Gå til innhold

Er det greit å bade naken på offentlige steder?


Gab

Er det greit å bade naken på offentlige steder?  

285 stemmer

  1. 1. Er det greit å bade naken på offentlige steder?

    • Ja, det er greit
      97
    • Nei, det er ikke greit
      149
    • Bryr meg ikke
      39


Anbefalte innlegg

Lawyam skrev (2 minutter siden):

Tissen er ikke på overarmen.

Hva er verre med å se et kjønnsorgan enn en overarm?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Det er endel fellesdusjer rundt omkring i landet, endel av disse er offentlige.

Det handler om å ta hensyn. Du klarer fint å bade i en liten truse, ta den heller av i vannet og på før du går utav. Du bader ikke på land uansett. Der bare viser du en tissefant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 minutt siden):

Det handler om å ta hensyn. Du klarer fint å bade i en liten truse, ta den heller av i vannet og på før du går utav. Du bader ikke på land uansett. Der bare viser du en tissefant.

Hvilket hensyn tar man ved å være påkledd, som man ikke tar ved å være avkledd? Kom igjen, få høre en rasjonell forklaring nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Er det greit at en mann blotter seg for deg på gaten, siden du sier at det bare er å ikke se?

Som sagt blotting er ikke ok, men hadde en mann gått naken på gaten hadde jeg ikke brydd meg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (29 minutter siden):

Som sagt blotting er ikke ok, men hadde en mann gått naken på gaten hadde jeg ikke brydd meg

Jeg hadde blitt redd. Ingen normale folk går naken omkring på gaten, så jeg hadde tatt en u-turn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesmeta skrev (På 7.7.2021 den 16.20):

Har lyst til å være liberal og ikke bry meg. Samtidig er vi i en verden med et helt sykt eksponeringsbehov og hvor mange likes du får bestemmer din verdi. Det er fint at offentlige strender er som de er, og at unge folk slipper press med å kle av seg mer. For et press er det.

Vi har heldigvis egne strender for de som ønsker å gå "Al natural" 👍

 

Har aldri følt et press på å kle av meg mer, heller det motsatte. Er lei av å høre på folk si at damer som viser litt "for mye kropp" er horete å for selvsikre. Synes jo at normale kropper vist frem på strender er akkurat det ungdommen/voksne trenger for å føle mindre press til å være perfekt. Det er jo stort sett veldig lite variasjon på kroppene man ser på sosiale medier.

Jeg synes selv det er veldig befriende å være naken i naturen, jeg føler meg veldig mye mer i ett med mine omgivelser og fri. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (1 time siden):

Jeg hadde blitt redd. Ingen normale folk går naken omkring på gaten, så jeg hadde tatt en u-turn. 

Man går ikke naken pga at samfunnet vil da dømme en.

Ta deg en tur til Cap d’Agde i Frankrike, om du tør

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (9 minutter siden):

Man går ikke naken pga at samfunnet vil da dømme en.

Ta deg en tur til Cap d’Agde i Frankrike, om du tør

 

Ikke bare derfor. Men uansett har jeg ingen som helst behov for Cap d'Agde-tur, handler ikke om å tørre, mer om å ikke skjønne hvorfor jeg 'bør/må' dit. Totalt uinterressant. Jeg vil uansett velge selv og jeg mener folk kan gå naken hvor mye de vil og ofte de vil, på steder hvor de ikke er til sjenanse for noen, hjemme f.eks, men hvorfor må vi tvinges se på dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (13 minutter siden):

Ikke bare derfor. Men uansett har jeg ingen som helst behov for Cap d'Agde-tur, handler ikke om å tørre, mer om å ikke skjønne hvorfor jeg 'bør/må' dit. Totalt uinterressant. Jeg vil uansett velge selv og jeg mener folk kan gå naken hvor mye de vil og ofte de vil, på steder hvor de ikke er til sjenanse for noen, hjemme f.eks, men hvorfor må vi tvinges se på dem? 

Ingen tvinger deg til å se på andre.

Er plagg som gjør meg direkte kvalm når jeg ser de, pga hva de betyr, men vil likevel ikke forby de.

Er en ganske enkel regel å ikke forby alt en ikke liker siden vi da vil få et fattig samfunn 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (8 minutter siden):

Ingen tvinger deg til å se på andre.

