Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Gjest Wasabi

:overrasket: Hva er det som har skjedd her inne? Liker ikke at ikke postene kommer opp som før men at jeg må styre fram og tilbake for å lese de siste innleggene.. :sur:

Det er søndag, mannen er på jobb og jeg har sovet lenge, lest på sengen og spist lang frokost. Holder på med en ny bok, har fått skikkelig lesekick de siste månedene (når jeg er 50% sykmeldt og må ta det med ro så har jeg jo endelig tid til slikt!). Dette er bøkene jeg har lest;

:lese:

En haug "jentebøker";

*Stjerne for en dag (eller noe sånt)

*Fritt vilt

*Snart tretti

*En shopoholiker treffer blink av Sophie Kinsella

*Wonderboy av Knut H. Langeland

*Flytande bjørn av Frode Grytten

*Arsenikktårnet av Anne B. Ragde

Holder på med:

*Berlinerpoplene av Anne B. Ragde

Har liggende enda en "jentebok" og en bok av hun Selma-skribenten i Dagbladet.

:lese:

Ellers har jeg hatt mine første merkbare kynnere i helgen :forvirret: . Tenkte ikke over det men før vi sto opp i gå tok mannen min meg på magen og kommenterte at den var hard midt på. Mens jeg leste i sengen i formiddag kjente jeg flere ganger det samme, mens den var "normal" innimellom. Så da skjønte jeg jo at dette kunne være kynnere, fant fram "barn i magen"-boken og joda.. det er nok kynnere! Skremmende og spennende på samme tid, tenk når det blir rier.. :overrasket::hoppe:

Brukte det lille jeg hadde av energi i går til å besøke 8 (takk for kjøpesentrene..) sko/veskebutikker og fant til slutt et par lekre Vagabond-sko og en Acessorize-veske jeg har deponert på med tanke på forloverkjolen. Hadde den med men vil prøve hele antrekket her hjemme for å dobbelsjekke at det ser bra ut. Fant utrolig mange lekre sko som passet men alle var med stiletthæl og for høye.. De jeg fant er litt i høyeste laget for bekkenet mitt også men jeg gav nesten opp til slutt. Har tenkt å finne et par søte pene ballerinasko jeg kan ha med som skifte når jeg blir sliten..

Var på koselig jentekveld i går hos en venninne som snart skal flytte. Det blir trist! Jeg fikk min kjære til å kjøre meg så han kunne ta festlige bilder av jentegjengen sammen som hun skal få som avskjedsgave.

Gråvær i dag og jeg har ingen planer. Skal bare kose meg i sofaen nå med boken min og ta livet med ro. Babyen sparker i magen og jeg har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wasabi

Tusen takk for koselige besøk, Crash og Skytte! :dagens-rose:

Kjempekoselig at du er innom og leser Crash, og du er hjertelig velkommen til å legge igjen flere spor ;)

Og takk for oppmuntrende ord som alltid Skytte, legeopplevelsen har jeg bare ristet av meg..hun er bare sånn dessverre. Men jeg får jo den hjelpen jeg trenger heldigvis, og har det ellers bra, så jeg skal ikke klage for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kost meg med dagboken din, alltid så hyggelig å lese nye innlegg her inne. :)

Høres ut som du har hatt en fin og avslappende helg, og til og med kjent kynnere for først gang! Tenk hvor kort tid det egentlig er igjen nå, Wasabi, til dere prinsessen er ute i verden :hjerte: Spennende tider altså!

Så bra du har funnet veske og sko til forloverkjolen da, helt sikkert lekkert tilbehør kjenner jeg deg rett! Du blir sikkert kjempeflott!

Godt du koser deg med gode bøker for tiden også, fin måte å slappe av på det. Og så kjekt med babyshower da, det blir sikkert kjempekoselig!

Nyyyt denne tiden fremover nå, våren er her (i hvert fall innimellom - værmessig :ler: ), og kveldene blir lengre og lysere for hver dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei!

Så bra at du fant det du manglet! Er stress å vite at man muligens ikke finner det og da må begynne på en plan B..

Men det ordnar seg,det gjør det alltid :)

Huff..skal hun flytte for evig liksom?Langt bort? Sånt er trist...Meeen sånn er det når vi blir voksne og finner oss jobb/skole/mann et annet sted...!

Det er kjempekos å lese! For tiden får jeg lest lite selv siden jeg gjør så mye annet rart og bla leser høyt for mannen fra pappabøkene hans! Luringen min!

Ha en fin kveld nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

29 UKER PÅ VEI!

I dag har vi 3 års bryllupsdag! :hjerte: Det har vi så langt feiret med å kjøpe barnevogn! :ler: Det ble en kombivogn fra Bebe Comfort, High Trek-modellen med Windoo-bak for spesielt intresserte (se www.babykos.no). Vi kjøpte etter mye om og men bag i fargen sporty red og sportsvogndel i brunt.

