Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Hei vennen!

Takk for hilsen i dagbok!

Ang. tissing, så har jeg stortsett sluppet billig unna. Heldig der, jeg.

Men jeg sover ikke så godt om natta, så jeg våkner uansett. Hehe.

Åh.. nå MÅ det snart være vår tur :)

Ha en fin uke du også! Håper du får møte lillegull snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wasabi

:legrine: 39 UKER PÅ VEI! :hoppe:

Nå begynner jeg å bli virkelig stor og tung! Det er et ork å snu seg i sengen og jeg må ha puter både her og der når jeg ligger for å ha det komfortabelt..

Deilig at det er 9 dager pluss minus til termin, uansett blir vi foreldre snart! Skal kontakte Kvinneklinikken 24.juli dersom ikke noe har skjedd før den tid og blir satt i gang rundt den tid i tilfelle.

I dag har jeg kost meg med boken "Bikubesong" av Frode Grytten og frokost på terassen før jeg bakte boller. Nå fylles fryseren opp med barselmat! Har nå to kaker, tre store stykker sjokoladekake, to poser rundstykker og to poser skillingsboller der, og så kommer dagens boller i tillegg. Stolt av meg selv - jeg baker nemlig nesten aldri! :ler: Er nok et tegn på at jeg trenger ting å gjøre for å få tiden til å gå ja..

Ikke solingsvær i dag slik det har vært så nå er planen å ta et fotbad og så en tur på posten for mannen. Må også handle noen matvarer og noen andre småting, tenker bl.a skaffe flere gulpekluter da "alle" sier man aldri får nok av det (og jeg talte opp og vi har 25).

MIIP: Full forståelse om du ikke får med deg alt som skjer for tiden, det gjør ikke jeg heller og jeg har ikke nurket enda! Takk for lykkeønskinger - satser på at ventetiden går bra!

JORDBÆR: Helt enig - nå MÅ det snart være VÅR tur! Er så nysgjerrig på hvordan hun ser ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. klær til babyen:

Det er så varmt nå om dagen at hun mye av tiden har ligget kun i bleie. Resten av tiden har det vært kun en kortarmet body, og når vi har vært ute har det enten vært bare body + tynn lue, eller en bukse i tillegg hvis det har vært kjølig (kald bil om morgenen feks).

Vi har byttet en god del klær vi har fått allerede, det trengs så lite klær i småstørrelser i denne varmen, plysjbukser feks er helt meningsløst nå så vi har byttet dem i større størrelser.

Hos meg renner melken veldig fra det brystet hun ikke ligger ved, og når hun slipper opp for å rape renner det fra det hun suger på også. Så det har blitt noen klesskift før jeg lærte meg å ha masse flanelskluter tilgjengelig for å samle opp all melken. Egenltig like greit, så får vi byttet litt klær og brukt det vi har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Så at du spurte om klær i dagboka til Grooo, men synes hun har svart akkurat det jeg tenkte å si... :ler:

De fleste gir str 62 i gave, så jeg ville bedt venninna kjøpe enten mindre eller større enn det. (Hvis det er en stor unge blir 56 fort for lite - Sigurd er straks for stor til det nå - men hvis den er liten får du jo bruk for mer 50 og 56.) Som Grooo har jeg også stort sett brukt kortermede bodyer i denne varmen. En annen ting som er greit å tenke på er jo at de klærne de har i butikken er sesongavhengige, og du får jo ikke bruk for shortser til vinteren!

I dag vurderte jeg sushi til lunsj... Nå angrer jeg at jeg ikke spiste det. Blir så inspirert av nicket ditt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har vært effektiv med bakinga!

Selv starter jeg med litt prosjekter nå, har en liten liste jeg skriver overting som hadde vært kjekt å få gjort. Rydde matskapet, feks... alt står ytterst, og oppå hverandre, så det er på tide å gjøre en innsats der.

8 dager pluss minus til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

8 DAGER PLUSS/MINUS TIL TERMIN!

Snakket med mamma nå, hun fødte meg (sin førstefødte) på termindato, sine to neste på 9 og 12 dager overtid.. Altså - sjansen for at jeg føder FØR termin er ikke særlig stor. Og siden formen er bra og jeg ikke har noen fødselstegn så blir det nok kanskje sånn. MEN - et av livets store mysterier er jo nettopp dette at INGEN vet når en fødsel skjer!

Fantastisk SOMMERVÆR ute nå og jeg er inne og avkjøler meg litt. Har rigget meg til med vifte ved sofaen så jeg får hvilt meg ordentlig innimellom.

Planer for dagen;

-pakke ferdig sykehusbagen (mangler klær til meg selv)

-tømme kameraet for bilder og laste opp til bestilling hos Foto Knudsen

-mannen montere ferdig dusjkabinettet

-mannen rydde utstyr og montere lamper og knagger i yttergangen

-nyte solen og lade opp!

