Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Snart er det vår tur ja.. Babyen min ble helt vill inne i magen i ettermiddag, tror den skjøne at noe var på gang da vi var på omvisning på føden tidligere i dag *ler*

Men jeg håper nå at den holder seg der inne litt til da, selv om jeg gjerne vil ha den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myztica

Denne boka her har jeg visst ikke vært innom på leeeeeenge :rodme:

35 uker allerede! jammen meg ikke lenge igjen nå. Skal nok følge med litt mer inne her framover nå ja :ler:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær
You are my kind of girl, Rognebær!  :ler:

:Hehe:

Jeg er også fru superorganisator til vanlig men bekkenløsningen har satt meg litt ut det siste året kan du si.. Har måttet venne meg til en helt annen tilstand på tingene i huset, så det var utrolig digg å være i form til å gjøre litt samt få mannen med på prosjektet!  :) Nå mangler vi altså bare møblene så er alt på stell, håper å få kjøpt de neste uke.

Uff, ja, det er utrolig frustrerende når kroppen sier nei selv om hodet sier "kjør på"! Jeg ga helt opp de siste ukene før permisjonen, det var helt kaos her den fredagen jeg kom hjem fra jobb siste gang. Men mannen tok heldigvis initiativ til en skikkelig ryddesjau den helgen (og hadde gjort det på forhånd!) så da ble det litt skikk på sakene. Og nå har jeg fått puslet litt i mitt eget tempo og ordnet og sortert, så nå er det ganske bra. :Hehe:

Sortere er gøy! :hoppe:

Hagefest høres skikkelig knall ut, det vil jeg og ha! (Men vi har jo ingen hage... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at svangerskapskurset var greit, sikkert ok å få en omvisning både for deg og din kjære. Tror nok også det kan være greit med noen dager der oppe etter fødselen, for å komme inn i alt som du skriver, selv om det er kort vei hjem!

Måtte smile litt av kommentaren fra din kjære, om at dere jo bare kunne dra hjem - min bedre halvdel kunne sagt akkurat det samme! :ler:

Tenker forresten å la moussaka til deg til middag i morgen, Alea!  ;)

Å, det hørtes jo bare helt nydelig ut - jeg gleder meg!! Synd vi er vekkreist i helgen, men får ta en liten minibursdagsfeiring i dag! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi
Tenk at du snart er i mål Wasabi! Det er jo helt utrolig. Det virker ikke lenge suden du testet positivt....

I know!! Samtidig virker det utrolig lenge siden også.. Rart det der. Men siden jeg har vært betydelig redusert pga bekkenløsningen har ting gått noe sakte. Men da har jeg virkelig fått vennet meg til den gode tanken på å bli mamma også!

Snart er det vår tur ja.. Babyen min ble helt vill inne i magen i ettermiddag, tror den skjøne at noe var på gang da vi var på omvisning på føden tidligere i dag *ler*

Men jeg håper nå at den holder seg der inne litt til da, selv om jeg gjerne vil ha den ut!

Thi-hi, babyen min sparker også litt ekstra disse dagene, kanskje fordi vi begynner å bli ekstra klar for å møte nurkene våre? :legrine:

Denne boka her har jeg visst ikke vært innom på leeeeeenge :rodme:

35 uker allerede! jammen meg ikke lenge igjen nå. Skal nok følge med litt mer inne her framover nå ja :ler:

:vinke:

Kjempekos at du stikker innom LinKri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi
:Hehe:

Uff, ja, det er utrolig frustrerende når kroppen sier nei selv om hodet sier "kjør på"! Jeg ga helt opp de siste ukene før permisjonen, det var helt kaos her den fredagen jeg kom hjem fra jobb siste gang. Men mannen tok heldigvis initiativ til en skikkelig ryddesjau den helgen (og hadde gjort det på forhånd!) så da ble det litt skikk på sakene. Og nå har jeg fått puslet litt i mitt eget tempo og ordnet og sortert, så nå er det ganske bra. :Hehe:

Sortere er gøy! :hoppe:

Hagefest høres skikkelig knall ut, det vil jeg og ha! (Men vi har jo ingen hage... )

Sortering er moro ja! :ler: (Noen som leser her syns nok vi er helt frika nå, men det er jo sant!!) Men jammen godt mannfolka har skjønt hva det går i.. Jeg hadde blitt helt motløs om ikke mannen hadde tatt i noen ekstra tak under graviditeten.. Men han viser virkelig at han kan!

Hagefest ja, begynner å få troen på det nå ettersom værmeldingene er gode. Tenker grilling (må få kjøpt grill og hageputer da..) av div. kjøtt og grønnsaker, en stor grønn salat og en stor potetsalat samt masse oppskjært frukt (jeg er melonman!). Eller meksikansk mat - nachos, fajitas, masse guacamole og salsa.. Uansett hyggelig å starte festen ute og så kan vi heller gå inn etterhvert og spise kanskje. Vi får se. Skal hvertfall skaffe noen lykter/sterarinlysting å ha i hagen, det er så kos!

