Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klem: Godt at formen er fin!! Intet er bedre!!

Og shopping...*sukk* Hadde det ikke vært for tannlegen :sur:

Har jo brukt en hel stellekommode hos tannlegen allerede............Og det er ikke morsomt i hele tatt!!

Så bra at du har mange ting å se frem til! Da går tiden fortere!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Hei :vinke: Murf, Groo, LinKri, Alea og Skytte! :smilyblomst:

Siden sist har jeg vært på kino og sett "Capote" (som anbefales!), jobbet en dag (og var endelig litt mer aktiv og fikk gjort kjekke oppdrag), vært på koselig lunsj på fiskerestaurant med to venninner og en baby, fått låne en bunke pent tøy som passer min store mage av en venninne og fått sykelig lyst på Grandiosa Lørdagspizza :ler: Gurimalla for en kul reklamelåt!!

Var på jordmorkontroll i dag og alt er bra med babyen :babyjente:. Nå har jeg følt det sånn lenge også, formen min er kjempefin foruten bekkenløsningen og jeg kjenner aktivitet hver dag. Litt varierende hvor mye og overhodet ikke plagsomt mye, men nok til at jeg vet hun har det bra der inne :hjerte: Fikk sjokk da jeg gikk på vekten i morges, har lagt på meg 4 kilo de siste ukene :overrasket: Men jeg burde jo ikke være overrasket, har ikke lagt på meg tidligere i svangerskapet og nå har jeg hatt null aktivitet i 1 måned med sykmelding..Og - magen har åpenbart vokst ordentlig de siste ukene. Det er jo slik det skal være! Må bare innfinne meg med det. Må bare prøve å være flink til å spise frukt og grønnsaker som mellommåltid istedetfor snop, har hatt et skikkelig sjokoladekick i det siste og det er sikkert en av grunnene til at jeg har fått kviseutbrudd.. Blæh! :ler:

Ellers var jordmor enig i en tanke jeg har måttet venne meg til de siste dagene; jeg kommer til å være 50% sykmeldt til jeg går i permisjon... Første gang jeg ble konfrontert med det så ble jeg sint, men når jeg nå har vurdert tanken så må jeg bare prøve å tenke positivt. Dette er bare noen få måneder av mitt liv, jeg må bare kose meg og heller bruke tiden til å forberede meg på det som skal skje, og de dagene jeg er hjemme så kan jeg bruke eventuelt overskudd til å gå en tur eller noe hyggelig. For jeg kjenner jo at det ikker noe særlig krutt i meg når jeg har vært på jobb, og skal jeg jobbe hver dag så blir jo all fritid tilbragt i sofaen.. Ikke gøy.

Mannen jobber lenge i dag og er ikke ventet hjem før kl.21, håper han tar med Lørdagspizza på min oppfordring! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å takle dette med lang sykmeling ja, virkelig.. Nå har jeg vært 50% sykmeldt i godt over tre måneder, har hver uke trodd at det "bare blir ut denne uka". Nå er jeg jammen ikke sikker lenger... Har vært mye kvalm de siste ukene, det har jeg ikke vært tidligere... Håper og tror fortsatt at jeg snart er i full jobb igjen, men jeg vet jammen ikke lenger...

Pizza vil jeg og ha, men den må være hjemmelaget.. Spiser ikke slik pappizza vi... hehe... Men, er ikke fredag ennå, så jeg må pent vente to dager til.. Jaja, skal prøve å klare det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!

Er så flink til å være på kino du! Husker ikke sist jeg var der..........!

Og så fint at kontrollen gikk bra! 4 kg er da ikke stort! Ikke noe å tenke på!

Skjønner hvordandu tenker mtp sykemeldigen,men vi må tenke på formen vår nå og at vi skal fungere når babyene våre kommer til verden også...!

Tenk om vi hadde slitt oss ut for å være flinke under svangerskapet,for så å ikke greie å ta vare på gullene våre etterpå.............Må bare holde ut og være positive! Og du har jo allerede gode tanker om hva du kan gjøre de dagene du er hjemme så! Det kommer til å gå så fort! Snart er det påske og vår og sommer og BANG ;)

Ha en strålende dag du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var Lørdagspizzaen god?! Vi skulle kjøpe det i dag, men tror du ikke de var utsolgt? :ler:

Reklamen er så utrolig fengende! Har den låten på hjernen støtt og stadig for tiden..

Kjekt å lese om dagene dine, høres ut som livet er bra for tiden med mye koselig som skjer - gode ting!

