Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Daaah...ser jo nå at du er 37 uker, sikkert 38 på øyeblikket! :eeeh:

*ammetåke*

Lalalalalalalalltralalallaaaa... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:blomst: Gratulerer med 38 uker i dag, kjære Wasabi! :blomst:

Så bra at liftgardinene er på plass også nå, ble sikkert knallbra! St. Hansfeiringen hørtes kjempekos ut, og jammen holdt dere ut lenge *imponert* :)

Kanskje ble det deilig laksemiddag i går også, nydelig med fersk fisk! Jeg satser på at mannen kommer hjem med fangst snart også.. ;)

Håper du har hatt en god natt, og at du får en fin mandag. Ser ut til å bli nydelig vær! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

:hoppe: 38 UKER PÅ VEI - og bittelitt utålmodig.. :sjenert:

Sov kjempelenge i dag! :overrasket: Har generellt sovet godt de siste nettene og er veldig glad for det. Det er jo nå jeg skal lade opp til nattevåk! Så er en ny uke i gang og jeg har begynt å slippe opp for prosjekter og planer.. Dermed begynner jeg å kjede meg litt også.. Men det er jo altfor tidlig!! Har noen innendørsgreier jeg kunne gjort i dag men så er det SOMMER og fantastisk vær, så jeg har så langt spist frokost og lest og solt meg ute i hagen. Nå ble jeg varm og klam og måtte inn og avkjøle meg, og kjenner jeg skal bli en liten stund.

Må bare skryte av supermannen min som i går klippet hekken og plenen - OG la tak og lister i vindfanget (som nå endelig er nesten helt ferdig..). Mens jeg gjorde: INGENTING :sjarmor:

Takk for kjempekos besøk, TEDDY TORIA :klem: Jeg har termin 12.juli..bare 16 dager igjen! Rart det der med at det kan skje i dag - eller i verste fall om fire uker! Spennende! Som du sier så håper jeg også at fødselen ikke går FOR fort, har hørt nok fra folk som både ble redde da OG ble ekstra ødelagt nedentil.. Uansett hvordan det gikk med mamma så aner jeg jo ikke hvordan det blir når jeg skal føde.. og det er nok kanskje like greit sånn på forhånd! :forvirret:

Ingen laksemiddag enda faktisk, ALEA, vi hadde nemlig pizzarester i går. Så et deilig stort stykke laks står på menyen i dag :) Håper din kjære får stornapp snart også! ;) Takk for gratulasjon forresten, du er så skjønn oppmerksom du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS MED 38 UKER!!!!!!!

Can u believe it??? Snart er vi mammaer både du og jeg??!! SNART,virkelig snart altså :overrasket: Hjeeeelp!!! Det blir så sprøtt atte!!

Du er fremdeles lik meg og tenker langsiktig forberedende husarbeid som må unnagjøres før engelen kommer! Så får vi ta det som en "bonus" det vi får tid til etterpå :ler:

Mmmmm! Deilig med flinke snille menn! Er så godt at jeg kan ikke få sagt det! Bra de passer på oss! Håper du ikke har for mange vondter nå da...

Og hadde du bare bodd her så kunne jeg delt flere småprosjekter med deg altså! Har enda plenty igjen og syns stadig det dukker opp fler så fort vi får unna noen.....Menmen!

Ha en fiiin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dager igjen :overrasket:

Laks høres kjempegodt ut! Men her blir det hjemmelagede vårruller idag, mannen har bursdag i morgen, og jeg har kveldsvakt da, så det blir heller god middag på forhånd.

Kos deg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Legebesøk i dag, kanskje det siste før jeg blir mamma? :legrine: Jeg håper faktisk det! Har nemlig begynt å kjede meg.. JA, jeg vet det er ALTFOR tidlig, men sånn er det engang.. Anyways, alt er bra med babyen, jeg har vært småbekymret fordi jeg syns jeg generellt kjenner lite bevegelse for tiden, men alt er bra med nurket! :) Hun har jo dårlig plass for tiden så jeg kjenner bare noen små dult her og der. Hodet er festet, jeg har gått opp 12 kg og livmoren var klar for fødsel (?) og i det hele tatt. Legen mente jeg kom til å føde rundt termin og lovte at babyen ikke blir over 4 kg før fødselen. Kan ikke be om mer i grunnen!

Can u believe it??? Snart er vi mammaer både du og jeg??!! SNART,virkelig snart altså :overrasket:  Hjeeeelp!!! Det blir så sprøtt atte!!