Godt å høre at svangerskapskurset var greit, sikkert ok å få en omvisning både for deg og din kjære. Tror nok også det kan være greit med noen dager der oppe etter fødselen, for å komme inn i alt som du skriver, selv om det er kort vei hjem!

Måtte smile litt av kommentaren fra din kjære, om at dere jo bare kunne dra hjem - min bedre halvdel kunne sagt akkurat det samme! :ler:

Å, det hørtes jo bare helt nydelig ut - jeg gleder meg!! Synd vi er vekkreist i helgen, men får ta en liten minibursdagsfeiring i dag! ;)

:klem:

Ja ikke sant? Tror mannfolka har en tendens til å tro at vi får til dette med babyer og amming og sånt uten videre.. Selv tror jeg nok at vi må lære oss litt..

Moussaka skal bli, gleder meg til å se deg og høre alt om bryllupet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

Gøøøy med bursdag til helgen! Fikk en haug gaver med lillesøster i posten i går og i dag kom gaver fra mamma og co, farmor og farfar og tante og co! :hoppe: Har lagt de i en kurvveske i stuen slik at jeg kan se på den og bli riktig fristet fram til lørdagen! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Ja, ikke sant, Murf! :sjarmor: Jammen kom ikke Alea med pakke i går også, så nå er kurven full! :hoppe: Jeg kjenner jeg blir helt som en unge jeg! :ler:

Våkner tidlig for tiden, skikkelig ulikt meg. Men er jo oppe hver tredje time på toalettet uansett da. Sover som regen litt på dagen/formiddagen igjen også når jeg står opp tidlig så jeg får absolutt den søvnen jeg trenger.

Skal på behandling kl.11 i dag og har tenkt å dra i god tid så jeg får kjøpt noen fotoalbum og en CD jeg har lyst på (Erlend Øyes nye prosjekt "The Whitest boy alive") på forhånd. Ellers ingen planer i dag, skal spise middagsrester (moussaka og salat fra veldig koselig Alea-besøk i går!) Kanskje rekker jeg sjekke ut om Åhlens har hageputer også. Ikke så mye jeg orker uten bil, tar buss/drosje til sentrum siden mannen har bilen, han har vært i Danmark og kjører fra Kr.Sand og er ventet hjem i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Våkner tidlig for tiden, skikkelig ulikt meg. Men er jo oppe hver tredje time på toalettet uansett da. Sover som regen litt på dagen/formiddagen igjen også når jeg står opp tidlig så jeg får absolutt den søvnen jeg trenger.

:sjarmor:

Kroppen din forbereder deg på livet som venter. Mye nattearbeid og tidlige morgener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant, Murf!  :sjarmor: Jammen kom ikke Alea med pakke i går også, så nå er kurven full!  :hoppe: Jeg kjenner jeg blir helt som en unge jeg!  :ler:

:ler:

Du e nå skjønn! :kose: Håper du får en fabelaktig bursdag i morgen kjære Wasabi!

Storkoste meg i går - som alltid! Gjett om min kjære mann ble misunnelig da jeg fortalte om den nydelige maten og kaken ;)

Lykke til på behandling og med de andre innkjøpene, og kos deg sammen med mannen i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mannen kommer hjem igjen før babyen kommer ut!

Min baby er også villere og villere for hver dag nå, tror den lengter ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi
:sjarmor: Kroppen din forbereder deg på livet som venter. Mye nattearbeid og tidlige morgener!

Og jeg trenger virkelig den forberedelsen, er skikkelig B/C-menneske og elsker å sove fra før av, så både jeg og mannen holder på å innstille oss på en annen døgnrytme..

:ler: Du e nå skjønn! :kose: Håper du får en fabelaktig bursdag i morgen kjære Wasabi! Storkoste meg i går - som alltid! Gjett om min kjære mann ble misunnelig da jeg fortalte om den nydelige maten og kaken ;)

Lykke til på behandling og med de andre innkjøpene, og kos deg sammen med mannen i kveld. :)

Takk kjære deg! :klem:

Koste meg i byen før behandlng i dag og fikk kjøpt både gravidkortbukse og søte slipperssko i tillegg til album. Men ikke hageputer, Åhlens hadde ingen aktuelle. Så nå står jeg faktisk på farten til å ta bussen til et kjøpesenter like ved for å sjekke ut Kid, pga hagefesten i morgen har vi en stor handletur å gjøre unna så jeg tenkte det hadde vært supert å finne puter i dag.. Ellers har jeg kost meg ute i solen i hele dag, hadde en brannstigemann på befaring (og får tredjemann på mandag, har skal det prutes!) og har organisert bilder og lest aviser og blader.

