Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

I kveld var jeg på kino med en venninne og så "Brokeback Mountain". Filmen var utrolig flott og sterk. Men jeg fikk overraskende nok ikke bruk for de medbrakte Kleenex. Det er selvsagt ingen mal, filmen var kjempebra.

Men kino var ikke spesielt bra for bekkenløsningen.. Merker jeg har forandret ganglag og går saktere.. Det er anstrengende å gå trapper og .. ja.. jeg er litt redd for å bli ordentlig dårlig! Men har fått navn på en annen spesialist i dag og håper å få fysioterapitime hos han snart.

Den filmen har jeg også lyst til å se! Får se om jeg får tid i neste uke.

Kjipt med den bekkenløsningen da! Jeg har til tider hatt en del plager med bekken, korsrygg, innside lår osv., men nå som jeg er i 30 uke er jeg faktisk bedre enn jeg har vært på lenge! Jeg fikk litt panikk når jeg kjente det de første gangene, men i mitt tilfelle har det ikke blitt verre og verre slik jeg fryktet. Har fått behandling hos fysioterapeut (som også bruker IMS, dvs. nåler inn i musklene), og det funket bra for meg.

Når det gjelder det å gå sakte, så tror jeg vi må bare venne oss til at slik blir det i en periode. På lørdag gikk jeg fra Nordnes til byen, og shoppet så i noen timer. Og når jeg gikk hjem igjen til Nordnes, ble jeg forbigått av ei gammel kjerring med masse bæreposer! :ler: Uvant for meg som er vant til å lange ut og gå raskere enn de fleste.

Gratulerer med nytt hus forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for 17 uker og vel så det...snaaart halvveis! :danse:

Koselig at du begynner å få spm om du er gravid da - det er jo da man virkelig begynner å føle seg gravid også, ikke sant!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det å gå sakte, så tror jeg vi må bare venne oss til at slik blir det i en periode. På lørdag gikk jeg fra Nordnes til byen, og shoppet så i noen timer. Og når jeg gikk hjem igjen til Nordnes, ble jeg forbigått av ei gammel kjerring med masse bæreposer!  :ler: Uvant for meg som er vant til å lange ut og gå raskere enn de fleste.

Gratulerer med nytt hus forresten!!

:ler: Jeg føler meg som en gammel kjerring med masse bæreposer!! Og takk for husgratulasjonen - storkoser meg (selv om det er myye mer å vaske enn tidligere, så jeg har lært meg å lukke øynene for hyblekaniner)!

Vittig. Men sjefen min sa noe lurt til meg her om dagen. Jeg sa jeg var så lei meg for å ha fått bekkeløsning jeg som skulle være sånn superfresh gravid. Og hun svarte: "Hvorfor det?" Altså, hvorfor kunne jeg ikke senke tempoet og ta det litt mer med ro? Og det har slått meg - slutt og stresse Wasabi!! Livet går ikke forbi deg - livet er NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du begynner å få spm om du er gravid da - det er jo da man virkelig begynner å føle seg gravid også, ikke sant!? :)

Du har helt rett, nå føler jeg meg virkelig gravid ja! Og bare kos at folk kommenterer. Det var jo en hemmelighet for de fleste lenge så det er godt å nå "kunngjøre det" via en voksende mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Bra sagt det med at man ikke skal stresse for livet er jo nå!!! Den må jeg huske!

Har definitivt læt meg å stresse ned jeg ja...Var fra 100 til 0 på få uker det!

Men sånn kan det gå!

Nå er det en som råkjører i gata vår med sånn bråkebil :frustrert: Kjenner at jeg kunne ha revet hodet av sånne hvis jeg hadde fått tak i dem!!!

Sånn! Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Vittig. Men sjefen min sa noe lurt til meg her om dagen. Jeg sa jeg var så lei meg for å ha fått bekkeløsning jeg som skulle være sånn superfresh gravid. Og hun svarte: "Hvorfor det?" Altså, hvorfor kunne jeg ikke senke tempoet og ta det litt mer med ro? Og det har slått meg - slutt og stresse Wasabi!! Livet går ikke forbi deg - livet er NÅ!!

