Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Ååååh, jeg er så lei av smerter! Grrr, og det eneste jeg har lyst til er å trøstespise. Har ikke gjort det, men jeg har lyst. 😡

Ikke ble det trening i dag heller. Blir vel en del skritt i morgen, da, får ta det som trening. 🙄

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt i dag 109,4 kg. Så i grunn stillstand, da.

Tror jeg vet hvorfor, det ble en del utskeielser både i helga og på 17. Og det har ikke vært mye trening, var på en spinningtime, gikk en tur i går og så var det jo gåing i tog på 17. mai, da. Blir bare tull på disse langhelgene, spesielt siden jeg praktisk talt må være alenemor for tiden. Gleder meg til mandag. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som vanskelige forhold på din kant nå :klem3:  Håper resten av langhelgen går greit - stor klem!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er flere som blir slitne av langhelger. Skal godt gjøres å lande mai i minus, tror jeg. Håper du får en fin start på ny uke i morgen! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, @Amatariel og @KaBom!

Det er godt å se støttende innlegg i tråden når man er nede for telling. For det var jeg virkelig i går. Jeg var helt knekt, både fysisk og psykisk. Så utrolig sliten av å være "alenemamma" når jeg har manko på søvn og tålmodighet, smerter hele tiden og lunta er mikroskopisk både på meg og ungen. Jeg fikk gått meg en tur i skogen i går, da, det var deilig. Godt at været begynner å bli litt bedre også.

I dag begynte skolen igjen, og bare det er jo en høydare. 😅
I dag var jeg hos legen, sykemeldingen er forlenget. Og heldigvis fikk jeg en annen type smertestillende som kanskje gjør at jeg kan få sove om natta. Og fikk startet uka bra med en time spinning. 🧡

Så nå krysser jeg fingrene for at jeg får litt bedre søvn, at jeg klarer å holde på gode kostholdsvaner selv om det snart er langhelg igjen og sommerferien nærmer seg. Og jeg gleder meg til spinning og flere fine fjellturer framover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, en kjedelig periode du er inne i :klem3:

Håper du får sove litt, og at du føler livet smiler litt mer igjen. Kjenner på følelsen altså når alt bare er helt dritt.......

Her går det jo i sirup og alt er på stedet hvil, så jeg kjenner frustrasjonen øker. MEN, dette klarer vi sammen altså :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte prøve en oppskrift jeg så på tiktok i dag, og selv om det kanskje ikke ser så fristende ut, så var det kjempegodt! Jeg brukte mager kesam vanilje istedet for yoghurt, men man kan variere som man vil. 😋

Skulle regne ut kaloriinnholdet, men fikk ikke helt til det der med å dekke dem i sjokoladen (hadde ikke kokosolje), så det får jeg ta neste gang. Da skal jeg også heller ta blandingen i muffinsformer før jeg fryser dem, og heller ringle sjokolade over etterpå. Da blir det ikke så massivt mye sjokolade. 😬

Oppskrift her: https://www.fooddolls.com/chocolate-strawberry-yogurt-clusters/

2023-05-25 21.13.39.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 108,7 kg, ned 0,7 kg fra forrige uke.

Endelig litt nedgang! Denne maimåneden har vært ganske begredelig, egentlig. Håper det blir fortsatt ned nå da, og ikke sånn jojo-opplegg. 

Denne uka (eller siden mandag, da) har jeg veid og loggført all maten. Det er greit å ha en slik kontrollperiode av og til så det man tror er underskudd ikke sklir helt ut. Så det er bra det ble resultater på vekta denne uka, ellers hadde jeg blitt ganske sur. 😅

Trening har gått ganske bra, har hatt tre økter på spinning, så målet er nådd. Hadde planer om en fjerde, men på onsdag var jeg helt kaputt, så jeg måtte bare melde meg av igjen. Men alt i alt godt fornøyd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flott nedgang!! :duskedame:
Og tre ganger på spinning hittil denne uka!! før helga! Det er jo spinnvillt (:knegg:). Utrolig imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (59 minutter siden):

Hurra for flott nedgang!! :duskedame:
Og tre ganger på spinning hittil denne uka!! før helga! Det er jo spinnvillt (:knegg:). Utrolig imponerende.

