Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Har laget liste over hva som mangler jeg også nå, og vaskemaskinen surrer og går med babytøy. For første gang på lenge GLEDER jeg meg til å henge opp klesvask *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wasabi
Men atte duh...Jeg bare lurte på hvordan du har organisert i stellekommoden din..?!(folk må bare tro vi er helt kontrollfreaks når dem leser nå :ler: )

Jeg greier ikke bli enig med meg selv om hvor det er mest praktisk å ha hva.... :sjenert:

Liksom hvilken skuff skal jeg ha undertøy i,bleier,gulpekluter,andre klær?!?

Så skal jeg jo ha en hylle ovenfor som jeg tenkte å ha salver og slikt på...kanskje vaskeklutene også..Herregud,nesten så jeg faktisk har tvangstanker på ordentlig når jeg leser hva jeg skriver :ler:

:ler: Dette med organisering av stellekomodoen er jo helt OPPLAGT noe å bruke tid og krefter på før fødselen, Skytte!! Kontrollfreaks - det er oss det! :ler:

Vi har en stellekomode fra Trekløver med fire skuffer der den øverste ikke kan brukes den første tiden pga badebaljen som er oppi. Dermed har vi tre skuffer, og jeg har til nå gjort det slik at jeg øverst har bleier, kluter og håndklær, og i de to andre klær sortert etter størrelse. Får se hvordan det praktisk blir når babyen kommer, men tror det skal gå greit. Ellers tenker jeg også ha en hylle eller lignende over til salver og lignende, det følger med en plasthylledings til siden av badebaljen men det er ikke plass til all verdens der. Ellers tenkte jeg også finne en praktisk søppelposeordning å henge ved komoden - til bleier og brukte savietter. Men som mannen akkurat sa - DET kan vi vel vente litt til med, eller? ;)

Ellers er jeg helt enig Grooo - jeg har heller aldri før vært SÅ ivrig med klesvasken som når jeg har vasket babytøy og utstyr nå! :ler: (litt avventende ang. vask av lammeskinnet nå bare.. leste på nettet nå at man kan bruke lanolinsåpe og kjøre ullprogram 30 grader i maskinen.. tror nok jeg kjører den varianten en av dagene)

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Er så glad for at du er den du er,Wasabi!!For vi tenker likt altså!

Jeg prøvde med en sånn sugekopp med krok på fra ikea,men den ville ikke sitte fast på kommoden så nå spekulerer jeg fælt på den ordningen!

Flisene på veggen er ikke glatte så den setter seg ikke fast der heller.Typisk,for det hadde jo vært perfekt!

Jeg har pysjamaser og bodyer øverst nå,sortert etter str off course.. :sjenert:

Så er det bleier og gulpekluter i nr to og andre klær i nr tre,mens den nederste faktisk er tom enn så lenge!

Har ei ganske stor hylle like ved hvor jeg har kurver med sokker/strbukser og vaskekluter i.Foreløpig! Er jammen meg ikke enkelt når man ikke blir enig med seg selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kost meg med å lese ut "På vei" av Gro Nylander og begynt på "Engler i LA" av Marian Keyes. Mulig en venninne stikker innom på kaffe i løpet av dagen, ellers rolig. Mannen kommer hjem i kveld. Så blir det 24 på tv. Ellers er jeg helt ekstatisk over å ha funnet ut at gravide trygt kan spise sushi!!  :hoppe: Kan hende vi må ha take away til middag i kveld  :Hehe: Har spist sushi flere ganger siden i høst men bare kokte og vegetarvariantene, nå kan jeg endelig fråtse i hele menyen igjen! (Må bare unngå favoritten spiscy tuna.. vi må visst holde oss unna fersk tunfisk..men det må jeg tåle et par mnd til!)

Jeg har drøyd med å lese slutten på Gro Nylanderboka til i det siste. Ikke det at jeg gruer meg noe mer enn andre, tror jeg, men hadde ikke lyst til å ta sorgene på forskudd. Men nå var det greit å lese om.

