Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

:grine2: Så herlig!!! Jeg bare elsker disse referatene altså!! Og tenk at jeg også skal få oppleve det!!

Tenker meg at det er stor lykke i heimen nå ja!!

Ha en super dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er på kveldsvakt og bare snarest innom, men i skrivende øyeblikk kjenner jeg prinsessen sparke i magen  :grine2:

Så herlig, Wasabi! :grine2: :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær
Er på kveldsvakt og bare snarest innom, men i skrivende øyeblikk kjenner jeg prinsessen sparke i magen  :grine2:

Å, for en følelse! :hjerter::hjerte:

Så moro å lese om ultralydopplevelsen deres! Det var godt å høre at alt sto bra til og at dere hadde en fin opplevelse selv om jordmor var litt fraværende! Av og til er det jo sånn at det skjer ett eller annet som man må gjøre der og da, selv om man egentlig holder på med noe annet.

Og GRATULERER med den lille jenta! :hoppe: Så spennende det blir! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så spennende å vente på en liten prinsesse!

Blir mer og mer overbevist om at det er en liten gutt som holder til i magen min, vet ikke helt hvorfor men jeg bare tror det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg hjemme fra jobb. Eller dvs jeg "jobber hjemme" som sjefen min sa. Jeg har en type oppsummeringsdag på jobben som jeg kan styre som jeg vil og kan skrive referater på maskinen her hjemme. Da klokken vekket meg i morges haltet jeg meg nemlig opp på badet og kjente bekkenet virkelig verker i dag.. Hodepine og rennende nese gjorde at jeg gikk og la meg igjen med gode puter mellom beina (deiling avlasting for bekkenet). Første dagen jeg virkelig har hatt så vondt tidlig, vanligvis er jeg mye bedre om morgenen. Kjedelig. Sov noen ekstra timer, fikk meg en haltende dusj og jobber nå på maskinen på kjøkkenet mens jeg ser på fineværet ute. :) Slett ikke verst, selv om jeg blir litt fortvilet når jeg føler meg som en kjerring så tidlig i svangerskapet (4 1/2 mnd på vei nå)

Siden sist har uken vært preget av graviditeten. Tirsdag var jeg hos fysioterapeut for første gang og håpte han skulle gi meg en mirakelbehandling og si at smertene går over. Dessverre kunne han bekrefte at jeg har ekte bekkenløsning, at ingenting er ute av ledd heldigvis, men at jeg må ta det med ro og forberede meg på sykmelding etterhvert. :forvirret: Han sa også at det kommer til å vare til fødselen.. Han anbefalte meg å bruke bekkenbelte og ta massasjebehandlinger hos en spesialist. Jeg står i kø hos en ved siden av jobben og håper å komme til snart. Bekkenbeltet har vært i bruk siden tirsdag og hjelper veldig. Og så har jeg kjøpt sånn Tempura sittepute som gjør det mer behagelig å sitte.

Torsdag var jeg tidlig hos frisøren (jobbet kveld tidligere i uka) og på grunn av det deilige været fikk jeg masse energi og fikk gjort endel ærend etterpå. Selv om jeg kjente bekkenet ikke hadde godt av det så koste jeg meg sånn! Og så hadde jeg min første handlerunde i babybutikker og kjøpte masse skjønt til vår lille prinsesse: :babyjente:

2 nattdrakter

3 hele pene sparkedresser (to lekre fra Burberry og en søt babyrosa med pynt)

2 pk babysokker

2 lekre kjoler (en marin fløyelskjole og en grå med rosa blomster)

1 par sølvjoggesko (!)

1 body

Supersalg overalt så jeg gjorde noen varp! Alt er kjøpt til den første tiden bortsett fra den grå kjolen som er 18mnd-str men som jeg ikke kunne motstå..

Mannen syns alt var kjempefint og syns det hele er veldig stas :hjerte:

Min kjære har forøvrig fått i havn et kjempeprosjekt denne uken som betyr at han blir jobbende hjemme og her i byen et år framover, kunne ikke vært mer perfekt i forhold til babyen vi venter :)

Nå håper jeg bekkenet ikke slår seg helt vrangt slik at jeg kan få en fin helg. Vanligvis hadde jeg nå satt på en vaskemaskin, ryddet oppvaskmaskinen og kjøkkenet, støvsuget og vasket gulv osv.. Men jeg må rett og slett bare la være.