Nåja, i helga skal vi på hytta, så det blir ikke noe mer spinning før på mandag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fin nedgang på tampen av mai! Håper at du hadde det fint på hytta i helgen også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lunch er omelett med brie og chorizo. Ser ut som et flykræsj, men er veldig godt. 😋

2023-05-31 13.27.38.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå har jeg veid og logget alt jeg har spist på andre uka, og jeg har hatt en aha-opplevelse! Tidligere har jeg blitt helt gal i hodet av å veie og logge alt, og alle tanker har gått på mat, hva skal jeg spise, hva kan jeg spise nå osv. Nå er det faktisk helt motsatt! Tidligere i dette "prosjektet" har jeg hatt noen dager hvor jeg har veid og logget bare for å ha en viss anelse, og så bare tatt det i hodet videre. Men jeg har innsett at tankene om mat bare ble verre av at jeg ikke hadde noe konkret nedskrevet. Hele dagen har jeg gått og mentalt regnet i hodet på hva jeg har spist og hva jeg kan og ikke kan spise, akkurat slik jeg var tidligere da jeg logget! Nå merker jeg at usikkerheten er borte og at jeg har ro i hodet om at ok, nå har jeg spist så og så mye, jeg føler meg mett og fornøyd og trenger ikke bekymre meg om jeg ligger for høyt eller lavt i kcal. Sier ikke at det er praktisk gjennomførbart å logge alt for evig framover, men akkurat nå synes jeg det er et godt verktøy for å forsikre meg selv om at jeg er på rett spor. Det føles godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt 107,6 kg! Det laveste til nå! 😄

Det virker som om å veie og logge funker bra. Tenker jeg fortsetter med det en stund, for å få en god start på sommeren. Nå gjelder det å fortsette å gå ned, og ikke gå opp igjen, slik jeg har en lei tendens til. 😛

Treningsmålet for uka er oppnådd, tre gruppetimer på spinning. Har planer om å gå hytte-fjellturen min i morgen, får se an dagsformen. Siden det er sommer, har flere av gruppetimene på treningssenteret falt bort, så denne uka ble det tre dager på rad med spinning. Ikke helt ideelt, for jeg var ganske lei og sliten på onsdag, skulle gjerne hatt en dag mellom for å restituere. Men jeg vil heller hive meg med på gruppetimer enn å trene alene, som jeg synes er ganske kjedelig. Får se hvordan timeplanen blir fremover.

God helg til alle som leser! 😎

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra du har funnet en god metode som passer for deg nå! 😊 Ingen tvil om at forskjellige metoder passer forskjellige folk, og at til og med forskjellige metoder passer innad samme person - bare på forskjellige tidspunkter i livet. 

👏 for oppnådd treningsmål! Håper også at treningsenterene ikke kutter bort alt bare fordi det blir sommer nei. Vi er mange som liker gruppetimer, og selv om jeg i alle fall går mer tur om sommer vs. vinter så har jeg også lyst på gruppetimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker matbildene, keep them coming! Omelett har gått litt i glemmeboka for meg, men det skal jeg jaggu lage meg oftere. Har en litt kresen 4-åring her hjemme som også har godt av å prøve det. Sliter med å få i henne annet enn brødmat og jeg har levd mye på kjøleskapsgrøt i permisjon, så er to fluer i en smekk om jeg også får i meg litt mer variasjon utenom middager. 

Og gratulerer med ny laveste vekt!! 😍 Har du rundet 30 nå? Du er rå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (9 timer siden):

Elsker matbildene, keep them coming! Omelett har gått litt i glemmeboka for meg, men det skal jeg jaggu lage meg oftere. Har en litt kresen 4-åring her hjemme som også har godt av å prøve det. Sliter med å få i henne annet enn brødmat og jeg har levd mye på kjøleskapsgrøt i permisjon, så er to fluer i en smekk om jeg også får i meg litt mer variasjon utenom middager. 

Og gratulerer med ny laveste vekt!! 😍 Har du rundet 30 nå? Du er rå!

Takk, fint at mine mindre vellykkede kokkeleringsforsøk kan være til inspirasjon. 😂 Tenkte jeg skulle prøve å lage omelett i airfryer en dag, jeg er veldig fan av alt som er raskt og enkelt og gir lite oppvask. 

Jeg har gått ned over 31 kg, faktisk! Det er helt sykt å tenke på. 😎

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (9 timer siden):

Takk, fint at mine mindre vellykkede kokkeleringsforsøk kan være til inspirasjon. 😂 Tenkte jeg skulle prøve å lage omelett i airfryer en dag, jeg er veldig fan av alt som er raskt og enkelt og gir lite oppvask. 

Jeg har gått ned over 31 kg, faktisk! Det er helt sykt å tenke på. 😎

Omelett i airfryer er veldig godt og som du sier veldig enkelt. Jeg stapper i mye grønnsaker som paprika, purre, løk osv. Alt som jeg har liggende i kjøleskapet. Pluss gjerne bittelitt smårett skinke.

Ellers grattis med over 31 kg ned 🥇👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...