Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Uff da W, at du skal ha det sånn!

Men nåhøres det jo ut som det går rette veien. Bra at du har en mann som stiller opp og at dere får dratt i barndåp allikevel!

Så får du bare kose deg med Six Feet Under, synes den serien er helt knall!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for i går, jeg storkoste meg!

Dette var veldig oppløftende lesing, Wasabi! :-D

Ingenting hadde vært bedre enn at behandlingen hjelper, og det høres da virkelig sånn ut!! Så får du bare ta det med ro videre så godt du bare kan (syns du er flink jeg :klem: ), lytte til kroppen og ta ting i ditt tempo.

Veldig glad for å høre at det blir Oslotur, det kommer sikkert til å bli kjempebra! Alltid kjekt å komme seg vekk litt, og så bra at du får anledning til å være med i dåpen. Deilig å slappe av på hotell sammen med din kjære også, dere får tilbringe masse tid på rommet - bestille room service og slappe helt av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ser jeg lys i tunnelen!! Og det føles utrolig bra. Jeg var nemlig endelig til behandling i dag, hos en søt ung dame som både er fysioterapeut og akupunktør. Hun undersøkte meg og sa at det ville bli for smertefullt med fysioterapimassasje så hun satte seks akupunkturnåler på de verste punktene som jeg lå med i en halvtime. Jeg hadde så vondt i går kveld, natt og i morges og krøk meg på krykker derfra, men nå etter flere timer så føler jeg meg mye bedre!!  :) Vet ikke om det er psykisk men jeg har ivertfall mindre vondt, og det er deilig.

Og ang. Osloturen - VI SKAL REISE!  :-D 

Veldig gode nyheter! Håper dere får en flott helg i Oslo!! Ikke la deg friste til å gjøre for mye (det gjorde jeg når jeg var i Oslo for et par helger siden, og fikk lide for det i flere dager :forvirret: ). Prøv å ta det med ro, gå minst mulig og kos deg med mannen! Du bør lytte til mine og Ingunns (??) råd vet du!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 UKER PÅ VEI - HALVVEIS!!

Tenk i dag er jeg halvveis i svangerskapet! :hoppe: Og gjett om jeg ble enda mer babysyk i helgen. Vårt fadderbarn (datteren til min barndomsvenninne) viste seg nemlig å være verdens skjønneste og blideste lille jente! :babyjente: Hun var helt herlig og jeg fikk være med på bad og stell lørdag kveld og så hele dåpsdagen i går søndag. Kjempestas!! Fikk med meg endel tips til vårt kommende lille nurk.. :)

Helgen har vært veldig fin, og tross bekkenløsningen, med krykker, bekkenbelte og Tempurapute har det gått overraskende bra. Det var utrolig godt å komme seg bort en tur og oppleve noe annet.

Fredag reiste vi midt på dagen, og da vi kom frem lå jeg en time og hvilte på hotellet før vi spiste litt og jeg fikk kjøpt et par flate pene mokkasiner på Din Sko til dåpen. (Fant ut at selv litt hel på penskoene ikke var så greit på krykker..) Så tilbragte vi kvelden på koselig middag hos et vennepar.

Lørdag hadde vi en rolig start på dagen før vi dro på Tannnum og kjøpte et stuebord i hel-glass vi har vært på utkikk etter. Må bestilles fra Italia men vi tåler å vente siden vi har leitet så lenge. Så snopet vi etter gardiner, tapet og teppe hos samme kjede men kjøpte ikke noe, noterte ned noen alternativer og fikk masse inspirasjon. Deretter møøte vi min kusine og hennes kjære på kafè før vi dro til Sandvika der jeg prøvde kjoler hos "Ni måner". Ble skuffet, for de hadde noen fine kjoler men de var alle korte og ingen som passet til meg som skal være forlover syns jeg. Men kjøpte en lekker sort blondetopp til halv pris (alt der var svindyrt, 900 kr og oppover for det meste..). Så bar det til Asker der vi besøkte dåpsfamilien, og søndagen gikk med der før vi fløy hjem til Bergen sent i går kveld.

Startet dagen i dag med ny behandling hos fysioterapeut/akupunktør. Lærte meg først noen øvelser jeg skal gjøre for å styrke bekken/rygg. Og så satte hun nåler mot bekkenløsningssmertene. Var kjempesliten i går kveld og hadde vondt i natt og i morges. Etter ryggnålene satte hun nåler over "hele meg" og rundt nesen for å behandle bihulene mine og nå håper jeg å bli litt mindre tett. Kjempeøm over hele kroppen etter behandlingen men det går nok over om noen timer.