Nå skal vi ut og spise en bedre middag og feire dagen videre! :)

:klem: til Alea og Skytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Gratulerer så mye med 3 års dagen, Wasabi! :hjerte:

Kos dere masse med middag ute, deilig å gå ut å spise og feire dagen slik. :)

Var inne å kikket på vognen også, den var jo råstilig!!

Og sist, men ikke minst, gratulerer med 29 uker i dag! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojsann, her var det skammelig lenge siden jeg hadde vært innom...

Gratulerer med treårsdag og barnevogn og 29 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED 29 UKER OG 3 ÅRS DAG SOM FRUE!!!

Snakket om giftemål da vi besøkte mormor igår,og spurte ut i luften;"lurer på når jeg får brylluppsdag jeg...?!"

Til hvilket sambo svarte:"først må du finne deg en å gifte deg med!"

:ler: Så da vet jeg det!! Men håper jo innerst inne at han overrasker meg en dag........!

Håper dere får ei herlig helg nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

For et fantastisk vær!! Skikkelig sommer nesten jo! Og det på en lørdag! :)

Mannen reiste tidlig på jobb i dag mens jeg sov lenge før jeg spiste frokost med aviser og svarte på Mor&Barn-undersøkelsen i varmen på terassen. Herlig! Så dro jeg på utekafè med venner og det var herlig å nyte årets første utepils et par timer. Min "pils" besto selvsagt av Farris! Så dro jeg på Coop og koste meg en liten time med å handle inn til langhelgen. Det gjør vi altfor sjelden, og den siste tiden har vi hver ettermiddag stått og kikket og på tomme kjøkkenskap og lurt på hva vi skal lage til middag.. Dermed brukte jeg tid i dag på handle inn masse godt til dagene fremover.

Ellers har jeg det greit, jeg merker jeg er ekstra sliten for tiden selv og jeg er kjempeflink til å ta det med ro. Men kroppen og bekkenet sier oftere fra om at den trenger hvile for tiden.. Har litt noia for at vi enda har en laaang liste med ting som ikke er på plass til babyen men vi har jo fortsatt 2 måneder på oss da..

Nå kom mannen akkurat hjem og jeg skal lage peppebiff med fløtegratinerte poteter til middag. Har vi plass senere blir det ost og kjeks eller kanskje italiensk is til dessert.. ;)

ALEA: Takk for gratulasjoner, vi hadde en kjempefin kveld!

GROO: Takk skal du ha og velkommen innom anytime!

SKYTTE: Takk og takk! Selvsagt blir du gift! Du skal se frieriet kommer når han har sett hvor fantastisk gravid/mamma du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Søndag! Sov 11 timer i natt.. Jeg har så utrolig godt sovehjerte! Ok, så var søvnen selvsagt avbrutt av flere doturer og vond snuing pga bekkenet, men likevel. Kanskje jeg lagrer søvn til babyvåk?

I morgen er jeg 30 uker på vei! Tiden flyr.. I løpet av de nærmeste ukene skal vi få kjøpt inn;

*Stellekomode m/badebalje

*Dyner og sengetøy

*Strømpebukser

*Ammepumpe/ammete/ammeinnlegg

*Gasskluter, bomullshånklær o.l

*Bleier

*Salver, såper o.l

Tror det er det.. Trenger jo ikke ha alt dette på plass snarest men jeg liker å ha kontroll.. Og i teorien kan jo babyen komme når som helst nå! Men selvsagt vil jeg ha henne der inne mye lenger.

Mannen er på jobb (typisk at han må jobb absolutt hele langhelgen..) mens jeg så langt har spist frokost, lest litt bok (Nå holder jeg på med "Vil ni åka mera?" av Selma Lønning Aarø), vannet blomster, og levert selvangivelsen (jeg er supertreg..). Nå hører jeg på "The best of Massive Attack" og skal skrive mer på forlovertalen min.. Og så skal jeg ordne ferdig smykkene jeg har organisert til forloverkjolen. Har mye på plass der også, men mangler nå;

*Undertøy (beige boxer og solbrune stay ups)

*Myke ballerinapumps (til skift i løpet av den lange dagen)

*Kakeingredienser og kakepynt (skal bake gulrotkake så det er ikke så heftig)

*Champagne og glass til brudeparet på kirketrappen

*Konfetti (tenker å kjøpe ekte roser som jeg river opp bladene på..)

Siden mannen har bilen blir det ikke tur til Plantasjen i dag men heller i morgen. Tenker å kjøpe noen spanske margeritter el.lign å plante i potter rundt inngangen. Ellers spirer det godt i vår nye hage, spennende å følge med når vi ikke har bodd her om våren før (flyttet jo inn ved nyttår).

I dag blir det indisk curry med ris, nanbrød, cashewnøtter og youghurtsalat til middag. Og så har vi ost og kjeks på planen til søndagsfilmen. Koser oss ordentlig her hjemme for tiden og mannen er superskjønn! Han har "prøvetrillet" barnevognen innendørs og er superstolt av magen min! Men siden han jobber så mye for tiden blir det liten tid til å gjøre unna alle husprosjektene som venter;

*Ordne nedrevet vindfang (har ventet i 2 mnd på treg elektrikerkompis)

*Ordne nedrevet vaskerom (samme..)