Får besøk av min bestevenninne i morgen ettermiddag og ser fram til å vise henne garderoberom og babytøy. Holder på å planlegge utdrikkingslaget hennes for tiden og sanker inn mailadresser slik at jeg kan kontakte alle jentene med forslagene mine. Ellers må jeg få kjøpt dåpsgave en av dagene (til Oslotur neste helg) og så tror jeg vi bare skal kose oss her hjemme. Til uken har jeg fine dagvakter på jobb og skal på et venninnebesøk jeg ser fram til mandag kveld. ;)

MammaSarius: Tusen takk for gratulasjonene! Og tiden flyr fortere enn du tror, snart blir det din tur på UL! :)

FruE: Vi skulle egentlig på Colonialen! Men så måtte vennene våre kansellere og da droppet vi det. Har snakket lenge om å gå en vennegjeng dit. Et lite problem er at de er spesialister på skinke og ost, og det er jo ikke akkurat noe for meg nå i graviditeten.. Ellers er jeg helt enig i at det er SÅNN man skal kose seg i helgene ;)

Skytte: Gjett om vi er lykkelige, har strålt begge to etter ultralyden mandag.. Gled deg!!

Alea: Det er virkelig skjønt å endelig få noen tegn på at det er en baby der nede! Jeg har ikke kjent henne så mange ganger (og ifølge jordmoren ligger morkaken min sånn at jeg ikke vil kjenne så mye før om en stund) men det er utrolig fantastisk når jeg kjenner boblefølelsen av sparkene hennes! :)

Rogenbær: Tusen takk for koselig besøk!!

Groo: Husk at jeg også hadde veldig bestemt guttefølelsen, men så var det altså en jente der nede.. mest sannsynlig da! :ler:

Nei, nå må jeg tilbake til jobbingen her.. God helg jenter! :klem:

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Hei og hå!

Vet hvor kjipt det er å føle seg som en vraltekjerring allerede! :grine: Men det var fint å lese at du har fått god oppfølging av fysioterapeut. Håper de tingene du får, som pute etc, hjelper mot smertene! Det er vel bare å belage seg på at det kan bli verre, men inntil videre får vi håpe på det beste! Jeg har det også sånn at morgenene vanligvis er ganske fine, men at det blir vondere utover dagen. :klem:

Så gøy med shopping! Jeg er litt redd for å shoppe for mye, jeg, for jeg vil jo ikke risikere å sitte igjen med masse tøy som vi aldri får brukt fordi vi sikkert får mye i gave osv. Men så er det jo litt gøy, da. :sjenert:

Får konse på nødvendige ting som andre ikke tenker på, f.eks. kluter og sånn. ;)

Håper du får en kjempefin fredag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med shopping ja!! Man blir bare heeelt med og mååå ha litt av ditt og litt av datt!

Ikke bra å høre om bekkenet ditt..Men jeg er litt "glad" for at jeg ikke er alene...

Det er ikke så morsomt å føle seg som en sytkjerring allerede så da er det litt greit å vite at andre også plages...

Felles skjebne,felles trøst!

Håper du får ei fin helg i allefall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter snarest innom med en søndags - :klem: og en :smilyblomst:, og håper du har en fin helg sammen med din kjære. :)

Ser veldig frem til å se deg imorgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Nå syns jeg faktisk synd i meg selv!! Har vært SÅ flink siden torsdag og har tatt det helt med ro og knapt vært utomhus siden jeg da kjente bekkenplagene øke på. Men så har det bare blitt verre.. i går kveld og i dag har jeg bare krøket meg framover, og etter jobb låste det seg fullstendig. Faktisk sånn at jeg begynte å grine og mannen måtte hjelpe meg på toalettet :forvirret:

