Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Innom og legger igjen litt spor, følger gjerne med på veien videre 🤩

Synes matbilder er stas, og inspirerende! Nå fikk jeg skikkelig lyst på knekkebrød med avokado, spørs om jeg ikke må skrive det opp til neste handletur 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hjem! 
Jeg henger meg på alle de andre som setter pris på matbilder. Man spiser jo gjerne ofte mye av det samme, og bilder fra andre er veldig inspirerende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnugg skrev (5 minutter siden):

Innom og legger igjen litt spor, følger gjerne med på veien videre 🤩

Synes matbilder er stas, og inspirerende! Nå fikk jeg skikkelig lyst på knekkebrød med avokado, spørs om jeg ikke må skrive det opp til neste handletur 😀

Avokado er kjempegodt! Bare synd det er så kaloririkt, så må passe litt på. 😜

Tusen takk, @Tjukkis!

Endret av Luka_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (Akkurat nå):

Avokado er kjempegodt! Bare synd det er så kaloririkt, så må passe litt på. 😜

Joda, men heldigvis ganske nyttige kalorier.  Bruker gjerne avokado istedet for smør på skiva f.eks.

Ristet brødskive med most avokado, masse krydder, tomatskiver og kyllingpålegg av noe slag 🤤 stor favoritt som metter leenge.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnugg skrev (1 time siden):

Joda, men heldigvis ganske nyttige kalorier.  Bruker gjerne avokado istedet for smør på skiva f.eks.

Ristet brødskive med most avokado, masse krydder, tomatskiver og kyllingpålegg av noe slag 🤤 stor favoritt som metter leenge.

Mmm, ja, avokadotoast er supergodt (og sunt)! 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag, og en streng uke lønte seg! 107,9 kg i dag, og ned 0,5 kg siden for to uker siden. Det er jeg rett ut sagt j*vlig fornøyd med, siden jeg har vært en uke på all inclusive inni der. 😅

Trening ble det ikke så mye av denne uka heller, egentlig. Ble to spinningtimer, skulle egentlig på en i går, men jeg orket ikke. Følte så veldig for å ha en rot day, så da ble det det.

Litt usikker på hvordan det blir neste uke, for jeg skal trekke en visdomstann. Da blir det vel litt ymse med både mat og trening, kanskje? Vi får se.

Veldig glad for å være på rett kjøl igjen! 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem 😎 Du er flink som klarer å stramme inn igjen med en gang. Og tenk den reisen kroppen din har vært på 🥇

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag: Laks med poteter, agurk og rømme. 😋

2023-10-2319_04_29.thumb.jpg.ab7587589a30b4a90f3266303782288a.jpg

Inntatt etter ukas første spinningtime. 

I morgen blir det tanntrekking, gruer meg! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag! :klem: Jeg har trukket to visdomstenner, den siste i fjor. Er utrolig deilig å få det gjort og tanna bort :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 timer siden):

Lykke til i dag! :klem: Jeg har trukket to visdomstenner, den siste i fjor. Er utrolig deilig å få det gjort og tanna bort :nikke:

Takk for det! Nå er tanna borte og jeg er fornøyd. Det ble nudler til middag i dag, for å si det sånn. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag! I dag ble det 0,2 kg ned, til 107,7 kg.

Har vært en ganske rar uke, det ble bare to treningsøkter, siden jeg trakk visdomstanna på tirsdag. Etter det har jeg ikke vært i treningsform, for det verker ganske mye. Men jeg er fornøyd bare det går sakte, men sikkert ned! Nå etter sommerferien har det ikke vært en eneste uke hvor vekta har gått opp, og det er jeg veldig, veldig glad for! Håper jeg endelig kan nå et delmål igjen før jul, 105 kg har blinket i det fjerne sååå lenge!