Godt mannen kommer hjem igjen før babyen kommer ut!

Min baby er også villere og villere for hver dag nå, tror den lengter ut ja!

Jepp, han kommer nok ikke før midnatt da, har en lang biltur (Kr.Sand - Bergen), men blir bra å få han hjem nå! Merker at det er mer seriøst når han er på tur nå som vi er to som venter på han..

Har framskyndet festen i morgen pga det herlige været og satser altså på hagefest kl.18, vi blir rundt 10 stk og vi starter med champagne (alkofri på meg såklart) og frukt og så blir det div. meksikansk eller grillmat. Får høre hva sjefskokken (mannen) er mest giret på. Antrekk: Cocktail! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*drømmer meg bort i festen din* :sjarmor:

Håper du koser deg max og en dag på forskudd;GRATTIS MED DAGEN!!!

Jeg hadde dødd om jeg skulle sitte og se på alle pakkene!!! Men det er deilig og bare snu og vende på dem og klemme litt også....!!Elsker bursdager jeg!

Godt at mannen kommer hjem og hjelper deg! Lykke til og riktig god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Tuusen takk, Skytte! :klem:

Snakket med mannen nå, han er fortsatt et par timer unna stakkars og lei av bilkjøring. Og han har ikke kjøpt bursdagsgave til meg enda!! :frustrert: Hva er det med mannfolka da?? Det kom fram helt tilfeldig (da jeg skrytte veldig av alle gavene som ligger klar til meg i morgen tidlig :sjarmor: ) og da jeg tullekjeftet på han så ble han skikkelig sur "Hvordan skulle jeg greid det da? Jeg har jo vært på jobb i Danmark og du liker jo ikke tax-free gaver!!" (Hah! Bare fordi jeg klagde da han kom hjem med sprit og kitschy souvenirer tidligere i år, jeg er jo gravid for pokker!!). Så JEG måtte roe ned HAN enda JEG har bursdag!! Prøvde å hinte om at han reiste onsdag, absolutt mulig å planlegge bursdagsgave mer enn to dager før... Og det jo ville vært kos med gave og frokost på sengen osv.. Men neida.. Vel.. Når jeg tenker meg om - vi har vært sammen i 8 år og jeg tror faktisk aldri det har skjedd.. Så vel.. Ja ... *DRØMME* Men - han har alltid gitt meg flotte bursdagsgaver og han sendte en sms nå der han smisket og sa at han skulle gi meg en skjønn gave i morgen.. :kgblunk:

Fru Bekkenløsning i storform busset forøvrig på Kid-salg i sted og fant kjempefine hageputer! Kjøpte også noen romantiske pledd der (salg!) som vi kan slenge over oss om det blir kjølig i hagen. Og så hadde de fått inn ammeputer igjen så nå er det i boks også :)

Handleliste til festen i morgen;

CHAMPAGNE OG ALKOFRI DRIKKE

JORDBÆR, MELON, ANANAS

MEKSIKANSK (fajitas, nachos, guacamole, salsa, rømme, salat)

eller

GRILLING (grill!, div. kjøtt/fisk, potetsalat, grønn salat, grønnsaksspyd)

KAKE??

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Hentet opp igjen huskelisten min til babyen kommer, tror dette er riktig korrigert versjon nå:

MANGLER NÅ;

-babyforsikring

-tøybleier til håndklær (Spar Kjøp)

-myggnetting og regntrekk til vognen (Babykos)

-vippestol? (låne hos venner?)

-yttertøy til babyen? (låne hos venner?)

-klorevotter til babyen?

-babycall

I SYKEHUSBAGEN MANGLER JEG MEST TING TIL MOR;

-nattbind

-ammenattkjole

-morgenkåpe

-slippers/tøfler

-vanlig tøy

-undertøy

-svangerskapsdagboken

-klorevotter til babyen

-frukt, sjokolade, kjeks, drikke

-toalettsaker

-lesestoff

-mobiltelefon og lader

-stillskamera, videokamera og ladere (her må nok pappa være sjef!)

-ammepute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye med dagen, kjære Wasabi!

:blomst::dagens-rose::blomst:

Håper du har en strålende bursdag!

Kjekt at gaven falt i smak, jeg digger de bøkene ;)

STOR KLEM :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

:bursdag::gratulerer:

GRATULERER MED DAGEN!

Ammepute i sykehusbagen er lurt! :Nikke: Jeg brukte min masse fra første stund.

Håper du klarer å slappe av og kose deg de siste ukene før du får møte mageboern.

Kos deg med fest i kveld! Det høres kjempegøy ut! :perebrus::briller::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...