Gå til innhold

Er det greit å bade naken på offentlige steder?


Gab

Er det greit å bade naken på offentlige steder?  

285 stemmer

  1. 1. Er det greit å bade naken på offentlige steder?

    • Ja, det er greit
      97
    • Nei, det er ikke greit
      149
    • Bryr meg ikke
      39


Anbefalte innlegg

Peonjenta skrev (På 7.7.2021 den 18.00):

Jeg stirrer ikke, men kan risikere å se de ufrivillig. Du må gjerne prøve deg men det vanker noen tusen i bot så da spørs det hvor mye det er verdt for deg å blotte deg selv. 

Nei, det er ikke straffbart å bade naken. Vis meg gjerne lovparagrafen du mener forbyr nakenhet, uten at det innebærer seksuell handling. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peonjenta skrev (På 7.7.2021 den 20.57):

Det er blotting uansett hvilken grunn til at du MÅ påtvinge kjønnsorganene på andre. 

Det er blotting idet du sprader rundt med erigert penis. Et kjønnsorgan i seg selv er ikke blotting. Hadde det vært det, ville man blitt anmeldt for blotting hos gynekologen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være påkledd på offentlig sted, ellers er det blotting,  som er ulovlig, så dette er ikke valgfritt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (3 minutter siden):

Man skal være påkledd på offentlig sted, ellers er det blotting,  som er ulovlig, så dette er ikke valgfritt. 

Nakenhet i seg selv er ikke blotting. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 10.7.2021 den 3.43):

Ingen tvinger deg til å se på andre.

Er plagg som gjør meg direkte kvalm når jeg ser de, pga hva de betyr, men vil likevel ikke forby de.

Er en ganske enkel regel å ikke forby alt en ikke liker siden vi da vil få et fattig samfunn 

Et plagg sitter på kroppen. En naken person har ikke noen plagg på kroppen, så det kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gab skrev (På 7.7.2021 den 11.42):

Jeg har ingen plager med at folk bader eller soler seg naken. De må få gjøre hva de vil.

Den vendingen samffunnet nå holder på å få er på ingen måte noe bra. Folk blir støtt av filleting og det blir bare værre. Det er et slikt hysteri når en naken kropp kommer opp at jeg nesten ikke har sett maken. Det mest naturlige av alt.

Jeg tenker at de som ønsker bade naken gjør det og de som ikke ønsker det gjør det. Resten som er de værste som roper ulv ulv kan egentlig holde seg borte fordi de tilfører ingen noen god egenskap eller noe positivt i samffunnet. De er bare med på å forværre det samffunnet vi har som allerede har blitt svekket av at alt skal være så sterilt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (11 minutter siden):

Et plagg sitter på kroppen. En naken person har ikke noen plagg på kroppen, så det kan ikke sammenlignes.

Hvorfor kan det ikke sammenlignes?

Jeg får utmerket til å gjøre den sammenligningen ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva? Kropp er bare kropp, men så har vi mennesker som har blitt misbrukt og er derfor traumatisert. 

En kropp er bare en kropp helt til det trigger noen pga hendelse, religion, osv. 

Vil jeg være i nærheten av en naken fremmed? Nei og holder meg derfor unna nudist strender. 

Det som gjør meg ukomfortabel er mennesker som blir tent av å være naken i det offentlige. Ereksjon kan også oppstå uten man vil det selv, og det vil jeg helst slippe å få med meg når jeg sitter på en strand og skal bade med barna mine. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tvang i denne språkbruken. Er jo slik menn argumenterer når kvinnen høflig prøver å si ‘nei takk’. 
 

- jammmmeeeennnn, det er ikke faaalii… 

Ergo oppmuntrer disse mennene til stor irritasjon for sine omgivelser. Og de velger jo aldri å argumentere med fiendtlig innstilte personer, neida, de skal kun argumentere med de søteste og dem som gir mest behagelig feedback. Og så lurer de på hvorfor kvinner blir sure og tverre. De sitter jo der og er hovedgrunnen, altså, selve problemet. Det er sikkert de også som burde heller gått i seg selv og heller gjort noe med livene sine fremfor å plage andre fordi de ikke får det de vil ha fra mer ‘naturlige’ kanaler, så prøver de å manipulere omgivelsene sine til å tro at det de driver med er naturlig. Bullshit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Babyface said:

Man skal være påkledd på offentlig sted, ellers er det blotting,  som er ulovlig, så dette er ikke valgfritt. 

