Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 time siden):

Grattis med nedgangen!! :duskedame: Utrolig godt gjort når uken er tung :klem: Høres ut som det var veldig lurt å ta den egenmeldingsdagen. Kanskje du må vurdere ny sykemeldingsgrad neste uke? Høres veldig hardt å gå fra 80% til 0...

Takk! Er veldig fornøyd med høsten så langt. 😎

Var kanskje litt høy og mørk da jeg slo til og friskmeldte meg, men jeg er bare så drita lei av å være sykemeldt. Vanligvis har jeg ikke så mange vakter på rad som denne uka, det var noe med å jobbe inn noe fritid som slo inn, så derfor ble det så travelt akkurat nå. Som regel har jeg bare 2-3 vakter på rad før jeg har noen dager fri, så da tenker jeg det skal gå bra. Gikk bra i på vakta i kveld etter at jeg var hjemme i går, så det går seg nok til når jeg får noen hviledager innimellom. Neste uke er jo også mannen hjemme, så da slipper jeg å gjøre "alt" selv. 😅

En gledelig ting som skjedde i dag var forresten at jeg hadde bestilt meg en ny bukse som jeg syntes var så fin. De hadde bare opp til livvidde 34 tommer, og det har jeg ikke fått på meg på sikkert 25 år. Men den fargen på buksa fantes bare i den størrelsen, så jeg tenkte at jeg bestiller den og så får det være et goal å passe i buksa etter hvert. Men tror du ikke den passer nå, da?! Riktignok er det stretch, da, men den er slettes ikke ubehagelig trang eller noe. Nei, det var jaggu meg en positiv overraskelse!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig med sånne overraskelser 😉 Selv om det er stretch så er det ikke ubegrenset med mulighet for utvidelse da. Så du har vært skikkelig flink 👏

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (45 minutter siden):

Deilig med sånne overraskelser 😉 Selv om det er stretch så er det ikke ubegrenset med mulighet for utvidelse da. Så du har vært skikkelig flink 👏

Tusen takk, det er veldig gøy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det ingen veiing. Jeg har hatt en "friuke", ikke vært på trening og ikke spist noe fornuftig i det hele tatt. 🫠

Er så sliten, så jeg måtte bare slippe meg helt ned. Så får vi se om det blir bedre neste uke.
Plages veldig med smerter i nakken som fører til hodepine og dårlig søvn, så jeg må prøve å få meg en time til kiropraktor.

Så vekta har nok hoppet opp noen hakk, men det får jeg bare ta med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så kjedelig at du skulle få vondt i nakken nå da. Skjønner godt du blir sliten og sliter med hodepine og dårlig søvn da. Håper du får hjelp snarest der :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Amatariel!

Vondt i nakken er vel egentlig ikke noe nytt, det har jeg hatt "hele tiden". Men av og til blir det mye verre og jeg blir sykt sliten av å ha vondt i hodet hele tiden. Skal til kiropraktoren i morgen, så håper hun får bedret det litt. (Har meldt meg på spinning også, må komme i gang igjen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (På 19.11.2023 den 19.40):

Denne uka ble det ingen veiing. Jeg har hatt en "friuke", ikke vært på trening og ikke spist noe fornuftig i det hele tatt. 🫠

Er så sliten, så jeg måtte bare slippe meg helt ned. Så får vi se om det blir bedre neste uke.
Plages veldig med smerter i nakken som fører til hodepine og dårlig søvn, så jeg må prøve å få meg en time til kiropraktor.

Så vekta har nok hoppet opp noen hakk, men det får jeg bare ta med på kjøpet.

Unnskyld om jeg tråkker på noen tær her. Jeg leser slankedagbøker og syns de generelt er motiverende. Men hvordan gir du deg selv en god grunn til å «gå opp noen hakk» i vekt fordi du har vondt i nakken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (22 minutter siden):

Unnskyld om jeg tråkker på noen tær her. Jeg leser slankedagbøker og syns de generelt er motiverende. Men hvordan gir du deg selv en god grunn til å «gå opp noen hakk» i vekt fordi du har vondt i nakken? 

Var vel ikke akkurat det at jeg ville gå opp noen hakk, men jeg har vært så sliten i det siste at jeg måtte ha litt fri fra trening og slanking. Og da vet jeg at vekta går litt opp. Og jeg er altså sliten blant annet for at jeg sover dårlig pga vondt i nakken og hodepine.

Endret av Luka_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (3 minutter siden):

Huff, god bedring, @Luka_S 🥰 Håper du blir bedre snart! 