*Bygge bokhyller på loftet

*Kjøpe dusjkabinett

*Kjøpe komode til soverommet vårt

*Kjøpe hagemøbler

*Ordne ferdig listene på kjøkkenet

*Kjøpe komoder til gjesterommet

*Kjøpe klesskap/komode til barnerommet

Ikke noe problem å få tiden til å gå her i heimen nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

:hoppe: 30 UKER PÅ VEI!! :hoppe:

:grine2: Bare 10 uker igjen til termin!! :overrasket::hjerter_rundt:

1.mai og i det mannen dro på jobb kom vi på at vi kunne bruke husflagget for første gang, så nå flagrer det ved døren. Fortsatt litt vittig at vi er huseiere nå etter fire måneder..

Jeg hadde egentlig tenkt å dra til Plantasjen og kjøpe et brett spanske margeritter og plante i potter utenfor i dag. Men noen gode venner (som vi hadde her på ost og kjeks i går kveld) som også er hobbygartnere mente jeg burde vente et par uker. Det kommer visst frost igjen og det tåler margerittene dårlig. Så jeg hører på ekspertene og lar være..tror jeg!

Skal fortsette på forlovertalen (vanskelig!) og boklesingen (den er veldig god!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alea

:hoppe::hoppe: For ti uker!! :hjerter: Jammen ikke lenge igjen nå Wasabi!

Ønsker deg en fiiiiin 1. Mai videre, deilig med litt ekstra fridager nå i mai.

Stor klem og en :dagens-rose: til en kjempejente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alea

Må forresten være helt skjønt i hagen deres for tiden, og så gøy med eget husflagg og snart egenplantede hageblomster! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATTIS MED 30 UKER!!!

Og dere har nok å henge fingrene i ser jeg! Minner meg så mye om vår egen situasjon når jeg leser her inne hos deg!

:grine2: Søte mannen som prøvekjører vognen! Vi skal kjøpe vogn i helga og jeg gleder meg sååå!!! Kommer nok til å prøvekjøre den jeg også!

Er jo helt tussete når det gjelder babyens ting jeg! Aner ikke hvor mange ganger jeg har ommøblert i stellekommoden :ler:

Lurt å vente med blomstene ja! Vi har en sånn svær jerngryte som jeg peier å plante i å ha stående ved trappa! Men kan enda komme både snø og mange frostnetter så må bare vente....!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Takk for koselige besøk, Alea og Skytte, dere er noen ordentlige skjønne jenter! :blomst:

Onsdagen er her og jeg er hjemme i dag. Glad for det, for jeg var helt knekt etter jobb i går. Bekkenet er vondere for tiden (virker som "straff" for at svangerskapskløen har gitt seg..) og jeg har begynt å få så vondt i ryggen i tillegg. Ikke gøy. Men jeg tar det virkelig med ro for tiden og håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Hodet er fylt med husprosjekt som skulle vært gjort (men som mannen må gjøre..), babyting vi skulle kjøpt inn (men vi må få litt penger på konto først..), bryllupet neste helg og akkurat nå: at både mine foreldre og min søster har kjøpt flybilletter og kommer ned hit helgen vi har termin.. Jeg har jo sagt at jeg veldig gjerne vil ha besøk av familien når babyen har kommet, men at vi selvsagt ikke aner når det skjer. Men at det blir tre stk her i 3-4 dager rundt termin er jeg litt usikker på om er så lurt.. Håper babyen kommer et par uker før! Jeg har sagt til dem at det er fint og at de bare får barrikadere seg på loftet (der gjesterommene og loftsstuen er) når vi vil ha alenetid, men.. Jeg ser for meg at det blir litt kjipt å skulle føde f.eks med hele familien i etasjen over.. De timene før sykehuset ser jeg for meg skal bare være meg og min kjære..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom og kikker litt igjen.

Grattis med 30 uker ++! :hoppe: Nå går det jammen meg fort til termin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer så masse med 30 uker! :blomst:

Kommer til å gå radig mot termin nå som det er mai og så mye som skjer! Sol og sommer letter jo gjerne sinnet litt også, og dagene flyr avsted!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Huff...ikke bra med værre bekken og rygg :frustrert: Liksom at den kroppen din er ute etter å plage deg..

Wow..du får besøk ja..oioi skjønner godt dine delte tanker rundt den saken!

Tenker også at jeg bare vil være alene med sambo når det begynner å skje ting.Og muligens dra innom mam og pap på tur til sykehuset bare for å stresse dem litt :ler: Hvis jeg i det hele tatt har humor og ork til det når jeg kommer så langt da........!!

Håper du får hvilt deg godt og ikke tenker for mye i helgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg så innmari til å få vogna i hus jeg og! Har pusset opp gangen i vår og slått ned en vegg der for å få plass til vogn der ute så alt er liksom klart for å få vogna inn. Den kommer antagelig til 17. mai... Leeenge og vente jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...