Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for skjønne hilsener, jenter! :nisse:

Nå er det bekreftet: Jeg er en hysterisk gravid.. Har hatt noia de siste dagene fordi puppene er blitt normale og jeg har følt ting ikke er som de skal.. Har gledet meg sånn til å dra hjem til jul som gravid men begynte å kjenne at jeg ikke ville glede meg ordentlig siden jeg mistenkte noe var feil.. Fikk ikke sove i natt og enda mannen mente jeg er tullete så ringte jeg gynekologen min og fikk time.. Hun var kjempesøt og sa det var endel sånne i dag siste åpningsdagen før jul.. Min kjære var med og jeg hadde psyket meg ned og var klar for en trist jul. Men så var babyen der sprell levende, 45 cm stor og i full vigør!!! :hoppe: Det var helt fantastisk!! Jeg kjente vekten lette fra skuldrene og var superglad, og kjenner at NÅ ER DET JUL!! Vi feiret med deilig lunsj på restaurant og nå skal jeg rolig snart på siste arbeidskveld før ferien... Litt flaut dette for jeg har time hos legen om en uke..Men hun sa det var helt greit og neste gang skal vi ta ordentlig tid og gjøre alt det andre vi ikke gjorde i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :ler:

Bra du sjekket og fikk tatt ekstra ultralyd, for å forvisse deg om at alt var ok! Hadde nok helt sikkert godt det samme, bedre å føle seg helt trygg og sikker :Nikke:

Nå kan du senke skuldrene, slappe helt av og bare nyte julen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nyter jeg julefreden hjemme hos mor og far, sitter nå med min søsters ultrakule laptop på fanget og surfer litt for å se hva som skjer i verden.

Vi har akkurat spist litt frukt og spilt en runde "USA på boks" (mitt lag vant!) og mamma er på kjøkkenet og forbereder lutefiskmiddag. Gleder meg! Skal straks inn der og hjelpe til med dekking av bord.

Det er deilig å være hjemme. Artig med alle gratulasjonene ang. graviditeten. Mamma og søster syns det er så vittig at jeg har fått en liten gravidmage, den har poppet den siste uka!

Fikk så utrolig mange flotte gaver i går, en god del penger, gavekort på både Living og Ikea og deilige gåsedunsdyner og puter vi ønsket oss. Supert til det nye huset! Ellers bl.a lekker sminke og en superkul DKNY-veske! Og så et rålekkert smykke fra min kjære - hvitt silke"kjede" med et stort hjerte i en type hvit stein med sølvhjerte inni med en diamant. Et hjerte for meg og et for babyen sa han.. skjønningen ..

Nå må jeg tilbake til spisingen og nytingen! GOD JUL, JENTER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk gjort en xtra sjekk!! Prøvde meg på legekontoret idag jeg da..Men de har ikke utstyr og legen min er borte til over nyttår....TYPISK min flax!!

Så herlig å høre at du også koser deg i jula! Bra det!

Fortsatt fin romjul! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 UKER PÅ VEI

Har jeg sagt at jeg føler veldig sterkt at vi får en gutt? Anyways, det gjør jeg! :ler:

Har kommet hjem fra deilig rolig juleferie og står nå midt i pakkekaos. Men prøver å ta det med ro og har vært hos svigers på middag i kveld.

Fant forresten smykket fra min kjære på nettet, fordi gullsmeddamen han kjøpte det med ikke kunne fortelle hva det var ba han meg lete det opp; http://www.treasurebox.co.uk/bulatti/lilac...rt_necklace.htm

Det er det samme men mitt kjede og stener er hvitt. Og så kan det brukes med hjertet bak-frem og da er det en liten diamant i hjertet i midten. Lekkert!

Ellers har jeg pakket ut alle de fine gavene nå og ser på deilige kosmetikkprodukter (bl.a antistrekkmerkekrem for gravide fra Clarins!) og lekkert armbånd fra KG-venninne ;) og tøff bilderamme og gjestebok fra Ordning&Reda. Av alt det andre fine fikk vi også en kjempeskjønn myk bamse og vognpynt fra vårt lille fadderbarn!

Fikk med oss mange lekre brukte barneklær, kurv og bærebag hjemmefra, gøy å kunne bruke noe jeg selv brukte som baby! Fikk masse hos svigermor i dag også, så det skal ikke mangle på klær ihvertfall! Fikk også dundyne og nyss om at vi får en seng.. Supert å slippe å bruke så mye penger når vi har så utrolig mye annet å bruke penger på nå med flyttingen og alt. Føles tidlig å ordne babyutstyr men nå som vi får stort hus har vi jo plass til det.

Skal på kontroll i morgen og må huske vekt, urinprøve og helsekortet mitt.. Best å gå å legge klart med en gang!