Nå skal jeg legge meg litt nedpå. Lager vel middag til mannen kommer i ettermiddag og så håper jeg han kan ta en husvask, litt med min hjelp (men jeg prøver gjøre minst mulig). Ting forfaller når jeg ikke gjør alt jeg vanligvis gjør automatisk.. Og han har jo en helt annen terskel enn meg for når det bør vaskes, skiftes på sengen osv.. Vil shine over i dag for i morgen kommer min mor på vinterferiebesøk, godt å ha det rent og pent da (så slipper hun å ta tak i det..).

MammaSarius - mannen min er helt super og er stort sett veldig flink til å hjelpe meg og gjøre ærend osv. Godt å ha en bedre halvdel, men så er det jo som han sier han som har satt meg i denne situasjonen også da! :ler:

Alea - kjempeglad vi kom oss på tur, og så tar jeg det bare automatisk mer med ro, kroppen den sier i fra hva den vil!

FruE - jepp, jeg lytter absolutt til dine og Ingunn sine råd!! ;)

TeddyToria - koselig at du kommer på besøk!

Skytte - som du ser, har hatt en fin helg og føler meg bedre! Og når til og med SOLEN skinner i Bergen, ja da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 UKER PÅ VEI - HALVVEIS!!

MammaSarius - mannen min er helt super og er stort sett veldig flink til å hjelpe meg og gjøre ærend osv. Godt å ha en bedre halvdel, men så er det jo som han sier han som har satt meg i denne situasjonen også da!  :ler:

:ler:

Sant nok det! De må påta seg en viss del av ansvaret ja!

Godt å høre at du har hatt en fin helg i vinter-Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 20 uker :)

Og takk for hilsen i dagboken min igjen. Trist og høre at du er så rammet av bekkenløsning, men godt du får behandling :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 uker! du verden som tiden flyr! Og enda fortere flyr tiden ETTER fødselen sies det...

så flott at du orket å reise i barnedåp! sceneskifte får man nye krefter av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!!

GRATTIS med halvgått!!! Utrolig hvor fort det går!! Syns du er sååå langt avgårde men så er jeg jo bare tre uker bak deg :ler:

Ellers så hørtes det jo ut som helga var skikkelig vellykket! Intet er bedre!

Og så kos med økt babysyke :ler: Skulle hatt litt trening der jeg også....

Håper du slipper så mange vondter denne uka!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde en herlig helg i Oslo, Wasabi!

Håper du har det bra, og at behandlingen begynner å hjelpe. Kos deg sammen med din kjære mamma, og ha en fin uke videre!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å høre at du hadde en fin helg i Oslo! Og gratulerer med halvgått svangerskap! :smilyblomst:

Må innrømme at jeg er spent på å høre hvordan formen din er nå, håper du kommer innom og oppdaterer oss snart! Hvor ofte skal du gå til behandling?

Ser at du har problemer med tett nese. Når jeg og mannen gikk på yoga for gravide, lærte vi å skylle nesen med saltvann, har du prøvd det? Jeg er ikke tett i nesen selv, så jeg har ikke gjort det noe mer. Men jeg har veldig tro på det iallefall, og det kan jo være verdt et forsøk!

Det du skriver om mannfolk og husarbeid høres kjent ut! Jeg glemmer ofte at mannen faktisk ikke ser det samme som jeg. Men jeg prøver å være flink til å heller be han om å gjøre konkrete ting, enn å irritere meg mens jeg venter på at han skal se tingene selv.

Ha en flott dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg innom her sent torsdag kveld, har kost meg sånn med mamma på besøk at jeg nesten ikke har tenkt på KG :ler: Nå har hun akkurat lagt seg, skal grytidlig opp i morgen og fly hjem. Jeg skal kjøre men kan jo legge meg etterpå.

I dag har jeg vært i kjempeform! :) Nesten som om bekkenløsningen holder på å forsvinne!! Føles fantastisk, men samtidig kan jeg jo ikke glede meg for tidlig. Eller begynne å hoppe rundt, siden det kan medføre tilbakefall. Men nå ser jeg lyyyst på resten av svangerskapet og satser på å begynne å jobbe igjen mandag. Men tror nok jeg begynner med 50% for fysioterapeuten sa jeg må ta det veldig med ro. Jeg var der sist på mandag og har vært sånn i helt passe form siden, men i dag altså kjempefin.

Har vært så koselig med mamma på besøk, vi har hatt noen små utflukter på shopping og kost oss her hjemme. Mamma hadde med flere gaver til babyen; helseteppe, flere pakker gasskluter og smekker. Og gardiner til barnerommet og lofttsstuen. Som om ikke det var nok - hun fortalte at de vil gi oss barnevogn!! :) Kjempekoselig og veldig snilt!! Så nå må vi bare velge hvilken vi vil ha etterhvert.. I kveld var hun, min kjære og jeg og så showet til Herborg&Hope (som var veldig morsomt men som ble noe ødelagt pga dritafulle bråkete ungdommer ved siden av oss).