(Det hjelper å ha verdens mest pinglete venninne som faktisk har gjort dette to ganger allerede, kan hun, kan jeg! :ler: )

Flott at du fant ut det med sushi! Er ikke så glad i det selv, har vel mest med at bordkavaleren sitter og pirker i maten og sukker over at det er 1) fisk og 2) rått. og da blir det ikke så fristende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi har jeg virkelig aldri blitt fristet til å smake på, så derfor har jeg overhodet ingen planer om å spise det hverken nå eller på lenge selv om det "plutselig har blitt lovlig". Synes det høres bare ekkelt ut jeg... Liker ikke røykelaks heller jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Med et sånt nick var det vel ikke annet å vente enn at du vil løpe til nærmeste sushibar! :ler: Jeg bruker graviditeten som en god unnskyldning til IKKE å spise sushi, jeg, jeg har nemlig en haug med sushielskende venninner, mens jeg selv synes det er sånn måtelig godt. Kan godt spise det, altså, men foretrekker andre ting.

Ha en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Thi-hi, takk for koselige besøk, jenter! Tenke seg til at jeg faktisk ikke har spist sushi enda!! Men det kommer, det kommer..

En rask tur innom mens vi venter på leveransen fra Peppes Pizza.. Skulle egentlig lage raspeballer i dag men så var vi så sultne og slitne etter en tur på Plantasjen at det ble pizzabestilling.

Har hatt en fin helg men blir stadig forbauset over hvor lite som skal til før jeg blir sliten og må hvile. Gleder meg til å få tilbake kroppen min!

I går lørdag kjøpte vi flotte hagemøbler til den ene "hagebiten" før jeg dro i kirken og så den utrolig romantiske og flotte vielsen til Alea og mannen. Så kjempevakre de var!

Så vasket vi (ellers dvs mannen, jeg nøyde meg med litt støvtørking og vask av badet..) hele huset før vi (eller dvs nok en gang mannen, her bidro jeg bare med en salat, dressing og poteter..) lagde masse deilige tapasretter og fikk et vennepar på besøk.

I dag fikk jeg en venninne på kaffebesøk og vi koste oss et par timer før vi og min kjære dro til Plantasjen og kjøpte fine planter til hagen samt et lite sett med hagemøbler til kjøkkenterassen. Nå kommer det til å bli så fint at!

Utrolig glad for at jeg har en så skjønn mann!

I morgen er jeg 34 uker på vei!! Wow!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wasabi :vinke:

Har selv fortært en kvart pizza fra Peppes. Fly Away med rømmedressing og farris...nam nam.

Når det gjelder organisering av barnets klær har jeg gjort det slik: Str. 50-56 i øverste skuff, str 62-68 i andre skuff. Klærne byttes jo ut når poden vokser. Så langt har jeg vognpledd, gulpekluter, sengetøy og hånkler i nederste skuff. Mulig det blir flyttet ut på badet når vi kjøper stellebord. Hittil har klærne hans plass i egen kommode på rommet vårt.

Ha en super søndag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Tusen takk for råd fra en virkelig sushi-ekspert.

Jeg gleder meg!!!! Namnam-sushi!!!! :sikle: :sikle: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS MED NOK EN UKE IMORGEN!! Nå er det virkelig ikke lenge igjen i hele tatt!! Weeeee!!!

Koselig med shopping og flinke mannen din som vasker og ordner opp!

Men syns du har vært kjempeflink du også :klappe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

34 UKER PÅ VEI!

Hurramegrundt, bare 6 uker til termin - kanskje mer, kanskje mindre.. Juhuuuu!!

Har fått sovet kjempegodt to netter på rad og det gjør SÅ godt etter en dårlig søvnuke. Mannen kommenterte at han merker det på meg også.. Men fortsatt blir jeg sliten av ingenting, så jeg holder rolig tempo. Har vært hjemme i dag og bare hatt et lite besøk og laget middag (raspeballer, nam!) før mannen og jeg dro på Clas Ohlson og kjøpte kantklipper, så hageputer hos Hansen&Dysvik (og matchende duk..) og til slutt støvsuget og vasket bilen innvendig hos Esso (og måtte droppe utenpåvasken fordi maskinen der var gåen). Nå har mannen klippet plen og er godt i gang med kantklippingen hører jeg! :) Da vi var på første butikk i sted så ble jeg sliten etter å ha gått halve Clas Ohlson og gikk utenfor og satte meg på en benk. Da mannen var ferdig sa jeg "Jeg vet ikke hva som er med meg for tiden men.." hvorpå han svarte "Kanskje at du er gravid?" :ler: Spikeren på hodet..