Takk for koselige hilsener Felicity og Skytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wasabi-mannen har god smak - men det visste jeg jo! ;-)

Vil bare stikke innom for å ønske godt nyttår og lykke til med flyttingen! Husk nå å ta det rolig, da... (overlat til de andre å bære tyngre ting enn håndklær!)

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nurket 58 mm stort! Gøy å være på kontroll igjen i går, alt så friskt og normalt ut og babyen så veldig "snill ut" ifølge legen :)

Fikk litt påpakning for at jeg skal til Paris i påsken (noe som ble nevnt ved en tilfeldighet pga avtale ang. jordmorkontroller osv framover). Der er det visst mye toxmoplamose (?) ifølge henne. Så jeg må være forsiktig med hva jeg spiser. Men livet kan jo ikke stoppe fordi man er gravid!!

Var på rakfisklag i går og vertene var skjønne og hadde laget kylling til meg. Alle visste at rakfisk var fy fy for gravide.

For en kontrollfrik og ryddoman som meg er det mye som må svelges for å leve i det kaoset av pappkasser og rot som vi gjør nå.. Men jeg prøver så godt jeg kan å slappe av - og syns faktisk jeg lykkes ganske godt! Det er iallefall tydelig at jeg nyter å ha ferie og har fått roen over meg - jeg sover glatt 12 timer i døgnet :overrasket:

I dag får vi nøklene til huset vårt!! :hoppe: Gleder oss enormt til å se det igjen. Kjøpte i august og har vært der noen ganger i høst, men det er jo noe helt annet når alt er tomt og klart for oss!! I skrivende stund er min kjære i Oslo på dagstur og er dessverre forsinket. Derfor får vi ikke besøkt huset så tidlig som ønsket. Men det er greit. Skal hente han på flyplassen senere og kjøre rett dit! Så skal vi til Ikea med en venninne og kjøpe garderoberominnredning håper jeg.

Huseierne ringte forresten i går om at rengjøringsbyrået ikke hadde gjort en god nok jobb i huset så de måtte vaske noen timer ekstra i dag. Bra de sørger for at det er ordentlig gjort!

Epica - så hyggelig med besøk, godt nyttår til deg også!

Philippa - long time no see, kjempekjekt du stikker innom! Og helt ening ang. smaken til Wasabimannen :blunke: Lover å ikke bære noe - det skal flyttebyrået få gjøre helt alene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme jeg ble litt sånn :forvirret: da vi endelig besøkte huset vårt i går... Beboerne har flyttet til en annen kant av landet og vi fikk nøklene av naboene. Nå var det både mørkt og kaldt men vi så tydelig at her blir det myyye mer maling enn vi trodde! Min kjære måtte gang på gang minne meg på at det er veldig trist å se et ubebodd hus og at vi kommer til å få det kjempekos der.. Det kjipe med all malingen er jo at jeg ikke kan male nå som jeg er gravid, og mannen skal 10 dager utenlands fra neste søndag.. Blæh!! Noen småting gjorde husopplevelsen ekstra "rotete" - rengjøringbyrået har tydeligvis ikke giddet å gjøre en god jobb enda de ble kalt tilbake dagen derpå, for kjøkkengulvet var fullt av skitt og lampene fulle av støv.. Men vi skal jo ha et flyttebyrå inn og ut mandag og male mye samt få hvitevarer onsdag så det går greit. Ellers hadde de tidligere huseierne satt igjen myye mer enn avtalt, det sto stygge kontorpulter, hyller og rusk og rask i alle etasjer. Særlig i kjelleren var det mye drit som vi bare må kaste. Min mann er mye mer tolerant enn meg så han ringte de etterpå og hintet frampå, så de skulle komme over helgen (skulle uansett tilbake til byen noen dager) og ta endel. Hm... :overrasket:

Min kjære mann skjønte tydeligvis at han må ta raskt tak i situasjonen så vi kom oss tidlig opp i dag og nå er han på handlerunde. Skal kjøpe inn masse maling og utstyr (bl.a gulvbelegg til det lille vaskerommet) sånn at vi kan gjøre endel i dag og i morgen før flyttelasset vårt kommer mandag. Han ville male soverommet i dag sa han og det var jo snilt tenkt. :)

Fikk planlagt garderoberommet i går også men ikke kjøpt inn delene enda pga bilkapasitet. Håper å få gjort det tidlig over helgen.

Nå skal jeg begynne å pakke ned kjøkkentingene våre, så står badet og alle klær igjen.. Tror det skal gå greit. I kveld skal vi på nyttårsfest med venner og gleder oss til det. Jeg har kjøpt inn alkoholfri pærecider i "champagneflaske"!

