Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Gjest Wasabi

Jeg liker klemmer fra skjønne KG-jenter :)

Etter behandling i dag fikk jeggjort noen planlagte innkjøp;

3 Gravidtruser

3 Lange singleter/topper

2 Boleroer

Tyggetabletter mot halsbrann

Kroppsskrubbekrem

Mangler fortsatt;

Tøffe tykke knestrømper (har to mammabukser som går til anklene)

Anbefaler sterkt dere andre gravide å ta en titt på Lindex sin vårkolleksjon, masse fine topper som også passer store mager!

Snopet meg også den siste Shopoholiker-boken til Sophie Kinsella, leste de to første da de kom og lo allerede fra side 1 av denne tredje :ler: Og ellers ble det kjøpt inn noen turkise lys og pynteting til den nyoppussede gangen (jeg identifiserer meg mye med hovedpersonen i de shoppebøkene ;) )

Har begynt å tenke seriøst på innkjøp til babyen. Har en god del (mest klær) fra da jeg selv var liten, har fått noen gaver og kjøpt litt selv. Greit å få en liten oversikt før vi tar av..:

VI HAR:

*Vugge (til soverommet)

*Kurvseng m/madrass (til stuen)

*1 helseteppe

*25 gasskluter

*3 smekker

*2 pysjamaser

*3 hele sparkedresser

*2 sparkebukser

*2 selebukser

*3 bodyer

*2 luer

*2 par ullsokker

*3 par vanlige sokker

*3 "cardigan"jakker

Ellers flere kjoler, to par sko og litt sånt men det trengs jo ikke med det aller første!

VENTER:

*Ullteppe (tante strikker)

*Strikket sett (tante strikker)

*Madrass til vuggen (bestilt i går fra www.ullkorga.no)

MANGLER:

*Vogn (tenker å kjøpe en Bebe Comfort High Trek)

*Stellekomode (skal kjøpe en enkel pen hvit med badebalje og hjul)

*Dyner til vugge og vogn/kurv

*Sengetøy

*Strømpebukser

*Ullbody o.l

*Saueskinn

*Salver og såper

*Flere kluter

*Flere små håndduker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia du!!

Ja se der ja! Er jo godt igang og langt på vei allerede!!

Og nå ble jeg kjempeinspirert av den listen din! Har en sånn papirutgave av vårt utstyr,kanskje jeg skal dele den med andre i boka mi så jeg kan få hjelp til alt jeg har glemt :ler:

Shopping ER jo gøy da!!! Og særlig hvis man har nye rom eller ominnreder eller bare bytter litt stil sånn at man har mye nytt på en gang!!

Jeg har for lenge siden planlagt sommertemaet i stua vår så jeg venter bare på at den pokkers snøen skal forsvinne slik at jeg får begynt :sjarmor:

Håper formen er fin og at helgen blir fortreffelig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Kjekt med en sånn liste ja, Skytte! Greit å få oversikt over hva man har og hva man trenger.. Følte på forhånd vi manglet alt så det var godt å se at vi er litt igang!

Nå er en fin jobbdag over, solen skinner og det er fredag! Dessverre må min kjære jobbe utover kvelden og i helgen men jeg skal nok kose meg likevel!

Snart kommer en venninne innom på besøk og jeg har laget et fat med deilig ananas og melon samt noen yummi kokos-sjokoladegreier jeg fant i butikken.

Har en løs avtale om å finne på noe med noen kompiser i kveld. Ellers kommer svigers og svigertante&onkel på kaffebesøk søndag. Så helgen er egentlig et stort blankt ark og det liker jeg!

Formen er fin i dag, merker at jeg har hatt to dager jobbfri og var på behandling i går. Tok også litt nakkemassasje i stol på jobb i dag og det gjorde godt for stive skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en strålende søndag, Wasabi, og at helgen har vært fin så langt. :)

Lykke til med kaffebesøk senere!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GØY med shopping!!! :Nikke:

...og dere har da en hel del til den lille allerede også! ;)

Å, denne tiden med innkjøp og forberedelser er kjempekoselig altså! Hjelper tiden til å gå også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du ligger godt an med shoppingen, lurt å spre det litt utover og virkelig kose seg med det.

Håper du har hatt, og fortsatt har en flott helg! Og at formen er fin!? Jeg har begynt å gå til Ingunn igjen nå for fødselsforberedende akupunktur. Håper det kan bidra til en lettere fødsel, og ikke minst til at jeg slipper å gå på overtid...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

25 UKER PÅ VEI!

En kjapp tur innom nå, har endelig fått pc hjem igjen men har akkurat fått frisørtime og må opp og fikse meg før jeg drar avgårde. Litt dårlig samvittighet for at jeg har sviktet min faste veldig flinke frisør, men han har jo aldri ledig når jeg vil ordne meg!! Så når jeg ikke fikk time hos han for hele uka men fikk om under en time på en annen kjent salong i byen.. ja da sniker jeg meg avgårde! :ler: Hadde egentlig håpet å vente litt til med frisørbesøk i forhold til bryllupet i midten av mai, men etterveksten min er fææææl og håret dafft, så jeg trenger desperat en tur NÅ!