Lurt tenkt og sagt. Ingen BER om å få bekkenløsning! Når kroppen din gir deg signaler, er det bare å tilpasse seg deg. Særlig når kroppen din ikke bare er deg. :)

Har du fått noe mage ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig med sjefen din, Wasabi! Godt å roe helt ned, bare la kroppen styre tempoet og ikke stresse.

Og du trenger ikke bekymre deg, superfresh gravid er du i høyeste grad uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov lenge og godt i natt, deilig. Har hatt litt mindre vondt i bekkent de siste par dagene og det gjør godt.

Har hatt en kjempefin helg, men går egentlig bare og venter på mandagen - i morgen tidlig skal vi nemlig på den store ultralyden! Er utrolig spent på om alt er bra med babyen, om terminen blir flyttet og selvsagt om det blir :babygutt: eller :babyjente:. Uansett blir vi kjempeglade og takknemlige! :)

Min kjære gjorde ferdig garderoberommet fredag og jeg må bare si det igjen - det er så fiiiint!!! Han har virkelig vært supermann og rommet er mye flottere enn jeg drømte om. Jeg har brukt helgen til å legge på plass klær, sko, vesker og belter, og føler meg utrolig heldig! Nå kan MTV Cribs komme anytime :ler:

På dagtid i går var vi på en handlerunde før vi spiste deilig kake og kaffe i kafeen på Hotel Terminus. Om kvelden hadde vi romantisk deilig 3-retters middag på Bølgen og Moi. De anbefalte meg en eplemost til maten og den var utrolig god, så jeg har tenkt å skaffe meg noen flasker privat. Skal sjekke ut nettsidene etterpå (www.ringi.no om jeg ikke husker feil). Et mye bedre alternativ enn den dårlige alkoholfrie vinen som serveres mange steder.. Etter måltidet gikk vi på Molière og drakk dessertvin/farris og spiste deres hjemmelagde sjokolade. Vi storkoste oss og det var utrolig kjekt å gjøre noe for bare oss to, det er blitt mye flyttepes og sosialiteter med andre etter nyttår.

Nå har vi spist lang frokost med aviser og supermannen fyrer i peisen. Om et par timer skal jeg møte noen venninner på kafè. Og så får vi se her hjemme om vi henger opp de siste krokene på garderoberommet og ordner noen andre småprosjekt i dag eller om vi bare tar det med ro. Har tatt opp hjortekjøtt fra fryseren til middag og regner med en rolig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en deilig bydag. Ble veldig nysjerrig på den eplemosten nå.

Blir spennende med UL i morgen, gleder meg til oppdatering!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi for en herlig helg da!! Så godt å bare være kjærester....

Så er det UL tid for dere ja!!! Hjelpe meg som tiden går! Er vel ikke lenge før vi også får innkalling...!!

Må få referat!!!

Ha en koselig søndag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover referat fra ultralyden, jenter! Har kost meg noen timer på Brunello og spist kaker med en liten venninnegjeng i ettermiddag. Herlig søndagsaktivitet en regnvåt Bergensdag..

Nå lager mannen stekt hjortekjøtt med fløtegratinerte poteter til.. NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med UL ja, det er sikkert! Og det garderoberommet høres genialt ut! Vi har "skyvedørsgarderobe" uten skyvedører vi... Jaja, duger det og, er skjelden andre på soverommet vår, men jeg begynner å lengte etter å få på plass dørene nå.

Kommer innom igjen i morgen etter du har vært på UL jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått mulighet til å logge på her i helgen, men ønsker dere masse lykke til på ULTRALYD i dag!! Blir stort å få se nærmere på det lille vidunderet i magen, og få vite om det er en liten gutt eller jente som gjemmer seg der inne. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som om du har hatt en super helg med middag på Bølgen & Moi og nammenam-middag i går og kafébesøk med venninner!!! :hoppe:

Åååå, nå fikk jeg også lyst på romantisk fin middag på restaurant. Det er bare litt tomt i pengebeholdningen om dagen... Kanskje etter neste lønning? :)

HÅPER ULTRALYDEN I DAG BLIR BRA!!! Gleder meg til referat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 UKER PÅ VEI - MED EN LITEN PRINSESSE!

