Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Tro du meg - du er langt fra alene om å ha en sexlyst lik null ~ ikke-eksisterende ~ i minus... Jeg har generelt vært nonne jeg etter at jeg ble gravid! :sjenert: Det har tatt seg opp litt, men det er ikke mye å skryte av altså...det bare frister ikke, overhodet ikke! :rodme::sur: Synes litt synd på mannen ja, men hva kan man gjøre!??

Håper ikke kvalmen kommer og tar deg helt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Wasabi.

Veldig glad for å høre at alt var i orden og at det var et dunkene hjerte. Kan jo hende det var flere der inne, og kanskje den ene ikke overlevde. Søstern min hadde det tilfelle...

Krysser fingrer for at det går bra for oss alle her inne nå :)

Og takk for hilsen i dagboken min :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gråter jeg nesten. Noe så fantastisk!!!!

Sommerbabyer er bare uendelig hærlige. Min vesle pjokk som kom 11.juli er nå 4.5 mnd og har startet sin grøtspisekarriere allerede!!!

GLED DEG VIRKELIG!!!!

Og en stor :klem: for at kvalmen ikke blir alt for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er ikke alene om sexlyst = null.

Min har tatt seg opp BITTELITT etter uke 12, men ikke LOV din kjære at det skal bli bedre etter da... (Men vi håper jo selvfølgelig at det kommer seg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 UKER PÅ VEI

Så er en fin men slapp helg over. Kalkunmiddag lørdag og kino "In her shoes" på søndag var helgens høydepunkt! Ellers er jeg ganske kjedelig å være sammen med, er trøtt og uvel store deler av tiden. Rett og slett småkvalm. Og det kommer til de underligste tider. F.eks hele fredag kveld. Rare greier. Men jeg tar det som et godt tegn - og er takknemlig for at jeg ikke er spysyk.. Ellers er jeg veldig dårlig i magen.. med masse luft..Er det også graviditeten?

Bare innom med en  :klem: til knøttet fra SpireLille!

Hjertelig takk, Syrinen! :) Håper Spirelille oppfører seg bra og ikke gir deg for mye ubehag! :klem:

Tro du meg - du er langt fra alene om å ha en sexlyst lik null ~ ikke-eksisterende ~ i minus... Jeg har generelt vært nonne jeg etter at jeg ble gravid! :sjenert:  Det har tatt seg opp litt, men det er ikke mye å skryte av altså...det bare frister ikke, overhodet ikke! :rodme::sur:  Synes litt synd på mannen ja, men hva kan man gjøre!??

Håper ikke kvalmen kommer og tar deg helt! :klem:

Godt å høre jeg ikke er alene.. Mannen tuller med at det værste som kan skje er at han må skaffe seg noen filmer.. Jeg syns det var mye bedre enn de andre alternativene :ler:

Hei Wasabi. Veldig glad for å høre at alt var i orden og at det var et dunkene hjerte. Kan jo hende det var flere der inne, og kanskje den ene ikke overlevde. Søstern min hadde det tilfelle...

Krysser fingrer for at det går bra for oss alle her inne nå :) Og takk for hilsen i dagboken min :) klem

Jeg er også utrolig takknemlig for det Felicity.. I dag er det to uker siden vi trodde vi mistet.. Forferdelig. Håper inderlig det går bra med oss alle ja!  :klem:

Nå gråter jeg nesten. Noe så fantastisk!!!! Sommerbabyer er bare uendelig hærlige. Min vesle pjokk som kom 11.juli er nå 4.5 mnd og har startet sin grøtspisekarriere allerede!!! GLED DEG VIRKELIG!!!!Og en stor :klem: for at kvalmen ikke blir alt for ille.

Tusen tusen takk Pondusa! Håper vår sommerbaby blir like uimotståelig! Men det regner jeg jo med da ;)

Neida, du er ikke alene om sexlyst = null.

Min har tatt seg opp BITTELITT etter uke 12, men ikke LOV din kjære at det skal bli bedre etter da... (Men vi håper jo selvfølgelig at det kommer seg!)

Håper det tar seg opp snart ja Miip.. Det er jo rart å leve i sølibat også. Jeg tenker egentlig at den første tiden etter fødselen blir verst, da kan vel ingen av oss tenke oss aktivitet der nede.. :forvirret:

Har begynt å putle såvidt med julegavene, håper å bli tidlig ferdig. Siden vi skal flytte til nyttår har vi endel å gjøre rundt julefeiringen så jeg håper å ha gavene klar tidlig.

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig å bli rar i magen pga graviditet, ja. Leste i svangerskapsboken at når man er i uke 13-14 (husker ikke akkurat) går nedbrytningsprosessen i magesekken halvparten så fort som til vanlig. I tillegg suges dobbelt så mye væske ut! Med andre ord skjer det forandringer, og da er det jo ikke så rart at det blir litt ustabilt. Uten å gå for mye i detaljer merker jeg også at jeg har mye luft i magen, og den kommer ut begge veier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker :hjerte:

Kjipt at du sliter litt med kvalme og sånn, håper det bedrer seg fort. :troest:

Koselig å begynne og tenke på julegaver, har så smått begynt å skrive litt lister om sånt jeg også. WinterWonderLand gjør i hvert fall at julefølelsen begynner å komme sånn litt etter litt.. :nisse:

Håper du har en fin tirsdag, Wasabi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bilder av babyen i dag!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Var på første ordentlige kontroll hos min gynekolog (der jeg skal gå hos jordmor også framover) og det var ordentlig gøy!! Fikk se spiren på ultralyd, stor er den blitt! 13,5 cm! Og så printet hun ut bilder. Moro moro. Så fylte hun ut helsekort og sånt, og jeg tok div. blodprøver og blodtrykk. Fikk med meg en flott svangerskapsbok for mor og far, et hefte om rettigheter og et blad "Bam". Stas!! Ellers gikk vi gjennom termin og sånt og hun satte foreløbig termin 14.juli. Jeg har nemlig hatt ustabile sykluser og har regnet uker ut fra at jeg vet når jeg hadde eggløsning. Men etter hennes beregninger i dag så ble det 14.juli og at jeg er ca 8 uker i dag. Og så ser vi mer sikker termin på den "ordentlige" ultralyden i januar. Men pga blødningen og sånt skal jeg inn igjen allerede i romjulen på sjekk og det er jeg glad for.

I morgen skal jeg ut og kjøpe badevekt (anbefalte meg å veie meg hjemme om morgenen før kontrollene framover), omega 3 (bare ta det og folat sa de) og urinprøveglas.. thi-hi.

Ellers fortalte jeg det til en ny barndomsvenninne i dag og hun var helt i ekstase, kjemepegøy!! Hun spurte også pent om jeg og min kjære vil være fadder på deres lille datter i februar. JAAA!! Så koselig!! :-D

Har hatt mer matlyst i dag og det føles bra. Ellers skal jeg nå til køys med ekstra pledd, pysj og varmeflaske, fryser sånn for tiden.

Er sinna på mannen som ikke engang har svart på sms`en min etter at jeg var hos legen. Og da jeg kom hjem nå i kveld fra jobb var han borte, bare med ekle pizzarester stående på kjøkkenet. Jeg ringte og spurte hva han drev med og han var i "festlig lag" med broren og noen venner.. Da sa jeg klart fra at det minste han kunne gjøre var å svare på meldingen min tidligere, at jeg hadde gledet meg til å vise ham babybildene, og "takk for at du ga beskjed om hvor du er i kveld". Så har jeg ikke hørt noe mer på 2 timer. MANNFOLK!! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du termin dagen før meg! Så gøy med UL - jeg bestilte i dag til 19. desember. Men du... :klø: spiren din kan vel ikke være 13,5 cm...? Mener du 1,35 cm kanskje?

Så koselig at du ble bedt om å være fadder!

Skjønner godt at du er litt irritert på mannen din... Men menn i festlige lag kan jo være et kapittel for seg selv!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om kontrollen.