Din definisjon av blotting er ikke i overenstemmelse med oppslagsverk. Hvis du leser noen av artikkelene som er skrevet ser du at generell nakenhet heller ikke er forbudt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Tøddel said:

Mye tvang i denne språkbruken. Er jo slik menn argumenterer når kvinnen høflig prøver å si ‘nei takk’. 
 

- jammmmeeeennnn, det er ikke faaalii… 

Ergo oppmuntrer disse mennene til stor irritasjon for sine omgivelser. Og de velger jo aldri å argumentere med fiendtlig innstilte personer, neida, de skal kun argumentere med de søteste og dem som gir mest behagelig feedback. Og så lurer de på hvorfor kvinner blir sure og tverre. De sitter jo der og er hovedgrunnen, altså, selve problemet. Det er sikkert de også som burde heller gått i seg selv og heller gjort noe med livene sine fremfor å plage andre fordi de ikke får det de vil ha fra mer ‘naturlige’ kanaler, så prøver de å manipulere omgivelsene sine til å tro at det de driver med er naturlig. Bullshit. 

Har du svart i riktig tråd? Hvilken relevans har dette til denne tråden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (12 timer siden):

Man skal være påkledd på offentlig sted, ellers er det blotting,  som er ulovlig, så dette er ikke valgfritt. 

Tror du må Google eller trykke på noen av linkene i denne tråden slik at du til senere faktisk vet hva blotting er

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (10 timer siden):

Et plagg sitter på kroppen. En naken person har ikke noen plagg på kroppen, så det kan ikke sammenlignes.

At du ikke ser at de tingene kan sammenlignes gjør ikke det usammenlignbart

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

At du ikke ser at de tingene kan sammenlignes gjør ikke det usammenlignbart

Det er allikevel ekkelt. Disse blotterne får holde seg til nudiststrender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Det er allikevel ekkelt. Disse blotterne får holde seg til nudiststrender.

Kan du være så snill å lære deg forskjell på det å gå naken på en Strand og det å være en blotter? Er ikke akkurat et høyskolestudie

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/7/2021 at 4:20 PM, Hesmeta said:

Har lyst til å være liberal og ikke bry meg. Samtidig er vi i en verden med et helt sykt eksponeringsbehov og hvor mange likes du får bestemmer din verdi. Det er fint at offentlige strender er som de er, og at unge folk slipper press med å kle av seg mer. For et press er det.

Vi har heldigvis egne strender for de som ønsker å gå "Al natural" 👍

 

Kroppspresset er høyere på tekstilstrender. Man er mer liberale på nakenstrender, ikke bare til kjønn men også til sykdomer, skader, vekt og andre avvik fra hva som oppfattes som idealkroppen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/7/2021 at 12:54 PM, Peonjenta said:

Hvorfor skal jeg måtte se dine kjønnsorganer?  Burde ikke det være frivillig?   Det finnes tusenvis av plasser du kan bade naken og alene i Norge.  Hvis du MÅ bade naken blant masse mennesker er du en blotter.  Blottere er creepy, kriminelle og utrolig ekle. 

Jeg lurer på hvor disse er de tusenvis av stedene du mener det er greit å kunne bade naken? Du behøver ikke si hvor du bor eller si noen navn men hva slags steder rundt deg synes du det er greit at folk bader nakne? Hvor lang tid og hvor komplisert er det å komme dit?  Hvor mange steder i nærheten av deg synes du det hadde vært greit å møte nakne mennesker?

