Amatariel Skrevet 13. august 2023 #721 Del Skrevet 13. august 2023 Velkommen tilbake fra ferie Høres jo ut som du holder på fint å komme tilbake, med å ha vært på to spinningstimer og alt. Håper du har hatt en fin helg, og er klar for ny uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. august 2023 Forfatter #722 Del Skrevet 23. august 2023 Uff, nå er det nesten flaut å komme tilbake til tråden. Jeg tenkte faktisk på å bare droppe alt, men jeg må bare innom for å ansvarliggjøre meg selv. I sommer har jeg vært kjempelat og bare spist masse dritt. Jeg klarer bare ikke å holde på gode vaner når det ikke er hverdag og vanlige rutiner. Ferie = kos = mat og godis. Og smertene i skuldra har gjort meg så giddesløs at jeg ikke engang har orket å gå tur. Så det var kjempeskummelt å gå på vekta på mandag og jeg har så utrolig liten lyst til å si hva resultatet var. Men det var 112,4 kg. Nesten 5 kg opp! 💀 Vel. Jeg har tatt noen grep nå da. For det første har jeg økt opp dosen med Saxenda, og det synes jeg hjelper godt. For det andre har jeg kommet igang med trening igjen, foreløpig to spinningøkter denne uka. At skolen har begynt igjen gjør at det blir mer struktur på dagene, og det er ikke så lett å skli rett ut i kosefella. Jeg er også noen dager i uka på jobb og gjør lette oppgaver, og det er godt å se kolleger og brukere igjen. Så, håper vekta viser litt snillere tall på fredag, når det er "offisiell" veiedag. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 23. august 2023 #723 Del Skrevet 23. august 2023 Heier på at du ikke ga opp, veide deg og «sa der høyt» 💪 Deler av 5 kiloene forsvinner av seg selv, resten tar du på viljestyrken 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. august 2023 #724 Del Skrevet 24. august 2023 Her er ingenting flaut! Du er ikke den første som går opp en del kilo på sommeren, og kommer ikke til å bli den siste heller. Det som er ille er hvis man bare fortsetter i samme spor for alltid - men det gjør vel ikke du..!? Nei, du har logget inn hit igjen, sammen med oss! 😃 Absolutt ikke droppet alt. Det og gå på vekten og ta ansvar for resultatet der er modig, og helt klart første steg for å klare å gjøre noe med det. Jeg er sikker på at vekten raskt vil tikke ned igjen nå når du er inne i rutinene igjen. Vi heier på deg 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 24. august 2023 #725 Del Skrevet 24. august 2023 Så bra at du «sa det høyt», da blir det kanskje enklere å komme i gang med gode vaner igjen. Jeg skjønner jo at du allerede er godt i gang🙌 Lykke til i morgen🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 25. august 2023 Forfatter #726 Del Skrevet 25. august 2023 Takk for støtten, @Bokdamen, @Amatariel og @Lunalu! I dag er det altså offisiell veiedag, og vekta viste 110,5 kg i morges. Altså oppgang fra før sommeren, men hele 1,9 kg ned siden mandag! Så da synes jeg ikke det er så ille, selv om det naturligvis ikke har gått rett vei i sommer. Har oppnådd treningsmålet mitt denne uka, med tre spinningøkter. Kjenner også at det er tyngre å være på spinning, men regner med at formen kommer seg raskt. Nå må jeg bare få hodet inn i gamet igjen. Fokus blir nå på å ikke spise når jeg ikke kjenner at jeg er sulten. Det har blitt alt for lett å bare putte alt mulig inn i kjeften bare fordi man har lyst på noe (og kanskje ikke man har lyst på det engang, bare for at det er der). Snart går vedtaket på blåresept på Saxenda ut, og det blir for dumt hvis jeg ikke greier å utnytte effekten av den før det er for sent. Jeg har også lyst til å prøve å "preppe" noen måltider, for det er når jeg er sulten og sliten at det er lett å ty til lette og usunne løsninger. Denne uka lagde jeg en stor batch med kjøttsaus på mandag, og så kokte jeg pasta og varmet opp sausen utover uka. Mye lettere å holde seg til vanlig porsjon når man faktisk bare har én porsjon ferdig laget. Skulle ønske jeg hadde bare meg selv å tenke på i forhold til kosthold, men jeg må jo lage middag til resten av familien også. Synes nesten det blir mindre jobb med bare å lage to middager, for ofte blir det til at jeg spiser middag senere enn de andre, for jeg synes det er best å spise det tyngste måltidet etter trening. Hvis jeg prepper noen bokser som jeg bare kan varme opp etterhvert, så tror jeg hverdagen blir enklere på mange vis. Vi får se