Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Hei Peony! :klem: Nå tullet jeg litt fram og tilbake med termin her... Tror jeg skal ha 12.juli. Men det blir uansett noen fantastiske julidager for oss!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Tusen takk, Popelka, så hyggelig!!

Kinesisk fødselskalender: :babygutt:

De andre må jeg vente med til et godt stykke ut i graviditeten. Men jeg kommer jo forhåpentlig til å få endelig svar på ultralyd da!

Moro!!

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tusen takk, Popelka, så hyggelig!!

Kinesisk fødselskalender:  :babygutt:

De andre må jeg vente med til et godt stykke ut i graviditeten. Men jeg kommer jo forhåpentlig til å få endelig svar på ultralyd da!

Moro!!

Spennende å se hva som stemmer med senere UL! :Nikke:

Skal du ha tidlig UL, eller må du vente til ordinær?

Du kan jo ta blodskiftetesten også da...for moro om du vil! ;) OG, Plumbotesten...

Blodskiftetesten

Mannen skifter blod hvert 4 år og kvinnen hvert 3 år. Det er den som har skiften blod sist før unnfangelsen, som "Vinner" frem kjønnet på barnet. F.eks. Mann født 05.08.70, og kvinnen 14.04.76, barn unnfanget ca19.07.04, da blir regnestykket slik:

Mann: 70-74-78-82-86-90-94-98-02

Kvinne:76-79-82-85-88-91-94-97-00-03

Barn unnfanget ca 19.07.04

Altså mor hadde sist blodskifte, derfor blir det jente!

Men hvis mor feks har ett barn fra før som er født i feks 2002, begynner du å regne blodskifte fra 2002. Samme gjelder hvis kvinnen har hatt en SA, MA eller hvis mor/far til barnet har hatt en operasjon før unnfangelsen.

---

Ringtesten

Tre en ring på et hårstrå (helst giftering/forlovelsesring, men har du ikke det, så funker det med annen ring også.)

Hold så dette over håndleddet eller magen. Svinger "pendelen" frem og tilbake sies det at det blir en gutt. Dersom den går i sirkel sies det at det blir ei jente.

---

Plumbotesten

Ta morgenurin/urin i et beger og tilsett to spise skjeer med plumbo - rør rundt og la stå i 30 minutter! Har du muligjet til å blande ute, gjør gjerne det, for det stinker!!!

Se på fargen etter 30 minutter:

Svart, brun eller rød = gutt

Blå eller grønn = jente

Have fun! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært utenlands i helgen og kom hjem nå. Ble så redd da jeg tørket meg og blødde på toalettbesøk i ettermiddag. Var sikker på at nå er det over.. Men så har det heldigvis ikke vært noe mer blod i kveld. Og det var ingen kraftig blødning. Håper inderlig det ikke er noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg. Wasabi.

Leste ett sted at det er helt vanlig med småblødninger i løpet av svangerskapet, særlig i begynnelsen.

Jeg krysser fingrene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 UKER PÅ VEI I DAG

Tusen takk Eliza :klem:

Det har heldigvis ikke vært noe mer blod så nå har redselen sluppet taket.

Kjøpte vårt første babyplagg i helgen! :hoppe: En symbolsk bitteliten selebukse i hvit cord fra Zara til vårt lille nurk :babysmokk:

Ellers var det litt kjipt å ikke kunne drikke vin i helgen.. Min kjære syns det var rart han også, vi koser oss alltid sånn med rødvin. Men jeg skal jo gjennom noe mye mer fantastisk så det gjør ingenting - men rart er det!

Er småforkjøla, oppblåst, småuggen og generellt uvel. Kjenner jeg skal ta det rolig noen dager.