Nå vil mannen køye og jeg må nok bli med så tidlig som mamma og jeg skal kjøre.. Takk for gode hilsener, jenter, jeg kommer sterkt tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Wasabi!

Så BRA du hadde en kjempefin dag i går, vi krysser alt for at formen fortsetter å være så bra! Tenker nok det har vært godt å ha din mor på besøk også, høres ut som dere har storkost dere. :) Og genialt at de spanderer barnevognen, kjempesnille foreldre!

Har også tenkt å få med oss det Herborg&Hope-showet, hører det skal være veldig bra. (Men herregud så irriterende det er med dritafulle folk som ødelegger. Hadde en sånn opplevelse på kino for ikke så lenge siden. Vet ikke om de var dritafulle, men de oppførte seg i hverfall sånn, og hojet midt i det triste og mest rørende. Arrrg!).

Håper du får en kjempefin helg, vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med besøk av en sånn kjempesnill mamma!!!

Godt å ha mamman litt i hus og ha det trivelig sammen!

Bra å høre at du er bedre i bekkenet! Håper virkelig det varer!!

Ha ei riktig så fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Alea og Skytte! :klem:

Har hatt kraftig hodepine i dag men har likevel kost meg med vennepar og lillejenta deres på besøk. Så var jeg på behandling og ble jeg så øm og dårlig etterpå, men slik skal det visst være. Akupunktøren sa at jeg alltid må ta det rolig den dagen jeg er der. Men ellers var hun veldig glad for at det er så effektfullt men mente jeg ikke burde begynne mer enn 50% i jobb neste uke og ta det derfra. Har fått sovet og kommet meg i ettermiddag men ble litt oppskjørtet av flere gode telefoner - min barndomsvenninne og mannen har endelig fått kjøpt seg hus og vi ble invitert på middag til et herlig vennepar i morgen kveld :-D Veldig stas.

Min kjære kom hjem fra jobb i sted og lager nå Fajiatas på min bestilling.. Er skikkelig junkfood/snopesyk i dag nå som hodepinen har gitt seg! Ellers var han så skjønn og skrytte av antrekket mitt, fikk nemlig kjøpt endel på H&M Mama i går når mamma og jeg var på Lagunen. Har to mammabukser og to overdeler fra før som jeg bare syns er helt ok, og kjøpte nå en dongeribukse, en knebukse i pen armystil, en sid lysegrønn genser, et stort skjørt med hvit blomsterpynt og en plommefarget søt topp i victoriansk stil. Ellers kjøpte jeg et par flate blomstrete pene joggesko med gulldekor tidligere i uka med mamma på tur, må nok bare legge bort alle mine høyhælte sko/støvletter for en stund siden jeg fortsatt må bruke krykker når jeg skal ut og gå. Herlig med noen nyinnkjøp nå som det er sånn vårstemning i byen! :smilyblomst:

Nå rumler magen veldig og mannen er straks klar med maten.. Skal bare kose oss her i kveld og være kjærester :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du har fått kjøpt deg en del nye klær!

Jegmånok også bite i det sure eple og kjøpe noen nye bukser. Kan nok ikke skylde på at bønna tar så mye plass enda, men blir fort oppblåst i magen og veldig lett kvalm dersom noe strammer.

Håper du får en fin-fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 UKER PÅ VEI - OG MYE BEDRE I BEKKENET!

På jobb igjen i dag etter to uker full sykmelding - føles bra! :) Skal være 50% sykmeldt de første to ukene og så ser vi etterhvert. Jobber annenhver dag og det er nok lurt å ikke begynne for fullt igjen selv om jeg føler meg SÅ mye bedre. Ikke vondt å gå nå, kjenner bare svake smerter når jeg reiser meg opp og når jeg sitter lenge i samme stilling (var f.eks på kino i går og så Gymnaslærer Pedersen, det var IKKE så behagelig for bekkenet..). Utrolig hvor bra jeg er blitt med tanke på hvor dårlig jeg var for bare en uke siden! Krysser fingrene for at det holder seg.

Vittig i dag for på jobb var det tydelig at magen min har vokst de siste to ukene - noen kolleger som ikke har fått med seg graviditeten kommenterte det i dag. Og så kjente jeg prinsessen på jobb i dag :hjerter_rundt:

Kjekt med nytt tøy ja, MammaSarius! Det beste er å gå i noe behagelig som samtidig ser bra ut. Merker at jakkene mine ikke sitter pent lenger nå og at jeg har for få flate støvletter å variere mellom.. Kjedelig! Samtidig skal jeg ikke klage med gull i magen...

Mannen er et par dager i hovedstaden nå så jeg har ettermiddagen/kvelden her hjemme alene. Har spist Madam Bergens fiskegrateng med salat til middag og skal i grunnen ikke gjøre noe i kveld. Kjenner jeg er trøtt av å ha vært på jobb og trenger å ligge på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...