Bare gi meg en lyd nærmere i forhold til date når du vet mer du, helt flott det. :)

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Så er det søndag igjen og vi har spist sen lang deilig frokost med gode grovbrødskiver, egg, kaffe/te og aviser.. Herlig!

Nå er min kjære dessverre på jobb igjen, et prosjekt de har holdt på med som har tatt utrolig mye mer tid enn antatt så han jobbet 12-14 timers dager forrige uke og måtte altså tilbake i dag og gjøre en siste rest.. Håper han ikke blir for lenge men forbereder meg på det verste.

I går var vi på loppemarked og gjorde noen varp, bl.a en lekker telefonbenk til gangen (100kr!) som vi bare skal skifte putestoff på, en rokokko-mønstret kleskurv (30kr!) som jeg har tenkt å bruke til skjerf o.l i gangen og så kjøpte mannen en solid men veldig slitt 50-talls lenestol (100kr!) som han skal ha som "prosjekt" å pusse opp til loftsstuen. Gøy!

I går fikk vi også endelig tatt en tur på BabyShop for vår første ordentlige "sjekke ut barnevogn og stellekomoder". Fikk god hjelp og falt vel egentlig veldig for en tre-hjuls sportsvogn som vi kjøper bag til fra Bebe Comfort. http://www.babykos.no/index.php

Finnes i utallige kombinasjoner og farger, jeg har lyst på den mørkrosa-varianten mens mannen likte godt den brune. Vi får se, vil uansett ikke ha sort. Og så tenker vi å kjøpe to forskjellige farger, en på sportsvognen og en på bagen. Og så må vi ha matchende varmepose og stellebag til. :) Vi får se om det er denne vognen vi ender opp med. Utrolig lett og hendig på alle måter hvertfall, noe vi trenger. Så kikket vi på stellekomoder og herlighet så mye stygt!! Fant en variant vi kan tenke oss http://www.treklover.no/html_produkter/htm...de/kommode1.htm (vi vil ha hvit) men den var kjempedyr, rundt 4000 kroner. Syns det er mye jeg! Men skal på Reflex om noen dager og ser på nettsidene at de har flere mye billigere og greie varianter, vi får se.

Ellers var vi på Living og kjøpte et funky stueteppe (fikk nemlig stuebordet vårt fra Tannum fredag og det ble kjempefint!), stuelampe, vedkurv og garderobeteppe. Så nå begynner huset å ta mer og mer form!

Var på koselig tapasmiddag hos venner om kvelden og en liten tur på drinker (alkofri på meg selvsagt) på Aroma.

I dag må jeg ta det rolig siden jeg fartet såpass i går, skal bare være hjemme og bake boller og dille har jeg tenkt.

GROOO: Takk for gode ord, jeg tror vi bare får slå oss til ro med at vi er sykmeldte og prøve å nyte det. Jeg spiser foresten heller vanligvis ikke kjøpepizza (mens mannen gjerne tar en grandiosa når han er hjemme alene) men den reklamen har gjort meg sprø!! :ler:

SKYTTE: Jeg tror du har helt rett, vi må rett og slett bare konsentrere oss om at vi er inne i en ny fase av livet!

ALEA: Pizzaen var faktisk god!! Lagde rømmedipen til og syns det var en fin matopplevelse jeg! :) Men mannen som kom hjem til oppvarmet pizza senere (dette ble nemlig først fredagsmiddag) ble skuffet.. Han er jo den som vanligvis er ekspert på ferdigpizza.. Gleder meg til besøk i morgen! :)

Nå hører jeg på siste Buddah Bar :digge: og skal betale regninger i nettbanken :sad: men gleder meg til bollebaking. Nyt søndagen, jenter! :klem:

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei!!

Så mye kult dere har fått shoppa da!!! Måå snart rane en bank jeg så jeg kommer meg ut på tur og får gjort noen nyinnkjøp jeg også!

Hørtes ut som ei perfekt helg! Og deilig når huset bare blir mer og mer sånn som dere vil ha det!

Nå får du ha ei riktig så deilig uke og ta vare på kroppen!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at dere likte den typen vogn du linket til, skikkelig stilig Wasabi!

Høres ellers ut som dere har hatt en fin og innholdsrik helg, veldig koselig lesning. :)

Jeg skulle egentlig også på loppemarked i helgen, (kanskje det samme? ;) ), men venninnen jeg skulle dra sammen med ble syk. Lurte på å dra likevel, men ble ikke til det denne gangen. Alltid spennende å gå på loppemarked, man kan plutselig komme over små og store skatter. Dere hadde jo gjort mange bra kjøp også, ekstra gøy da!