MURMELMY: Så kos med besøk fra deg!

MIIP: Skulle bare mangle, kooos det på sushi-middag i kveld (jeg gleder meg enormt til vi får ramlet oss ut en av dagene!)

SKYTTE: Thanks! Utrolig hvor fort tiden går nå om dagen.. Mannen min er super ja - hadde ikke skjedd så mye her uten han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu!!

Så kjekt med litt utendørsshopping! Eller..shopping til ute...merkelig hvor dårlig jeg ble til å ordlegge meg her!

Meker at tempo er et fremmedord ja..så det gjelder å planlegge litt mer siden ting ikke er like fort gjort lengre! Men med våre kjekke menn går det bare bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks uker ja, eller snart bare fem... Og kanskje kommer babyen tidligere eller senere... Jeg vil vite! NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det bare er noen uker igjen nå, kjære Wasabi, helt utrolig! :hjerte:

Ellers godt å høre at du har sovet godt i det siste, og jeg håper du ellers har hatt fine dager i det nydelige været. Deilig at solen skinner i dag også!

Håper du har fått spist litt etterlengtet sushi i det siste også, eller at det er like om hjørnet. Skjønner veldig godt at du har savnet å spise det, håper det smaker fortreffelig!

Er det siste uken din på jobb nå forresten?!

Ønsker deg en god dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wasabi

*KG litt tregt her hos meg om dagen, irriterende :sur: *

Nå har jeg sol og dagdriverpause og sitter på kontoret med persiennene godt nede! I dag har vært en storartet dag. Sov godt i natt (det betyr bare avbrutt av de to vanlige toalettbesøkene, midt på natten og grytidlig), sto opp rundt kl.10, dusjet og stelte meg, hentet avisen, skravlet med naboen og spiste lang frokost på kjøkkenterassen i solen.. herlig! Så har jeg egentlig holdt meg der, litt solpause med smøring innimellom (blir utrolig merkbart tydeligere brent som gravid), lest ut Marian Keyes-boken min, bladd noen flere sider en navnebok jeg har lånt og så spist lunsj. Satte på en klesvask nå og spylte tørketrommelfilteret sånn at jeg har gjort NOE huslig også! Formen er veldig fin, kvalme/halsbrann/uvelhet har gitt seg (lurer på om magen har sunket og det hjelper jo veldig på) og bekkenet er jammen i godlune i dag også, så alt er bare strålende vel akkurat nå! :)

I morgen er min siste dag på jobb på et år.. Sprøtt å tenke på! Fikk pakket ned tingene mine i går (de trenger plassen min til vikaren) og de skal lagres mens jeg er borte. Etter planen skal jeg tilbake på jobb i slutten av mai neste år, så tar mannen trolig sine 6 uker pappaperm og så har jeg 2 mnd ferie til gode. Alt etter økonomien så prøver vi å få til et lengre utenlandsopphold sammen i Spania eller lignende i løpet av våren/sommeren. Ser fram til en spennende ny tilværelse!

Har begynt så smått å bestille opp bilder hos Foto Knudsen, det blir min store fritidssyssel framover - å organisere bilder i album fra det siste året. Kjekt å ha et sånt prosjekt siden det meste til babyen er klart og jeg ikke har andre planer fram mot fødselen enn å slappe av og kose meg.

Denne uken MÅ vi få spist sushi!! Ellers får vi fredag ettermiddag venner på middagsbesøk. Tirsdag er det svangerskapskurs og onsdag-fredag neste uke reiser mannen til Danmark på jobb. Andre prosjekt er å få kjøpt bokhyllene vi har sett på hos Ikea til loftsstuen og andre ryddeprosjekt som vi må ta når mannen har overskudd. Tror juni blir en bra måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Synes ikke det er lenge siden jeg var innom og lykkeønsket deg som prøver, Wasabi. Og nå skal du snart få se datteren din! Ta det med ro og lad opp de siste ukene, kos deg og forbered fødsel. Gruer eller gleder du deg?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WEEEEE!!! Så herlig med en sånn dag da! Det er bare så utrolig deilig med sånne pluss dager!

Nå har du langfri kan man si :sjarmor: Blir så bra så bra! Kommer nok til å gå temmelig fort frykter jeg.........! Men tenk,snart er vi i mål!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...