MIIP og GROOO: :klem: Tuuusen takk for at dere deler så kjekk kunnskap med meg, kjempebra å være forberedt på dette! Jeg har nå skaffet flere gulpekluter og vasket opp flere flanellsbleier, så jeg tror vi skal være beredt. Og jeg har tenkt det samme ang. klær - nå er det så varmt at en kortermet body må være bra nok store deler av tiden.. Og MIIP: Jeg syns absolutt du skal unne deg Sushi snarest ;)

FELICITY: Kjøler meg ned i skyggen på kontoret i dette øyeblikk! :) Men tenk - i dag så blir du mamma!! :legrine: Gleder meg sånn til å lese hvordan det går!!

MURF: Thanks :sjarmor:, kjekt med litt skryt for bakingen, mannen er blitt så bortskjemt de siste dagene at han ikke er overrasket lenger :ler: . Kjempelurt med prosjekter, jeg har også en liste! Og sånne ting som å rydde matskap og sånt tar jo ikke all verdens krefter heller. Jeg skulle egentlig ønske jeg hadde kropp til å vaske vinduer og hus men det har jeg ikke.. Så da blir det småting som album, stoppe hullete klær, pakke ferdig sykehusbagen osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snarest innom for å si at jeg tenker MASSE på deg i disse dager, kjære Wasabi!

Lest de siste sidene i dagboken nå, veldig koselig å kunne følge med deg sånn! Virker som det meste er under kontroll, og flott at dere her inne kan dele erfaringer om utstyr, hva man trenger ol. Kg er virkelig genialt!

Take care vennen, jeg er lite på nett for tiden men mobilen er aldri langt unna. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager +/-, ja... Her er det 10... Men mammaen min gikk nesten 4 uker over med storebroren min og nesten 3 med meg, så jeg regner med å gå over :Nikke:

Jeg måtte også ta en pause fra solen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at jeg eller mannen har vært ute og kjøpt inn noe vi har kommet på hver eneste dag jeg... Vifte til soverommet, et laken til sprinkelsenga (hadde bare ett), myggnetting til soveromsvinduet, smokk til babyliten fordi hun suger og suger og suger, flere bleier, oj tomt for juice!

Så er det det ene og det andre, og så skulle noen brev postes, og så kom det pakkelapper flere dager på rad i forrige uke så vi måtte på posten hver dag, orket jo ikke vente!

Så trengte vi salve til mammas stakkas pupper... Og ammeinnlegg.. Og.. og.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 UKER NÅ JA!!! WEEEEEEE!!!!

Hurramegrundt nå blir du mamma anytime!!! Det er så spennende tider nå om dagen at hjelp!! Har du noen som kan sladre for deg eller må vi bare vente....... :sjenert:

Gjør visst mye av det samme som meg du! Bare at jeg ikke har startet bakingen enda...Har delegert bort det meste jeg...!Men satser på noen dager med formkakebaking.Vil de ha servert noe bedre så får de dra til en annen restaurant :ler:

Ha en herlig kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Nå er mannen ute for å kjøpe is! :sjarmor: Det er så mye isprat i enkelte dagbøker her inne ;) og jeg har i hele dag hatt et desperat behov for fløteis. Og så er det jo varmt og jeg er gravid og jeg tror nok nurket har godt av det! :ler:

(Ok, spiste en Lollipop tidligere men det teller ikke)

I dag har jeg gjort følgende utenom soling, spising og avslapping;

-sett to episoder "Six feet under" (sesong 2, kjøpte den og sesong 3 på dvd i går, regner med å måtte slå ihjel endel ventetid med boklesing og dvd-titting fremover)

-raket grusen (!) ved inngangen som var full i sagmugg etter mannens oppussing i gangen

-vannet blomster

-vasket og brettet tøy

-stoppet klær! (løs knapp på jakke, hull i bukse og genser..)

-lastet opp bilder på Foto Knudsen

Flinke mannen har foruten jobb, spising og soling;

-gjort ferdig yttergangen (ble kjempefin!!)

-vannet i hagen

-plukket brunsnegler i hagen :overrasket:

-spylt dørmattene

-fjernet masse papp etter dusjkabinettutpakking

I morgen skal jeg;

-til behandling (og nå vil jeg ha fødselsnåler altså!!)

-sole meg med beina høyt mens jeg leser bok

-spise is

-pakke helt ferdig sykehusbagen

I nærmeste fremtid må jeg;

-få mannen til å montere ferdig dusjkabinettet :sjarmor:

-få mannen til å vaske huset :sjarmor:

ALEA: Så kos at du tenker på oss kjære deg! :klem: Du får være KG-sladrehjelp når ting skjer, du får selvsagt mms når vi får summet oss til slikt!

PEONY: Ja jeg tror vi bare må belage oss på at det ikke skjer noe FØR termin her også.. Men vet jo aldri da! Og bra du også er flink til å ta nedkjølingspauser.. Jeg merker jeg trenger mye mer drikke i varmen også, kroppen er flink til å si i fra sånn!

GROOO: Greit å ha ting på plass på forhånd, men så vet man jo aldri helt hva man vil få behov for da! Regner nok med det blir noen turer ut og gjøre innkjøp ja.. Men igjen - supert at du deler info, jeg liker jo å ha ting gjort unna nå på forhånd for å få tiden til å gå!!