Takk for skjønne hilsener, jenter :klem: Dere kan tro jeg har vært spent også.. Faktisk sånn at jeg vår uvel i går kveld og ikke fikk sove i natt.. Startet dagen med å blø neseblod i dusjen også.. :forvirret:

Ultralyden på KK var en flott opplevelse, men den ble ikke storartet fordi jordmoren var rar. Hun var veldig knapp da vi kom og satte seg med ryggen til og skrev på pc`en, før jeg fikk beskjed om å legge meg på bordet. Etter 5 minutter UL så fikk hun melding om at en lege hadde kommet og da måtte hun bare gå et øyeblikk sa hun... Det øyeblikket varte en halvtime!!! Men da hun kom tilbake var hun veldig beklagende og litt mer grei. Hun gikk gjennom alle kroppsdelene på vårt lille nurk og alt så veldig bra ut. Det mest spesielle var å se ryggraden - som en perlerad! Og tenk at vi kunne se alle fire hjertekammer og hjerteklaffer!! Utrolig. Så viste hun oss beina og underlivet.. og der var jammen ingen tisselur slik jeg har følt på meg så lenge (og ifølge den Kinesiske fødselskalenderen) men det som ser ut som anleggene til en jente! :babyjente: Jordmoren sa vi ikke måtte gå ut og kjøpe masse rosa for de kan aldri være helt sikre, men hun var ganske så sikker på at nurket i magen min er en liten prinsesse :grine2:

Vi er kjempelykkelige og takknemlige for at babyen er frisk og at det er en skjønn jente som vinket til oss der inne. Da vi kom var hun helt rolig - med hodet mellom beina!! Dermed var det jo vanskelig å se noe.. Så da spiste jeg rett og slett en sjokolade mens jeg lå der :ler: som vi hadde med i tilfelle. Og da ble det action hos den lille jenta! Hun turnet rundt og fektet med arm og beiner, og så hadde hun tommelen i munnen! :grine2: Fikk fem flotte bilder (som vi fikk gratis siden hun hadde vært så lenge borte..) til minne om dagen.

Målene på babyen var litt større enn første termin (14.juli) tilsa, dermed flyttet jordmor den til 12.juli, slik også jeg regnet ut før min første svangerskapskontroll. Men hodemålene tilsa 10.juli, så min kjære er overbevist om at hun kommer da ;)

Har snakket med mine foreldre og bestevenninne etterpå og de er kjempeglade på våre vegne. Våre søsken og nærmeste venner har fått mms-meldinger og lykkeønskningene hagler inn. :) Koooselig!

Nå skal jeg nyte en sjokoladekaffe med min kjære før han kjører meg på kveldsvakt. Han jobber sent i kveld selv, og er tydelig stolt av sitt lille nurk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten prinsesse!!!

Høres ut som dere hadde en kjempefin UL-opplevelse. Må si at for hvert eneste UL-referat jeg leser gleder jeg meg bare mer og mer til våre!

:klem:

Har dere tenkt noe på jentenavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått ultralyd, fikk litt flashback jeg nå... Det er jo så deilig betryggende å se at alt ser perfekt ut!

Høres ut som du hadde en fin helg, helt etter mitt hjerte! Tror vi må gå på Bølgen & Moi igjen snart også, det hørtes fristende ut. Har bare vært der og spist lunsj noen ganger. Har veldig lyst til å gå på den nye restauranten ved Cafe Jonsvoll også, er det Colonialen den heter? På den ene siden vil jeg vente til etter fødselen, for det hører jo liksom vin til et skikkelig godt måltid... På den andre siden kan det jo bli lenge til vi klarer å være lenge nok ute til å spise syv retter etter at pjokken blir født :ler:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...