Og så jeg som skulle på venninnebesøk i kveld og være sånn superfresh gravid!! Nå er jeg som en 90 år gammel dame og ligger langflat i sofaen med pute bak hodet, pute under beina, pledd over meg og mat, tv, lesestoff og telefon ved siden av. Min kjære er ute med jobben og spurte om han skulle være hjemme med meg men jeg ville greie meg selv. Angret bare litt da jeg måtte på toalettet igjen nylig. Jeg må ha krykker! :sur:

Alle på jobben lyste av medlidenhet da de så meg gå i dag så det kan bare forestilles hvordan jeg så ut.. Blæh! Hater det! Ringte legen og har fått 50% sykmelding og skal jobbe annenhver dag. Sånn som det er akkurat nå har jeg ikke sjans til det en gang, men jeg håper ved å ligge i kveld og i hele i morgen at det går bra. Skal sende mannen på sykehuset eller til bandagist i morgen tidlig for å skaffe meg krykker som jeg kan støtte meg til når det blir som verst.

Aargh, nå har jeg satt meg litt opp for å skrive litt men må faktisk bare gi meg. Hater å syte sånn men må bare få det ut!! :sur::sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Men stakkars deg! :klem: :klem:

Det var jo ikke sånn det skulle bli! :sur:

Du har vel kommet deg til fysioterapeut? Det må du, for å få litt gode råd ang. øvelser, bevegelser du skal unngå osv!

Jeg håper jeg ikke blir så dårlig! :tristbla: Og så håper jeg du ikke blir verre, men tvert imot bedre! Mamma lover at man kan bli bedre av bekkenløsning. :klem: Og hun vet hva hun snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Wasabi! :klem:

Jeg håper så inderlig at du kommer deg og blir bedre fort, får så utrolig vondt av deg og av at du skal ha sånne smerter. :tristbla: Tenker masse på deg!

Selv om det er for en veldig god sak (og klart det kan være en trøst!), så håper jeg virkelig at du blir bedre FORT!

Nå håper jeg bare at det hjelper å ta det helt med ro, og kanskje krykker kan avlaste slik at smertene dine avtar. Vil at du skal ha det bra!!

:troest::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Happy valentines day :hjerte:

Huff..hørtes ikke bra ut dette...Må være forsiktig på jobb altså.Syns det høres helt horribelt ut at du skal jobbe når du må ha hjelp på toalettet..Jeg ville krevd full sykemelding..For jo,du kan bli bedre,men jammen kan du bli plaget lenge også...

Vær forsiktig Wasabi... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere skjønne jenter :klem: og HAPPY VALENTINESDAY til dere alle! :smilyblomst:

Sov dårlig i natt, vondt å snu seg og gå på toalettet.. Fikk sove ekstra i formiddag og kjenner jeg er bedre og mer mobil nå, men tenker å tilbringe store deler av dagen liggende, det er slik bekkenet får ro.

Min fantastisk skjønne mann :hjerte: hentet krykker, ordnet frokost, frukt og drikke, pc og radio ved sengen før han dro på jobb så jeg har det slett ikke verst nå. Har chattet med noen venner på msn og skal ikke klage.

Har fått nummeret til en akupunktør og skal ringe og høre om hun behandler bekkenløsning, vil gjerne prøve det mens jeg står i kø for behandling hos fysioterapeuten som er spesialist på området.

Ellers ringte min far overraskende i går kveld og er på snartur i byen på kurs. Han rekker å komme på middagsbesøk i ettermiddag og vi gleder oss til å vise han vårt nye hus! Supermannen min skal handle inn, hente pappa og lage deilig biff-middag til oss og jeg gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig å lese om den bekkenløsningen! Jeg synes også det høres ut som om du bør være 100% sykemeldt når den hemmer deg såpass. Men det vet vel du og legen bedre enn meg som bare har lest om det på nett!

Håper at den blir bedre, og at du får en hyggelig middag i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig leit å lese at du har så vondt. I tillegg kan jeg tenke meg at du blir redd, siden det tross alt er en del uker igjen av svangerskapet. Jeg har aldri vært så plaget som du er nå, men da jeg var på mitt verste, var det angsten for at det skulle bli verre og verre som var vanskeligst å takle. Jeg fikk iallefall god hjelp av fysioterapeuten min som også er utdannet innen akupunktur og IMS (intermuskulær stimulering tror jeg det står for). Hun er ikke spesisert på bekkenløsning, men hjalp iallefall meg veldig bra med en kombinasjon av alle disse behandlingsformene. Hun holder til på Øvre Korskirkealmenning sammen med flere andre, du kan jo kanskje prøve å komme til der nå og evt. gå over til han/hun andre senere.

Håper dere koser dere med god mat og pappa-besøk! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 UKER (4 mnd og 3 uker) PÅ VEI og sykmeldt med bekkenløsning..

Skulle egentlig på jobb i dag, tanken var jo å jobbe annenhver dag og være 50% sykmeldt. Men det var før bekkenet låste seg og jeg ble mye verre etter jobb mandag.. Jeg har bare ligget og tatt det med ro siden men er likevel så lite mobil at jeg ikke kan jobbe. Det er vondt å gå og sitte - det eneste som hjelper er å finne en god liggestilling. Dette var jeg IKKE forberedet på!! :forvirret: Syns egentlig graviditeten plutselig ble veldig oppskrytt her jeg ligger i sengen med pc på magen og helst ville danset til musikken i radioen.. Men så tenker jeg jo på :babyjente: og da må jeg bare tenke at jeg skal oppleve noe fantastisk, og at jeg bare må tåle noen rooolige dager i sengen/sofaen.

Det som er så dumt er at vi egentlig skal reise til Oslo fredag formiddag og kose oss med en langhelg der og møte venner før vi skal i barnedåp søndag og reise hjem sent den kvelden. I går kveld måtte jeg dessverre si meg enig med min kjære om at det kanskje ikke lenger er så lurt.. :sur: Vil ikke ringe og avlyse enda og håper i det lengste.. men det ser ikke lyst ut i dag heller..

FruE det er som du sier - det verste er egentlig angsten for å bli verre. Når knivsmertene stikker som verst blir jeg kjemperedd. Når det hele tiden er vondt å snu meg, til og med nyse/hoste eller sette meg forsiktig ned.. Så jeg tenker på utdrikkingslaget jeg skal arrangere i mars, Paristuren i april og bryllupet der jeg er forlover i mai.. JEG KAN IKKE BLI LIGGENDE SLIK!!! :cry:

Miip - du har nok rett.. jeg må bare bli 100% hjemme akkurat nå..Har sagt til jobben at jeg ikke kommer resten av uka. Får trolig 50%sykmelding i posten fra legen i dag men skal ringe etterpå og forklare situasjonen. Jeg har egentlig ferie fra fredag og en uke (får mamma på besøk) så de feriedagene får jeg tilbake en annen gang...

Grooo - jeg håper også på behandling snart, skal ta en ny ringerunde i dag. Står fortsatt i kø hos fysioterapeut og fikk ikke time hos akupunktør før mandag. Men i håp om at en behandling hadde gjort meg i stand til Oslotur i helgen.. så prøver jeg å skaffe tid hos noen andre før fredag.. (Takk for tips FruE - skal ringe til klinikken på Øvre Korskirkeallmenning!)

Etter en dag sykmeldt (i går) kjedet jeg med sånn at jeg har vurdert å begynne å strikke - noe jeg ikke kan :ler: . Heldigvis har jeg DVD-samlingen med den første "Six feet under"-serien (som jeg sikkert er den eneste i verden som ikke har sett før) og kose meg med. Og så får jeg lest og sett Oprah og Dr.Phil, hørt mye radio osv.. Aller helst ville jeg jo benyttet tiden hjemme til å rydde, vaske og gjøre nye husprosjekt, men det eneste jeg kan gjøre er å ta meg en dusj og lage mat - og legge med ned igjen.

Men tross alt - det er så godt å tenke på at alt er bra med

prinsessen! :babyjente:

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Huff, ikke kjekt å lese om smertene dine, Wasabi :tristbla:

Jeg sender alle god bedrings-vibber jeg bare kan, og håper denne situasjonen bedrer seg. Enn så lenge er det bare å gjøre som du skriver, ta det helt med ro og ligge så mye som du kan. Kanskje strikking kunne være en fin aktivitet ja? Jeg kan desverre ikke hjelpe deg i gang, stinker desverre på sånt! :ler:

Håper du blir såpass mye bedre at det ordner seg i forhold til Oslo-tur du har gledet deg til i helgen. Det aller viktigste er at alt står bra til med prinsessen i magen, du har verdens beste belønning i vente!

Og om du føler for besøk etter hvert, eller trenger hjelp til noe der du ligger, så gi endelig en lyd kjære deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempekoselig besøk i går, Alea! :klem: Det gjorde SÅ godt, når mannen jobber så mye disse dagene og jeg bare glor på tv blir jeg jo helt gal, herlig å skravle med en god venninne :)

Akkurat nå ser jeg lys i tunnelen!! Og det føles utrolig bra. Jeg var nemlig endelig til behandling i dag, hos en søt ung dame som både er fysioterapeut og akupunktør. Hun undersøkte meg og sa at det ville bli for smertefullt med fysioterapimassasje så hun satte seks akupunkturnåler på de verste punktene som jeg lå med i en halvtime. Jeg hadde så vondt i går kveld, natt og i morges og krøk meg på krykker derfra, men nå etter flere timer så føler jeg meg mye bedre!! :) Vet ikke om det er psykisk men jeg har ivertfall mindre vondt, og det er deilig. Nå har jeg hele veien hatt gode perioder i løpet av dagene men jeg velger å tro at behandlingen hjelper! Skal tilbake mandag og da skal hun også bruke akupunktur for å behandle min tette nese. Blør mye neseblod for tiden og har vært tett lenge, typis graviditet visstnok.

Ellers sa hun jeg måtte være 100% sykmeldt nå når jeg er så dårlig, men at jeg bør prøve å bevege meg litt, om så bare i huset. Og ang. Osloturen - VI SKAL REISE! :-D Hun sa jeg må lytte til kroppen og ta det veldig med ro samt bruke krykkene hele tiden for avlastning. Men så lenge jeg faktisk greier å sitte og vi ikke skal lengre så mente hun det ville gå bra. Jubel! Jeg tar med tempura-puten min til flyturen og kirken (barnedåpen) og så skal jeg hvile mye på hotellet. Skal besøke venner som har gjort klar sofaen til hvilepauser for meg og så blir vi nok endel på hotellet også. Gleder meg!! :hoppe: Flere måneder siden vi har vært på tur sammen min kjære og jeg og jeg har ikke vært i hovedstaden på lenge, så dette blir kos!

Nå har jeg hatt en venninne på besøk noen timer og vi har kost oss med cookies (fra Alea i går ;) ) og te og skravling. Når hun gikk kjente jeg at det ikke var smertefullt å bevege meg litt, så jeg fikk satt på en vaskemaskin og en tørketrommel samt prøvd julekjolen - som heldigvis passer enda - og dermed gjorde jeg klart dåpsantrekket. Skal være fadder og tar på den sorte smale blondekjolen som går til knærne med en søt blekrosa strikket penjakke over. Blekrosa veske og sorte pensko (måtte finne penskoene jeg har med lavest hel pga krykkene..). Veldig fornøyd, var redd jeg måtte finne noe i en fei i Oslo lørdag..

Forhørte meg med min venninne og hun anbefalte sterkt "Ni måner" på Sandvika storsenter, så jeg tenker å bare ha den på listen over ting å gjøre før dåpen, foruten vennebesøk. Jeg ringte og forhørte meg og de har masse fine kjoler. Må finne noe lekkert til bryllupet i mai og har ikke lyst å være helt avhengig av å finne en når vi skal til Paris i påsken. Særlig ikke med tanke på bekkenløsningen..

Nå skal jeg lage middag og ringe og forhøre meg om at min kjære husker å kjøpe gyngehest og rosa sløyfe samt dåpskort før han kommer hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...