Er plagg som gjør meg direkte kvalm når jeg ser de, pga hva de betyr, men vil likevel ikke forby de.

Er en ganske enkel regel å ikke forby alt en ikke liker siden vi da vil få et fattig samfunn 

Du kan vel ikke forvente at vi andre skal lukke øynene eller ha bind foran de bare fordi noen har behov for å lufte tissefanten sin heller. Det er også et hygieneaspekt her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å ta på badetøy. Jeg ser at visse skriver at de foretrekker å gå naken blant folk, uten intensjon om å vise seg frem. Den kjøper jeg ikke. De som absolutt må gå nakne, og nekter å ha på badetøy, er nødt å ha et eksponeringsbehov, tenker jeg. Hvorfor ellers gå naken blant masse mennesker på offentlige steder? 🤷‍♀️

Endret av Gjenferdet
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (10 minutter siden):

Nei. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å ta på badetøy. Jeg ser at visse skriver at de foretrekker å gå naken blant folk, uten intensjon om å vise seg frem. Den kjøper jeg ikke. De som absolutt må gå nakne, og nekter å ha på badetøy, er nødt å ha et eksponeringsbehov, tenker jeg. Hvorfor ellers gå naken blant masse mennesker på offentlige steder? 🤷‍♀️

Enig. Har man et såpass stort behov for å bade naken, så kan man fint oppsøke en nudiststrand. Eventuelt kjøpe seg komfortabelt badetøy - om det er problemet... Så det handler absolutt om et eksponeringsbehov. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (7 timer siden):

Ikke bare derfor. Men uansett har jeg ingen som helst behov for Cap d'Agde-tur, handler ikke om å tørre, mer om å ikke skjønne hvorfor jeg 'bør/må' dit. Totalt uinterressant. Jeg vil uansett velge selv og jeg mener folk kan gå naken hvor mye de vil og ofte de vil, på steder hvor de ikke er til sjenanse for noen, hjemme f.eks, men hvorfor må vi tvinges se på dem? 

Vi kan styre øynene våre, så vi trenger ikke se kjønnsorgsorganer hvis vi ikke vil. 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CorvusCorax skrev (7 timer siden):

Enig. Har man et såpass stort behov for å bade naken, så kan man fint oppsøke en nudiststrand. Eventuelt kjøpe seg komfortabelt badetøy - om det er problemet... Så det handler absolutt om et eksponeringsbehov. 

Selvfølgelig, det er innlysende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (8 timer siden):

Du kan vel ikke forvente at vi andre skal lukke øynene eller ha bind foran de bare fordi noen har behov for å lufte tissefanten sin heller. Det er også et hygieneaspekt her.

Hvilket hygiene aspekter da? 
Hva med å godta at vi alle er ulike? 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (8 timer siden):

Enig. Har man et såpass stort behov for å bade naken, så kan man fint oppsøke en nudiststrand. Eventuelt kjøpe seg komfortabelt badetøy - om det er problemet... Så det handler absolutt om et eksponeringsbehov. 

Vet du hvor få nudisstrender der faktisk er?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fru Uperfekt skrev (6 timer siden):

Vet du hvor få nudisstrender der faktisk er?

 

Mitt behov for å slippe å se kjønnsorganer  ufrivillig går foran ditt behov for å være naken.  Slik er det heldigvis i Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som bruker badetøy har lettere for å få infeksjoner i underlivet etter bading. Naturistkvinner har mye mindre problem med dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Peonjenta said:

Mitt behov for å slippe å se kjønnsorganer  ufrivillig går foran ditt behov for å være naken.  Slik er det heldigvis i Norge. 

Det er nok ikke fullt så enkelt.

Synes du at en konservativ jødes/muslims ønske om å ikke se deg i bikini burde gå foran din rett til å gå i bikini?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Peonjenta said:

Mitt behov for å slippe å se kjønnsorganer  ufrivillig går foran ditt behov for å være naken.  Slik er det heldigvis i Norge. 

Det er faktisk ikke slik, faktisk. Mulig du må slutte å fokusere så mye på andres kjønn, faktum er at det er der selv om du ikke ser det.... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...