Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Hei Wasabi!

En stund siden jeg besøkte deg nå. Gratulerer med nytt hus!!! Og skjønner godt at du er spent på ultralyd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 UKER PÅ VEI!

Takk for koselige besøk Alea, Skytte, LinKri og Miip! Myyye spennende som skjer hos dere alle for tiden! :klem:

For en uke! :) Siden min kjære kom tilbake fra utenlandsturen har det gått i ett med husfiksing, så kom min søster på helgebesøk og lørdag hadde vi en heidundrende 30årsdag/innflyttingsfest med 35 gjester, matservering, tequila, singstar og moro! Passet utmerket at jeg er gravid og edru - for det var nok å holde tøylene i! Alle storkoste seg og sang og hoiet for full hals - til klokken fem om morgenen.. Gøy! Og veldig kjekt å få så mye skryt for huset ;) Søndag hadde vi min kjæres familie på restelag og feiring av 30årsdagen, og da min søster reiste om kvelden kunne jeg og jubilanten endelig slenge oss i sofaen og ta det med ro. Og sånn har vi forsåvidt tenkt å ta det en stund framover nå, vi merker begge hardkjøret. Men denne uka skal vi ha ett viktig prosjekt; garderoberom. Gleder oss begge til å få det i orden..

Kjøpte forøvrig mine første mammaklær i helgen, og det er så deilig å endelig igjen ha noen fine behagelige bukser på.. Kjøpte en jeans og en sort bukse som jeg kan ha gjennom hele svangerskapet (med mindre jeg blir flodhest da!).

4 måneder på vei! Innbiller meg jeg kjente noe der nede i går kveld! Første jordmorbesøk i morgen! Den store spennende ultralyden om en uke! Jubel!

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohooooi!!! Hørtes ut som en kjempefest ja!! Skulle gjerne vært der!!

Bra dere koste dere sammen!

Ja tenk! 4 mndr! Tiden flyr!Og det er jo egentlig bare bra!

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns KG er så tregt for tiden, tar evigheter å poste et innlegg.. Har opplevd det samme både på jobben og her hjemme (har fått bredbånd nå men ikke trådløst slik vi skulle..dermed er det bare en kabel i den kalde gangen foreløbig..).

Jordmorbesøket tirsdag var kjempestas, hun var så søt! Dessverre er det trolig bekkenløsningsplager jeg har, smertene i halebeinet har ikke gitt seg og har nå vart i 1 1/2 uke.. Fikk endel råd og skal ringe om jeg ikke blir bedre om 2-3 uker, da får jeg rekvisisjon til fysioterapeut som er spesialist på bekkenplager. Ellers fikk jeg meldt oss på svangerskapskurs, det er 3 timer en kveld tidlig i juni på fødeavdelingen, med omvisning osv. Og så undersøkte hun magen og vi hørte på hjertelyden - FANTASTISK!!

Føler meg veldig heldig for tiden, nydelig vær, flott hus, en kjempeskjønn mann (som virkelig tåler alle mine hormonsvingninger) og en voksende mage. Kan ikke be om noe mer!

Nå sitter jeg altså i den kalde gangen og skriver, skulle selvsagt vært ute i fineværet og skal det snart. Sov lenge (trenger minimun 10 timer hver natt for tiden..) og har støvsuget og satt på en klesvask, hørt nyhetene og spist frokost. Om ikke lenge skal jeg spasere til jobb, tar en liten halvtime og er en perfekt tur nå midt på dagen i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese her inne da!!

Bare velstand og gode greier! Sånt er fint å lese om!

Godt at dere har det så bra,et er sunt for både kropp og sjel!

Håper ikke bekkenplagene blir for ille nå og at du har det bra på jobb!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Kan tenke meg jordmorbesøket var stort ja, å få høre hjertelyden og alt! :hjerte:

Sikkert fint å gå på svangerskapskurs også, har flere venninner som har hatt gode erfaringer med det.

Ikke noe kjekt å høre om bekkenløsningen, håper ikke du må slite mye med det. :troest: Veldig positivt at du har fått ryggøvelser, vet av egen erfaring (uten bekkenløsning, men generelle ryggplager), at sånt kan hjelpe mye!!

Ellers høres livet mycket bra ut for tiden, du stråler jo av lykke!