Takk, funker vel med en kiropraktortime eller to. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kiropraktor får hjulpet deg med nakken @Luka_S :klem3: Har allerede hatt en operasjon på grunn av prolaps i nakken, og må ha en til etterhvert. Det er ikke godt å gå med vondt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (3 timer siden):

Håper kiropraktor får hjulpet deg med nakken @Luka_S :klem3: Har allerede hatt en operasjon på grunn av prolaps i nakken, og må ha en til etterhvert. Det er ikke godt å gå med vondt altså.

Takk, har vært hos kiropraktoren nå, og hun bekreftet at det var rimelig stive muskler i nakken, ja! Skal tilbake på fredag, så da håper jeg det løsner enda mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det veiing i dag, 106,5 kg. Ned 0,3 kg fra sist, altså. Det tikker sakte men sikkert ned, men jeg er fornøyd, jeg!

Denne uka har vært så mye bedre enn forrige uke! Har vært et par ganger hos kiropraktoren, og selv om det fortsatt er stivt, så begynner det så smått å løsne. Og jeg hadde tydeligvis virkelig behov for en treningspause, for denne uka har treningen vært som en lek! Tre spinningøkter ble det denne uka. Jeg skal være flinkere til å lytte til kroppen og ta pauser når jeg trenger det framover, og ikke se det som et nederlag når jeg ikke går på trening eller jeg spiser en ekstra brødskive til kvelds. Når jeg er sliten trenger jeg hvile og når jeg er sulten trenger jeg mat!

Spent på hvordan det blir neste uke, for da går det i ett kjør fra morgen til kveld de fleste dagene. Tror ikke jeg får inn noen treningsøkter, men får heller ta det igjen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt i dag 106 kg, ned 0,5 kg fra sist uke.

Det tikker og går nedover, synes det går veldig greit for tiden! Og denne uka har jeg heller ikke hatt anledning til å dra på trening, nesten litt irriterende at jeg går ned mer da enn de ukene jeg er kjempeflink og trener tre økter. 🫠

Nå går vi inn i julemåneden med alle de fristelser det medfører, så håper det ikke gjør at den gode trenden snur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba! 
Hvordan går det med nakken nå da? 
Julemåneden kan bli utfordrende for meg også. Og da er det flytende kalorier i form av gløgg som er den verste utfordringen. Jeg elsker gløgg!
Skulle ønske jeg kunne drikke gløgg som gubben drikker kaffe 😂

Du fikser dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tjukkis skrev (41 minutter siden):

Godt jobba! 
Hvordan går det med nakken nå da? 
Julemåneden kan bli utfordrende for meg også. Og da er det flytende kalorier i form av gløgg som er den verste utfordringen. Jeg elsker gløgg!
Skulle ønske jeg kunne drikke gløgg som gubben drikker kaffe 😂

Du fikser dette!

Hahaha, jeg er ikke så glad i gløgg, så akkurat det skal nok gå bra. 😂

Nakken er bedre, skal til behandling igjen på tirsdag slik at jeg forhåpentligvis får bukt med den siste muskelknuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så utrolig bra! Grattis med herlig nedgang! :blomst:
Kan det være at du har mer fokus på kosthold de ukene du ikke får trent? Og at du derfor får nedgang? Det er jo sånn at kostholdet har mye mer å si enn trening når det kommer til akkurat vektnedgang så.

Blir veldig spennende med desember her for oss alle nå ja 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Wow så utrolig bra! Grattis med herlig nedgang! :blomst:
Kan det være at du har mer fokus på kosthold de ukene du ikke får trent? Og at du derfor får nedgang? Det er jo sånn at kostholdet har mye mer å si enn trening når det kommer til akkurat vektnedgang så.

Blir veldig spennende med desember her for oss alle nå ja 😶

Jeg vet ikke, jeg fokuserer ikke så veldig på kosthold i den forstand, med makroer og sånt. Prøver bare å ikke spise for mye junk og tomme kalorier, og ikke overspise når jeg egentlig er mett. Blir jo ofte ekstra sulten etter å ha trent, så det kan vel også spille inn. Og er det ikke noe med at man lager mer vann i kroppen etter trening? Jeg har ikke så mye peiling, men er glad for alt som funker. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går jo nedover, så det er jo riktig retning 👍 Håper nakken din snart blir helt frisk igjen også. Kjempeslitsomt å gå med smerter.

Håper du får en fin uke 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...