I går kveld og i natt kjente jeg masse spark fra den lille prinsessen :) Kjempestas siden aktiviteten har vært forholdsvis rolig hele veien. Mannen kjente også og syns det var stort.

Men nå må jeg løpe - takk for besøk jenter - jeg kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 25 uker! :blomst:

Og ha en god tur til frisøren - alltid kjekt å freshe seg litt! ;)

Herlig med spark!

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 25 uker, Wasabi!

Hjelpe meg som tiden flyr, det er jammen ikke såå lenge igjen til juli - blir stort å endelig få hilse på den lille mageboeren! :hjerte:

Håper det gikk fint hos frisøren, og at du ble fornøyd. :) Send gjerne en pm om hvor du var og om det var bra! Ble litt misfornøyd forrige gang jeg var hos min, hun hadde satt av så lite tid og satt veldig lenge med fargen i håret, noe som gjorde at håret ble lysere enn jeg ønsket. Så lurer litt på å bytte.. :sjenert:

En stor og god tirsdagsklem fra meg til deg! :smilyblomst:

(Måtte inn å rette, hadde skrevet jul istedet for juli :ler: )

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS MED 25 UKER!!!!!!

:grine2: Så herlig med masse spark!! Gleder meg hver dag til de blir fler og sterkere! Det må altså bare være best i verden å virkelig kjenne dem på utsiden også!

Håper du koser deg og har det bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Hvordan går det med deg?! Bare bra håper jeg!

Ville nå innom og ønske deg ei riktig så god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 25 uker! Kjekt å se listen din, gir meg tips til hva jeg mangler/ikke mangler ennå. Greit å spre utgiftene utover noen måneder, regner ikke med at jeg er sååå gira for å kjøpe alt på slutten, men heller ta det i puljer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott liste, men 3 bodyer holder ikke. Du kan i grunn ikke få for mange bodyer den første tiden. D kan risikerer å måtte bytte opptil 4-5 bodyer på en dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wasabi

26 UKER!

En god mandagklem :klem: til dere skjønne jenter som har besøkt meg den siste uken, jeg har vært lite innom og lagt igjen spor men følger med dere alle! :)

Tiden flyr! Nå er det april, Paristuren i påsken nærmer seg og så er mai der med bryllup og helligdager og så er juni der og jeg går ut i permisjon!! :overrasket: Litt skrekkblandet fryd men samtidig gleder jeg med så veldig også - og så er jeg sliten for tiden. Magen vokser og jeg får stadig flere gravidplager; halsbrann, pigmentflekker, kløe (aaargh!!) og humørsvingninger.. Bekkenet er også litt vondere noen dager nå etter en aktiv men fin helg hjemme hos mor og far og i utdrikkingslag. Merker at jeg trenger en dags pause slik jeg har når jeg jobber annenhver dag.. Var på jobb i dag tidlig det var slitsomt etter helgen men nå har jeg to dager fri. Skal til jordmor i morgen og ser fram til det!

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Ellers er mannen min veeeerdens skjønneste!! Vi har sett lite til hverandre i det siste fordi han har jobbet masse og jeg var borte i helgen, men han er så skjønn og kom hjem i dag, lagde deilig middag og støvsugde, lå i sofaen og skravlet med meg før han serverte kaffe med frukt og sjokolade.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese om mannen din som tar seg så godt av deg, Wasabi! Og det fortjener du :)

Helt utrolig at du er hele 26 uker på vei, syns graviditeten din går unna i rekordfart jeg! (Kanskje litt anderledes når man er midt oppi det).

Sommeren kommer i hvert fall stadig nærmere, og snart sitter du der med verdens nydeligste lille prinsesse i armene. :hjerter_rundt:

Håper formen din har kommet seg litt igjen siden tidligere i uken, og at plagene dine med bekkenet og ellers ikke har blitt verre.. :blomst::troest:

Håper det gikk fint hos jordmor også. :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Tusen takk Alea! :klem:

Jordmor og legen kunne tirsdag fortelle meg at de syns jeg har fått nok nå.. Og jeg kunne ikke vært mer enig;

*Bekkenløsning

*Svangerskapskløe

*Halsbrann (heldigvis ikke konstant, men må ha tabletter tilgjengelig)

*Dovne hender (omtrent annenhver natt)

*Hyppige toalettbesøk

*Slimete/blodig nese

*Humørsvinginger

Nå mangler jeg bare hemoroider :overrasket:

Så dermed har jeg nå full tillatelse fra jordmor/lege til å syns at graviditet er oppskrytt. Men samtidig så kjenner jeg jo nurket mitt sparke i magen :hjerte: og da blir jeg sikker på at jeg glemmer alt når hun er her!! :hoppe:

Sitter nå halvsløvet og venter på at kløtablettene jeg fikk resept på i dag skal virke.. Gjør de ikke det så blir jeg sprø. Har klødd noe sinnsykt de siste dagene, brukt opp en tube Eurax og fått utslett over hele overkroppen. Skikkelig usexy og utrolig plagsomt.

MEN - når alt dette er sagt - jeg har GULL i magen og alt er bra med henne, hjerteslagene er flotte, magemålet mitt normalt og i det hele tatt. :hjerter_rundt: Gleder meg til ultralyd over påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...