Ha en kjempefin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Takk for koselige besøk Skytte, Alea og Teddy Toria! Jeg er SÅ lite flink å besøke dere for tiden, men jeg må altså bare skylde på dårlige internettforhold (til nå, har akkurat fått tårdløst nettverk) og flyttepes..

Har hatt en rolig fin helg, og det trengte både jeg og min kjære. Bekkenløsningsplagene blir bare verre.. Må bare ringe legen i morgen og få hjelp snarest tror jeg.

Min kjære er superflink handyman!! Han imponerer stadig og bygger og koser seg med garderoberommet. Herlig! Jeg gleder meg til innredningen og har begynt å sortere sko, klær, vesker og tilbehør i dag. Bestilte også 12 esker på www.theclearboxnorway.com og gleder meg til endelig å få orden på solbriller, sjal osv. Ser tydelig nå at jeg trenger det!

Ellers har jeg ryddet bort de siste restene etter festen forrige helg, stukkket hull på gassballongene og kastet døde blomster, fjernet confettien på spisestuebordet osv.. Merker faktisk at jeg tar livet litt mer med ro nå som jeg er gravid, og pga bekkenløsningen må jeg jo bare ta det med ro. Men jeg har jammen bare godt av det, har ellers en tendens til å stresse for mye.

Snart blir det tyske bratwurst til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget forøvrig at jeg har vært pålogget KG hele helgen.. uten å være nær datamaskinen! Men nå har vi altså endelig fått trådløst nettverk og jeg kan sitte i vår nye deilig sofa og skrible i vei.. I like!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Wasabi!

Så deilig livet høres ut akkurat nå. Det er så herlig å lese her inne med tanke på den skumle starten på dette svangerskapet. Tenk at du snart er halvveis. Jeg leser masse her inne, men er ikke like flink til å legge igjen spor. Lykke til videre i svangerskapet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Har det ganske likt for tiden høres det ut som! Både ang ryddinga og bekkenet...Det siste er jo ikke noe spes koselig nei...Anbefaler deg å få gjort noe ja.Jeg går til behandling hos manuellterapeut og det hjelper!

Ha ei fin fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! Innom og hilser på kommende juli-mødre, må innrømme at jeg snikleser litt. Er jo førstegangsgravid, så jeg har ikke snøring på hvordan livet arter seg som det, og da er det spennende å lese litt om hvordan andre i samme situasjon har det.

Håper du får noen gode dager innimellom bekkenløsningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har kommet til lege/ fysio nå, Wasabi, sånn at du får hjelp for bekkenløsningsplagene.

Ellers er din kjære virkelig en effektiv og flink handyman! *imponert igjen*

Garderoberommet er kanskje ferdig allerede?!

De eskene du skriver om høres helt geniale ut, dere kommer nok til å få et veldig bra system der inne.

..Og så er det bra å høre at du tar det litt mer med ro enn vanlig om dagene, det gjør nok godt både for kropp og sjel (og den lille i magen :) ). STOR klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 UKER PÅ VEI!

..Og nå tør kollegaer som ikke visste jeg var gravid å spørre - altså; jeg har en tydelig gravidmage :) Merker jeg er stolt og skjuler den ikke akkurat! Men forøvrig så er jeg ikke enorm da, men merker magen vokser disse dagene. Har enda ikke gått opp i vekt (gikk ned de første månedene), bare noen få hundre gram. Men regner med det blir litt mer når jeg sjekker vekten igjen før ultralyden på mandag :hoppe: Gleder meg sånn!! Blir det gutt slik jeg tror? Eller skjuler det seg en liten jente der nede? Har ikke tenkt noe særlig på navn og regner med å pusle litt mer med det når vi får vite kjønn.

MONJA: Takk for koselig hilsen! Det er ufattelig deilig at alt går så bra nå!

SKYTTE: Ja, vi må passe oss så vi ikke stresser for mye nå.. Takk for tips om manuellterapeut!

MURF: Velkommen tilbake hit anytime! :) Spennende å være førstegangsgravid ja.. Deilig når magen begynner å vokse så man får et mer konkret forhold til det syns jeg!

ALEA: Syns vi har imponerende menn begge to jeg! ;)

Fysioterapeuten jeg ville til er fullbooket minst en måned.. jeg står på venteliste. Skal prøve å finne en annen "ekspert" på bekkenløsning. Har ikke så vondt om morgenen/dagen nå og det passer jo perfekt ang. jobb denne uka. Men om ettermiddagen/kvelden/natten kjenner jeg det godt, føler meg litt som en krøpling. Som min kjære sa - tenk når vi blir gamle da! Huff og huff.. Men jeg skal IKKE klage, jeg bærer på en fantastisk skatt og det er over om 5 måneder!