Jeg fikk også 14.juli som termin ved første kontroll, regnet ut fra kjent befruktningsdato. (sånn er det å ha en sjømann til sambo....)

På UL`n i januar ble jeg korrigert til 16.juli. Men 11.07 kom vår lille øyensten.

Kos deg masse nå i adventen. Har du forresten lest boken "PÅ VEI" av Gro Nylander? Hvis ikke, anbefaler jeg den på det sterkeste. Virkelig en nydelig bok.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Hei Wasabi!

Så gøy å ha vært på ultralyd! Det hørtes morsomt ut! :hjerte: Men jeg syntes også det virket pussig med kombinasjonen 13,5 cm og 8 uker - for jeg er 13 uker og bøtteknotten er ifølge boka 8,5 cm lang nå!

Mannfolk, altså - de kan være lunefulle noen ganger. Skjønner godt at du ble litt lei deg da han ikke svarte på meldingen engang. :klem: Håper humøret har bedret seg og at mannen ble glad for å se bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRØØØØTT!! OG KVAAAALME MORGENER!!! Men skal ikke klage, jeg har tross alt gull i magen!! :)

Jeg har skværet opp med mannen. Som har lest masse i boken jeg fikk hos legen (halve boken er til far) og som dermed fikk bekreftet at jeg er humørsyk ja.. (Men pokker så forbanna den fyren kan gjøre meg - gravdi eller ei!!)

Peony har selvsagt helt rett igjen, spiren er 13,5 mm.. Liten men god!

Gled deg til UL ja, Felicity!

Ja, jeg har kjøpt og lest deler av "På vei", Pondusa - kjempefin bok! Nå venter jeg bare på at spiren skal vokse så jeg kan begynne på 2.trimester...

:ler: Utrolig bra å kalle spiren for Bøtteknotten, Rognebær!!

Heldigvis fikk jeg litt energi i går til å pynte litt til advent likevel, og det var SÅ kos å stå opp i dag å se det (før jeg kjente hvor kvalm jeg var..). Må nyte adventstiden tross flytting i slutten av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :vinke:

Mye som skjer i livet ditt for tiden, Wasabi! Flytting om ikke lenge ( :hoppe: ), og ikke minst baby i magen!! :hjerter: Prøv å nyte advendstiden nå fremover ja, og ta det med ro innimellom alt som skjer. Viktigst av alt det nå vet du, å ta vare på deg selv! Kjedelig med kvalmen, håper den snart slipper taket.

Få, om noen kan gjøre meg mer forbanna enn min sambo, forstår veldig godt at du ble frustrert. (Og jeg er ikke gravid en gang!) Men heldigvis går det over, og så er man jo utrolig glad i disse guttene også ;)

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen er på hell og vi har hatt en fin og rolig helg. Jeg har fått sovet lenge og dermed har jeg sluppet unna med lite kvalme. Deilig. Er ellers i fin form men har fortsatt begrenset med energi. Litt rart at jeg snart er 9 uker på vei..

Har pakket inn endel julegaver i dag og det var både koselig og godt å komme igang. Hadde endel gaver klare og har nå mer oversikt over hva som bør kjøpes inn. Håper å være ferdig med gavene i god tid før jul slik at vi da heller kan begynne å pakke ned ting i leiligheten til flyttingen ved nyttår. Kjøpe den siste til Madonna og "Christmas soul" i går og koste meg med musikken på full guffe i dag. Kjøpte også noen stilige lysestaker fredag som jeg nå bruker til adventstatke, så det er riktig så koselig her i heimen! :)

Snart skal vi i bursdagsbesøk til en venninne, blir kjekt. Håper å få en fin uke på jobb.

Takk for kos besøk, Alea! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time-no see...Men her er jeg!

Og det er så koselig å lese at alt går bra med deg og den lille!!

Men nå for tiden er det meste bare kos da ;) Advent og alt på en gang!

Menn ja :frustrert: Ikke mer å si om den saken! Men ingen kan vel ergre oss mer enn de vi elsker mest...?

Ha ei super graviduke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...