I dag skal jeg prøve meg på jobb 100% igjen for første gang siden påske. Spent på det! Skulderen er ikke bra ennå, men jeg vil prøve og se hvordan det går. Går det ikke, så får jeg heller gå tilbake til delvis sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare helt magisk at du ikke har hatt noe oppgang i høst! Det gjør så mye med motivasjonen glad1.gif.5a36b7004bb2860ce25d3d4a419ab275.gif Å gå ned jevnt og trutt hver eneste uke er virkelig et prakteksempel på sunn nedgang. Skjønner veldig godt at det delmålet frister veldig - har det sånn selv nå jeg. SÅ klar for å komme til neste mål altså. Vi skal klare det!! :klem:

Håper 100% dag har gått fint i dag. Lurt å ta det i små steg, og se an hvordan status blir med det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du jobber deg fremover mot delmålet ditt, så dette går riktig vei 👌

Håper skulderen holder så du kommer tilbake i 100% jobb og får trent sånn som du selv har lyst til. Og jeg er helt sikker på du får noen fine tall igjen denne uka når ting kommer tilbake til det normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag! Stoppet i dag på 107,2 kg, 0,5 kg ned. Laveste vekt hittil! :bolledeig:

Det har gått veldig bra denne uka, har loggført litt mat og ser at jeg iallfall ligger godt i underskudd. Har også greid å holde meg til at kun lørdag er cheat day, og det tror jeg spiller godt inn. Har vært på to spinningtimer og skal på en til i dag, og har gått en tur den dagen jeg ikke orket å stå opp halv seks for å dra på spinning.

Har tenkt å legge inn et "støt" nå fram mot 17. desember, for da skal vi på førjuls-weekendtur. Håper jeg greier å nå delmålet mitt på 105 kg til da, da blir det ekstra stas inn mot jul.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whooo! Grattis med herlig nedgang!! :danse2:
Da har vi ca. samme mål sånn frem mot jul her nå, prøve å bli kvitt to kilo-ish. Føles bra å være flere! Dette må vi klare!! :highfive:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Whooo! Grattis med herlig nedgang!! :danse2:
Da har vi ca. samme mål sånn frem mot jul her nå, prøve å bli kvitt to kilo-ish. Føles bra å være flere! Dette må vi klare!! :highfive:

Ja, dette klarer vi! :skåler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fræddan, da! I dag viste vekta 106,8 kg, 0,4 kg ned fra forrige uke.

Det siger sakte men sikkert nedover, og det er bra. Kanskje jeg kommer til å nå målet mitt før jul! 🤞

Dette har vært en tung uke, synes jeg. Har tross alt fått inn tre spinningøkter, men på mandag var jeg helt tom i kroppen og orket ikke å henge med på hele timen. Satt bakerst og forbannet hele greia, men jeg var nå med. 😅
I tillegg har jeg hatt full arbeidsuke samt at jeg har vært "alenemor". Og jeg oppdaget etterhvert ut i uka at jeg var litt vel tøff i trynet da jeg gikk fra 80% sykemelding til 0%. For på torsdag måtte jeg bare si stopp og ta en egenmelding, den skuldra henger ikke med på alt. 

Vel, istedet for å være skuffet over meg selv for at jeg prioriterer å være hjemme og ikke gjøre noe en dag, så er jeg stolt over at jeg lytter til kroppen og tar signalene på alvor når jeg kjenner at jeg er sykt sliten og trøtt. Så det skal jeg fortsette med. Kanskje jeg trenger en helt treningsfri uke? Nå skal jeg jobbe seinvakt i kveld, og så har jeg fri i helga. Vi får se hvordan det går neste uke, hvis jeg er like sliten da, så kommer jeg ikke til å presse meg på trening hvis jeg ikke føler for det.

God helg til alle som leser! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgangen!! :duskedame: Utrolig godt gjort når uken er tung :klem: Høres ut som det var veldig lurt å ta den egenmeldingsdagen. Kanskje du må vurdere ny sykemeldingsgrad neste uke? Høres veldig hardt å gå fra 80% til 0...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...