Garderoberommet er enda ikke ferdig, min kjære måtte plutselig på reise denne uka så det blir "innflytting" til helgen. Men det er ikke mye igjen, og gurimalla så flink han har vært! Pax-innredningen passer ikke helt inn alle steder men der har mannen saget og snekret og ordnet så hele rommet blir dekket av matchende interiør :) Har ryddet og sortert alt av klær og accessories og har en sekk som skal kastes, en sekk til Fretex og to kasser med vesker som skal lagres på loftet. Resten skal pent stables og brettes tilgjengelig i vår nye klesoase!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!!

Gratulerer med 17 uker!!!! Hjelpe meg så fort tiden går :overrasket: Skjønner det nesten ikke! Men syns ikke mine uker går så fort..........

Kjenner du noe liv inni der enda??

Blir helt me når du forteller om magen! Det må være så genialt altså!! Jeg vil også!! Jeg passer ikke buksene mine lengre,men jeg har jo ikke akkurat gravidmage enda...*gleder meg*

Så bra at alt er på stell snart!! Godt å ha tingene litt organisert!

Synd med han fysioterapeuten da...Er så typisk når man trenger de mest!!

Håper du finner noen andre fort!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SKYTTE: Kjenner ikke babyen så godt enda, har kjent noe jeg tror er den et par ganger bare.. Men ifølge jordmor trenger jeg ikke nødvendigvis kjenne noe før jeg er 21 uker på vei så jeg venter i spenning! Skjønner godt du er utalmodig, jeg har en kollega som er seks uker foran meg og er hele tiden misunnelig på hennes mage, spark og alt! Vittig vittig..

ALEA: Ganske fornøyd med klesoase-ordet selv, thi-hi. Gleder meg villt til å bruke det!

I kveld var jeg på kino med en venninne og så "Brokeback Mountain". Filmen var utrolig flott og sterk. Men jeg fikk overraskende nok ikke bruk for de medbrakte Kleenex. Det er selvsagt ingen mal, filmen var kjempebra.

Men kino var ikke spesielt bra for bekkenløsningen.. Merker jeg har forandret ganglag og går saktere.. Det er anstrengende å gå trapper og .. ja.. jeg er litt redd for å bli ordentlig dårlig! Men har fått navn på en annen spesialist i dag og håper å få fysioterapitime hos han snart.

Nå har jeg spist sukkererter, babygulrøtter og appelsin og skal køye. Min kjære kommer hjem over midnatt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKYTTE: Kjenner ikke babyen så godt enda, har kjent noe jeg tror er den et par ganger bare.. Men ifølge jordmor trenger jeg ikke nødvendigvis kjenne noe før jeg er 21 uker på vei så jeg venter i spenning! Skjønner godt du er utalmodig, jeg har en kollega som er seks uker foran meg og er hele tiden misunnelig på hennes mage, spark og alt! Vittig vittig..

ALEA: Ganske fornøyd med klesoase-ordet selv, thi-hi. Gleder meg villt til å bruke det!

I kveld var jeg på kino med en venninne og så "Brokeback Mountain". Filmen var utrolig flott og sterk. Men jeg fikk overraskende nok ikke bruk for de medbrakte Kleenex. Det er selvsagt ingen mal, filmen var kjempebra.

Men kino var ikke spesielt bra for bekkenløsningen.. Merker jeg har forandret ganglag og går saktere.. Det er anstrengende å gå trapper og .. ja.. jeg er litt redd for å bli ordentlig dårlig! Men har fått navn på en annen spesialist i dag og håper å få fysioterapitime hos han snart.

Nå har jeg spist sukkererter, babygulrøtter og appelsin og skal køye. Min kjære kommer hjem over midnatt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Åh - må innrømme at jeg er veldig misunnelig på klesoasen din!

Hyggelig å se litt innlegg fra deg igjen. Håper bekkenløsningen din ikke blir verre. Jeg vet litt om hvordan det kan bli når det går helt galt! (Har heldigvis sluppet unna selv, men mamma gjorde det ikke.)

Ha en fortsatt fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...