I KNOW!!! Det er virkelig sprøtt, Skytte!! Jeg ser på den store magen og den søte vuggen på soverommet, stellebordet på badet og blondekurven i stua og greier ikke helt å skjønne det... Det er et lite menneske inni meg som snart skal ligge der!! :legrine:

15 dager igjen  :overrasket: Laks høres kjempegodt ut! Men her blir det hjemmelagede vårruller idag, mannen har bursdag i morgen, og jeg har kveldsvakt da, så det blir heller god middag på forhånd.

14 dager til termin i dag!! :) Laksen var nydelig, men hjemmelagde vårruller høres slett ikke verst ut det heller, Murf! *imponert*.

Har vært hos legen, shoppet noen småting (bl.a søte "silke"slippers hos Din Sko til sykehusbagen og div. apotekvarer) og spist lunsj med aviser og påfølgende dorming på sofaen. Så har jeg skiftet på sengen, satt på klesvask og nå sittet på nettet en god stund.. Slik går nu dagan! :ler: Snart blir det skinkepai-rester til middag. Mannen er på langtur i dag og kommer nok ikke hjem før det er tidlig kveld.

HÅPER MIN SUPERHANDYE MANN SNART;

-gjør ferdig yttergangen og rydder kaoset rundt der

-monterer dusjkabinettet

-skrur opp søppelbøtta på stellebordet

-fikser vaskerommet

-vasker bilen

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper at jeg ikke er spes mer tålmodig enn deg når jeg er 38 uker påvei så det trenger du ikke unskylde!

Finnes det ingen tryllefe vi kan ringe?? Sånn at vi får fikset alt i huset mener jeg?!

Jeg er så lei av rot her og rot der,sagmugg i en krok og hammeren i en stol osv osv! Syns det burde finnes sånne tryllefeer altså..... :sjenert:

Jeg har det også sånn,går og ser på alle tingene,men fatter ikke helt at det skal brukes av en baby! Som bor inni magen min.......... :overrasket:

Håper du får en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 38+2 :) Håper du ikke trenger å gå over. Har dere navn på tulla? Blir spennende å se jentene våres :)

Takk for hilsning i boka mi.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt er bra med prinsessen i magen :hjerte:

Forstår godt at du begynner å bli lei og kjeder deg litt, nå er jo det meste klart også. :klem: Og det blir jo bare sååå stas når hun endelig bestemmer seg for å komme ut - trøst deg med det!! Selv om dagene sikkert går litt seint avgårde nå..

Nyt solen og været, prøv å slappe godt av (den er du sikkert rimelig lei av å høre, men sier det likevel kjære venn ;) ) - plutselig skjer ting!

Tenker masse på dere!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er utolmodig nå, det hadde jeg vært og! Men hold ut, det er verdt å vente, - jeg lover!

Orker ikke lese bakover i dagboka di (eller andre sine nå), men ville bare stikke innom å si at jeg tenker på deg uansett :)

Har du lest noe i bøker om tiden etter fødselen? Jordmor sa at jeg var høyst uvanlig som faktisk hadde lest noe om tiden etter fødsel, det var det vist ikke mange som tenkte på sa hun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Åååå så koooselige hilsener, kjære jenter! :klem: Dere får faktisk dagens rose alle sammen fordi dere er så skjønne! :dagens-rose:

I dag har jeg hatt en venninne fra hovedstaden på lunsjbesøk i solen i hagen og det var kjempekos! Hadde lagd klar div. påsmurte rundstykker, iste og melon. Kjørte henne til flyplassen nylig og er nå raskt innom KG før jeg skal legge meg nedpå før litt middag. Mannen er på jobb hele dagen/kvelden. Kjedelig, men han får i det minste gjort unna noen større prosjekt disse dagene så han kan slappe litt mer av ved en eventuell snarlig fødsel!

GROOO: Jeg holder på å lese "Mamma for første gang" av Gro Nylander, har ikke så mye igjen. Har hørt det samme (at få førstegangsfødsende forbereder seg på barseltiden) og jeg skjønner det godt, for det er myyye jeg ikke har tenkt på ser jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

I know, Murmelmy :legrine:

Må bare dele en utrolig søt shoppingopplevelse! Kjedet meg i kveld og siden jeg utrolig nok hadde bilen tilgjengelig heiv jeg meg plutselig rundt og dro til Sotra og besøkte den nye butikken "Englebarn" på Sartor Senter. Proppfull av superskjønne barnemøbler/interiør/leker fra Sia! :hoppe: My god så mye lekkert!! Hadde jeg hatt mye penger til overs, mye bærekapasitet og vært 120% sikker på at vi virkelig får en jente skulle jeg pinadø kjøpt inn møbler til hele barnerommet nå! :ler: Men jeg snopte til meg en søt uro i tre med katter dinglende i rosa/grått/hvitt, en pepitarutete hjerte-spilledåse i rosa/hvitt stoff (som spiller "Sov i ro nå, godnatt" - den mamma sang for meg da jeg var liten.. :legrine: ) - begge henger nå på hvert sitt hjørne av vuggen. Og så kjøpte jeg 5 stk supersøte barnekleshengere i syrinfarget tre med en rosa prinsessefigur på.. De har nå fått kjoler på og henger over stellebordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: SÅ mye fint da!!!Jeg vil også..........