:kose:

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

23 UKER PÅ VEI!

Når jeg la meg i går kveld var jeg skikkelig :frustrert: og ba mannen holde seg langt unna!! Har nemlig begynt å få sånn halsbrann på kveldstid i det siste, i går var den kraftig, så oppdaget jeg pigmentflekker på lårene, flere kviser på ryggen og følte meg bare SÅ fææææl gravid!! :sur: Men med en god natts søvn så føler jeg meg fin igjen! :)

Dagen i går var ellers veldig veldig bra, en fin dag på jobb, så hentet jeg tapeten vår og kjøpte det som trengs for å få opp den, fant et kult stoff jeg skal trekke opp loppemarkedbenken med, mottok klærne jeg har bestilt fra Motherhood og så var jeg på kjempekoselig venninnekveld hos Alea :klem:

I dag er jeg hjemme og har hatt en vaskemaskinreperatør på besøk, og har flere små gjøremål her i huset. En venninne stikker innom etterpå og vi setter oss nok i solveggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg la meg i går kveld var jeg skikkelig :frustrert: og ba mannen holde seg langt unna!!

:ler: Jeg var også rasende på mannen i går kveld! Det begynner å bli så tungt å bøye seg, så jeg fikk han til å ta ut klær fra vaskemaskinen og legge i tørketrommelen. Så satte vi på en ny maskin, men før trommel og maskin var ferdig hadde han sovnet på sofaen. Så da gjorde jeg så klart alt selv, mens jeg bannet og steikte! Og etterpå fikk han en lekse om at han måtte forstå at han måtte gjøre disse tingene siden det er så tungt for meg. Stakkars mann, ble helt forfjamset! Så en kombinasjon av diverse fysiske plager, og hormoner ute på tur, gjør nok at vi setter mennene våre på prøve noen ganger gjennom et svangerskap.

Kjekt å lese at det virker som det går fint med deg iallefall! Jeg skal forresten til "vår gode venninne" på fredag! Heldigvis ikke bekkenproblemer, "bare" veldig stiv i nakken. Tenkte også å høre litt mer med henne ang. modningsakupunktur.

Ha en fortsatt fin uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 uker du! :hoppe:

Hver uke er et skritt nærmere første møtet med prinsessen! :hjerte: Herlig!!!

Du er ikke alene om å føle deg fæl gravid altså... Dette med kviser både her og der har angrepet planet TT i aller høyeste grad og jeg ser ut som en pizza all-over! :sur:

Har du noe tabletter for den halsbrannen da? Det er jo så vondt... Jeg levde på Aflurax og Gaviscon i lengre tid og nå er det på´an igjen! Men det hjelper litt i allefall, spesielt hvis man er flink til å drikke mye vann og tygge to tbl. en halvtimes tid før man kryper under dynen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig enig med deg... Utrolig mange stygge stellekommoder - skikkelig grelle og plastic fantastic! :forvirret:

Men kommodene fra Trekløver, slik den dere allerede har sett dere litt ut, de er jo bare lekre og ordentlige møbler!!! Kan jo mest bruke den kommoden i stuen når man er ferdig med bleieskift, såpass fin er den! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg la meg i går kveld var jeg skikkelig :frustrert: og ba mannen holde seg langt unna!! Har nemlig begynt å få sånn halsbrann på kveldstid i det siste, i går var den kraftig, så oppdaget jeg pigmentflekker på lårene, flere kviser på ryggen og følte meg bare SÅ fææææl gravid!!  :sur: Men med en god natts søvn så føler jeg meg fin igjen!  :)

Huff, kjipt å ikke føle seg vel. Bra det gikk over etter en god natts søvn. Og husk:

Du er kjempefin, fresh og flott med gravid mage, Wasabi!!

Og jeg vet faktisk hva jeg snakker om også! ;)

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den stellekomoden du linker til var kjempefin! Har ikke sett noen andre jeg har likt til nå... Har fortsatt ikke handlet noe til babyen, men vi har i alle fall ryddet to skuffer i komoden på soverommet så vi kan vel i alle fall si at vi såvidt har startet å forberede litt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei du!!

Akk...vet hvordan du har det...Meeeen,vi er fineste gravide i verden nemlig!! Lekre og hotte som bare det ;) Er bare at vi glemmer det av og til...!

Håper du får en superfin dag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...