GODT NYTTÅR ALLE!

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Koste oss på nyttårsfest i går! Holdt det gående til kl.0330 og jeg koste meg selv uten alkohol :)

Nå er det siste ordentlige dag i leiligheten! Nå er min kjære i gang med malingsstrøk to på soverommet i huset og skal også legge nytt gulv på vaskerommet i dag. Fikk over alle planter og lamper så det ble litt mer hjemmekoselig i går. Og så var det mye kjekkere å være der når det var lyst og vi fikk mer oversikt. I dag har vi kjørt bort maleri og bilder og varmeovn. Så nå føler jeg virkelig at vi kommer til å få det ordentlig fint der! Nå skal jeg pakke ferdig resten av tingene her i leiligheten, badet, klær og sko. Og tørrmaten på kjøkkenet. Da tror jeg vi har kontroll.. De som tar over her kommer ikke før fredag så alt skal nok gå bra, men jeg vil helst ha alt klart til flyttebyrået kommer i morgen tidlig kl.09. Men allerede kl.0830 kommer en reperatør for å fikse tørketrommelen, typisk at sånt streiker når man overhodet ikke har tid til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Hei du!

Jeg er helt imponert over flytte-og-jule-og-oppussing-på-en-gang-prosjektet deres! Håper virkelig ikke at dere blir helt utslitte i denne tiden. Og det er nå sant som mannen din sier, at det ser ekstra stusslig ut i et helt tomt og mørkt hus. Du skal se at dere får det kjempefint etterhvert!

Jeg drømte her om natta at vi hadde kjøpt hus, og at både mamma og pappa (som er skilt) hjalp oss med flyttinga. Mamma var skikkelig sur og kjefta verre. :ler:

Godt vi skal bo i leiligheten vår en stund til! ;)

Ha et KJEMPEFINT 2006! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wasabi

Takk for kos besøk, Rognebær! Kjenner jeg begynner å bli sliten nå ja.. For jammen har jeg pakket mye i dag og enda er det ikke tomt!! Herregud så mye vi har!! Bare på kjøkkenet ble det 10 kasser med utstyr, men så tar jo ting som kaffemaskin og foodprosessor nesten en hel kasse hver da.

Nå har jeg vært i huset (3-4 km unna) med pizza fra Peppes som vi spiste på gulvet i den store fine stuen vår! Det er det eneste rommet der varmen står på også så der var det kos å være. Min kjære maler nå listene på soverommet vårt mens han venter på at gulvbelegget på vaskerommet skal tørke. Flink mann!! Jeg er kjempeheldig som har en så handyman, tørr ikke tenke på hvor stresset jeg hadde vært uten nå..

Men nå skal jeg bruke mine siste søndagskrefter på å ta resten av klærne i søppelsekker (kassene og koffertene er fulle..) og så rydde det lille jeg kan på hemsen. Merker at flyttingen blir litt begrenset når man er gravid - kan jo hverken bære eller male. Men sliten blir jeg likevel! Heldigvis har snille venner tilbydt seg å stille på dugnad kommende uke og jeg har takket alle hjertelig velkommen, vi har ikke råd til å takke nei nå. Min kjære skal som nevnt utenlands på 10 dagers tur neste søndag og innen den tid håper jeg å ha et hjemmekoselig hus som jeg kan trives i alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR og gratulerer med 12 uker!

Og gratulerer med nytt hus!!! Da vi flytta til ny leilighet i høst oppdaga vi også at vi måtte male mer enn forventa... Det er vel typisk. Lettere å se ting når det er umøblert!

LYKKE TIL MED FLYTTING, og husk på å passe på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og effektiv mann du har, Wasabi. Sånt liker vi! :klappe:

Man vil jo helst komme fortest mulig i orden. Selv følte jeg da vi var midt oppi det at alt helst skulle skjedd "i går". :ler: Og det er alltid mer å gjøre enn man først har tenkt tror jeg - desverre! Kjenner meg godt igjen i følelsen du beskriver når du kom inn i huset, og alt var tomt, mørkt og kaldt. Man blir :forvirret:, og ser jo mer hva som må gjøres når alt er tomt. Og så irriterende at de hadde latt ting som ikke var avtalt stå igjen da! Håper de får fjernet det snart.

MEN, jeg er helt sikker på at dere kommer til å få det kjempefint og hjemmekoselig!! Hjalp nok godt på å være der i dagslys, og ikke minst begynne å få på plass egne ting. Det kommer til å bli så bra! :tommelsmil:

Lykke til med innflyttingen, og pass godt på deg selv og magen oppi alt! Kanskje vi sees på Ikea forresten, blir nok noen turer dit på oss også denne uken. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...