Gosj nå har vi ikke lenge igjen! Værtfall ikke du :ler: Jeg er så glad for alle som føder før meg sånn at jeg får lese om hvordan det er!

Jeg har også lest den boken OG lest endel fra den høyt til mannen og forsikret meg om at han vet hva barseltårer og div andre ting er! For vår del begge to,og sånn at han kan minne meg på at jeg er normal selv om jeg skulle føle meg fullstendig sprø :ler:

Ha en super lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wasabi

Jeg drømmer også om å få sove akkurat som jeg vil igjen, Jordbær! Og jepp - nå er det veldig greit å føde any time! (Og siden det er blitt juli så får jo mannen en uke ekstra pappaperm også!)

Lurt å lese for mannen Skytte, jeg har laget eseløre på pappakapitellet og gitt min kjære beskjed om å lese snarest..

Hadde en deilig fredag i går, var på behandling - som var veldig vondt men ble myye bedre etterpå. Så shoppet jeg litt gjennom byen, fikk bl.a kjøpt etterlengtede nystekte sveler på Bondens Marked - NAM! Før jeg endte opp på utekafè med to venninner der vi ble sittende og skravle i to timer. Så dro mannen og jeg på matinnkjøp og fikk et vennepar og deres 1 1/2 år gamle datter på grillbesøk i hagen, herlig! Avsluttet kvelden med å se en film, men da vi holdt på å sovne begge to til slutt droppet vi slutten - får vel med oss den i løpet av helgen ("Snøen på sedertrærne" på DVD).

Lørdag nå og vi har spist frokost på terassen, hatt venner på besøk med planter vi skal passe mens de er på ferie og jeg har stekt en sjokoladekake i langpanne mens mannen er godt i gang med å gjøre ferdig yttergangen. Ingen faste planer resten av helgen og det føles helt supert!

Stadig flere spør om formen min og navn på babyen for tiden, jeg svarer som sant er at formen er bra, at jeg koser meg men begynner å bli litt utålmodig, og at vi ikke har bestemt navn men har noen kandidater vi vurderer..

Må forresten øve på bruk av barnevognen fant jeg ut i går da vi viste den til vennene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Høres ut som en herlig dag allerede :)

Tror kanskje det er lurt å øve litt på den barnevogna ja... Det må i alle fall jeg! Synes vår er litt innvikla, men sikkert kjempe-enkel da man først har lært seg hvordan man skal gjøre det :ler: Så jo veldig enkel ut da de demonstrerte i butikken... :sjenert:

Ha en super helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Ja, ikke sant, LinKri! Så kjempelett ut i butikken men er redd jeg kløner litt mer alene ja..;)

Nå sitter mannen og jeg med hver vår pc på kontoret og hvert vårt store glass med eplesaft og isbiter :) Kom nylig fra kino, så den flotte australske filmen "Look both ways". Etter den delte vi en belgisk vaffel med is.. KOZ! Har hatt en virkelig fin dag, tidligere spiste vi frokost på terasssen, gikk tur og spiste is og grillet middag i hagen.. For en idyll!! Er kjempeglad begge to for at vi har det så bra og har tid til å kose oss sånn sammen bare vi to nå før det braker løs..

Ingen tegn til fødsel nå 10 dager før termin. Men merker godt at jeg nærmer meg slutten, må hvile ofte og sovner plutselig lett en halvtime på sodfen midt på dagen enda jeg har sovet godt om natten. Og siden jeg ikke kan støvsuge/vaske/bære og sånt så er det egentlig svært lite jeg gjør annet enn å lage litt mat, vaske klær og lese bok/sole meg om dagen.. Men jeg tar det som ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Ojojoj, det er mange som nærmer seg termin her inne... :overrasket: Kan bli travelt framover hvis jeg skal få med meg alt?! :ler: (Som om jeg ikke har det travelt nok med Sigurd. ;))

Lykke til med innspurten! Håper du finner avslappende og hyggelige ting å ta deg til så du slipper å bli alt for utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...