Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:blomst: Hjertelig takk, Xavia, Rognebær og Peony!!

Peony - krysser fingre for deg denne uka, ta med babystøv! :dusje:

Rognebær - helt enig, hva ER det med oktober??? Men nå skjønner jeg jo hvorfor fødselsstatistikken for juli er så utrolig høy! :ler: Før har jeg tenkt at det var fordi alle kjeder seg om høsten og har mye sengekos og finner ut at man vil bli gravid.. :roll: Men de aller fleste her inne har jo prøvd mye lenger enn bare nå i høst!

Xavia - håper alt er vel med deg og den lille spiren i magen! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått flyttet dagboken min nå, fra generell til graviditetsdagbøkene altså. Og byttet navn fra "Wasabi prøver" til "Wasabi er gravid!". Tenk at det virkelig er sant!! :grine2:

Jobber kveld denne uka og merker jeg går rundt meg selv her hjemme nå. Våknet og tok meg på magen og kjenner egentlig hele veien at "det er noe der nede"...

Gleder meg til jeg får boken jeg bestilte; "På vei - unnfangelse - svangerskap - fødsel" av Gro Nylander (hos www.norli.no kr.299 med gratis frakt) Jeg vet jo virkelig INGENTING om dette føler jeg!! Så jeg ser fram til å kunne dele tanker og opplevelser med mamma og venninner som har fått barn. Imens er det utrolig kjekt å ha dere her inne på KG :klem:

Mannen er veldig lykkelig han også - men litt mer realistisk enn jeg kunne tenke meg da han i går fant ut at han skal bli pappa for første gang :ler: "Jeg er kjempeglad, men nå blir jo livet vårt snudd helt på hodet". Og DET tenkte du først på nå?? :overrasket::ler: Neida, han er veldig skjønn og glad på våre vegne. Tror bare realiteten var litt tøffere for han enn for meg, jeg har jo tatt alle disse EL og graviditetstestene i mange måneder, kjent på kroppen min og gjort meg klar til å bli mamma - på en annen måte enn han kan såklart (som bare har levert i senga mener jeg :ler: huff, nei nå er jeg stygg!)

Vi diskuterte litt i går når vi skal fortelle dette til familie og venner. Ingen vet jo at vi har prøvd en gang. Men det kommer garantert ikke som noen stor bombe på de fleste, da vi har vært sammen i mange år, gift i 3 og nylig har kjøpt større bolig.

For det første tenker jeg at det viktigste er å få sjekket at alt er bra der nede og at spiren vil klamre seg fast hele veien. Skal til GU torsdag og regner med å få sjekket ting og få gode råd om videre vei der (kontroller, ultralyd osv.). :babysmokk:

Skulle alt være i orden tenker vi å fortelle det til jul. Da møter vi familie og venner og kan fortelle det personlig, og så tenkte jeg det kunne være gøy å sende julekort med nyheten som andre familie og venner får i romjulen. :nisse:

Har også det siste døgnet rukket å tenke at vi vil ha en kul barnevogn og at jeg allrede har lyst til å handle inn babytøy :overrasket: Men så stopper jeg meg selv og må bare ta det med ro - først må vi vite at dette går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!!!!!!!!

Så bra!!! Der satt den gitt!!

Skjønner godt at man vil gjøre "alt" med en gang, man blir jo så hoppende glad!!

Kos deg masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER MED SPIREN I MAGEN!

:blomst:

Så fantastisk at dere fikk det til så snart, etter at du begynte å skrive her!

:grine:

Oktober har virkelig vært en fantastisk baby-boom måned her inne på KG, og det er så koselig å følge med enda en inn i svangerskapets 9 måneder! ;)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Tusen tusen takk dere skjønne snille jenter!!

Jeg tror helt sikkert KG har hatt en effekt!!

Har akkurat oppdaget babyverden.no etter hjelp fra Peony - og jeg har termin 12.juli! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Miori! :)

I natt våknet jeg med kjempevondt i magen igjen. Litt svakere enn i helgen, men likevel ordentlig vondt. Men nå vet jeg jo at jeg er gravid, så da hjelper det litt på.. I motsetning til andre her inne som sier de ikke kjenner noe i det hele tatt så blir jeg jo litt nervøs da.. Er det noe galt der nede? Eller betyr dette at jeg får et skikkelig strevsomt svangerskap?? Skal til gynekologen torsdag og jåper hun har svar. :forvirret:

Har ellers laget meg bruker på babyverden.no. Utrolig fascinerende å lese om spirens utvikling! Tenke seg til at jeg er 4 uker på vei..

Har endel middager og julebord framover og har begynt å lure på hvordan i alle dager jeg skal greie å skjule at jeg ikke drikker alkohol.. Er sikker på jeg kommer til å være lett gjennomskuelig.. Vil så gjerne holde på hemmeligheten til jul.. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i ganske lik situasjon vi, Wasabi.

Jeg har også sånne smerter i magen. Synes det er litt ekkelt, blir usikker på om alt er som det skal. Men det er det jo sikkert siden vi har sånne begge to.

Kjøpte meg boken "Barnimagen fra A-Å", veldig informativ og bra. Der står det blant annet om fosterets(eller embryoet) utvikling fra uke til uke. Utrolig moro å lese!

Når det gjelder å holde graviditeten sjult har jeg ikke mange tipsene til deg. ER egentlig ikke så sikker på om jeg kommertil å skjule det så voldsomt. Går det galt så får sannsynligvis folk vite det allikevel i hvertfall etterhvert. De som har spurt meg til nå (sluttet å røyke så det blei endel spm) har bare fått til svar noe sånt som " Det skulle du vel gjerne visst" eller noe sånt. De fleste gir seg da, så får de heller tro hva de vil.