Bestevenninnen vil ha meg på rødvinskveld denne uka og fredag er det familiemiddag der svigerfar allerede har kjøpt inn vin.. Er på en måte bare klar for å si det som det er, samtidig som jeg vil vente til jul for å si det personlig til mine foreldre når vi kommer det på ferie... Usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første morgenkvalme i dag.. :kvalm: Var skikkelig uvel men spydde ikke. Og så hadde jeg så vondt i magen i går kveld og i morges (takk gud for varmeflasken min!!). Har i tillegg vært forkjøla med vond hals og mye hosting (som har kjentes i magen..) så da jeg i tillegg var svimmel på badet i morges så bestemte jeg meg for å bli hjemme. Har vært så sliten etter helgeturen (mye gåing) og blødningen har skremt meg. Var ikke meg selv på jobb i går. Så da jeg var så uggen i dag tidlig fant jeg ut at jeg trengte en dag i sengen. :sove: Sov til kl.12 :overrasket: Og går nå rundt i ørsken i fleecedress og med tjukt hode (forkjølelsen). Er glad jeg ble hjemme for hadde ikke orket alt ståket på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gjort klar en pakke til forsendelse hjem til mine foreldre. Der er farsdagskort, noen taxfreevarer de bestilte og gave til min bror som har bursdag.

I tillegg har jeg nå lagt oppi en stor hjertekjærlighet som er festet med sløyfer til et lukket kort som er merket med; "Til x og x - må leses sammen!" Inni står følgende tekst:

Kjære bestemor x og bestefar x!

Egentlig skulle jeg ikke si noe enda, men det er så vanskelig å holde seg til jul! Mamma og pappa har holdt det hemmelig, men de har prøvd å få meg siden i vinter. Nå er jeg 5 1/2 uke på vei i mammas mage, og går alt bra så kommer jeg ut 12.juli! Håper dere kommer masse på besøk, jeg hører vi skal bo i et flott hus!

Klem fra babyxx

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, kjipt med kvalme...selv om det definitivt er verdt det når man til slutt holder nurket i armene! :)

Håper ikke kvalmen blir helt forferdelig og at du stort sett vil føle deg i god form!

Fint å lese at blødningen du hadde ser ut til å bare ha vært helt uskyldig! Antakelig bare et blodkar som har sprukket, det skjer jo fort når man er gravid. Men blir du veldig bekymret er det jo bare å ta en telefon til legen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå!!! :grine2:

Det kortet var jo bare sååå fint da...Begynte nesten å grine jeg! Tenk så glade de blir!!

Håper formen din er bedre og at du drar deg til iløpet av uka! Ha ei fin helg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En :klem: til dere skjønne jenter!!

Orkidèen: Heldigvis ser kvalmen ut til å holde seg unna, bra!! Tror og håper blødningen bare var en "tulleblødning", har hatt farget utflod i etterkant og har de samme graviditetstegnene som før så jeg tror nå alt er bra..

Peony: Ja, jeg syns jo din strikkepinneoverraskelse var utrolig sjarmerende da! Men håper mamma og pappa liker min vri... Er utrolig spent på hva de sier!! Må dessverre jobbe kveld i morgen så jeg er ikke hjemme når de forhåpentligvis ringer, men jeg får snike meg unna på jobb..

Skytte: Takk!! Så skjønn du er!! (Det trillet noen tårer hos meg da jeg skrev det også.. :sjenert: ) Formen er bedre men forkjølelsen er plagsom enda.

Nå har jeg inspirert av Syrinen (i Peonys bok) - bestilt "Verdens beste pappa - hakkespettbok for førstegangsfedre" hos Norli på nett! Har tenkt å gi den til min kjære på farsdagen søndag.. :) Gleder meg! Skal være en humorbok men med viktige fakta, og jeg syns det er helt nødvendig at han også vet hva som skjer.

I morgen får mamma og co trolig pakken med kortet... Fredag skal vi fortelle det til hele min manns foreldre og søsken med følge som kommer hit på middag... Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig måte å fortelle det til foreldrene dine på, Wasabi!

Lurer på om jeg også skal kjøpe den pappa-boka, høres ut som en god idè! Takk or tipset :klem:

Ellers kan jeg jo ønske deg (eller dere) en god dag!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...