SKYTTE: I know, nå er det så nærme som det aldri har vært!! :legrine: Alea får sladre her inne når ting skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip
I nærmeste fremtid må jeg;

-få mannen til å montere ferdig dusjkabinettet  :sjarmor:

-få mannen til å vaske huset  :sjarmor:

Bra arbeidsdeling! :klappe::ler: Men altså, seriøst, det er bra at du overlater sånne ting til mannen. Nå skal du bare samle krefter til fødselen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får være KG-sladrehjelp når ting skjer, du får selvsagt mms når vi får summet oss til slikt!

:hoppe: Jippi, det vil jeg svært svært gjerne være Wasabi!! :klem:

Datatullet hjemme skulle ordnes veldig kjapt fikk vi vite i dag, så jeg skal prøve å være oppgaven verdig! ;)

I morgen skal jeg;

-til behandling (og nå vil jeg ha fødselsnåler altså!!)

Fikk du fødselsnåler i dag?! Håper det gikk fint iallefall *spent på å høre*

I morgen skal jeg;

-sole meg med beina høyt mens jeg leser bok

Jeg går kanskje nesten forbi den flotte hagen din sånn i fire fem tiden, kanskje jeg ser deg?! Skal møte mannen der han holder til borti gaten vet du ;)

STOR :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-raket grusen (!) ved inngangen som var full i sagmugg etter mannens oppussing i gangen

Jeg ser du begynner å gå tom for prosjekter? :ler:

Håper du fikk nålene du ville ha idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi
Bra arbeidsdeling! :klappe::ler: Men altså, seriøst, det er bra at du overlater sånne ting til mannen. Nå skal du bare samle krefter til fødselen! :)

:ler: Ikke sant? Vel, etter at jeg var i kjempeform og trodde bekkenløsning var et forbigått stadium så begynte jeg jo med husvask og støvsuging igjen for et par uker siden. Da det viste seg å være en tabbe (ble dårligere igjen, fikk forbud fra fysioterapeuten igjen) så har jeg bare måttet innse at jeg ikke kan gjøre de store fysiske utskeielser. Og nå bare 1 uke før termin så er vel strengt tatt mannen pålagt å gjøre det meste eller? :sjarmor:

Nå kom mannen akkurat inn etter to turer på Clas Ohlson og kunngjorde at han ikke blir ferdig med dusjkabinettet i dag heller fordi han mangler noen spesialdeler.. Kjedelig når det er SO CLOSE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wasabi
:hoppe: Jippi, det vil jeg svært svært gjerne være Wasabi!!  :klem:

Datatullet hjemme skulle ordnes veldig kjapt fikk vi vite i dag, så jeg skal prøve å være oppgaven verdig! ;)

Fikk du fødselsnåler i dag?! Håper det gikk fint iallefall *spent på å høre*

Jeg går kanskje nesten forbi den flotte hagen din sånn i fire fem tiden, kanskje jeg ser deg?! Skal møte mannen der han holder til borti gaten vet du ;)

STOR  :klem:

Supert at du vil være sladrehjelp, Alea! :klem: Og ingen fare, her kjennes det ut som det kan ta ukesvis før det blir action.. :sur:

Fikk fødselsnåler i dag ja men som sagt - ingen action...

Og du skulle stukket innom, Alea! Alltid velkommen hit vet du! Jeg har hatt en supersløvedag så det hadde vært kos. Bare gi et pip! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi
Jeg ser du begynner å gå tom for prosjekter?  :ler:

Håper du fikk nålene du ville ha idag!

:ler: Jepp, begynner å bli tom for prosjekter og veldig klar for at det skal begynne å se strøkent og klart ut her i heimen! Mannen har en betydelig mer laber holdning til rot enn meg - selv om han er kjempeflink handyman så gjør det liksom ingenting at trappen er full av verktøy i tre dager..

Og jepp, fikk nåler i dag.. Men nei.. ingenting skjer så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

1 UKE TIL TERMIN!

En veldig varm og sløv dag. Var til behandling i formiddag og fikk fødselsforberedende akupunktur i tillegg til bekkennålene. Håper de setter inn actionvirkning snart! :) Kjøpte med deilige rundstykker fra Godt Brød på vei hjem og spiste i hagen med mannen. Han har tatt fri i dag for å nyte sommeren. Så vi har kost oss og lest ute, jeg har hvilt inne i skyggen med vifte mye også. Og når han begynte på dusjkabinettet så jeg to episoder "Six feet under" og spiste to is :sjarmor: . Skal legge til at jeg har vasket en maskin med klær og hengt opp også da, så jeg er ikke helt nytteløs.. Men ellers merker jeg at jeg blir helt sløv i denne temperaturen, men det blir vel alle selv uten stor mage!

Planer for resten av dagen;

-grille til middag

-pakke ferdig sykehusbagen

-ta et avkjølende fotbad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er veldig tom for prosjekter, så kan du gjerne bake og styre for meg også :Nikke:. Hadde absolutt ikke hatt noe i mot det, nei :ler:

Ha en super kveld, snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...