Mitt inntrykk er at det er få steder. Det er komplisert og tar lang tid å komme ditt. Tekstilistene har mange steder og de beste stedene. Naturistene får ofte de stedene det er mest kronglete å komme frem til. Ofte er det nærmest umulig med en barnevogn eller en rullestol. Hvis naturistene legger stor innsats i å forbedre en stand opplever de ofte trusselen om at tekstilfolket kommer og vil overta den nye fine stranda. Er det rettferdig at naturister alltid skal ha det dårligste som ingen andre vil ha?

Det er behov for at naturistene samler seg. En viktig årsak er trygghet. Er du en 18 år gammel gutt eller jente som vil bade naken føles det ikke trygt når du er alene og det tllfeldig kommer en gruppe tekstilister på deg. Riktignok oppfører de fleste seg ok men det er nok av folk som vil uttrykke sin avsky eller endog sjikanere deg med kommentarer, ta bilder eller annet. Kun et fåtall slike opplevelser skal til før man kan miste motet i en sårbar alder. Er man flere har man psykisk og reell støtte. Da kan man også samle de mest utsatte i midten.

Endret av Brutex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutex skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvor disse er de tusenvis av stedene du mener det er greit å kunne bade naken? Du behøver ikke si hvor du bor eller si noen navn men hva slags steder rundt deg synes du det er greit at folk bader nakne? Hvor lang tid og hvor komplisert er det å komme dit?  Hvor mange steder i nærheten av deg synes du det hadde vært greit å møte nakne mennesker?

Mitt inntrykk er at det er få steder. Det er komplisert og tar lang tid å komme ditt. Tekstilistene har mange steder og de beste stedene. Naturistene får ofte de stedene det er mest kronglete å komme frem til. Ofte er det nærmest umulig med en barnevogn eller en rullestol. Hvis naturistene legger stor innsats i å forbedre en stand opplever de ofte trusselen om at tekstilfolket kommer og vil overta den nye fine stranda. Er det rettferdig at naturister alltid skal ha det dårligste som ingen andre vil ha?

Det er behov for at naturistene samler seg. En viktig årsak er trygghet. Er du en 18 år gammel gutt eller jente som vil bade naken føles det ikke trygt når du er alene og det tllfeldig kommer en gruppe tekstilister på deg. Riktignok oppfører de fleste seg ok men det er nok av folk som vil uttrykke sin avsky eller endog sjikanere deg med kommentarer, ta bilder eller annet. Kun et fåtall slike opplevelser skal til før man kan miste motet i en sårbar alder. Er man flere har man psykisk og reell støtte. Da kan man også samle de mest utsatte i midten.

I mitt område er det en naken-stand ikke så langt unna. Jeg har ikke vært der, men har hørt den er fin. Ellers er det mange muligheter for å ta seg et bad en rekke plasser. Enten på tidspunkt andre ikke er til stede, eller i skjermede områder. Jeg har ikke sett noen bade naken, men har selv tatt meg et nakenbad om det har føltes naturlig. 

Jeg synes ikke det er naturlig med nakenhet på vanlige badestrender der det er andre. Jeg ser heller at det blir mer tilgjengelige nakenstrender. Her er den merket både på kart og med skilting. Jeg ser ikke for meg at denne stranden blir tatt over av andre, for folk drar ikke dit uten at tanken er å være naken.

På vanlig stand (på tidspunkt med andre badende) trumfer flertallets behov over den nakne. Det er mange grunner til at folk kan oppleve nakenhet uønsket eller støtende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er Huk den sikreste plassen men kommunen nekter å sette opp skilt for hvordan man skal oppføre seg der. Dermed må folk gå rundt å oppdra folk.

Det er noen andre steder men de er ikke godt skiltet dermed kan påkledde folk uforvarende konme på nakne folk noe som kan være ubehagelig for begge parter.

Å komme seg til Huk er ikke like enkelt hvis man bor i en av de andre drabantbyene. Dermed er det en del som ikke bader på grunn av bryderiet.

Generelt er det merkelig med folk som kritiserer folk fra andre land og religioner for deres skampåføring mens de samtidig gjør noe skamfullt ut av en alminnelig naken kropp. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...