HA en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En :smilyblomst: til deg, Eliza! Leste at andre her inne også har sånne smerter så da må det vel være helt normalt :forvirret: Prøver liksom å la være å tenke på dette hele tiden men det er søren meg ikke lett!! Tenk hva som skjer i kroppen vår da! :)

Jeg røyker ikke så jeg slipper den avsløringsmuligheten. Men om 2 uker skal vi ha familiemiddag og svigerfar har allerede handlet inn rødvin til oss to sa han.. Og så er det julebord med jobben og en vennegjeng i desember og da bruker alkoholmengdene å være store.. Hm.. Men det var som min kjære sa - de vennene vi er mye med kommer nok til å mistenke noe ganske raskt uansett. Vi tar oss gjerne en glass eller tre i helgene sammen. Men jeg trenger jo ikke avsløre at jeg ER gravid da, de kan jo bare mistenke... Hm.. Jeg får bare ta det som det kommer. Er egentlig greit at nærmeste familie og venner får greie på det, de vil jo også få vite det om jeg mister, men jobben syns jeg kan vente til etter nyttår hadde jeg tenkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk "På vei"- boken i posten i dag allerede! Har lest noen sider og er virkelig godt fornøyd, Gro Nylander skriver så godt!

Leser inne på graviditet at noen forteller familie og venner om graviditeten med en gang.. Jeg merker jeg er litt delt, for jeg vil på en måte ha en morsom hemmelighet men på den annen side slippe å lyve om hvorfor jeg ikke kan drikke på fest o.l.. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å ha slike smerter i begynnelsen og kanskje tom hele 1. trimester... Livmoren strekker og rokker på seg, og det er mye ligamentsmerter du kjenner, når musklene og båndene må strekke på seg... Ubehagelig ja, og noen ganger skremmende...men stort sett normalt! Men det skader selvsagt ikke å nevne det eller ta det opp med jordmor/lege ved kontroll! :)

Dere må jo bare fortelle det etterhvert som dere føler for det. Nå i begynnelsen kan du kanskje si at du vil holde deg unna vinen fordi du er litt uggen og føler at du brygger på noe...og det er jo sant det! ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rognebær

"Litt uggen og føler at du brygger på noe" - veldig bra beskrivelse og unnskyldning på en gang! :ler2: Smart altså, Orkis.

Jeg har også hatt en del vondt i magen - særlig før jeg oppdaget at jeg var gravid! (Oppdaget det først da jeg var over 6 uker på vei.) Og det er visst helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Tvert imot kan det vel være et tegn på at alt er som det er!

"På vei" er kjempefin, synes jeg også! Det er så spennende å lese om alt som skjer inni kroppen. Tenk, det vokser noe som skal bli et lite menneske inni deg! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kjempegod idè, Orkideen! Den setningen må nok i bruk allerede neste fredag på familiemiddagen.. "Beklager svigerfar, ikke noe vin på meg i dag enda den sikkert er fantastisk, jeg har vært småsyk de siste dagene og føler jeg brygger på noe.:"

Betryggende at dere også har magesmerter, Rognebær og Orkideen, da vet vi at det skal være sånn. Når har dere termin dere to? :)

Har ikke hatt noen særlige symptomer siste døgn men syns mine fra før små pupper har begynt å forandre seg til det bedre :ler: Kan være ønsketenking altså!! :sjarmor:

Var kjempespent før GU i dag. Og selv om det ikke gikk an å se annet enn kanskje en mørk liten skygge på ultralyd, så var det tydelig mye slim (?) og annet som bekrefter at jeg er gravid. :grine2: Heldigvis så alt bra ut, også min ene eggstokk, livmor osv. Spesialisten jeg har gått hos i mange år var kjempesøt og nå har jeg ny time der den 29.november for kontakt med hennes jordmor på samme kontor. SPENNENDE! :hoppe: Hun sa på en pen måte at vi ikke burde fortelle om det til "gud og hvermann" fordi man aldri er helt sikker før etter 12.uke. Så da håper vi å skjule hemmeligheten til julaften! :nisseblunk:

Kjøpte apotekets "gravid-vitaminer" i dag fordi jeg straks er tom for folat og ønsker mer vitamintilskudd (som inneholder folat). Og så kjøpte jeg en bok min kjære ønsker seg i "farsgave". Da jeg kom hjem fra jobb i går overrasket han meg nemlig med en bukett nyydelige langstilkede røde :dagens-rose: i anledning graviditeten :hjerte: SKJØNNING! Så han fortjener en overraskelse i dag! Vi har jobbet mye de siste dagene begge to men han fortalte i går at han har tenkt mye på det som skjer og at han gleder seg veldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet forresten ut ny termin i dag, utfra at syklusene mine er på gjennomsnittlig 35 dager og første dag i siste mens var 29.september. Så da har jeg ifølge terminkalkulatoren på babyverden.no termin 15.juli. Men - så kom jeg på hvorfor jeg har hatt 12.juli, fordi jeg vet jo at jeg hadde EL den 17.oktober. Dermed kan jeg regne termin ut fra unnfangelse - som altså er 12.juli. Hm.

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi har termin på samme dag! :kose:

Jeg har også smerter, er ganske sikker på at det er ligamentsmerter - det kjennes ut som voksesmerter i lysken - strekker seg fra magen og ned til øverste del av låret, og det gjør ganske så vondt noen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...