av mennesker skal "styre" øynene sine men du kan ikke ta på deg 1 plagg??  Egoistisk.  Det kommer ikke til å bli akseptert, ihvertfall ikke i din levetid. 

Endret av Peonjenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det vel teknisk sett ingen lov mot å være naken i det hele tatt? Det kan, subjektivt sett, gå under uanstendig adferd, men ellers er det vel helt lov?

Personlig synes jeg man burde kunne gå naken absolutt hvor som helst, med unntak av der rumpa kommer i kontakt med f.eks. stoler, benker o.l. Det er helt naturlig å være naken, det er slik man er født og det er slik alle dyr "går". Vi må komme oss til det punktet hvor folk kan velge selv om de vil ha på klær eller ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Hundrevis av mennesker skal "styre" øynene sine men du kan ikke ta på deg 1 plagg??  Egoistisk.  Det kommer ikke til å bli akseptert, ihvertfall ikke i din levetid. 

De fleste mennesler har ikke noe problem med at andre går nakne. De få som har det kan se bort.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (25 minutter siden):

De fleste mennesler har ikke noe problem med at andre går nakne. De få som har det kan se bort.

Jada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anocopy skrev (29 minutter siden):

I Norge er det vel teknisk sett ingen lov mot å være naken i det hele tatt? Det kan, subjektivt sett, gå under uanstendig adferd, men ellers er det vel helt lov?

Personlig synes jeg man burde kunne gå naken absolutt hvor som helst, med unntak av der rumpa kommer i kontakt med f.eks. stoler, benker o.l. Det er helt naturlig å være naken, det er slik man er født og det er slik alle dyr "går". Vi må komme oss til det punktet hvor folk kan velge selv om de vil ha på klær eller ikke.

http://www.naturlig.org/nakenhet_og_lov.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Peonjenta said:

Om jeg sliter med å styre øynene?  Ingen klarer å "styre" øynene i særlig stor grad.  Og man skal slippe det.  Ikke så vanskelig å ta på seg en shorts. Hvis man skal kunne gå nakne på offentlige steder som stranda bør man jo kunne gjøre det i byen, på tur i skogen, på kjøpesenter og på jobb.  Det er jo bare for folk å styre øynene sine. 

Skiller du ikke mellom stranda og de andre stedene du nevner? Går du i bikini i byen, på kjøpesenter og på jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Maxwell skrev (På 7.7.2021 den 16.00):

Hadde ikke gjort det selv (liker ikke å skifte i garderober engang), men bryr meg ikke om at andre gjør det. Det er jo ikke noe farlig, så lenge folk ikke trykker kjønnsorganet sitt i trynet på andre. 

da kalles det i såfall oralsex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest havrekaffe

I dag er kropp noe de fleste vil rette på eller aller helst ha fjernet så ikke så overraskende at nakenhet er kriminelt. I Amerika er det helt ok å se på masseslakt av folk på tv, men en pupp eller penis er noe som virkelig hisser opp folk i negativ forstand. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 7.7.2021 den 16.05):

Så ikke se på meg da.

Btw de fleste som er nudister er ikke blottere

Er det greit at en mann blotter seg for deg på gaten, siden du sier at det bare er å ikke se?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er sikker på at ingen ser deg er det ok, men det er lov å forstå at de fleste ikke har noe behov for å se din nakne kropp og bør få slippe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 minutt siden):

Hvis du er sikker på at ingen ser deg er det ok, men det er lov å forstå at de fleste ikke har noe behov for å se din nakne kropp og bør få slippe. 

Rent rasjonelt, hva er forskjellen på å se en naken rumpe og en naken overarm?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (22 minutter siden):

Rent rasjonelt, hva er forskjellen på å se en naken rumpe og en naken overarm?

Spørsmålet er for dumt. Finn på bedre argumenter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peonjenta skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet er for dumt. Finn på bedre argumenter. 

Jeg er uenig. Jeg ser selv ingen rasjonell forskjell, så jeg undrer meg over hvilken rasjonell forskjell andre ser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN NAKNE GARTNER skrev (15 timer siden):

Det er vel mer naturlig å ta av seg klærne når man skal bade og bli våt, enn å ta på seg klær for å bli våt. Kler du på deg når du dusjer? 

 

Er dusjen offentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Er dusjen offentlig?

Det er endel fellesdusjer rundt omkring i landet, endel av disse er offentlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 time siden):

Rent rasjonelt, hva er forskjellen på å se en naken rumpe og en naken overarm?

Tissen er ikke på overarmen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...