hvordan det går. (Både jeg og mannen jobber turnus, så det blir forskjellig fra uke til uke hvem som er hjemme til middag og slikt.) Vel, da er hverdagen i gang, og takk og lov for det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. august 2023 #727 Del Skrevet 25. august 2023 Da var det nok heldigvis bare litt vannvekt o.l som hadde lagt seg. Godt at det kan forsvinne fort Kjempeimponert over tre spinningsøkter da!! Overlever du med skulderen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 25. august 2023 Forfatter #728 Del Skrevet 25. august 2023 Amatariel skrev (8 minutter siden): Da var det nok heldigvis bare litt vannvekt o.l som hadde lagt seg. Godt at det kan forsvinne fort Kjempeimponert over tre spinningsøkter da!! Overlever du med skulderen din? Ja, håper resten forsvinner like fort. 😜 Spinning går bra, det, jeg bare hopper over eller gjør noe annet når det er øvelser jeg ikke får til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 26. august 2023 Forfatter #729 Del Skrevet 26. august 2023 Nå er det helg, og det er da det bruker å sprekke for meg. Spiste egentlig alt for mye i går, for jeg har en sånn teit tankegang om at "nå har jeg veid meg og det har gått bra, da kan jeg feire og slippe løs litt, kose meg". Så i går kjøpte vi lunsj på jobb, og jeg tenkte at da trengte jeg ikke lage middag når jeg kom hjem. Men så gikk planene litt i grus på grunn av uventede hendelser, og med ett hadde jeg spist både brødskiver, sjokolade, potetgull og et glass brus med sukker som jeg ikke hadde planlagt. Tidligere har jeg tenkt at nå er det helg, koooos, alt er fritt! Jeg starter igjen på mandag. Men nå må jeg prøve å holde meg slik at det ikke sklir ut igjen. Lørdag er lørdag, ikke fredag-lørdag-søndag. Igjen, det er disse dagene uten faste rutiner som er så skumle. Neste uke blir også bare tull, for da skal jeg reise bort onsdag-fredag. Får bare satse på at det går i null, i det minste. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 26. august 2023 #730 Del Skrevet 26. august 2023 Jeg hadde også helg 3 dager til ende tidligere, og tilogmed 4 dager, da lillelørdag (onsdag) snek seg inn som en greie. Nå har jeg greid å få det ned til 1 og 1/2 dag. Skriver 1/2 dag da det gjerne blir litt vin både fredag og lørdag, men potetgull bare lørdag. Men det er ikke så lett, spesielt ikke om min kjære blir sugen på noe salt og setter fram noe han har kjøpt. Tenk om alle ukene hadde vært like… hadde vært mye enklere mtp hva man spiser, men da hadde nok livet vært mye kjedeligere. Riktig god lørdag, @Luka_S så satser vi på at neste uke blir både null tull (for meg ihvertfall) og tull i null. Og skulle det bli bare tull, så får vi akseptere, nullstille og gå videre🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. august 2023 #731 Del Skrevet 27. august 2023 Oh yes, her kommer en tydelig årsak til vektoppgangen til flere av oss frem 😏 Helg i 3-4 dager? Velkjent! Torsdag pleide det å begynne her. Da begynner egentlig helgestemningen på jobb å komme frem. Folk snakker om hva de skal gjøre i helgen, mange tar fri fredagen, man kommer helt klart i helgemodus. Jeg har ofte sittet litt lenger oppe på kvelden enn jeg bør, fordi det går bra om jeg er litt trøtt på jobb neste dag - for etterpå kan man jo rett hjem og slappe av lenge. Og da kommer det lett snikende litt brus, snacks, ost/vin e.l på bordet. Og så kommer jo selvsagt selveste fredag og lørdag. Søndag er jo fri, og helgen må nytes til det siste, må vite. Joda, kanskje gå en liten søndagstur fordi det er fint vær. Men på kvelden kommer alt godiset frem igjen, fordi "det er jo fortsatt helg". Så ja. Jeg ble ganske flau selv den gangen jeg innså ukerytmen min. At helgen faktisk var lenger enn hverdagene. Da er det noe feil. Har heldigvis klart å skrelle bort dette nå. Men ja, litt skremmende hvordan hjernen kan fungere. Bare ta bort all fornuft. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 1. september 2023 #732 Del Skrevet 1. september 2023 Kjenner meg igjen i mange av tankene dine @Luka_S 👍 Og jeg gikk også opp i ferien, men dette hadde jeg på en måte "planlagt" at ville skje. Jobber med at helgene ikke skal bli for lange, men trenger også litt "slappere" matregime 2 dager i uka enn det jeg har de andre dagene. Hvis ikke kommer jeg ikke til å klare å stå løpet ut.c Kjedelig med den vonde skulderen, men håper ting går bedre nå i høst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 8. september 2023 Forfatter #733 Del Skrevet 8. september 2023 I dag viste vekta 109,8 kg, endelig på tur ned igjen. Ble ikke veiing forrige uke fordi jeg var bortreist, og siden det da var hotellopphold og spising ute hver dag ble de selvfølgelig oppgang. Jeg syntes det var litt skuffende, da, for jeg hadde nesten 20 000 skritt hver dag de dagene jeg var borte, men men. Denne uka har jeg ikke fått inn noe trening, har vært veldig sliten. Men det har tydeligvis gått bra med maten, så nå håper jeg virkelig at det kan bli litt framgang igjen og ikke bare opp og ned de samme kiloene. Ikke så veldig interessant innlegg, men greit å holde "regnskapet" i gang, tenker jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 11. september 2023 #734 Del Skrevet 11. september 2023 Det går nedover, og det er jo veldig bra 👍 Når jeg har hatt en uke som jeg ikke har klart å være like flink, så tar det av og til et par uker før jeg plutselig ser et byks nedover igjen. Vi har jo holdt på en stund nå, så det er ikke så rart at det går litt sakte innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 11. september 2023 Forfatter #735 Del Skrevet 11. september 2023 @Wit Ja, vi får bare trøste oss med det. 😎 Nå sitter jeg her og prøver å manne meg opp til å gå en liten tur. Er så trøtt og sliten for tida at jeg skjønner ikke hva det er. Har begynt å være mer på jobb, så det kan jo spille litt inn, men jeg sliter meg jo ikke akkurat ut når jeg bare skal gjøre 20% innsats. Kanskje det er en kombinasjon av det, bivirkninger av medisin, og at jeg sover lite og dårlig på grunn av smerter i skulderen? Forrige uke var det bare én spinningtime jeg hadde anledning til å være med på, men den meldte jeg meg av i siste liten fordi jeg var så trøtt. I dag skulle jeg på time med en av favorittinstruktørene mine, men så ble den av en eller annen grunn avlyst. Jeg meldte meg så på en senere time, men jeg mistet helt piffen da det ikke var den timen jeg egentlig hadde lyst til å gå på, så jeg meldte meg av igjen. Så derfor må jeg ut og gå. Skal bare... 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. september 2023 #736 Del Skrevet 12. september 2023 Har du sjekket d-vitaminnivået ditt? Jeg måtte ta tilskudd av det da jeg følte det slik du beskriver det nå. Man kan absolutt bli sliten på bare 20% jobb, for som du sier så er det mange andre faktorer rundt Bare det å sove dårlig om natta... helt villt hvor zombie man kan føle seg da. Hilsen meg som akkurat har begynt å sove om natten igjen etter babyperiode 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 12. september 2023 Forfatter #737 Del Skrevet 12. september 2023 Amatariel skrev (2 timer siden): Har du sjekket d-vitaminnivået ditt? Jeg måtte ta tilskudd av det da jeg følte det slik du beskriver det nå. Man kan absolutt bli sliten på bare 20% jobb, for som du sier så er det mange andre faktorer rundt Bare det å sove dårlig om natta... helt villt hvor zombie man kan føle seg da. Hilsen meg som akkurat har begynt å sove om natten igjen etter babyperiode 🤪 Tok blodprøver da jeg dro til legen og sjekket blodtrykk og "alt" for ca et år siden eller hva det var, da var både d-vitamin og B12 helt på bånn. Etter det har jeg tatt vitamin D3 og B12 daglig, så det er nok litt rart hvis det skal være lavt nå. Tror nok kanskje det er søvn og jobb som spiller litt inn, og nå kjenner jeg at jeg muligens et smittet av en forkjølelse som ungen har hatt i helga. Det forklarer jo litt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 15. september 2023 Forfatter #738 Del Skrevet 15. september 2023 Dagens vekt 109,1 kg, og ned 0,7 kg denne uka også. Godt fornøyd med det etter en ræva uke med feber, forkjølelse og null trening. Satser på en friskere uke neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. september 2023 #739 Del Skrevet 15. september 2023 Whoho! Det går nedover ja 😁 Kjempebra! Ikke verst under vanskelige forhold. Håper du får en frisk og fin helg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 16. september 2023 #740 Del Skrevet 16. september 2023 Ikke verst med nedgang nedgang etter en sånn uke! Håper du føler deg bedre nå og at uka som kommer blir fin🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå